Jump to content

Photo

Dette kan bli året da vi ikke har flest sisteplasser lenger

• Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,222 posts

Posted 21 March 2012 - 04:25 AM

Om Finland sniker seg til finalen, men havner på sisteplass der, så har både Norge og Finland 10 sisteplasser hver, og vi slipper unna en stygg rekord (dvs. slipper å holde den alene). Det kan godt hende i år.

I trekningen av startnummer fikk de wild card og valgte nr. 9, som er helt greit, men kan fort ende opp med startnummer 2 eller 3 i finalen og ende sist.

Når det er sagt håper jeg dette IKKE skjer, for Finland er en av mine favritter, men kanskje "for god" for konkurransen.

Edited by manofthepeople, 21 March 2012 - 04:31 AM.

#2 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,144 posts

Posted 21 March 2012 - 08:55 AM

La oss håpe det ikke skjer.
Flest sisteplasser er en ærefull tittel å ha. biggrin.gif
Akkurat som den gigantiske poengrekorden. biggrin.gif

#3 harlekin

harlekin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 13,088 posts

Posted 21 March 2012 - 10:05 AM

Men det er uansett et bedre resultat med en sisteplass i finalen, enn å ryke ut i semien.

#4 HIAM

HIAM

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 884 posts
  • Interests:Fotball. Musikk. Tennis. Politikk.

Posted 21 March 2012 - 10:34 AM

Hvordan er det med sisteplasser etter semiene ble innført? Er det den som kommer sist totalt eller i selve finalen som blir regnet som sisteplass på statistikk?

#5 knp

knp

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,555 posts

Posted 21 March 2012 - 10:53 AM

Sitat(manofthepeople @ 21.03.12 - 04:25) <{POST_SNAPBACK}>
Om Finland sniker seg til finalen, men havner på sisteplass der, så har både Norge og Finland 10 sisteplasser hver, og vi slipper unna en stygg rekord (dvs. slipper å holde den alene). Det kan godt hende i år.

I trekningen av startnummer fikk de wild card og valgte nr. 9, som er helt greit, men kan fort ende opp med startnummer 2 eller 3 i finalen og ende sist.

Når det er sagt håper jeg dette IKKE skjer, for Finland er en av mine favritter, men kanskje "for god" for konkurransen.

Finland kommer sist.I semifinalen,altså.Kan ikke se for meg at de klarer å nå finalen. dry.gif

#6 Laze

Laze

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,712 posts

Posted 21 March 2012 - 12:20 PM

Er nok redd Finland kommer utenfor finalen ja. Et av få land jeg mener alltid bør synge på engelsk hvis de skal ha en sjans.

#7 eurofant

eurofant

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,924 posts

Posted 21 March 2012 - 12:31 PM

Jeg tror Finnland glipper finalen. Dårligere låter som Babuskaene og Jedward tar de siste plassene, dessverre.

#8 Laze

Laze

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,712 posts

Posted 21 March 2012 - 12:35 PM

Kun Russland som kan gå til finale med en sånn drittlåt... Synd for Finland, som har en ganske bra låt, med nasjonalt preg.

#9 eurofant

eurofant

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,924 posts

Posted 21 March 2012 - 12:59 PM

Ja, fordi de har så mange "venner", og babuskaene er så søte og ikke fordi låten er så fantastisk bra. Veldig urettferidg for de som ryker ut med bedre låter.

#10 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,222 posts

Posted 21 March 2012 - 01:05 PM

Sitat(HIAM @ 21.03.12 - 10:34) <{POST_SNAPBACK}>
Hvordan er det med sisteplasser etter semiene ble innført? Er det den som kommer sist totalt eller i selve finalen som blir regnet som sisteplass på statistikk?

Ja, hvordan er det? På wiki er det feit rød linje på alle tre sisteplassene fra i fjor... Teller alle mot nullpoengerstatistikken?

Polen
Nederland
Sveits

Det kan se sånn ut... selv om det selvsagt er urettferdig mot Sveits. Problemet er vel de fem store; om en av disse kommer sist må det jo telle som sisteplass, og da blir det vanskelig å ikke telle sisteplass i finalen for alle andre også...

Edited by manofthepeople, 21 March 2012 - 01:08 PM.

#11 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 21 March 2012 - 06:20 PM

Sitat(manofthepeople @ 21.03.12 - 12:05) <{POST_SNAPBACK}>
Problemet er vel de fem store; om en av disse kommer sist må det jo telle som sisteplass, og da blir det vanskelig å ikke telle sisteplass i finalen for alle andre også...

Dette gjør jo hele sisteplass-bekymringen litt redundant, heldigvis. Når det blir teknisk umulig å definere hva som er sisteplassen, blir det vanskelig å føre statistikk på hvem som har fått hva. Jeg mener det er urettferdig at Sveits skal ha en sisteplass på rullebladet når sangen deres faktisk slo ut ni andre i semien.

#12 andreasaspenberg

andreasaspenberg

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,083 posts

Posted 22 March 2012 - 01:47 AM

hver sisteplass teller. det betyr at det er 3 sisteplasser totalt.(1 i hver semifinale og 1 i finalen.)

#13 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,406 posts

Posted 22 March 2012 - 10:39 AM

Sitat(Laze @ 21.03.12 - 13:20) <{POST_SNAPBACK}>
Er nok redd Finland kommer utenfor finalen ja. Et av få land jeg mener alltid bør synge på engelsk hvis de skal ha en sjans.

Sier du det. laugh.gif

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users