Jump to content

Photo

VG-artikkel:NRK må betale rådyr konfetti selv.

• Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 13 April 2011 - 06:47 PM

NRK må betale konfettien selv

Så hvert deltakerland betaler selv alt eget sceneutstyr. Det er vel ikke noe nytt. Er konfettien vi skal bruke i Dusseldorf dyrere enn den i Spektrum? Rar sak av VG å slå opp. Frikar var med til Moskva med 3 dansere i 2009. Det var de som var sceneutstyret, kan man si. Tror de fikk betalt for det av NRK. Kan ikke huske noen kritiske artikler angående det..

#2 eirikfinbak

eirikfinbak

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,172 posts

Posted 13 April 2011 - 07:01 PM

Nei, dette er vel ikke noe nytt eller noe VG trenger å hause sånn opp?
Forøvrig er jeg veldig spent på dette konfettiregnet biggrin.gif
Mye tyder på at Stella har forandret en del på showet så det skal bli spennede å se hvordan det hele blir til slutt på scenen i Tyskland.

Edited by eirikfinbak, 13 April 2011 - 07:02 PM.

#3 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 13 April 2011 - 07:07 PM

Jeg er veldig glad for at konfettien er med. Men når NRK må betale såpass mye for å få rydda vekk konfettien, så lurer jeg på hva SVT betaler for glassburet sitt... tongue.gif

#4 knp

knp

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,555 posts

Posted 13 April 2011 - 07:12 PM

Sitat(Malene @ 13.04.11 - 19:07) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg er veldig glad for at konfettien er med. Men når NRK må betale såpass mye for å få rydda vekk konfettien, så lurer jeg på hva SVT betaler for glassburet sitt... tongue.gif

og vis saade skader seg ,så må de kanskje betale for ambulansen som kommer og henter han på scenen....... biggrin.gif

#5 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 13 April 2011 - 07:12 PM

De sparer nok en del på at de slipper å gjøre det to ganger, i hvert fall tongue.gif

#6 la det swinge

la det swinge

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,790 posts

Posted 13 April 2011 - 08:09 PM

Jeg leste et sted at det var omtrent samme pris som på lysstavene i fjor....jo her:

- Det är ett väldigt dyrt nummer, men vi håller oss inom budgeten. Glasburen kostar egentligen inte mer än Anna Bergendahls ljusstavar eller Malena Ernmans isskulpturer, säger Christer Björkman.

http://www.svd.se/ku...bur_6069053.svd

Dette er ikke noe nytt i esc sammenheng. Hadde vg gjort litt research så hadde de funnet ut det. Men norge har vel ikke hatt så mye konfetti og snakke om tidligere heller da...det er vel det dem sikter til kanskje..

#7 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,389 posts
  • Interests:MGP
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 13 April 2011 - 08:52 PM

NRK fikk betalt for ekstra sceneshow i fjor, og nå må de selv punge ut overfor det tyske produksjonsselskap. slik er det. Men alle EU land prøver sikkert å få mer penger ut fra Norge ettersom de vet vi har olje penger i banken. Stakkars Norge....hehe rolleyes.gif

#8 eurofant

eurofant

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,141 posts

Posted 13 April 2011 - 09:02 PM

Sitat(Keith Timmons @ 13.04.11 - 18:12) <{POST_SNAPBACK}>
De sparer nok en del på at de slipper å gjøre det to ganger, i hvert fall tongue.gif

Tror eller håper? tongue.gif

#9 superdresser

superdresser

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,783 posts

Posted 13 April 2011 - 09:48 PM

Sitat(Malene @ 13.04.11 - 18:47) <{POST_SNAPBACK}>

Så hvert deltakerland betaler selv alt eget sceneutstyr. Det er vel ikke noe nytt. Er konfettien vi skal bruke i Dusseldorf dyrere enn den i Spektrum? Rar sak av VG å slå opp. Frikar var med til Moskva med 3 dansere i 2009. Det var de som var sceneutstyret, kan man si. Tror de fikk betalt for det av NRK. Kan ikke huske noen kritiske artikler angående det..

Frikar sceneutstyr!!?
Nei nå har jeg hørt dét og.....
HEHE....Skulle gjerne sett turnékassene de ble frakta i.For å si det sånn.
Det er jo opptil etthvert land hvor mange personer de vil ha på scenen,og de fleste velger jo å kjøre maks antall. Dansere får antagelig samme lønn som koristene. Å si at Frikar var med som Konfetti er da et meget sjåvinistisk utsagn. Hvis du skal lete etter staffasje som NRK EVENTUELLT hadde utgifter på, må det ha vært fyrverkeriet.

Og det er like tidkrevende å feie bort Konfetti som knuse-glass-skår,bare så det er sakt.

#10 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,226 posts

Posted 13 April 2011 - 09:54 PM

Sitat(Malene @ 13.04.11 - 18:47) <{POST_SNAPBACK}>

VG elsker å fremheve hvor dyrt ESC er. Det har blitt en farsott etter at vi var vertsland i fjor. Men jeg må ærlig si at jeg kanskje trodde EBU sponset noe av sceneshowet. Og 100.000 kroner for konfetti er jo litt drøyt da, eller?

#11 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 13 April 2011 - 10:40 PM

Sitat(superdresser @ 13.04.11 - 21:48) <{POST_SNAPBACK}>
Frikar sceneutstyr!!?
Nei nå har jeg hørt dét og.....
HEHE....Skulle gjerne sett turnékassene de ble frakta i.For å si det sånn.
Det er jo opptil etthvert land hvor mange personer de vil ha på scenen,og de fleste velger jo å kjøre maks antall. Dansere får antagelig samme lønn som koristene. Å si at Frikar var med som Konfetti er da et meget sjåvinistisk utsagn. Hvis du skal lete etter staffasje som NRK EVENTUELLT hadde utgifter på, må det ha vært fyrverkeriet.

Og det er like tidkrevende å feie bort Konfetti som knuse-glass-skår,bare så det er sakt.

Syns de pyntet scenen kjempefint opp, jeg. Rene konfettien var de... biggrin.gif tongue.gif

Nei, men dansen og pyroen var jo ekstrastaffasjen i 2009, og konfettien er det i 2011, det var poenget.

#12 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 13 April 2011 - 11:25 PM

Sitat(Keith Timmons @ 13.04.11 - 18:12) <{POST_SNAPBACK}>

gullkorn!!

#13 KristinaNo

KristinaNo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,977 posts
  • Interests:Musikk, humor og alvor

Posted 14 April 2011 - 12:04 AM

Hva er det med dere og Eric Saade, egentlig? laugh.gif Snakk om "love him or hate him, it's still an obsession". Det er ikke en eneste tråd som går uansett debatt, som ikke raskt dreier inn på Eric Saade og Sverige. De er helt spart for pr - utgifter i alle fall. tongue.gif laugh.gif

#14 dfdss

dfdss

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 596 posts
  • Interests:MGP/ESC, trening, Film, henge med venner, spille musikk (piano og gitar), filming og fotografering.

Posted 14 April 2011 - 03:38 AM

Sitat(eurofant @ 13.04.11 - 20:02) <{POST_SNAPBACK}>
Tror eller håper? tongue.gif

VET! tongue.gif

#15 Karl-Bertil.

Karl-Bertil.

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 336 posts
  • Interests:Eurovision song contest, Melodifestivalen.

Posted 14 April 2011 - 06:31 AM

Sitat(dfdss @ 14.04.11 - 03:38) <{POST_SNAPBACK}>
VET! tongue.gif

Eftersom du VET resultatet, kan du inte berätta för mig vem som vinner. Så kan jag tjäna lite pengar. cool.gif

#16 Karl-Bertil.

Karl-Bertil.

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 336 posts
  • Interests:Eurovision song contest, Melodifestivalen.

Posted 14 April 2011 - 06:39 AM

Sitat(Keith Timmons @ 13.04.11 - 19:12) <{POST_SNAPBACK}>

Han ska nog krossa lite på repen, och en gång i semin. Så du menar att han inte går till final ? Han krossa i alla fall inte när han sjunger vinnarreprisen.

#17 la det swinge

la det swinge

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,790 posts

Posted 14 April 2011 - 07:21 AM

Sitat(KristinaNo @ 14.04.11 - 00:04) <{POST_SNAPBACK}>
Hva er det med dere og Eric Saade, egentlig? laugh.gif Snakk om "love him or hate him, it's still an obsession". Det er ikke en eneste tråd som går uansett debatt, som ikke raskt dreier inn på Eric Saade og Sverige. De er helt spart for pr - utgifter i alle fall. tongue.gif laugh.gif

Ja, man prøver så godt man kan...fillern ...avslørt laugh.gif

Edited by la det swinge, 14 April 2011 - 07:22 AM.

#18 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 14 April 2011 - 07:30 AM

Sitat(KristinaNo @ 14.04.11 - 00:04) <{POST_SNAPBACK}>

Så Sverige er det store elsk/hat-bidraget i år? Han har vel kanskje Justin Bieber-effekten, høyt elsket eller dypt hatet..

#19 harlekin

harlekin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 13,667 posts

Posted 14 April 2011 - 09:33 AM

Sitat(KristinaNo @ 13.04.11 - 23:04) <{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg sier det samme som jeg har sagt om Haba Haba, nemlig at det bare er positivt med også negative skriblerier.
Det er de låtene folk oppfatter som den største trusselen, eller personlig favoritt (alt ettersom hvordan man ser det), som blir omtalt og omskrevet.
Dessverre, etter min smak, er det mange som elsker/frykter Saade.

#20 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 14 April 2011 - 09:44 AM

Sitat(Malene @ 14.04.11 - 07:30) <{POST_SNAPBACK}>
Så Sverige er det store elsk/hat-bidraget i år? Han har vel kanskje Justin Bieber-effekten, høyt elsket eller dypt hatet..

Bieber er jo kvalitetspop i forhold... Kempe i ny forkledning hvert år lurer massene til å tro at det er noe vi kan tro på, noe som er fint.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users