Jump to content

Photo

Deres Dom: Island

• Please log in to reply
56 replies to this topic

#21 Laze

Laze

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,784 posts

Posted 25 March 2012 - 10:42 PM

En av årets klare favoritter. Har den rundt 2-3-plass på mine lister nå, så dette er meget bra. Elsker låta!
6

#22 KIELIA

KIELIA

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,883 posts

Posted 25 March 2012 - 10:51 PM

Sitat(Laze @ 25.03.12 - 22:42) <{POST_SNAPBACK}>
En av årets klare favoritter. Har den rundt 2-3-plass på mine lister nå, så dette er meget bra. Elsker låta!
6

Tror ikke europa velger en duett i år igjen, men siden det ikke er så mange av de heller i år, og den har litt av Yohanna med Rybaks fele fra 2009, så er dette en av mine favoritter i år. tipper topp 10 i allfall på Island.

6

#23 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,429 posts
  • Interests:MGP
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 25 March 2012 - 11:56 PM

Jeg tror island kommer høyt i år. De har en sterk låt, men gode sangere. Duetten passer jo bra, året etter at Azerbajan vant med en duett.

Det hadde vært utrolig gøy om island vant i år, og de kommer høyt. Hvor høyt igjenstår det å si. Tror i alle fall de nordiske naboene kommer til å gi dem masse poeng.

terningkast 5+

#24 Sunshine84

Sunshine84

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 239 posts

Posted 26 March 2012 - 12:47 AM

Jeg synes denne låta har noe mystisk og et litt irskt preg over seg.. Dette var ikke en låt jeg likte i starten men den blir mektigere etter flere ganger jeg hørte den. Den er en befrielse etter forrige låt.Tror denne er en enten/eller låt, og at hvordan duett paret framstår under opptreden vil ha noe å si for finaleplass, karakter 4/5

#25 Valentina76

Valentina76

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 209 posts

Posted 26 March 2012 - 09:16 AM

Fin låt smile.gif

5/6

#26 Ejo

Ejo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 696 posts

Posted 26 March 2012 - 10:09 AM

Første gang jeg hørte låten ga den meg egentlig ingenting, men nå har den plutselig seilt høyt opp på min favorittliste.

En fin låt som vipper mellom 5 og 6 for meg. Lykke til Island smile.gif

#27 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 26 March 2012 - 10:22 AM

Når jeg först hörte sangen på islendsk, likte jeg den rolige begynnelsen, men ikke resten av sangen. Men videoen med den engelske versjonen traff meg mye mer. Plutselig skjönte jeg dette! Nå ligger Island trygt i min topp 10. Jeg er litt spent på hvordan sceneframföringen blir i Baku. Jeg önsker veldig at de skal bruke den samme visuale fölelsen som de har på den fine videoen. Kan bli knall!

5/6

#28 nIcelander

nIcelander

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 466 posts

Posted 26 March 2012 - 11:36 AM

Sitat(KIELIA @ 25.03.12 - 21:51) <{POST_SNAPBACK}>
Tror ikke europa velger en duett i år igjen, men siden det ikke er så mange av de heller i år, og den har litt av Yohanna med Rybaks fele fra 2009, så er dette en av mine favoritter i år. tipper topp 10 i allfall på Island.

6

Hvorfor ikke? Danmark vandt med duett i 2000 og Estland vandt også med en duet i 2001...

#29 nIcelander

nIcelander

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 466 posts

Posted 26 March 2012 - 12:19 PM

Er stolt af vores repræsentanter i år. "Never forget" har en stærk melodi og texten og historien bag texten er meget dramatisk. Synes at den er en af vores beste som vi har sent til ESC og jeg er optimistisk for den. Jeg har en "Yohanna-følelse" for Greta og Jónsi

Áfram Ísland! wink.gif

6******

#30 icewave

icewave

Aktiv bruker

• Registrert bruker
  • 39 posts

Posted 26 March 2012 - 03:13 PM

definitivt 6 !!!!!

Håper hele, eller deler blir fremført på islandsk !!

#31 SirCliff

SirCliff

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 112 posts

Posted 26 March 2012 - 03:18 PM

Synes ikke noe særlig om denne sad.gif

De har bra stemmer, men låten er kjedelig og går ingen steder. Terningkast 2.

#32 eurofant

eurofant

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,141 posts

Posted 26 March 2012 - 06:26 PM

En av de jeg liker veldig godt
5/6

#33 Uregistrert-AlexanderMG_*

Uregistrert-AlexanderMG_*
  • Uregistrerte brukere

Posted 26 March 2012 - 07:47 PM

Synes låten blir litt for kjedelig. Spesielt begynnelsen og midten, men så blir den litt bedre på slutten. Og hadde de beholdt den islandske versjonen hadde den fått en 3'er av meg.

Terningkast: 2

#34 iksh

iksh

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,558 posts

Posted 26 March 2012 - 07:48 PM

Liker sangen og musikkvideoen, men spent på hvor spennende det blir live.

4+

#35 Doobedoo

Doobedoo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 617 posts

Posted 26 March 2012 - 11:04 PM

Nydelig låt. En av mine absolutte favotitter i år. rolleyes.gif

Terningkast 6

#36 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 27 March 2012 - 07:54 AM

Dette er en av låtene jeg faktisk har lastet ned i år, og som jeg aldri hører på. Videoen er storslått, og jeg blir revet med av all dramatikken og naturen. Men uten videoen, og spesielt på tafatt engelsk, så faller denne låta helt igjennom. Det blir bare enda en slitsom skrikeduett som vi har hørt hundre ganger før i Eurovision. Gitarene trekker ned for min del, fiolinene trekker opp. Når jeg i tillegg husker på at Jónsi var vokalist på selveste Heaven, som er en av mine favoritter gjennom tidene, så er skuffelsen total. Sorry Island, det blir ingen stemmer herfra i år.

Terningkast 3

#37 Laze

Laze

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,784 posts

Posted 27 March 2012 - 09:11 AM

Sitat(Keith Timmons @ 27.03.12 - 07:54) <{POST_SNAPBACK}>
Dette er en av låtene jeg faktisk har lastet ned i år, og som jeg aldri hører på. Videoen er storslått, og jeg blir revet med av all dramatikken og naturen. Men uten videoen, og spesielt på tafatt engelsk, så faller denne låta helt igjennom. Det blir bare enda en slitsom skrikeduett som vi har hørt hundre ganger før i Eurovision. Gitarene trekker ned for min del, fiolinene trekker opp. Når jeg i tillegg husker på at Jónsi var vokalist på selveste Heaven, som er en av mine favoritter gjennom tidene, så er skuffelsen total. Sorry Island, det blir ingen stemmer herfra i år.

Terningkast 3

Trudde du skulle gi 6er når jeg leser starten her.. tongue.gif

#38 herbadentis

herbadentis

• Registrert bruker
  • 4 posts

Posted 27 March 2012 - 05:51 PM

thanks for post.

#39 KristinaNo

KristinaNo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,977 posts
  • Interests:Musikk, humor og alvor

Posted 27 March 2012 - 07:13 PM

Sitat(Keith Timmons @ 27.03.12 - 07:54) <{POST_SNAPBACK}>

Terningkast 3

Jeg er veldig enig med deg her, Keith. Dette begynner så innmari bra med en solid dose norrøn mystikk og dramatikk, men så kollapser det etter et minutts tid i et ytterst uoriginalt og klisjepreget arrangement med mye skrik og skrål. Uten videoen er låta ingenting å skrive et eget postkort hjem om, teksten er bra, men ikke bra nok til å hoppheve et oppbrukt arrangement som ikke lykkes i å bære mystikken helt igjennom. Derfor er Island i aller høyeste grad avhengig av en sceneproduksjon som ivaretar denne mystikken som de helst vil formidle.
Og apropos, da må jeg bare si dette også: Den fiolinspillende dama er forstyrrende og uharmonisk i en duett som ikke egentlig legger til rette for det, så det burde de etter mitt syn bare hoppet over. Jeg forstår ikke helt hvorfor de har det, for det passer ikke inn. Det fantes ikke fioliner på den tiden vi hensettes til i denne låta, så det bryter trolldommen litt for min del. Ikke lyden av den, det er flott, men at den gis en så fremtredende rolle at den spilles av en av vokalistene.

Men i år er ikke dette bidraget dårlig, det er helt ok. Normalt ville den bare fått 3 av meg, men på grunn av at dette er et heller dårlig år i ESC så får den ett ekstrapoeng for å være bedre enn snittet. Altså: 4

#40 Chrysalis714

Chrysalis714

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,402 posts

Posted 29 March 2012 - 09:44 PM

Island er en av mine store favoritter i år. Jeg elsker både den islandske og den engelske versjonen, og videoen er jo bare helt nydelig!

Terningen min slår piruett av fryd og lander på en bunnsolid 6

laugh.gif

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users