Jump to content

Photo

Stemmer fra Norge: 12-1

• Please log in to reply
78 replies to this topic

#1 Valentina76

Valentina76

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 209 posts

Posted 15 March 2012 - 11:02 AM

Hvilke land Norge stemmer på i ESC stemmer sjelden med min oppfatning, men det hadde vært moro å se hva dere andre mener Norge bør gi stemmer til i år. Her er min liste, uavhengig av hvilken semi de ulike land deltar i:

12 poeng: Serbia
10 poeng: Romania
8 poeng: Spania
7 poeng: Ungarn
6 poeng: Danmark
5 poeng: Slovenia
4 poeng: Island
3 poeng: Nederland
2 poeng: Bulgaria
1 poeng: Latvia

Hva håper dere på?

Her er forresten min youtube spilleliste over alle de nasjonale vinnerbidragene som er valgt til nå:

http://www.youtube.c...mp;feature=plcp

rolleyes.gif

#2 HIAM

HIAM

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,004 posts
  • Interests:Fotball. Musikk. Tennis. Politikk.

Posted 15 March 2012 - 12:17 PM

12: Bulgaria
10: Romania
08: Hellas
07: Frankrike
06: Kypros
05: Spania
04: Kroatia
03: Serbia
02: Nederland
01: Italia

#3 ninus

ninus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,236 posts

Posted 15 March 2012 - 12:19 PM

Det er litt vanskelig siden vi mangler noen låter men så langt mener nå jeg....

12 - 10 til Frankrike, Spania eller omvendt.
8 - Nederland
7 - Israel
6 - Serbia
5 - Kypros
4 - Ungarn
3 - Sveits, Hellas eller Hv.Rusland
2 - Mest sansynelig til B&H, mulig til Humpern også.
1 - Sverige

Er trøtt av nabostemming. Liker en låtene vel, ok, men er det bare for å hjelpe selv om låtene er bare delevis likt sier jeg nei. cool.gif

Edited by ninus, 15 March 2012 - 12:22 PM.

#4 Valentina76

Valentina76

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 209 posts

Posted 15 March 2012 - 12:23 PM

Sitat(ninus @ 15.03.12 - 12:19) <{POST_SNAPBACK}>
Det er litt vanskelig siden vi mangler noen låter men så langt mener nå jeg....

12 - 10 til Frankrike, Spania eller omvendt.
8 - Nederland
7 - Israel
6 - Serbia
5 - Kypros
4 - Ungarn
3 - Sveits eller Hv.Rusland
2 - Mest sansynelig til B&H, mulig til Humpern også.
1 - Sverige

Er trøtt av nabostemming. Liker en låtene vel, ok, men er det bare for å hjelpe selv om låtene er bare delevis likt sier jeg nei. cool.gif

Nabostemming er det aller verste for meg også. Men i år liker jeg faktisk Danmark og Island, ellers er sjelden de nordiske land høyt oppe hos meg. Sveriges låt er forferdelig og Finland dørgende kjedelig.. Så for meg var ikke dette ment som nabostemming smile.gif Takk for svar!

#5 Laze

Laze

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,784 posts

Posted 15 March 2012 - 04:26 PM

Regner med at Norges stemmer blir slik: (Ikke min topp 10 altså)
12 - Sverige
10 - Danmark
8 - Island
7 - Frankrike
6 - Estland
5 - Ungarn
4 - Irland
3 - Italia
2 - Finland
1 - Spania

Typisk for Oslo Calling i så fall. Håper vi kan gi poeng til flere ikke-nordiske. For meg er Island og Danmark de eneste nordiske i min topp 10.

#6 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 15 March 2012 - 04:34 PM

Denne kommer for tidlig. Norge pleier å stemme på Storbritannia og særlig Bosnia-Herzegovina om de har litt decent bidrag.

#7 Zappa (the Viki

Zappa (the Viki

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,205 posts

Posted 15 March 2012 - 06:46 PM

Med det som er offentliggjort hittil, så med forbehold om endringer:

12: FRANKRIKE Anggun "Echo (You And I)"
10: ISLAND Greta Salóme & Jónsi "Mundu Eftir Mér"
08: SLOVAKIA Max Jason Mai "Don't Close Your Eyes"
07: NEDERLAND Joan Franka "You and Me"
06: UKRAINA Gaitana "Be My Guest"
05: LATVIA Anmary "Beautiful Song"
04: SLOVENIA Eva Boto "Verjamem"
03: KROATIA Nina Badrić "Nebo"
02: UNGARN Compact Disco "Sound Of Our Hearts"
01: HVITERUSSLAND Alyona Lanskaya "All My Life"

smile.gif

#8 zeven

zeven

Aktiv bruker

• Registrert bruker
  • 59 posts

Posted 15 March 2012 - 06:58 PM

WOW Jag tycker det är rätt kult att Norge och Sverige har så olik musik smak detta året.

Ni liker ikke Euphoria och de flesta Svenskar ser på Stay som bara en i raden av billig svensk pojkbands pop på lik linje med Popular och Amazing. samma typ artist samma typ nummer och samma typ låt av samma typ kompositörer.

Jag säger inte att något är rätt eller fel, bara intressant att analysera. Om det beror på rivaliteten eller faktiskt smak.

#9 ollena

ollena

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,107 posts

Posted 15 March 2012 - 11:22 PM

Sitat(zeven @ 15.03.12 - 18:58) <{POST_SNAPBACK}>
WOW Jag tycker det är rätt kult att Norge och Sverige har så olik musik smak detta året.

Ni liker ikke Euphoria och de flesta Svenskar ser på Stay som bara en i raden av billig svensk pojkbands pop på lik linje med Popular och Amazing. samma typ artist samma typ nummer och samma typ låt av samma typ kompositörer.

Jag säger inte att något är rätt eller fel, bara intressant att analysera. Om det beror på rivaliteten eller faktiskt smak.

Hvor lenge har du vært her inne? er bare noen få her inne, inkludert meg, som ikke liker Euphoria!

De aller fleste her inne liker Euphoria og vil at Sverige skal gjøre det bra.. men jeg har sett at flere her begynner å bli dritt lei svensker som deg.

#10 OSLO/LISBOA2009

OSLO/LISBOA2009

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,748 posts

Posted 15 March 2012 - 11:28 PM

Sitat(ollena @ 15.03.12 - 23:22) <{POST_SNAPBACK}>
Hvor lenge har du vært her inne? er bare noen få her inne, inkludert meg, som ikke liker Euphoria!

De aller fleste her inne liker Euphoria og vil at Sverige skal gjøre det bra.. men jeg har sett at flere her begynner å bli dritt lei svensker som deg.

Hva faen har han gjort galt? laugh.gif

#11 superdresser

superdresser

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,783 posts

Posted 15 March 2012 - 11:32 PM

ja det var jo en positiv ting å si til en nykommer.
Av de innleggene jeg har lest av zeven, har jeg ikke lest ett som går inn i kategorien "svensker som deg"
Vi er faktisk fler her inne som begynner å bli ganske lei de sure oppstøtene dine også.

VELKOMMEN SKAL DU VÆRE ZEVEN!!!

Edited by superdresser, 15 March 2012 - 11:32 PM.

#12 OSLO/LISBOA2009

OSLO/LISBOA2009

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,748 posts

Posted 15 March 2012 - 11:36 PM

Sitat(superdresser @ 15.03.12 - 23:32) <{POST_SNAPBACK}>

Second that. smile.gif

#13 ollena

ollena

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,107 posts

Posted 15 March 2012 - 11:42 PM

Sitat(superdresser @ 15.03.12 - 23:32) <{POST_SNAPBACK}>
ja det var jo en positiv ting å si til en nykommer.
Av de innleggene jeg har lest av zeven, har jeg ikke lest ett som går inn i kategorien "svensker som deg"
Vi er faktisk fler her inne som begynner å bli ganske lei de sure oppstøtene dine også.

Jeg begynner å bli dritt lei svensker som kommer inn her BARE for å si dritt om Norge og hype Loreen opp i himmelen. Det var det jeg mente.

Og hvilke "sure oppstøt" er det jeg har kommet med? greit nok jeg har vært kritisk til Tooji og Stay, men ikke fordi jeg ikke liker låten.. jeg liker den, det er bare det at jeg tror at det er hard konkurranse i år og at vi ikke kommer videre.

Jeg har vært hyggelig med alle her inne jeg, men folk liker tydeligvis å angripe meg..

#14 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,689 posts

Posted 15 March 2012 - 11:44 PM

Mange her liker Euphoria kjempegodt! Tror vel kanskje noen syns det er kjedelig at det er en så stor favoritt i år, men som sagt, vi liker Euphoria. Men vi heier på Norge. smile.gif

Edited by Malene, 15 March 2012 - 11:45 PM.

#15 knp

knp

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,555 posts

Posted 15 March 2012 - 11:53 PM

De fleste her liker faktisk Euphoria.Jeg tro nok det er flere svensker som ikke liker Stay fordi Tooji ser ganske lik ut som Erik Saade og at Stay er lik Popular,hvilket ikke er rett etter min mening.Nå tror jeg også de fleste som stemmer ute i Europa når det er ESC at de ikke tenker på at Tooji likner på Saade enkelt fordi de ikke husker hvem Saade er. biggrin.gif

Edited by knp, 15 March 2012 - 11:54 PM.

#16 zeven

zeven

Aktiv bruker

• Registrert bruker
  • 59 posts

Posted 16 March 2012 - 12:19 AM

Jag har vart här i 5 timmar ca. Anledningen till att jag kom hit, var för att be STHLM att hålla käft för jag blev drit lei av att läsa all skit som han/hon skrev. jag blev förbannad själv.

Jag har aldrig försökt nedvärdera Stay. som jag har skrivit i andra inlägg, så syns jag Tooijs är en bättre artist än Erik. och låten mer vuxen. men jag tycker också att låten är väldigt lik popular och amazing och jag är inte förtjust i denna typ musik.

Detta inlägget som du har svarat på, var inte meningen att vara negativ. bara analyserande vad jag har fått som uppfattning här inne idag. Jag respekterar att alla har olika smak. och jag tycker inte Stay är sämre låt än Euphoria bara olik och inte min smak. Men detsamma sa jag om popular och amazing

Jag prövar bara ha en konstruktiv debatt på en respektfull måte. Där vi på ett konstruktivt sätt kan snakke, analysere och diskutera.

#17 zeven

zeven

Aktiv bruker

• Registrert bruker
  • 59 posts

Posted 16 March 2012 - 12:24 AM

Sitat(knp @ 15.03.12 - 23:53) <{POST_SNAPBACK}>
De fleste her liker faktisk Euphoria.Jeg tro nok det er flere svensker som ikke liker Stay fordi Tooji ser ganske lik ut som Erik Saade og at Stay er lik Popular,hvilket ikke er rett etter min mening.Nå tror jeg også de fleste som stemmer ute i Europa når det er ESC at de ikke tenker på at Tooji likner på Saade enkelt fordi de ikke husker hvem Saade er. biggrin.gif

För min del får man gärna mislika euphoria. Jag kan verkligen förstå många som inte gillar lågen, dem som inte gillar dans musik kommer hata euphoria.

så jag är inte på något korståg som STHLM. smile.gif Jag har kommit fram till att det beror på Smak i första hand, och det tycker jag är bra, så att man inte tycker illa om en låt beroende på vilket land den kommer ifrån.

#18 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,689 posts

Posted 16 March 2012 - 12:33 AM

Sitat(zeven @ 16.03.12 - 00:24) <{POST_SNAPBACK}>
För min del får man gärna mislika euphoria. Jag kan verkligen förstå många som inte gillar lågen, dem som inte gillar dans musik kommer hata euphoria.

så jag är inte på något korståg som STHLM. smile.gif Jag har kommit fram till att det beror på Smak i första hand, och det tycker jag är bra, så att man inte tycker illa om en låt beroende på vilket land den kommer ifrån.

STHLM har vært her i flere år. Men har sjelden vært så hissig som denne uka etter MF. Vet ikke helt hva som er problemet, siden mange her daglig sier de liker Sveriges bidrag i år og tror det kan vinne i Baku. Men så er det noen som tror Norge kan slå Sverige, og det er visstnok veldig dårlig gjort.
Men jeg tror STHLM troller mye, så klarer å ignorere det meste. smile.gif

#19 jodlebirger2

jodlebirger2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,374 posts

Posted 16 March 2012 - 12:38 AM

Sitat(zeven @ 15.03.12 - 23:19) <{POST_SNAPBACK}>
Jag har vart här i 5 timmar ca. Anledningen till att jag kom hit, var för att be STHLM att hålla käft för jag blev drit lei av att läsa all skit som han/hon skrev. jag blev förbannad själv.

Jag har aldrig försökt nedvärdera Stay. som jag har skrivit i andra inlägg, så syns jag Tooijs är en bättre artist än Erik. och låten mer vuxen. men jag tycker också att låten är väldigt lik popular och amazing och jag är inte förtjust i denna typ musik.

Detta inlägget som du har svarat på, var inte meningen att vara negativ. bara analyserande vad jag har fått som uppfattning här inne idag. Jag respekterar att alla har olika smak. och jag tycker inte Stay är sämre låt än Euphoria bara olik och inte min smak. Men detsamma sa jag om popular och amazing

Jag prövar bara ha en konstruktiv debatt på en respektfull måte. Där vi på ett konstruktivt sätt kan snakke, analysere och diskutera.

Jeg tror at noen kan være i forsvarsposisjon nettopp pga. STHLM's poster som blir litt slitsomme i lengden. Det er jo greitt at man holder ved sine lands bidrag og heier med dem, men enkelte blir litt for nasjonalistiske og bøllete i stilen sin.
Men; her er det mange andre svensker og dansker som beriker forumet og som jeg og mange andre er veldig glade for å ha her!!! Velkommen skal du være!!! smile.gif smile.gif smile.gif

Jo jeg kan forstå at du synes at stay, Popular og amazing er billig boybandmusikk, og det finnes 1000 på dusinet.... Og kanskje litt utdatert og, man forbinder kanskje slik musikk med ca. 10 år tilbake... Selv synes jeg det er helt grei musikk, og kan være fengende i esc sammenheng for her kommer det alltid så mye spesielt og rart (uvante låter og rytmer) med så slike låter blir nesten forfriskende. Jeg tror at Popular hadde den effekten i fjor. Men hvis det blir for mange slike blir det kjedelig.

Folk rundt omkring virker å være opptatt av likheten mellom Stay og Popular, Eric og Tooji. Men det er mye av esc musikken som likner på hverandre. F.eks. kan jo årets fra Hellas minne om fjorårets Spanske.... og balladene fra Slovenia og Serbia blant annet likner også på mange låter fra tidligere år, f.eks. Molitva og kan fremstå som dårlige versjoner av denne. Jeg synes det er rart at mange er så opptatte av likheten mellom Sverige-11 og Norge-12 uten å kommentere andre bidrag som også er kopier av tidligere sanger. Det er få "orginaler" i årets startsfelt.

#20 Sandus

Sandus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,290 posts

Posted 16 March 2012 - 01:23 AM

12: Sverige
10: Portugal
8: Hellas
7: Kypros
6 : Romania
5: Ungarn
4: Slovenia
3: Serbia
2: Bulgaria
1: Estland

Lista forandrer seg hele tiden. Skulle hatt så mange flere med. Jeg er svært fornøyd med årets låter, selv om Sverige stiller i en klasse for seg smile.gif

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users