Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

> Gå til nettsiden

nrk.no/melodigrandprix

2 Sider V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
Jaha, så er vår kjære Nunstedt ute og mener.
Malene
post 26.03.12 - 13:00
Innlegg #1

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 08.03.2009
Bruker nr.: 39 927

Epressens Anders Nunstedt er som kjent ingen Norgesvenn når det gjelder ESC. Husker med fryd hvor vanskelig han hadde for å svelge hvor overlegen Fiolhoben,som han kalte Rybak, var i 2009.
I år mener han at Tooji er en blek Saade-kopi og at Russland, Danmark og Kypros er Sveriges sterkeste konkurrenter.

Holdningen til Norge er så typisk, at den forholder jeg meg rolig til.
Men Russland, Danmark og Kypros?
Er det flere som er enige i at de er årets farligste konkurrenter mot Sverige?

Vi fnyser som oftest av journalister fordi vi mener de er helt amatører på ESC. Men jeg ser uten tvil Italia og Serbia, og kanskje Azerbaijan som mye sterkere enn Russland, Danmark og Kypros.

Er det jeg eller Nunstedt som er ute og kjøre?

P.S. Sorry at jeg ikke har noen link. Prøvde flere ganger, men fikk det ikke til å funke. tongue.gif artikkelen ligger på Expressens nøje-sider.
Go to the top of the page

+Quote Post
Br_E
post 26.03.12 - 13:12
Innlegg #2

Fast bruker

Ble medlem: 29.01.2010
Fra: Trøndelag
Bruker nr.: 42 337

Sitat(Malene @ 26.03.12 - 13:00) *
Epressens Anders Nunstedt er som kjent ingen Norgesvenn når det gjelder ESC. Husker med fryd hvor vanskelig han hadde for å svelge hvor overlegen Fiolhoben,som han kalte Rybak, var i 2009.
I år mener han at Tooji er en blek Saade-kopi og at Russland, Danmark og Kypros er Sveriges sterkeste konkurrenter.

Vi fnyser som oftest av journalister fordi vi mener de er helt amatører på ESC. Men jeg ser uten tvil Italia og Serbia, og kanskje Azerbaijan som mye sterkere enn Russland, Danmark og Kypros.

P.S. Sorry at jeg ikke har noen link. Prøvde flere ganger, men fikk det ikke til å funke. tongue.gif artikkelen ligger på Expressens nøje-sider.

Seriøst, Russland kan ikke være en vinnerkandidat.
Greit nok at det er sjarmerende, og at det vanker en del stemmer - men himmel og hav..
Jeg liker Kypros, og tror den kan gjøre det bra - men er spent på hvordan dama funker live med en sånn type sang.
Det at han ikke har troa på Norge tyder vel bare godt ... biggrin.gif

+Quote Post
Malene
post 26.03.12 - 13:26
Innlegg #3

Fast bruker

Sitat(Br_E @ 26.03.12 - 13:12) *

La oss tolke det slik. biggrin.gif
Han har kanskje sjekket oddsen, for de han nevner ligger jo høyt der. Og svenskene liker helt klart best ren pop i ESC, så naturlig at han nevner Danmark. Vi i Norge tenderer til å like bidrag med etnisk innslag, som årets islandske låt, bedre enn svenskene gjør.

+Quote Post
yndlingsdyr
post 26.03.12 - 13:26
Innlegg #4

Fast bruker

Ble medlem: 02.05.2009
Fra: Akershus/Aust-Agder
Bruker nr.: 40 147

Sitat(Br_E @ 26.03.12 - 13:12) *
Seriøst, Russland kan ikke være en vinnerkandidat.
Greit nok at det er sjarmerende, og at det vanker en del stemmer - men himmel og hav..
Jeg liker Kypros, og tror den kan gjøre det bra - men er spent på hvordan dama funker live med en sånn type sang.

This,
this,
this,
and especially this.

VG var vel ikke så positiv til Danmark? Synes den er litt hypa, altså, er ikke overbevist om at den vil gjøre det veldig bra.

+Quote Post
Br_E
post 26.03.12 - 13:33
Innlegg #5

Fast bruker

Sitat(Malene @ 26.03.12 - 13:26) *
La oss tolke det slik. biggrin.gif
Han har kanskje sjekket oddsen, for de han nevner ligger jo høyt der. Og svenskene liker helt klart best ren pop i ESC, så naturlig at han nevner Danmark. Vi i Norge tenderer til å like bidrag med etnisk innslag, som årets islandske låt, bedre enn svenskene gjør.

He-he, ja det gjør vi smile.gif
Husker ikke hvordan har vært til å treffe før, men han har kanskje ikke all verdens treffprosent ? tongue.gif

+Quote Post
Malene
post 26.03.12 - 13:38
Innlegg #6

Fast bruker

Sitat(Br_E @ 26.03.12 - 13:33) *
He-he, ja det gjør vi smile.gif
Husker ikke hvordan har vært til å treffe før, men han har kanskje ikke all verdens treffprosent ? tongue.gif

Han har alltid veldig svenske briller på seg, og en ganske arrogant holdning til alle andre. Ofte sur på Sveriges vegne.
Småirritert når Norge vant i 2009. Og Norge lagde selvsagt en dårlig ESC-produksjon. tongue.gif
Men artig å følge med på hva han sier for det, litt som Jostein Pedersen. Relativt gretten gubbe. laugh.gif

+Quote Post
harlekin
post 26.03.12 - 13:39
Innlegg #7

Fast bruker

Ble medlem: 21.02.2005
Fra: Oslo
Bruker nr.: 23 555

Nunstedts vurdering av Norge er som visse andre svenskers tanker om oss: Veldig forutsigbare og copy and paste fra forrige år.
Når Nunstedt ee skikkelig slem mot Norge vinner vi ;-p
Når det gjelder Russland er fe favoritter på oddsen, og har mange fans.
Deriblant meg, så jeg tror de er med å kjempe i toppen.
Kypros er jeg usikker på.....
Danmark vil nok sanke jevnt og komme Topp 5, men jeg liker den ikke.
Whatever, etter Nunsteds anmeldelse er enda et vårtegn på plass ;-p

+Quote Post
Br_E
post 26.03.12 - 13:42
Innlegg #8

Fast bruker

He-he, ja se der - da blir det nok Oslo 2013 igjen..
Da har han noe å se fram til, masse irritasjon i mai... biggrin.gif

+Quote Post
knp
post 26.03.12 - 14:08
Innlegg #9

Fast bruker

Ble medlem: 04.05.2007
Fra: Hjo,Sverige
Bruker nr.: 36 423

Kan aldri tenke meg at hverken Danmark eller Kypros vil gjöre det bra.At han sammenligner Tooji med Saade er vel naturlig siden både Tooji og Saade ligner hverandre.Men der stopper også likheten.Dessuten så tro jeg neppe Europa vil huske hvem Saade er.Så bra var han ikke at han vil bli husket 1 år etter deltakelse i esc.

+Quote Post
Malene
post 26.03.12 - 14:15
Innlegg #10

Fast bruker

Sitat(knp @ 26.03.12 - 14:08) *
Kan aldri tenke meg at hverken Danmark eller Kypros vil gjöre det bra.At han sammenligner Tooji med Saade er vel naturlig siden både Tooji og Saade ligner hverandre.Men der stopper også likheten.Dessuten så tro jeg neppe Europa vil huske hvem Saade er.Så bra var han ikke at han vil bli husket 1 år etter deltakelse i esc.

Han er husket av svenskene. Men de er vel de eneste. Så ser ikke helt poenget med å nevne Saade. Men som sagt Nunstedt ser det hele med svenske briller. Alltid.

+Quote Post
Fjordman
post 26.03.12 - 14:27
Innlegg #11

Fast bruker

Ble medlem: 16.03.2007
Fra: Storbritannia
Bruker nr.: 35 936

Han følger Oddsckecker trofast ser jeg med Kypros som outsider.. Personlig kan jeg ikke forstå at Baerbushkene fra Russland ligger som nr 2 men så har jeg aldri vert fan av tullebidrag. Danmark har en bra låt men tredje plass?

Og så lover jeg en ting: aldri mer å legge inn en gammel link slik jeg gjorde i går. Jeg skylder ninus en unnskyldning så håper du leser dette for linken jeg snakker om vil jeg ikke innom igjenn. wacko.gif

+Quote Post
Zappa (the Viki
post 26.03.12 - 14:31
Innlegg #12

Fast bruker

Ble medlem: 08.05.2007
Bruker nr.: 36 464

Svenskevitser er alltid morsomt. laugh.gif

+Quote Post
Toppboy
post 26.03.12 - 16:34
Innlegg #13

Fast bruker

Ble medlem: 23.04.2003
Fra: Rogaland
Bruker nr.: 11 972

Saade-kopi har jeg hørt så mange ganger nå at det ikke lenger påvirker meg. Hadde ikke forventet noe annet fra svensk hold heller. Tror forøvrig han bommer kraftig når det gjelder Sveriges sterkeste konkurrenter. Russland blir en morsom greie, men det er ingen reell vinnerkandidat. Kypros er såvidt jeg vet dårlig live, og låta er da heller ikke bra. Danmark? Neppe.. Ville heller trukket fram Hellas, Italia og Norge som sterke konkurrenter. Med UK og Serbia som jokere.

+Quote Post
Malene
post 26.03.12 - 16:36
Innlegg #14

Fast bruker

Sitat(Toppboy @ 26.03.12 - 16:34) *
Saade-kopi har jeg hørt så mange ganger nå at det ikke lenger påvirker meg. Hadde ikke forventet noe annet fra svensk hold heller. Tror forøvrig han bommer kraftig når det gjelder Sveriges sterkeste konkurrenter. Russland blir en morsom greie, men det er ingen reell vinnerkandidat. Kypros er såvidt jeg vet dårlig live, og låta er da heller ikke bra. Danmark? Neppe.. Ville heller trukket fram Hellas, Italia og Norge som sterke konkurrenter. Med UK og Serbia som jokere.

Enig. Selv om jeg absolutt ikke liker Hellas i år, så fatter jeg jo at de kommer til å gjøre det bra.

+Quote Post
Lisa2
post 26.03.12 - 16:52
Innlegg #15

Fast bruker

Ble medlem: 24.03.2009
Bruker nr.: 40 023

Jeg er faktisk litt enig med Nustedt i år. Jeg tror både Russland, Danmark og Kypros kan havne topp 5. Personlig liker jeg både Danmark og Kypros veldig godt. Når det gjelder Russland tror jeg de blir en gedigen stemmesanker i år.

Jeg er imidlertid ikke enig i hva han skriver om Norge. Norge er absolutt en stor utfordrer i år.

+Quote Post
eurofant
post 26.03.12 - 17:18
Innlegg #16

Fast bruker

Ble medlem: 24.05.2008
Bruker nr.: 39 023

Sitat(Toppboy @ 26.03.12 - 15:34) *

Enig med deg. Jeg er ikke noen stor fan av Storbrittannia, men innser at den kan komme til å hevde seg høyt. Det er nok også flere østeuropeiske land som kommer til å blande seg inn i topp 10. F.eks Romania og Litauen.

+Quote Post
Malene
post 26.03.12 - 19:10
Innlegg #17

Fast bruker

Sitat(eurofant @ 26.03.12 - 17:18) *
Enig med deg. Jeg er ikke noen stor fan av Storbrittannia, men innser at den kan komme til å hevde seg høyt. Det er nok også flere østeuropeiske land som kommer til å blande seg inn i topp 10. F.eks Romania og Litauen.

Jeg har en sånn følelse av at vi får en overraskende vinner. Og da mener jeg ikke Babushkaene til Russland. Bare noen vi liksom glemmer av i alle Sverige/Norge-ordkrigene, og ståket rundt de vi mener er favoritter...

+Quote Post
harlekin
post 26.03.12 - 19:21
Innlegg #18

Fast bruker

Ble medlem: 21.02.2005
Fra: Oslo
Bruker nr.: 23 555

Sitat(Malene @ 26.03.12 - 18:10) *
Jeg har en sånn følelse av at vi får en overraskende vinner. Og da mener jeg ikke Babushkaene til Russland. Bare noen vi liksom glemmer av i alle Sverige/Norge-ordkrigene, og ståket rundt de vi mener er favoritter...

Jeg tror du kan ha rett i det.
Har sagt det tidligere også at jeg har litt av samme følelsen foran ESC som jeg hadde foran MGP.
Selv om både media og odsselskaper hadde bestemt seg for hvem som skulle vinne, så var det en annen som vant.
Selv om det ikke var veldig overraskende med Tooji som vinner for oss som fulgte med i MGP, så tror jeg det for "vanlige folk" var var ganske overraskende.
Slik tror jeg det blir i år også. At det er mer åpent enn hva folk tror.

+Quote Post
Toppboy
post 26.03.12 - 19:25
Innlegg #19

Fast bruker

Ble medlem: 23.04.2003
Fra: Rogaland
Bruker nr.: 11 972

Sitat(Malene @ 26.03.12 - 19:10) *

Tror du er inne på noe her. Lett å se seg fullstendig blind på fanfavorittene og Norge/Sverige. Det var jo i grunn veldig åpent i fjor også, og jeg tror ikke det var særlig mange som hadde gambla på Italia helt i toppen og Frankrike på 15. plass. Heller omvendt om vi dømmer ut fra oddsen på denne tiden i fjor. Tror vi kan få et lignende scenario i år, så her kan alt skje smile.gif

+Quote Post
Malene
post 26.03.12 - 19:59
Innlegg #20

Fast bruker

Sitat(Toppboy @ 26.03.12 - 19:25) *
Tror du er inne på noe her. Lett å se seg fullstendig blind på fanfavorittene og Norge/Sverige. Det var jo i grunn veldig åpent i fjor også, og jeg tror ikke det var særlig mange som hadde gambla på Italia helt i toppen og Frankrike på 15. plass. Heller omvendt om vi dømmer ut fra oddsen på denne tiden i fjor. Tror vi kan få et lignende scenario i år, så her kan alt skje smile.gif

Ja, det er alltid noen gedigne overraskelser. Som Italia ifjor, feks. Det er så mye som avhenger av sceneopptreden og produksjon også. Noen vil tjene mye på akkurat det, mens andre kan falle igjennom. Leste at Sverige,som vanlig, skal ha med seg eget utstyr. Noen moduler Loreen skal stå på, og noe lysseffektgreier. De fornekter seg ikke. laugh.gif

+Quote Post

2 Sider V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 22.05.13 - 23:45 RSS