varmepumpe ? |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
varmepumpe ? |
21.01.09 - 18:52
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 10 Ble medlem: 29.09.2007 Bruker nr.: 37 622 |
hei, vurderer å kjøpe varmepumpe, noen som har anbefalinger..., tenkte på merket LG ,med galleri innedel, er det noen som har erfaringer med denne typen??
|
|
|
|
11.02.09 - 19:40
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 Ble medlem: 11.02.2009 Bruker nr.: 39 722 |
Sitter selv og kjenner varmen fra en LG Gallery er kjempefornøyd.
Når sant skal sies så er jeg forhandler på de også,men nå snakker jeg på privat grunnlag. Jeg er forhandler av Panasonic,LG og Daikin varmepumper men da jeg selv skulle ha en varmepumpe som jeg skulle sitte å se på ble valget Lg Gallery.Eneste minuset er at den kun leveres som splitt model med flere innedeler.Den har en meget stillegående utedel.Den kan også kombineres med en stk Gallery innedel og 1 stk artcool innedel.Håper dette hjalp litt på vei til en kjempegod investering for deg Mvh John Arild Haugen |
|
|
|
12.02.09 - 00:05
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 10 Ble medlem: 29.09.2007 Bruker nr.: 37 622 |
Sitter selv og kjenner varmen fra en LG Gallery er kjempefornøyd. tusen takk for svaret, var det svaret jeg ville ha. sitter å venter på å få installert vår nye Lg gallery varmepumpe nå : )
Når sant skal sies så er jeg forhandler på de også,men nå snakker jeg på privat grunnlag. Jeg er forhandler av Panasonic,LG og Daikin varmepumper men da jeg selv skulle ha en varmepumpe som jeg skulle sitte å se på ble valget Lg Gallery.Eneste minuset er at den kun leveres som splitt model med flere innedeler.Den har en meget stillegående utedel.Den kan også kombineres med en stk Gallery innedel og 1 stk artcool innedel.Håper dette hjalp litt på vei til en kjempegod investering for deg Mvh John Arild Haugen |
|
|
|
12.02.09 - 12:42
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 324 Ble medlem: 29.03.2005 Fra: . Bruker nr.: 24 299 |
hei, vurderer å kjøpe varmepumpe, noen som har anbefalinger..., tenkte på merket LG ,med galleri innedel, er det noen som har erfaringer med denne typen?? - Installerte varmepumpe i hele huset et par år tilbake. Kan anbefales - det er den beste oppvarmingen jeg har erfart.. Fikk anbefalt Mitsubishi og Daikin, samt Toshiba(?) som de aller beste (fra flere firmaer som installerer varmepumpe). Du bør forøvrig se på COP-verdien - og finne noe som har minimum verdi over 4. Dette angir effekten for strømforbruket ditt. En COP verdi på eksempelvis 4, tilsier at for hver kw strøm du bruker, så får du 4 kw utnyttelse (altså 3kw "gratis"). Denne verdien er gitt i henhold til utetemperaturen, så du må lese de tekniske data. En slags billed-skjerm på veggen ville jeg ikke anbefalt, men dette er smak og behag. |
|
|
|
15.02.09 - 01:48
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 Ble medlem: 11.02.2009 Bruker nr.: 39 722 |
- Installerte varmepumpe i hele huset et par år tilbake. Kan anbefales - det er den beste oppvarmingen jeg har erfart.. Fikk anbefalt Mitsubishi og Daikin, samt Toshiba(?) som de aller beste (fra flere firmaer som installerer varmepumpe). Du bør forøvrig se på COP-verdien - og finne noe som har minimum verdi over 4. Dette angir effekten for strømforbruket ditt. En COP verdi på eksempelvis 4, tilsier at for hver kw strøm du bruker, så får du 4 kw utnyttelse (altså 3kw "gratis"). Denne verdien er gitt i henhold til utetemperaturen, så du må lese de tekniske data. En slags billed-skjerm på veggen ville jeg ikke anbefalt, men dette er smak og behag. Hvorfor ikke ??? hvis du ønsker bilde av noe fint på veggen som samtidig kommer varme av så er det vel å foretrekke mvh John Arild Haugen Dette innlegget har vært redigert av john arild: 15.02.09 - 01:49 |
|
|
|
15.02.09 - 13:38
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 324 Ble medlem: 29.03.2005 Fra: . Bruker nr.: 24 299 |
Hvorfor ikke ??? hvis du ønsker bilde av noe fint på veggen som samtidig kommer varme av så er det vel å foretrekke mvh John Arild Haugen Dette er kun smak og behag - men det antar jeg enhver finner ut av selv Ulempen jeg ser, er at en ikke kan flytte dette "bildet", dvs. at det er permanent festet. Jeg husker ikke ang. Panasonic. Kanskje var både Panasonic og Toschiba med her. Jeg antar også at hva som er "best" kan variere med modeller fra ett år til et annet. Men COP'en er viktig.... |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 19.06.13 - 12:10 |
|