Inför ESC 2012, Starter 16. april |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Inför ESC 2012, Starter 16. april |
01.05.12 - 16:58
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 6 579 Ble medlem: 20.01.2007 Bruker nr.: 34 955 |
2007 var året da ingen vestlige gikk videre fra semien samtidig som at en del ganske håpløse YuRu-låter seilte til finale. Dessuten fikk tyskerne slakt av seerne mens juryene (som på den tiden var backup-juryer) hadde stemt bidraget helt opp på fjerdeplass. Det var håpløst ja. Tyskland ble forøvrig nr.6. |
|
|
|
01.05.12 - 17:35
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 166 Ble medlem: 23.03.2005 Fra: Oslo Bruker nr.: 24 235 |
Det programmet lider unner er jo at de ikke klarer å holde en saklig tone. Bedømmingene går over til å bli harselering av uvesentlige detaljer. I går var det ekstra ille. Det ble også veldig tydelig at de nærmest ville skynde seg gjennom alle bidragene frem mot sitt eget. Men som allerede påpekt skal jo dette være underholdning først og fremst.. Syntes Gina Dirawis kommentar før Sveriges video var genial. At tävlingsgeneralen for dette landet var villig til å kutte av sitt eget ben og spise det for endelig å oppnå en seier. Ginas personlige høydepunkt hittil, ellers har hun vært en smule tam dessverre. |
|
|
|
01.05.12 - 17:41
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 166 Ble medlem: 23.03.2005 Fra: Oslo Bruker nr.: 24 235 |
|
|
|
|
01.05.12 - 19:09
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 404 Ble medlem: 30.01.2012 Fra: Finland Bruker nr.: 70 456 |
2007 var året da ingen vestlige gikk videre fra semien samtidig som at en del ganske håpløse YuRu-låter seilte til finale. Dessuten fikk tyskerne slakt av seerne mens juryene (som på den tiden var backup-juryer) hadde stemt bidraget helt opp på fjerdeplass. da ble forskjellen mellom seere og jury så stor at de måtte gjøre noe for å sikre at gode bidrag ikke druknet i semien. I 2008 ble den første låta reddet, og det ble sannelig min hatt Sveriges egen Hero. Nå har jeg igjen laert meg en god del ESC-historie ved å lese inleggene deres, takk. Syntes Gina Dirawis kommentar før Sveriges video var genial. At tävlingsgeneralen for dette landet var villig til å kutte av sitt eget ben og spise det for endelig å oppnå en seier. Ja det var herlig. |
|
|
|
01.05.12 - 23:05
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 502 Ble medlem: 06.01.2012 Bruker nr.: 69 469 |
Ser den at det kan bli litt for mye fokus på klær, koreografi og video av enkelte og for lite fokus på selve sangen, melodien og innholdet.. Viktig alt sammen som helhet, men du fatter hva jeg mener, for meg er sangen det aller viktigste.. Ikke uten videre det heter.. eurovision song contest
Jeg har fulgt med på alle inför eurovision programmene siden de startet i 2004 med det nordiske panelet.. Og Thomas Lundin har vært fast innventar hvert år. Portugal stakkers har så og si blitt ¨slaktet¨ alle disse årene, de har aldri fått noe særlig ros, bare ris. Må si at jeg heller aldri har skjønt meg på Portugal´s bidrag, heller ikke i år blir det noen seier på de, etter 46 forsøk!! De har desverre denne tapermerkelappen klistret godt i panna og er alle år landet som har ventet lengst på å vinne eurovision song contest! men jeg håper og tror de vil klare det en gang, Finland klarte jo å vinne til slutt!! Så spørs det når Portugal kommer til å vinne esc, om 10, 20 eller 30 år fra nå?? De trenger litt hjelp og bør kanskje vurdere å synge en mer fengende låt på engelsk.. nei ikke typen ¨danca conmigo¨ Tyrkia vant jo med en gang de sang på engelsk i 2003.. Selv om jeg er for fritt språkvalg og gjerne sang på morsmålet, så tror jeg det faktiskt er nødvendig med en god sang på engelsk fra Portugal for at de skal kunne vinne. |
|
|
|
02.05.12 - 10:15
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 812 Ble medlem: 23.04.2003 Fra: Rogaland Bruker nr.: 11 972 |
Ser den at det kan bli litt for mye fokus på klær, koreografi og video av enkelte og for lite fokus på selve sangen, melodien og innholdet.. Viktig alt sammen som helhet, men du fatter hva jeg mener, for meg er sangen det aller viktigste.. Ikke uten videre det heter.. eurovision song contest Jeg har fulgt med på alle inför eurovision programmene siden de startet i 2004 med det nordiske panelet.. Og Thomas Lundin har vært fast innventar hvert år. Portugal stakkers har så og si blitt ¨slaktet¨ alle disse årene, de har aldri fått noe særlig ros, bare ris. Må si at jeg heller aldri har skjønt meg på Portugal´s bidrag, heller ikke i år blir det noen seier på de, etter 46 forsøk!! De har desverre denne tapermerkelappen klistret godt i panna og er alle år landet som har ventet lengst på å vinne eurovision song contest! men jeg håper og tror de vil klare det en gang, Finland klarte jo å vinne til slutt!! Så spørs det når Portugal kommer til å vinne esc, om 10, 20 eller 30 år fra nå?? De trenger litt hjelp og bør kanskje vurdere å synge en mer fengende låt på engelsk.. nei ikke typen ¨danca conmigo¨ Tyrkia vant jo med en gang de sang på engelsk i 2003.. Selv om jeg er for fritt språkvalg og gjerne sang på morsmålet, så tror jeg det faktiskt er nødvendig med en god sang på engelsk fra Portugal for at de skal kunne vinne. Med dagens økonomiske tradisjon tror jeg dessverre det er en fare for at Portugal kan komme til å trekke seg. Blir hvertfall ikke overrasket om det skjer.Men det er jo ikke rart de ikke vinner. Tiden står jo helt stille, og de sender en variant av det samme bidraget hvert år. De må gjøre noe helt nytt skal de ha sjans. |
|
|
|
02.05.12 - 11:06
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 260 Ble medlem: 20.02.2009 Fra: Oslo Bruker nr.: 39 785 |
de sender en variant av det samme bidraget hvert år. De må gjøre noe helt nytt skal de ha sjans. De har to de veksler mellom, da. |
|
|
|
02.05.12 - 11:22
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 812 Ble medlem: 23.04.2003 Fra: Rogaland Bruker nr.: 11 972 |
De har to de veksler mellom, da. Hehe, stemmer Spania lider jo litt under samme problemet. Enten gammeldags ballade eller Mallorca-pop. De har kjørt seg fast i det samme sporet rett og slett. Neste år vil jeg ha dubstep fra Spania og metal fra Portugal |
|
|
|
02.05.12 - 12:07
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 404 Ble medlem: 30.01.2012 Fra: Finland Bruker nr.: 70 456 |
|
|
|
|
02.05.12 - 18:26
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 9 018 Ble medlem: 08.03.2009 Bruker nr.: 39 927 |
Hehe, stemmer Spania lider jo litt under samme problemet. Enten gammeldags ballade eller Mallorca-pop. De har kjørt seg fast i det samme sporet rett og slett. Neste år vil jeg ha dubstep fra Spania og metal fra Portugal Også klager vi på at Sverige ikke klarer å løsrive seg fra schlager. |
|
|
|
05.05.12 - 17:03
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 497 Ble medlem: 15.01.2006 Bruker nr.: 29 361 |
Også klager vi på at Sverige ikke klarer å løsrive seg fra schlager. Trodde du likte Svenske schlagere? Mulig jeg husker feil da.... Har enda til gode å se program 3. Men det går i reprise i morgen, tidlig på dagen. Eller kan ses på SVT play (svt.se). Har sett program 2. Synes det var en klar nedtur ift. det første. Alt for mye "grinebiteri". At 3-4 låter fikk under 10 poeng TOTALT skulle si det meste. Igjen ble det for mye snakk om klær, i alle fall hos hun blonde dama (ellers har blondiner min fulle respekt selvsagt! om det skulle virke som noe annet...). Synes også det det drøyt av Måns Zmmerløv og snu seg når Thomas Lundin gir Israel en velfortjent 5er, og etterpå si det er "det verste han har hørt". Vel, hans"Cara mia" er vel også noe av det verste jeg har hørt i MF i nyere tid også.... Det skal kanskje sies at jeg kanskje så på dette programmet med mer kritiske briller enn vanlig. Pleier vanligvis ikke det. |
|
|
|
05.05.12 - 17:06
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 497 Ble medlem: 15.01.2006 Bruker nr.: 29 361 |
Spania lider jo litt under samme problemet. Enten gammeldags ballade eller Mallorca-pop. De har kjørt seg fast i det samme sporet rett og slett. Neste år vil jeg ha dubstep fra Spania og metal fra Portugal Ja...ikke sant. Det hadde blitt flott det! Er synd at disse gamle storhetene har falt såpass som de har de siste årene i GP. Før var de garantister for gode bidrag, nesten hvert år. Men de siste årene har det blitt mange svulstige gammeldagse ballader, eller småtamme poplåter. Ingen av delene har utmerket selv. Syne faktisk f.eks. fjorårets folkevise-pastisj fra Portugal var et friskt pust. Den var i alle fall original og hadde ekte humør og spenning i seg. |
|
|
|
05.05.12 - 17:51
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 9 018 Ble medlem: 08.03.2009 Bruker nr.: 39 927 |
Trodde du likte Svenske schlagere? Mulig jeg husker feil da.... Joda, jeg liker schlager. Jeg bare mente at vi alltid klager på at Sverige er litt stuck i schlager-land, men det er flere nasjoner som ikke varierer stilen særlig. Malta, foreksempel. Eller Spania, som nevnt. For ikke å snakke om Danmark, som alltid kjører safe radiopop. |
|
|
|
05.05.12 - 18:07
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 764 Ble medlem: 18.02.2011 Bruker nr.: 46 522 |
Hehe, stemmer Spania lider jo litt under samme problemet. Enten gammeldags ballade eller Mallorca-pop. De har kjørt seg fast i det samme sporet rett og slett. Neste år vil jeg ha dubstep fra Spania og metal fra Portugal ooh nei ikke mer dubstep!! that's soo 2010 (det er det faktisk... all dubstepen min på itunes er fra det året) Dette innlegget har vært redigert av manofthepeople: 05.05.12 - 18:17 |
|
|
|
05.05.12 - 18:09
|
|
|
|
|
|
|
07.05.12 - 14:14
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 122 Ble medlem: 22.03.2012 Bruker nr.: 72 259 |
SPOILER ALERT:
http://www.oa.no/kultur/underholdning/article6046557.ece http://svtplay.se/v/2792993/eurovision_son...m_norges_bidrag Så låt meg tenke litt - de byder Tooji inn i Melodifestivalen-finalen og nå fornærmer de han? Veldigt smakfullt Björkman....NOT! |
|
|
|
07.05.12 - 14:34
|
|
|
Så program 3 i går, tidlig, da det gikk i reprise. Måtte jo det. grunnet Manchester City vs. Manchester Utd forrige Mandag. Synes det er helt håplst hvor opptatt de er av klær. Av og til virker det nesten som de omtrent lar KLÆR avgjøre hva slags poeng de skal gi en låt. Da må jeg bare si takk for meg...blir for useriøst. Synes også Lena Ph er utrolig usympatisk til tider. Virker som hun helst har lyst til å være negativ, og gliser ondt når hun gir låter lave karakterer. Hun virker ikke som noe godt menneske på en måte (sikkert feil men). Hadde det fortsatt vært den mørke middelalderen, hadde hun kanskje blitt kastet på bålet, mistenkt for å være heks
|
|
|
|
07.05.12 - 14:41
|
|
|
SPOILER ALERT: http://www.oa.no/kultur/underholdning/article6046557.ece http://svtplay.se/v/2792993/eurovision_son...m_norges_bidrag Så låt meg tenke litt - de byder Tooji inn i Melodifestivalen-finalen og nå fornærmer de han? Veldigt smakfullt Björkman....NOT! Suksess er den beste hevn. |
|
|
|
07.05.12 - 14:54
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 258 Ble medlem: 27.03.2011 Fra: Malmö Bruker nr.: 51 034 |
SPOILER ALERT: http://www.oa.no/kultur/underholdning/article6046557.ece http://svtplay.se/v/2792993/eurovision_son...m_norges_bidrag Så låt meg tenke litt - de byder Tooji inn i Melodifestivalen-finalen og nå fornærmer de han? Veldigt smakfullt Björkman....NOT! Så panelen MÅSTE gilla Stay o Tooji för att han läste Norges röster i MF??? Skulle Christer sagt till dem, säg bara snälla saker om Tooji??? |
|
|
|
07.05.12 - 15:03
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 240 Ble medlem: 29.03.2008 Fra: Malmö, Sverige Bruker nr.: 38 833 |
SPOILER ALERT: http://www.oa.no/kultur/underholdning/article6046557.ece http://svtplay.se/v/2792993/eurovision_son...m_norges_bidrag Så låt meg tenke litt - de byder Tooji inn i Melodifestivalen-finalen og nå fornærmer de han? Veldigt smakfullt Björkman....NOT! Fornærmer? Med all respekt, vet du hva "fornærmer" betyr? |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 20.06.13 - 09:23 |
|