Jump to content

Photo

Engelbert Humperdinck - før og nå

• Please log in to reply
206 replies to this topic

#1 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 18 March 2012 - 07:39 PM

TRYKK PÅ PLATECOVERET FOR Å HØRE SANGEN:

1967 "Release Me" US 4 UK 1
1967 "The Last Waltz" US 25 UK 1
1969 "Winter World of Love" US 16 UK 7

2010 "Tell Me Where It Hurts" US - UK -

Edited by manofthepeople, 18 March 2012 - 07:40 PM.

#2 Fjordman

Fjordman

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,433 posts

Posted 18 March 2012 - 11:07 PM

Humpen klarer seg utrolig bra på tross av sine mange år. Nå er det nyeste klippet allerede to år gammelt så litt vanskelig å vite hva vi kan forvente i morgen. Spennende er det i hvertfal og håper på en ''brainstormer'' av en låt som kan ta europa med storm. DET hadde vert godt nytt for oss ESC sulteforede her på øya. smile.gif

#3 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 18 March 2012 - 11:27 PM

Sitat(Fjordman @ 18.03.12 - 23:07) <{POST_SNAPBACK}>
Humpen klarer seg utrolig bra på tross av sine mange år. Nå er det nyeste klippet allerede to år gammelt så litt vanskelig å vite hva vi kan forvente i morgen. Spennende er det i hvertfal og håper på en ''brainstormer'' av en låt som kan ta europa med storm. DET hadde vert godt nytt for oss ESC sulteforede her på øya. smile.gif

Ja, jeg håper aller helst på noe i gaten til Glen Campbell's svanesang i vinter, da kan han slå Loreen.

#4 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,389 posts
  • Interests:MGP
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 18 March 2012 - 11:33 PM

tror storbritania kan være glad for at de er direkte i finale jeg. Med en gamel mann som artist så er det ikke akkurat seier de kan håpe på.... Kanskje det vil oppstå søt musikk mellom storbritania og russland i år??? laugh.gif

#5 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 18 March 2012 - 11:40 PM

Sitat(alfiboy @ 18.03.12 - 23:33) <{POST_SNAPBACK}>
tror storbritania kan være glad for at de er direkte i finale jeg. Med en gamel mann som artist så er det ikke akkurat seier de kan håpe på.... Kanskje det vil oppstå søt musikk mellom storbritania og russland i år??? laugh.gif

Jeg tror du tar feil. I selskap med alle de glætte deltakerne fra andre land stikker gæmlisene seg positivt ut.

#6 Fjordman

Fjordman

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,433 posts

Posted 18 March 2012 - 11:44 PM

Ja de to er jevngamle og dersom låten er god nok skulle ikke alderen være noe problem for suksess i Alma Ata.
EDIT: Hvor i helv.... fikk jeg Alma Ata fra?? Sorry

Edited by Fjordman, 18 March 2012 - 11:53 PM.

#7 Fjordman

Fjordman

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,433 posts

Posted 18 March 2012 - 11:51 PM

Sitat(alfiboy @ 18.03.12 - 22:33) <{POST_SNAPBACK}>

Hehe, vent nå til vi har hørt låten da, og når det gjelder ''s÷t musikk'' : Humpen and the Babushkas i samme låt kan ta Europa med storm men det vil jo aldri skje, desverre (eller heldigvis?) tongue.gif

#8 jodlebirger2

jodlebirger2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,366 posts

Posted 18 March 2012 - 11:59 PM

Sitat(Fjordman @ 18.03.12 - 22:51) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe, vent nå til vi har hørt låten da, og når det gjelder ''s÷t musikk'' : Humpen and the Babushkas i samme låt kan ta Europa med storm men det vil jo aldri skje, desverre (eller heldigvis?) tongue.gif

Å sammenlikne babuskahene fra Russland og den gamle sjarmørbassen Engelbert Humperdinck blir jo som å sammenlikne Raske menn og Rihanna... altså på to helt forskjellige planeter.

Edited by jodlebirger2, 19 March 2012 - 12:01 AM.

#9 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 19 March 2012 - 12:10 AM

Sitat(manofthepeople @ 18.03.12 - 23:40) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg tror du tar feil. I selskap med alle de glætte deltakerne fra andre land stikker gæmlisene seg positivt ut.

Både bestemora med tromma og den gamle kroatiske rapperen var jo höydare de årene de deltok og gjorde det vel begge langt bedre enn de aller fleste spådde på forhånd, så slik sett kan du godt ha rett. smile.gif På den annen side var jo begge de to bidrag av svært høy musikalsk kvalitet (personlig mening i hvert fall, og da særlig Kroatias retro-flirt), noe man ikke akkurat kan hevde om Russland i år - dessuten har jo juryene blitt gjeninnført siden Moldova & Kroatia sendte sine bidrag, så helt sammenlignbart er det nok ikke likevel. smile.gif Personlig har jeg dog langt større tro på et respektabelt resultat for seriøse Hump enn for bestemødrene med tullebidraget sitt. Og det er nesten utenlukkende på grunn av juryen, som mest sannsynlig vil hindre dem fra å ta seg til finalen. På den annen side er det så mange useriøse bidrag i semi 1 som kniver om jumboplassen til jurymedlemmene, at det er ikke godt å si hvor de havner til slutt. Det kan godt hende Russland havner på en plass mellom 14. og 16. hos juryene, i så fall kan de godt å videre om de så kun skulle klare en 7. eller 8. plass hos TV-seerne, hvilket jo ikke er en umulighet så mange russere som lever overalt i Øst-Europa. Klarer de å ta seg gjennom det tøffe nåløyet (tullebidrag har tradisjonelt gjort det svært dårlig i semiene, mens statistikken er en helt annen for finalen), så kan hva som helst skje er jeg redd. Men topp 5 blir det nok uansett ikke, og juryene vil nok hindre enn topp 10-plassering også tror jeg. smile.gif

#10 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 19 March 2012 - 12:18 AM

Sitat(eric82oslo @ 19.03.12 - 00:10) <{POST_SNAPBACK}>
Både bestemora med tromma og den gamle kroatiske rapperen var jo höydare de årene de deltok og gjorde det vel begge langt bedre enn de aller fleste spådde på forhånd, så slik sett kan du godt ha rett. smile.gif På den annen side var jo begge de to bidrag av svært høy musikalsk kvalitet (personlig mening i hvert fall, og da særlig Kroatias retro-flirt), noe man ikke akkurat kan hevde om Russland i år - dessuten har jo juryene blitt gjeninnført siden Moldova & Kroatia sendte sine bidrag, så helt sammenlignbart er det nok ikke likevel. smile.gif Personlig har jeg dog langt større tro på et respektabelt resultat for seriøse Hump enn for bestemødrene med tullebidraget sitt. Og det er nesten utenlukkende på grunn av juryen, som mest sannsynlig vil hindre dem fra å ta seg til finalen. På den annen side er det så mange useriøse bidrag i semi 1 som kniver om jumboplassen til jurymedlemmene, at det er ikke godt å si hvor de havner til slutt. Det kan godt hende Russland havner på en plass mellom 14. og 16. hos juryene, i så fall kan de godt å videre om de så kun skulle klare en 7. eller 8. plass hos TV-seerne, hvilket jo ikke er en umulighet så mange russere som lever overalt i Øst-Europa. Klarer de å ta seg gjennom det tøffe nåløyet (tullebidrag har tradisjonelt gjort det svært dårlig i semiene, mens statistikken er en helt annen for finalen), så kan hva som helst skje er jeg redd. Men topp 5 blir det nok uansett ikke, og juryene vil nok hindre enn topp 10-plassering også tror jeg. smile.gif

Jeg tror ikke juryene i øst vil se på Russland som et tullebidrag. Det har klare folkemusikk-elementer om man hører etter, ikke bare i introen.

Edited by manofthepeople, 19 March 2012 - 12:19 AM.

#11 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 19 March 2012 - 12:21 AM

Vi får denne så tidlig som kl 11 i morgen!!! Mye tyder på at San Marino er siste bidrag som blir klart.

#12 Fjordman

Fjordman

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,433 posts

Posted 19 March 2012 - 12:27 AM

Sitat(jodlebirger2 @ 18.03.12 - 22:59) <{POST_SNAPBACK}>
Å sammenlikne babuskahene fra Russland og den gamle sjarmørbassen Engelbert Humperdinck blir jo som å sammenlikne Raske menn og Rihanna... altså på to helt forskjellige planeter.

Nå var ikke min kommentar en sammenlgning mellom de to men en flørting med ideen om Humpen med The Bahbushkas som backingkor. biggrin.gif

#13 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 19 March 2012 - 12:28 AM

Sitat(manofthepeople @ 19.03.12 - 00:18) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg tror ikke juryene i øst vil se på Russland som et tullebidrag. Det har klare folkemusikk-elementer om man hører etter, ikke bare i introen.

Det er greit nok, men det er da også nok av elementer som absolutt kvalifiserer til å bli stemplet som useriøst/tullete; falsksangen, en slags improvisert dans som ikke gjør forsøk på å være synkronisert i det hele tatt (skjønt kanskje de vil gjøre forsøk på å stramme opp i forkant av semien?), et stemmefrieri i form av et særdeles ungdommelig og "moderne" refreng (som er ment å gi folk i alle aldre en grunn til å dra på smilebåndet), allsangfaktoren og folkeligheten - og de ikke akkurat vakre budeie-antrekkene. Jeg tror de fleste av dem er klar over at de ikke kan synge - i alle fall ikke på det nivået som kreves av en slik konkurranse - og derfor blir det per definisjon et tullebidrag for meg. tongue.gif

#14 Fjordman

Fjordman

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,433 posts

Posted 19 March 2012 - 12:34 AM

[quote name='manofthepeople' date='18.03.12 - 23:21' post='1453086']
Vi får denne så tidlig som kl 11 i morgen!!! Mye tyder på at San Marino er siste bidrag som blir klart.
[/quote Good, har ikke vert innom BBC for et par dager så visste om datoen men ikke tidspunktet. Sitter klar fra klokka 10 i tlifelle det er norsk tid du refererer til.

#15 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,453 posts

Posted 19 March 2012 - 12:35 AM

Sitat(manofthepeople @ 19.03.12 - 00:18) <{POST_SNAPBACK}>
Det har klare folkemusikk-elementer om man hører etter, ikke bare i introen.

Det spiller ingen rolle da dette kun er regelrett tøv. Eurovision Clown Contest. Feil forum.

#16 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 19 March 2012 - 12:38 AM

Sitat(KingCreole @ 19.03.12 - 00:35) <{POST_SNAPBACK}>
Det spiller ingen rolle da dette kun er regelrett tøv. Eurovision Clown Contest. Feil forum.

Hvilke regler er det som sier det? Dine?

Babushkaene er en oppvisning i ekte glede, og der har de kjempetalent!
Dessuten er det et budskap om at alle skal få være med - litt sånn Tangerudbakken/Disimilis smile.gif

Edited by manofthepeople, 19 March 2012 - 12:41 AM.

#17 Fjordman

Fjordman

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,433 posts

Posted 19 March 2012 - 12:44 AM

Bedtime, the story continues tomorrow am. Bless You All And Good Night.

#18 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 19 March 2012 - 12:50 AM

Sitat(Fjordman @ 19.03.12 - 00:44) <{POST_SNAPBACK}>
Bedtime, the story continues tomorrow am. Bless You All And Good Night.

laugh.gif

#19 jodlebirger2

jodlebirger2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,366 posts

Posted 19 March 2012 - 12:59 AM

Sitat(Fjordman @ 18.03.12 - 23:27) <{POST_SNAPBACK}>
Nå var ikke min kommentar en sammenlgning mellom de to men en flørting med ideen om Humpen med The Bahbushkas som backingkor. biggrin.gif

Nei, men noen før deg sammenliknet dem, og det blir litt feil synes jeg.. Og siden du ville ha de i samme bidrag så måtte jeg bare påpeke hvor ulike de er... Det hadde virkelig vært et kræsj bidrag hvor backingkoret ikke stod helt i stil med vokalisten... laugh.gif Det kunne jo vært noe for lattermusklene, hadde blitt en klassiker!!! Det har jo vært noen merkelige/gode eksempler på det tidligere... hvor backingvokalene brukte alt fra hjelm til turndress, kjole og leggevarmereog drev med all slags pek bak vokalisten, og vokalisten stod der i den kjedelige dressen dressen sin.
Jeg tror kjære Humpen hadde fått vondt i ørene hadde han brukt babuskahene som backingkor... Hehehe... da skulle han fått problemer med å synge rent selv.

#20 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 19 March 2012 - 09:00 AM

Syns det er veldig dårlig gjort å sammenligne Humperdinck med babushkaene. Det er bare i alder de er like. Når det gjelder den musikalske sammenligningen, så er Humperdinck en månerakett og babushkaene en gammel Lada.

Edited by Malene, 19 March 2012 - 09:01 AM.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users