Jump to content

Photo

Inför ESC 2012

• Please log in to reply
374 replies to this topic

#221 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,477 posts

Posted 01 May 2012 - 04:58 PM

Sitat(Keith Timmons @ 01.05.12 - 16:55) <{POST_SNAPBACK}>
2007 var året da ingen vestlige gikk videre fra semien samtidig som at en del ganske håpløse YuRu-låter seilte til finale. Dessuten fikk tyskerne slakt av seerne mens juryene (som på den tiden var backup-juryer) hadde stemt bidraget helt opp på fjerdeplass.

Det var håpløst ja. Tyskland ble forøvrig nr.6.

#222 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 01 May 2012 - 05:35 PM

Sitat(Toppboy @ 01.05.12 - 10:44) <{POST_SNAPBACK}>
Det programmet lider unner er jo at de ikke klarer å holde en saklig tone. Bedømmingene går over til å bli harselering av uvesentlige detaljer. I går var det ekstra ille. Det ble også veldig tydelig at de nærmest ville skynde seg gjennom alle bidragene frem mot sitt eget. Men som allerede påpekt skal jo dette være underholdning først og fremst..

Syntes Gina Dirawis kommentar før Sveriges video var genial. At tävlingsgeneralen for dette landet var villig til å kutte av sitt eget ben og spise det for endelig å oppnå en seier. laugh.gif

Ginas personlige høydepunkt hittil, ellers har hun vært en smule tam dessverre. smile.gif

#223 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 01 May 2012 - 05:41 PM

Sitat(Malene @ 01.05.12 - 12:13) <{POST_SNAPBACK}>
laugh.gif

De har nok skrevet vitsene på forhånd. tongue.gif

Men jeg synes Lenas skilt begynner å bli søtere og søtere egentlig. smile.gif

#224 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 01 May 2012 - 07:09 PM

Sitat(Keith Timmons @ 01.05.12 - 17:55) <{POST_SNAPBACK}>
2007 var året da ingen vestlige gikk videre fra semien samtidig som at en del ganske håpløse YuRu-låter seilte til finale. Dessuten fikk tyskerne slakt av seerne mens juryene (som på den tiden var backup-juryer) hadde stemt bidraget helt opp på fjerdeplass. da ble forskjellen mellom seere og jury så stor at de måtte gjøre noe for å sikre at gode bidrag ikke druknet i semien. I 2008 ble den første låta reddet, og det ble sannelig min hatt Sveriges egen Hero. laugh.gif

Nå har jeg igjen laert meg en god del ESC-historie ved å lese inleggene deres, takk. smile.gif

Sitat(eric82oslo @ 01.05.12 - 18:35) <{POST_SNAPBACK}>
Syntes Gina Dirawis kommentar før Sveriges video var genial. At tävlingsgeneralen for dette landet var villig til å kutte av sitt eget ben og spise det for endelig å oppnå en seier.

Ja det var herlig. biggrin.gif

#225 Ilovelife1985

Ilovelife1985

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 582 posts

Posted 01 May 2012 - 11:05 PM

Ser den at det kan bli litt for mye fokus på klær, koreografi og video av enkelte og for lite fokus på selve sangen, melodien og innholdet.. Viktig alt sammen som helhet, men du fatter hva jeg mener, for meg er sangen det aller viktigste.. Ikke uten videre det heter.. eurovision song contest tongue.gif

Jeg har fulgt med på alle inför eurovision programmene siden de startet i 2004 med det nordiske panelet.. Og Thomas Lundin har vært fast innventar hvert år. Portugal stakkers har så og si blitt ¨slaktet¨ alle disse årene, de har aldri fått noe særlig ros, bare ris. Må si at jeg heller aldri har skjønt meg på Portugal´s bidrag, heller ikke i år blir det noen seier på de, etter 46 forsøk!!

De har desverre denne tapermerkelappen klistret godt i panna og er alle år landet som har ventet lengst på å vinne eurovision song contest! men jeg håper og tror de vil klare det en gang, Finland klarte jo å vinne til slutt!!

Så spørs det når Portugal kommer til å vinne esc, om 10, 20 eller 30 år fra nå?? De trenger litt hjelp og bør kanskje vurdere å synge en mer fengende låt på engelsk.. nei ikke typen ¨danca conmigo¨ Tyrkia vant jo med en gang de sang på engelsk i 2003.. Selv om jeg er for fritt språkvalg og gjerne sang på morsmålet, så tror jeg det faktiskt er nødvendig med en god sang på engelsk fra Portugal for at de skal kunne vinne.

#226 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,249 posts

Posted 02 May 2012 - 10:15 AM

Sitat(Ilovelife1985 @ 01.05.12 - 23:05) <{POST_SNAPBACK}>
Ser den at det kan bli litt for mye fokus på klær, koreografi og video av enkelte og for lite fokus på selve sangen, melodien og innholdet.. Viktig alt sammen som helhet, men du fatter hva jeg mener, for meg er sangen det aller viktigste.. Ikke uten videre det heter.. eurovision song contest tongue.gif

Jeg har fulgt med på alle inför eurovision programmene siden de startet i 2004 med det nordiske panelet.. Og Thomas Lundin har vært fast innventar hvert år. Portugal stakkers har så og si blitt ¨slaktet¨ alle disse årene, de har aldri fått noe særlig ros, bare ris. Må si at jeg heller aldri har skjønt meg på Portugal´s bidrag, heller ikke i år blir det noen seier på de, etter 46 forsøk!!

De har desverre denne tapermerkelappen klistret godt i panna og er alle år landet som har ventet lengst på å vinne eurovision song contest! men jeg håper og tror de vil klare det en gang, Finland klarte jo å vinne til slutt!!

Så spørs det når Portugal kommer til å vinne esc, om 10, 20 eller 30 år fra nå?? De trenger litt hjelp og bør kanskje vurdere å synge en mer fengende låt på engelsk.. nei ikke typen ¨danca conmigo¨ Tyrkia vant jo med en gang de sang på engelsk i 2003.. Selv om jeg er for fritt språkvalg og gjerne sang på morsmålet, så tror jeg det faktiskt er nødvendig med en god sang på engelsk fra Portugal for at de skal kunne vinne.

Med dagens økonomiske tradisjon tror jeg dessverre det er en fare for at Portugal kan komme til å trekke seg. Blir hvertfall ikke overrasket om det skjer.Men det er jo ikke rart de ikke vinner. Tiden står jo helt stille, og de sender en variant av det samme bidraget hvert år. De må gjøre noe helt nytt skal de ha sjans.

#227 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 02 May 2012 - 11:06 AM

Sitat(Toppboy @ 02.05.12 - 10:15) <{POST_SNAPBACK}>
de sender en variant av det samme bidraget hvert år. De må gjøre noe helt nytt skal de ha sjans.

De har to de veksler mellom, da. smile.gif Fado-balladen og den sjarmerende sommerlåta. Jeg var lei begge allerede for 15 år siden, og det tror jeg de fleste andre er også. Er helt enig i at de må tenke nytt for å ha mulighet til å hevde seg, men det tror jeg i så fall går på stoltheten løs for portugiserne. Så neste år kommer nok den sjarmerende sommerlåta i ny versjon igjen. laugh.gif

#228 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,249 posts

Posted 02 May 2012 - 11:22 AM

Sitat(Keith Timmons @ 02.05.12 - 11:06) <{POST_SNAPBACK}>
De har to de veksler mellom, da. smile.gif Fado-balladen og den sjarmerende sommerlåta. Jeg var lei begge allerede for 15 år siden, og det tror jeg de fleste andre er også. Er helt enig i at de må tenke nytt for å ha mulighet til å hevde seg, men det tror jeg i så fall går på stoltheten løs for portugiserne. Så neste år kommer nok den sjarmerende sommerlåta i ny versjon igjen. laugh.gif

Hehe, stemmer wink.gif

Spania lider jo litt under samme problemet. Enten gammeldags ballade eller Mallorca-pop. De har kjørt seg fast i det samme sporet rett og slett. Neste år vil jeg ha dubstep fra Spania og metal fra Portugal biggrin.gif

#229 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 02 May 2012 - 12:07 PM

Sitat(Toppboy @ 02.05.12 - 12:22) <{POST_SNAPBACK}>
Neste år vil jeg ha dubstep fra Spania og metal fra Portugal biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif Gleder meg!

#230 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,689 posts

Posted 02 May 2012 - 06:26 PM

Sitat(Toppboy @ 02.05.12 - 11:22) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe, stemmer wink.gif

Spania lider jo litt under samme problemet. Enten gammeldags ballade eller Mallorca-pop. De har kjørt seg fast i det samme sporet rett og slett. Neste år vil jeg ha dubstep fra Spania og metal fra Portugal biggrin.gif

Også klager vi på at Sverige ikke klarer å løsrive seg fra schlager. tongue.gif

#231 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,122 posts
  • Interests:MUSIKK!!! Mest av alt....og mer!

Posted 05 May 2012 - 05:03 PM

Sitat(Malene @ 02.05.12 - 18:26) <{POST_SNAPBACK}>
Også klager vi på at Sverige ikke klarer å løsrive seg fra schlager. tongue.gif

Trodde du likte Svenske schlagere? Mulig jeg husker feil da....

Har enda til gode å se program 3. Men det går i reprise i morgen, tidlig på dagen. Eller kan ses på SVT play (svt.se).

Har sett program 2. Synes det var en klar nedtur ift. det første. Alt for mye "grinebiteri". At 3-4 låter fikk under 10 poeng TOTALT skulle si det meste. Igjen ble det for mye snakk om klær, i alle fall hos hun blonde dama (ellers har blondiner min fulle respekt selvsagt! om det skulle virke som noe annet...). Synes også det det drøyt av Måns Zmmerløv og snu seg når Thomas Lundin gir Israel en velfortjent 5er, og etterpå si det er "det verste han har hørt". Vel, hans"Cara mia" er vel også noe av det verste jeg har hørt i MF i nyere tid også....

Det skal kanskje sies at jeg kanskje så på dette programmet med mer kritiske briller enn vanlig. Pleier vanligvis ikke det.

#232 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,122 posts

Posted 05 May 2012 - 05:06 PM

Ja...ikke sant. Det hadde blitt flott det! Er synd at disse gamle storhetene har falt såpass som de har de siste årene i GP. Før var de garantister for gode bidrag, nesten hvert år. Men de siste årene har det blitt mange svulstige gammeldagse ballader, eller småtamme poplåter. Ingen av delene har utmerket selv. Syne faktisk f.eks. fjorårets folkevise-pastisj fra Portugal var et friskt pust. Den var i alle fall original og hadde ekte humør og spenning i seg.

#233 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,689 posts

Posted 05 May 2012 - 05:51 PM

Sitat(Diskus @ 05.05.12 - 17:03) <{POST_SNAPBACK}>
Trodde du likte Svenske schlagere? Mulig jeg husker feil da....

Joda, jeg liker schlager. Jeg bare mente at vi alltid klager på at Sverige er litt stuck i schlager-land, men det er flere nasjoner som ikke varierer stilen særlig. Malta, foreksempel. Eller Spania, som nevnt. For ikke å snakke om Danmark, som alltid kjører safe radiopop.

#234 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 05 May 2012 - 06:07 PM

Hehe, stemmer wink.gif

ooh nei ikke mer dubstep!! that's soo 2010 cool.gif
(det er det faktisk... all dubstepen min på itunes er fra det året)

Edited by manofthepeople, 05 May 2012 - 06:17 PM.

#235 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,249 posts

Posted 05 May 2012 - 06:09 PM

Sitat(manofthepeople @ 05.05.12 - 18:07) <{POST_SNAPBACK}>
ooh nei ikke mer dubstep!! that's soo 2010 cool.gif
(det er det faktisk... all dubstepen min på itunes er fra det året)

Ahhh, my bad tongue.gif

Hva er det som er hot nå da egentlig?

#236 ESC-Katy

ESC-Katy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 122 posts

Posted 07 May 2012 - 02:14 PM

SPOILER ALERT:

http://www.oa.no/kul...icle6046557.ece

http://svtplay.se/v/...m_norges_bidrag

Så låt meg tenke litt - de byder Tooji inn i Melodifestivalen-finalen og nå fornærmer de han? Veldigt smakfullt Björkman....NOT! angry.gif Nå håper jeg at Norge slår Sverige ennå mer! GO TOOJI!

#237 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,122 posts

Posted 07 May 2012 - 02:34 PM

Så program 3 i går, tidlig, da det gikk i reprise. Måtte jo det. grunnet Manchester City vs. Manchester Utd forrige Mandag. Synes det er helt håplst hvor opptatt de er av klær. Av og til virker det nesten som de omtrent lar KLÆR avgjøre hva slags poeng de skal gi en låt. Da må jeg bare si takk for meg...blir for useriøst. Synes også Lena Ph er utrolig usympatisk til tider. Virker som hun helst har lyst til å være negativ, og gliser ondt når hun gir låter lave karakterer. Hun virker ikke som noe godt menneske på en måte (sikkert feil men). Hadde det fortsatt vært den mørke middelalderen, hadde hun kanskje blitt kastet på bålet, mistenkt for å være heks smile.gif

#238 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,689 posts

Posted 07 May 2012 - 02:41 PM

Sitat(ESC-Katy @ 07.05.12 - 14:14) <{POST_SNAPBACK}>
SPOILER ALERT:

Så låt meg tenke litt - de byder Tooji inn i Melodifestivalen-finalen og nå fornærmer de han? Veldigt smakfullt Björkman....NOT! angry.gif Nå håper jeg at Norge slår Sverige ennå mer! GO TOOJI!

Suksess er den beste hevn. cool.gif

#239 Karl-Bertil.

Karl-Bertil.

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 336 posts
  • Interests:Eurovision song contest, Melodifestivalen.

Posted 07 May 2012 - 02:54 PM

SPOILER ALERT:

Så panelen MÅSTE gilla Stay o Tooji för att han läste Norges röster i MF??? Skulle Christer sagt till dem, säg bara snälla saker om Tooji???

#240 OSLO/LISBOA2009

OSLO/LISBOA2009

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,748 posts

Posted 07 May 2012 - 03:03 PM

SPOILER ALERT:

Fornærmer? Med all respekt, vet du hva "fornærmer" betyr? huh.gif Ifølge artikkelen og videoklippet fra SVT ser det ut for meg til at de rett og slett er litt likegyldige og uttråkade. Dette er ikke topp moderne, hverken i ESC eller musikken ellers. Absolutt en habil mix av det som fenget for 10 år siden blandet med flotte persiske rytmer, men det er gjort før. Er ganske enig med Thomas, Lena og Måns. Litt utdatert og en sang hvor Tooji er beholdningen. I mine øyne en ganske spot on poenggivning i tillegg wink.gif

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users