Jump to content

Photo

Vinnerfølelsen for en låt i ESC 2012

• Please log in to reply
77 replies to this topic

Poll: VINNERFØLELSEN (43 member(s) have cast votes)

Har du den ennå for noen av låtene?

1. Ja! Tooji - Stay! (20 votes [46.51%])

Percentage of vote: 46.51%

2. Ja! Loreen - Euphoria! (9 votes [20.93%])

Percentage of vote: 20.93%

3. Ja! (oppgi hvilken i svarfeltet) (4 votes [9.30%])

Percentage of vote: 9.30%

4. Nei, men regner med den kommer... (5 votes [11.63%])

Percentage of vote: 11.63%

5. Nei, og jeg pleier ikke få den... (5 votes [11.63%])

Percentage of vote: 11.63%

Vote Guests cannot vote

#1 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 27 February 2012 - 06:01 PM

Den berømte vinnerfølelsen meldte seg for mange av oss i 2009 allerede under delfinalen med Rybak. Jeg hadde også en sterk vinnerfølelse med en gang jeg hørte Lena i 2010. Årene før det, samt i fjor, uteble denne følelsen, selv om jeg gjerne ville tro på et par bidrag. I år er den imidlertid tilbake, og det er for Loreen. Like doser gåsehud og fryd. Er det andre som føler det samme for noen av låtene?

#2 eurofant

eurofant

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,141 posts

Posted 27 February 2012 - 06:14 PM

Jeg hadde den etter at Stay vant MGP i år. Har trodd på våre låter tidligere år etter Rybak, men først i år hadde jeg noe som lignet på det jeg opplevde da Rybak vant.
Klarer ikke helt å forklare det, men den var der helt tydelig. Før finalen klarte jeg ikke helt å bestemme meg om jeg ønsket at Tooji eller Nora skulle vinne. Nora ga meg gåsehud under både delfinalen og finalen, men Tooji fikk jeg vinnerfølelsen av. Utrolig deilig å se at han vant etter alle ukene med Plumboledelse både i presse og på lister.

Så ja, Tooji all det way

Loreen har aldri gitt meg gåsehud, men jeg liker låten veldig godt.

Edited by eurofant, 27 February 2012 - 06:26 PM.

#3 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,689 posts

Posted 27 February 2012 - 06:21 PM

Er delt. Føler som eurofant med Stay. Men er ikke helt sikker på om noe av gleden over seieren til Stay har med at jeg hadde psyket meg ned for å takle en Plumbo-seier på en anstendig måte. Og når da Stay vant istedet måtte jeg grine av glede. laugh.gif
Euphoria gir også et vinner-kick. Eneste som kan hindre topp-plassering er det litt sære sceneshowet. Men det er også det som vil skille Loreen fra de andre pene syngedamene med flotte stemmer, dem er det alltid minst en håndfull av.

#4 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,429 posts
  • Interests:MGP
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 27 February 2012 - 08:04 PM

Stay er absolutt en vinnerkanditat i året ESC konkuranse. Jeg tror det kan gå norges vei. Men vi må ha i bakhodet at Norge jo vant i 2009, og det er ikke så lenge siden. Det kan være at land velger å gi 12 poeng til andre enn norge, fordi de synes det er bra å ha andre til å vinne også. Men om man går etter låten, så mener jeg den er best til nå jeg... Patriot, selfølgelig. Men i år har vi virkelig en bra låt.

#5 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,248 posts

Posted 27 February 2012 - 08:46 PM

Sitat(manofthepeople @ 27.02.12 - 18:01) <{POST_SNAPBACK}>
Den berømte vinnerfølelsen meldte seg for mange av oss i 2009 allerede under delfinalen med Rybak. Jeg hadde også en sterk vinnerfølelse med en gang jeg hørte Lena i 2010. Årene før det, samt i fjor, uteble denne følelsen, selv om jeg gjerne ville tro på et par bidrag. I år er den imidlertid tilbake, og det er for Loreen. Like doser gåsehud og fryd. Er det andre som føler det samme for noen av låtene?

Det er ingen melodier som har gitt den store vinnerfølelsen for meg så langt. "Stay" gir meg mer en følelse av en låt som vil funke bra i ESC, men ikke nødvendigvis vinne. Men det er i grunn sjelden at den følelsen kommer, "Fairytale" er vel det store unntaket.

#6 nIcelander

nIcelander

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 466 posts

Posted 27 February 2012 - 09:04 PM

Jeg er helt sikker på at Norge og Tooji går til top 10 og måske endda til top 5 smile.gif men jeg tror faktisk ikke at Norge vinner i Baku...
held og lykke fra brødreland mod Vest!

#7 eifosadnil

eifosadnil

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 369 posts

Posted 27 February 2012 - 09:58 PM

Har jo et sterkere forhold til "Stay" enn jeg har til konkurrentene, så da blir jo valget greit. I år som de siste tre årene har jeg hatt en naiv og sterk tro på våre låter, men det har jo ikke akkurat vært noen garanti for topp-plassering, nei!
I år er nok troen enda sterkere enn den var de par siste årene, riktignok, og jeg kjenner den skiller seg positivt ut fra det andre som er valgt så langt!
Denne "Euphoria" har jeg ikke helt samme følelsen for, til det er den litt for enten-eller. Ikke min favoritt fra MF, men det er en annen sak! smile.gif

#8 yndlingsdyr

yndlingsdyr

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 876 posts

Posted 28 February 2012 - 01:28 PM

Tooji er den jeg har sterkest vinnerfølelse for, men jeg tror ikke vi vinner likevel. Makes sense?? Favoritten min er Frankrike, men den har jeg ikke helt troa på.

Jeg pleier sjelden å få vinnerfølelsen, uansett land. Sist gang jeg var helt sikker, bortsett fra 2009, var vel 2005.

#9 knp

knp

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,555 posts

Posted 28 February 2012 - 01:47 PM

Tyrkia og Norge er de landa som jeg har störst tro på kan vinne esc av de som har kommet til nå.Jeg tror ikke Sverige kan vinne,men alt kan skje.Så kommer det ann på hva Storbritania velger.Samme med Bosnia.men tror kanskje ikke Bosnia vinner.De pleier å ha gode låter,men når ikke helt opp.Samme med Russland og Serbia.

Edited by knp, 28 February 2012 - 01:49 PM.

#10 Lisa2

Lisa2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,647 posts

Posted 28 February 2012 - 02:08 PM

Jeg har vinnerfølelse både for Stay og Euphoria. Men siden jeg er norsk har jeg krysset av for Stay. smile.gif

#11 ollena

ollena

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,107 posts

Posted 28 February 2012 - 09:12 PM

Sitat(Lisa2 @ 28.02.12 - 14:08) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har vinnerfølelse både for Stay og Euphoria. Men siden jeg er norsk har jeg krysset av for Stay. smile.gif

Jeg hadde vinnerfølelsen for Stay i starten, men begynner nå å bli litt mer usikker.. men jeg tror det er den beste låten vi har valgt siden 2009, da den er bedre enn My heart Is Yours og Haba Haba.. så det er den første sangen på noen år som jeg tror kan gjøre det bra. Jeg vet ikke om jeg har direkte vinnerfølelsen nå som jeg hadde i starten da Tooji vant den norske finalen, men jeg tror og håper den kan gjøre det bra. Tviler på at den vinner, men jeg tror topp 10, muligens topp 5 er innen rekkevidde, men først må vi gjennom en meget vanskelig semifinale, så får vi se etter det smile.gif

#12 JThue

JThue

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,189 posts

Posted 28 February 2012 - 09:41 PM

Eg forstår ikke helt at så mange tror på Stay per 28/2 når vi etterhvert vet mye om konkurransen. Eg liker den veldig godt, men har aldri sett på den eller noen av de andre norske som en potensiell vinner i Baku, og den troen har bare sunket etterhvert som landskapet har begynt bli klart. Eg og "følte" Fairytale fra første stund. Kommer han seg til finalen og f.eks. ender topp ti tror eg vi skal være kjempefornøyd.

Loreen... Den er veldig vanskelig. Sangen er en vinner, mens sceneshowet kan bli det som virkelig drar den hele veien, ELLER bli for sært.

Saucedo blir for lite sang og for mye flåseri.

Potensielle vinnere? Er noen potensielle(Irland, Island), men vinnerfølelsen får man ikke på ordentlig før man får sett de med høyest potensiale på scenen i Crystal Hall hvor noen vil drukne og andre vil flyte. Akkurat det har så utrolig mye å si at det er vanskelig å peke på en enkelt låt før den tid.

Edited by JThue, 28 February 2012 - 09:43 PM.

#13 ingu

ingu

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,122 posts
  • Interests:Fotball <br />Eurovision Song Contest<br />Melodi Grand Prix

Posted 28 February 2012 - 10:25 PM

Sitat(alfiboy @ 27.02.12 - 20:04) <{POST_SNAPBACK}>
Stay er absolutt en vinnerkanditat i året ESC konkuranse. Jeg tror det kan gå norges vei. Men vi må ha i bakhodet at Norge jo vant i 2009, og det er ikke så lenge siden. Det kan være at land velger å gi 12 poeng til andre enn norge, fordi de synes det er bra å ha andre til å vinne også. Men om man går etter låten, så mener jeg den er best til nå jeg... Patriot, selfølgelig. Men i år har vi virkelig en bra låt.

Tror ikke folk tenker slik, at Norge vant for noen år siden, og at det er bra å ha andre vinnere. Hvor ofte har ikke Irland vunnet på den måten?

#14 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 28 February 2012 - 10:47 PM

Den eneste låta jeg hittil har hatt et snev av vinnerfølelse for er Nederland.

#15 ollena

ollena

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,107 posts

Posted 28 February 2012 - 11:07 PM

Sitat(Keith Timmons @ 28.02.12 - 22:47) <{POST_SNAPBACK}>
Den eneste låta jeg hittil har hatt et snev av vinnerfølelse for er Nederland.

så flott at de er i vår semifinale da! og folk mener fortsatt at konkurransen er svak og Norge går lett videre? jada.. vi får se smile.gif

#16 eurofant

eurofant

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,141 posts

Posted 28 February 2012 - 11:10 PM

Sitat(ollena @ 28.02.12 - 22:07) <{POST_SNAPBACK}>
så flott at de er i vår semifinale da! og folk mener fortsatt at konkurransen er svak og Norge går lett videre? jada.. vi får se smile.gif

Hehe konkurransen blir ikke automatisk sterkere fordi en sier at han har vinnerfølelse for Nederland laugh.gif

#17 ollena

ollena

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,107 posts

Posted 28 February 2012 - 11:12 PM

Sitat(JThue @ 28.02.12 - 21:41) <{POST_SNAPBACK}>
Eg forstår ikke helt at så mange tror på Stay per 28/2 når vi etterhvert vet mye om konkurransen. Eg liker den veldig godt, men har aldri sett på den eller noen av de andre norske som en potensiell vinner i Baku, og den troen har bare sunket etterhvert som landskapet har begynt bli klart. Eg og "følte" Fairytale fra første stund. Kommer han seg til finalen og f.eks. ender topp ti tror eg vi skal være kjempefornøyd.

Loreen... Den er veldig vanskelig. Sangen er en vinner, mens sceneshowet kan bli det som virkelig drar den hele veien, ELLER bli for sært.

Saucedo blir for lite sang og for mye flåseri.

Potensielle vinnere? Er noen potensielle(Irland, Island), men vinnerfølelsen får man ikke på ordentlig før man får sett de med høyest potensiale på scenen i Crystal Hall hvor noen vil drukne og andre vil flyte. Akkurat det har så utrolig mye å si at det er vanskelig å peke på en enkelt låt før den tid.

Veldig enig i det første avsnittet ditt! Jeg skjønner heller ikke helt hypen rundt Norges bidrag. Ja, det er en god sang, og ja, den er i toppen.. men noen vinnersang? Jeg tviler. Det er en god sang i sin sjanger, det er en kjempegod up-tempo dansesang med et bra dansenummer, sammenlignet med for eksempel Malta, som er nogenlunde i samme sjanger så er jo Stay milevis bedre (etter min mening), men en sånn type sang.. selv om den er god.. jeg tror ikke den kommer til å vinne, for det er den "for genereisk". Den er god i sin sjanger, ja, men jeg tror ikke den skiller seg nok ut, eller er for særegen til å kunne vinne. Jeg er enig med deg.. topp 10 må vi nesten være fornøyd med.

#18 eirikfinbak

eirikfinbak

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,173 posts

Posted 28 February 2012 - 11:14 PM

Tja.. har ingen sånn der jeg tenker "JA DENNE VINNER" som det var med Norge og Tyskland i 2010 og 2011. Men jeg har to bidrag som jeg tror kan ha en reel sjanse til å vinne og det er Norge og Irland. Og det har ingenting med min egensmak og gjøre for der liker jeg kun Irland.

Edited by eirikfinbak, 28 February 2012 - 11:14 PM.

#19 eurofant

eurofant

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,141 posts

Posted 28 February 2012 - 11:15 PM

Av 20-21 som har vinnerfølelse og har stemt er det 16 som har vinnerfølelsen for Stay.
Det må vel sies og være overveldende. smile.gif

#20 STHLM

STHLM

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,572 posts

Posted 28 February 2012 - 11:19 PM

Sitat(eurofant @ 28.02.12 - 23:15) <{POST_SNAPBACK}>
Av 20-21 som har vinnerfølelse og har stemt er det 16 som har vinnerfølelsen for Stay.
Det må vel sies og være overveldende. smile.gif

Ha, kan det bero på att ni är norrmän?

Ställ denna fråga på ett internationellt forum så får vi se om det fortfarande är så många som har vinnarkänslor av Stay?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users