Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

> Gå til nettsiden

nrk.no/puls

2 Sider V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
i bedre form, vektreduksjon ved økt aktivitet.
ibedreform
post 14.05.09 - 14:35
Innlegg #1

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 14.05.2009
Fra: spania
Bruker nr.: 40 212

Jeg har lest og lest på nettet om dyre slankekurer og piller solgt for å få mennesker til å tro at det er bare å fortsette med å sitte i sofaen og kose seg og tro at pillene skal gjøre hele jobben.
Hva med å endre livsstil?
Hva med å ta en aktiv ferie sammen med din mann/kone, jobbe hardt med å endre måten vi lever på? I gamle dager var jo ungene høyt og lavt hele døgnet, det var en evig kamp for å få dem inn til middag eller leggetid. Hva er det egentlig vi holder på med. Jeg har hørt om en plass i Spania som driver med aktiv ferie og livsstilendring, ibedreform.com
Om vi endrer måten vi lever på til å forbrenne mer kalorier enn det vi tar inn i løpet av en dag, vil man jo i de fleste tilfeller gå ned i vekt, omkrets og samtidig få overskudd til jobb, samboer og barn. Altså en situasjon som kun gir fordeler.
Jeg har også funnet en link til en i England som som støtter det samme som jeg tenker og tror på.
Ut av godstolen så vil vi alle ende opp med en bedre helse, mentalt og fysisk.
Go to the top of the page

+Quote Post
Nettine
post 20.05.09 - 21:12
Innlegg #2

Fast bruker

Ble medlem: 29.03.2005
Fra: .
Bruker nr.: 24 299

Sitat(ibedreform @ 14.05.09 - 15:35) *
Jeg har lest og lest på nettet om dyre slankekurer og piller solgt for å få mennesker til å tro at det er bare å fortsette med å sitte i sofaen og kose seg og tro at pillene skal gjøre hele jobben.
Hva med å endre livsstil?
Hva med å ta en aktiv ferie sammen med din mann/kone, jobbe hardt med å endre måten vi lever på? I gamle dager var jo ungene høyt og lavt hele døgnet, det var en evig kamp for å få dem inn til middag eller leggetid. Hva er det egentlig vi holder på med. Jeg har hørt om en plass i Spania som driver med aktiv ferie og livsstilendring, ibedreform.com
Om vi endrer måten vi lever på til å forbrenne mer kalorier enn det vi tar inn i løpet av en dag, vil man jo i de fleste tilfeller gå ned i vekt, omkrets og samtidig få overskudd til jobb, samboer og barn. Altså en situasjon som kun gir fordeler.
Jeg har også funnet en link til en i England som som støtter det samme som jeg tenker og tror på.
Ut av godstolen så vil vi alle ende opp med en bedre helse, mentalt og fysisk.

Linken din ibedreform.com er temmelig intetsigende. Den har kun priser og hvor du kan kjøpe fra - ellers intet innhold.

Dette innlegget har vært redigert av Nettine: 20.05.09 - 21:13

+Quote Post
ibedreform
post 23.05.09 - 14:09
Innlegg #3

Sitat(Nettine @ 20.05.09 - 21:12) *
Linken din ibedreform.com er temmelig intetsigende. Den har kun priser og hvor du kan kjøpe fra - ellers intet innhold.

Vel, det er vel litt der som viser hva vi driver med. Om du leser nøye vil du kanskje se at det dreier seg om å legge om livsstilen, komme igang med trening på en hyggelig måte i litt varmene omgivelser enn det som er i Norge.
Tilbudet vil bli utvidet til høsten, så det er bare å følge med på hjemmesiden.
Takk for respons :-)
Ha en god helg - Nettine

+Quote Post
Nettine
post 24.05.09 - 07:19
Innlegg #4

Fast bruker

Sitat(ibedreform @ 23.05.09 - 15:09) *
Vel, det er vel litt der som viser hva vi driver med. Om du leser nøye vil du kanskje se at det dreier seg om å legge om livsstilen, komme igang med trening på en hyggelig måte i litt varmene omgivelser enn det som er i Norge.
Tilbudet vil bli utvidet til høsten, så det er bare å følge med på hjemmesiden.
Takk for respons :-)
Ha en god helg - Nettine

Takk for det.
Det er nok veldig mange som vil ha nytte av å komme i gang med trening.

Men om dette er et seriøst initiativ for livsstil endring, så mangler der informasjon
ang. kosthold: er dette kosthold i et evolusjonœrt perspektiv? Eller er det statens industrielt autoriserte kalloritelling?
ang. trening: tar dette for seg både anaerob og aerob trening?
Informasjon er viktig, da det er kunnskap som er mangelvare - i det statlige livsstils-Norge.

Affirmativ tenkning synes jeg ikke helt "passer" her, men meg om det - jeg har lite til overs for alle varianter av populœrpsykologi.

Dette innlegget har vært redigert av Nettine: 24.05.09 - 07:20

+Quote Post
ibedreform
post 31.05.09 - 13:19
Innlegg #5

Vi kan nå også tilby Spanskkurs som går over 1 mnd. Her vil du lære spansk på nivå 1. Dette betyr at du skal kommunisere på butikken / resturanten og føre en enkel samtale.

+Quote Post
Hansern
post 09.06.09 - 19:50
Innlegg #6

Aktiv bruker

Ble medlem: 19.04.2009
Bruker nr.: 40 101

Trådstarter har på sett og vis rett i det du skriver om gamle dager. Skjønnhetsidealet mange år tilbake var faktisk å være noe overvektig. Folk drev med tungt kroppsarbeid fra morgen til kveld og brukte langt flere kalorier enn de klarte (eller hadde råd) å ta inn. Vi ser jo det samme i den tredje verden idag. Overvekt er et overflodsfenomen.

+Quote Post
Nettine
post 10.06.09 - 00:35
Innlegg #7

Fast bruker

Sitat(Hansern @ 09.06.09 - 20:50) *
Trådstarter har på sett og vis rett i det du skriver om gamle dager. Skjønnhetsidealet mange år tilbake var faktisk å være noe overvektig. Folk drev med tungt kroppsarbeid fra morgen til kveld og brukte langt flere kalorier enn de klarte (eller hadde råd) å ta inn. Vi ser jo det samme i den tredje verden idag. Overvekt er et overflodsfenomen.

"Sannheten om maten" er nok langt nœrmere forklaringen enn at dette er et overflodsproblem:
http://dinmat.aftenposten.no/content/view/full/28941
Så lenge statsautoriteten overser dette og kun mimrer om "gamle dager" så vil fedmeproblemet øke.

"I gamle dager" da folk var slanke, dreier seg om 20-30 år tilbake - og da drev ikke folk tungt kroppsarebide. Fedmeproblemet er av rimelig ny tid, mens de tider hvor folk drev med utstrakt kroppsarbeide er veldig langt tilbake.
Men da den industrielle maten ble introdusert for fullt, så startet fedmeproblemet. Omtrendt samtidig med at folk ble advart mot å spise fett fra de statsautoriserte. I stedet ble det lettmat og kjemikalier, aka E-stoffer..

Dette innlegget har vært redigert av Nettine: 10.06.09 - 00:39

+Quote Post
Hansern
post 10.06.09 - 11:22
Innlegg #8

Aktiv bruker

Ble medlem: 19.04.2009
Bruker nr.: 40 101

Nettine, hvordan skal vi føde den vanvittige store befolkingen verden har idag om vi ikke skal lage mat på industrielt vis?

Jeg syns uansett at å klage på maten vi har idag er en lettvint løsning. Spør en person som sliter med overvekt om hva de spiser så innrømmer de fleste at det går mye i sjokolade, chips, brus og andre ting som alle vet er skadelig.

+Quote Post
Nettine
post 10.06.09 - 16:30
Innlegg #9

Fast bruker

Sitat(Hansern @ 10.06.09 - 12:22) *
Nettine, hvordan skal vi føde den vanvittige store befolkingen verden har idag om vi ikke skal lage mat på industrielt vis?

Prøv denne linken : http://www.nrk.no/debatt/index.php?showtopic=85473
Sitat
Jeg syns uansett at å klage på maten vi har idag er en lettvint løsning. Spør en person som sliter med overvekt om hva de spiser så innrømmer de fleste at det går mye i sjokolade, chips, brus og andre ting som alle vet er skadelig.

Kjemikalier har ikke noe å gjøre i mat - og det er høyst relevant å klage på dette.
(Vet du hva 7 kg. kjemikalier pr. år gjør med kroppen din?)

En myte blir ikke sannhet selv om den gjentas flere ganger.
De jeg kjenner som sliter med vekta spiser verken potetgull, 'godterier' eller drikker søtt.
Men de spiser mye stivelsesholdig mat. Noen har innsett at dette ikke holder i lengden, og kuttet dette - og holdt normal vekt deretter.
Du er nødt til å lytte til folks erfaringer - ikke bare overse deres kunnskap om eget kosthold og påstå at alle kan spise det samme som ernœringspolitikerne sier.

Om folk lever på grandiosa, cola og potetgull så har de definitivt et ernœringsproblem.
Men om folk sliter med vekta, tross at de spiser rimelig "normalt" i henhold til rikspolitikken, så er der andre problemer, som eksempelvis kroppens biokjemi. Og da er det tiden for å forsøke å kutte høyraffinerte karbo., stivelsesholdig mat og E-stoffer (mange av disse er også kreftkremkallende i større mengder og overhode ikke tilstrekkelig dokumentert).
I tillegg bør det vœre en selvfølge at all mat skal merkes med samtlige ingredienser. Så kan i alle fall noen av oss velge bort søppla.

En politisk påminnelse: Da CI Hagen for noen år siden fortalte at han hadde gått ned i vekt ved å kutte stivelse og raffinert karbohydrater, ble Bondevik forbanna og hevdet at dette skulle han ikke si (eller gjøre), for det var mot statens kostholdsråd.
Velbekomme.

Dette innlegget har vært redigert av Nettine: 10.06.09 - 16:33

+Quote Post
Grete F.
post 13.06.09 - 07:51
Innlegg #10

Fast bruker

Ble medlem: 13.09.2004
Bruker nr.: 20 072

Forresten har jeg funnet ut at jeg har så lyst til å bli tynn likevel. Jeg ser meg rundt på suksessrike slankere, både i offentligheten og i omgangskretsen, og ser at mange av dem har blitt rynkete og strenge i sine tynne ansikter. Og det synes jeg ikke ser særlig trivelig ut. Så jeg tror jeg beholder mine nokså rynkefrie, men runde, ansiktstrekk likevel...

Dessuten opplever jeg til min forbauselse at teorien om at nyslankede kvinner blir skilt fra sine menn, har slått til blant folk jeg kjenner - også i ekteskap jeg trodde var ganske så solide. Og det er da vel heller ikke noe å trakte etter?

Dette innlegget har vært redigert av Grete F.: 13.06.09 - 07:52

+Quote Post
Nettine
post 13.06.09 - 08:01
Innlegg #11

Fast bruker

Sitat(Grete F. @ 13.06.09 - 08:51) *
Forresten har jeg funnet ut at jeg har så lyst til å bli tynn likevel. Jeg ser meg rundt på suksessrike slankere, både i offentligheten og i omgangskretsen, og ser at mange av dem har blitt rynkete og strenge i sine tynne ansikter. Og det synes jeg ikke ser særlig trivelig ut. Så jeg tror jeg beholder mine nokså rynkefrie, men runde, ansiktstrekk likevel...

Dessuten opplever jeg til min forbauselse at teorien om at nyslankede kvinner blir skilt fra sine menn, har slått til blant folk jeg kjenner - også i ekteskap jeg trodde var ganske så solide. Og det er da vel heller ikke noe å trakte etter?

"Overflødig hud" vil du få om du slanker deg etter lav-kalori metoden.
Du vil ikke få dette om du benytter lav-karbo metoden (Atkins skriver om dette).

Men der er jo mange årsaker til rynker - iflg. legen så er dette genetisk betinget, så rynkene kommer nok før eller senere.
Jeg vet ikke om "foryngende" kremer og medikamenter fungerer ... smile.gif

Dette innlegget har vært redigert av Nettine: 13.06.09 - 08:02

+Quote Post
Lars
post 13.06.09 - 11:16
Innlegg #12

Fast bruker

Ble medlem: 29.10.2001
Bruker nr.: 697

Glem ikke røyking her.
Røyking er kanskje den viktigste variabel som bestemmer om kvinner får mye rynker i ansiktet eller ikke.
Røykingen synes å ha en spesiell nedbrytende effekt på ansiktshuden, som eldes mye hurtigere hos røykere.

+Quote Post
Grete F.
post 13.06.09 - 11:22
Innlegg #13

Fast bruker

Sitat(Nettine @ 13.06.09 - 08:01) *
"Overflødig hud" vil du få om du slanker deg etter lav-kalori metoden.
Du vil ikke få dette om du benytter lav-karbo metoden (Atkins skriver om dette).

Men der er jo mange årsaker til rynker - iflg. legen så er dette genetisk betinget, så rynkene kommer nok før eller senere.
Jeg vet ikke om "foryngende" kremer og medikamenter fungerer ... smile.gif

Jeg leste ett eller annet sted at mennesker med lite underhudsfett i ansiktet (=slanke/tynne mennesker) i hovedregelen får mer og tidligere rynker enn oss tjukkaser.

Jeg velger å tro på det, og enn så lenge stemmer det for meg tongue.gif

Dette innlegget har vært redigert av Grete F.: 13.06.09 - 11:25

+Quote Post
Nettine
post 13.06.09 - 11:23
Innlegg #14

Fast bruker

Sitat(Lars @ 13.06.09 - 12:16) *
Glem ikke røyking her.
Røyking er kanskje den viktigste variabel som bestemmer om kvinner får mye rynker i ansiktet eller ikke.
Røykingen synes å ha en spesiell nedbrytende effekt på ansiktshuden, som eldes mye hurtigere hos røykere.

Det hjelper ikke med gode gener om en har en dårlig livsstil. En lege jeg kjenner sier som du sier her; at røyking gir dårlig ansiktshud (men at genetikken er avgjørende).

+Quote Post
Nettine
post 13.06.09 - 11:51
Innlegg #15

Fast bruker

Sitat(Grete F. @ 13.06.09 - 12:22) *
Jeg leste ett eller annet sted at mennesker med lite underhudsfett i ansiktet (=slanke/tynne mennesker) i hovedregelen får mer og tidligere rynker enn oss tjukkaser.

Jeg velger å tro på det, og enn så lenge stemmer det for meg tongue.gif
Dette tror jeg er en sannhet med en del modifikasjoner...
Kollagen er viktig for huden, og dette minker med alderdommen. Og som Lars sa, så vil tobakk (and andre giftstoffer) ødelegge kollagen (visstnok) og dermed synlig ansiktseffekt.
Kosthold vil også påvirke...
Jeg har prøvd kosttilskudd for håret, og det gav stor effekt (etter noen måneder), det finnes sikkert noe for huden også...
Men det viktigste er jo at en selv er fornøyd - som du sier wink.gif

+Quote Post
Grete F.
post 13.06.09 - 23:47
Innlegg #16

Fast bruker

Nordpå sier vi at "true er halve helbreda" - og jeg tror! Jeg tror så sterkt at jeg kommer sikkert ALDRI til å bli rynkete!

+Quote Post
Nettine
post 15.06.09 - 00:47
Innlegg #17

Fast bruker

Sitat(Grete F. @ 14.06.09 - 00:47) *
Nordpå sier vi at "true er halve helbreda" - og jeg tror! Jeg tror så sterkt at jeg kommer sikkert ALDRI til å bli rynkete!

Midnattssolens folk får kun smilerynker.
smile.gif

+Quote Post
ibedreform
post 18.06.09 - 11:10
Innlegg #18

Fra og med mandag starter vi opp med en gruppe hvor vi skal følge opp tett på trening og kosthold, og finne ut hvor mye de forskjellige går ned i vekt. Det er 2 menn og 2 kvinner som skal delta i dette forsøket. Vi skal måle fett-% og finne ut hva det er mulig å gå ned mens noen skal være i jobb, mens noen skal gjøre dette i et mye større omfang. Følg med på www.ibedreform.com. Informasjon om deltakerne kommer i løpet av neste uke.
Alle som deltar er over 40 år, og ikke i spesielt god form.
Om noen har noe erfaringer med noe lignende tar jeg gjerne imot de med stor takk.

Tren godt og spis fornuftig
God og aktiv sommer alle sammen
Bjørn

+Quote Post
Nettine
post 19.06.09 - 00:58
Innlegg #19

Fast bruker

Sitat(ibedreform @ 18.06.09 - 12:10) *
Fra og med mandag starter vi opp med en gruppe hvor vi skal følge opp tett på trening og kosthold, og finne ut hvor mye de forskjellige går ned i vekt. Det er 2 menn og 2 kvinner som skal delta i dette forsøket. Vi skal måle fett-% og finne ut hva det er mulig å gå ned mens noen skal være i jobb, mens noen skal gjøre dette i et mye større omfang. Følg med på www.ibedreform.com. Informasjon om deltakerne kommer i løpet av neste uke.
Alle som deltar er over 40 år, og ikke i spesielt god form.
Om noen har noe erfaringer med noe lignende tar jeg gjerne imot de med stor takk.

Tren godt og spis fornuftig
God og aktiv sommer alle sammen
Bjørn

Du har fortsatt ikke sagt hva "bedre kosthold" er basert på - ellert hva "spis fornuftig" betyr.

Web-sidene dine er eksepsjonelt intetsigende, så det virker som du bruker dette forumet som en reklamekanal for noe ullent du forsøker å selge - faktisk så dårlig at jeg håper ingen går i denne humbugfella.

Om noen skal til Spania så er der langt billigere alternativer. Meld fra til Forbrukerrådet om slikt som denne tråden her!!

Dette innlegget har vært redigert av Nettine: 19.06.09 - 01:02

+Quote Post
ibedreform
post 19.06.09 - 08:54
Innlegg #20

Sitat(Nettine @ 19.06.09 - 00:58) *
Du har fortsatt ikke sagt hva "bedre kosthold" er basert på - ellert hva "spis fornuftig" betyr.

Web-sidene dine er eksepsjonelt intetsigende, så det virker som du bruker dette forumet som en reklamekanal for noe ullent du forsøker å selge - faktisk så dårlig at jeg håper ingen går i denne humbugfella.

Om noen skal til Spania så er der langt billigere alternativer. Meld fra til Forbrukerrådet om slikt som denne tråden her!!

What is the bug up your behind? Når det gjelder priser så vet du vel hva du snakker om? Det koster fra 400€ pr uke om sommeren med innkvartering om sommeren. Det skulle vel bli 1600€ for en mnd. Kost og trening på fysikalsk senter, turer og mat er inkludert. Så før du kritiserer priser burde du vel sjekke litt. Dietten som den første gruppen skal teste ut er lav-kalori. Så vi kan se hvordan kroppen reagerer på varmen og ytre faktorer.
Jeg vet ikke hva ditt motiv er for å kritisere et tilbud hvor jeg prøver å hjelpe de som trenger hjelp. Men du er hjertelig velkommen til å komme hit og prøve dette selv. Vi vet alle sammen at det å endre livsstil er vanskelig, og derfor tror vi at det å komme seg bort fra "hjemmet" vil gjøre prosessen enklere for de som har et slikt behov.
Å sitte foran en skjerm og bare kritisere, det er vel det enkleste som finnes? Så om du har noe konstruktiv kritikk, så tar vi i mot det med stor takk.
Å bruke denne kanalen som reklame-kanal, sier du? vel jeg er jo meget interessert i temaet så da må jeg vel få lov til å ytre meg der de som har den sammen interessen befinner seg er? Eller er det du som skal være den som sier hvem som har lov til å være hvor?
Ha en fin dag Nettine. Takk for at du orker å kommentere (ps, hjemmesiden www.ibedreform.com er under konstant utvikling) og jeg vet den kan bli bedre og mer informativ, men bare følg med så kanskje også du vil bli fornøyd med den etterhvert :-)
Bjørn

+Quote Post

2 Sider V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 21.05.13 - 17:05 RSS