Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

Reply to this topicStart new topic
Dere blir bedre og bedre, Sogns!
cleany
post 03.11.07 - 23:29
Innlegg #1

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 04.02.2007
Bruker nr.: 35 225

Fy flate som vi hygget oss i kveld som sist, Sogns. Er det mulig å bli bedre enn forrige uke må det være i kveld Lørdag 3 November. Igjen føler vi at dommerne har en terskel for danseband som er totalt unaturlig. Og igjen hekter noen seg opp i dette med gitaren. Men vi håper at Sogns hever seg over slike ting.
Go to the top of the page

+Quote Post
kranglefanten
post 04.11.07 - 00:00
Innlegg #2

Ble medlem: 05.11.2006
Bruker nr.: 33 974

Stå på, dere spiller fletta av alle i programmet.
Dere er kjempeflinke, og har fått en flott trener i Jenny :-)

Fortsett slik videre, og bry dere ikke om tre surmaga danseband hatere. ( oooops...nå får jeg sikkert advarsel... men skitt au.)

Jeg håper virkelig vi får se og høre dere i RingebuHallen ganske så fort...

+Quote Post
tørrfesken
post 04.11.07 - 00:16
Innlegg #3

Ble medlem: 03.11.2007
Bruker nr.: 37 956

Sogns er gode musikere. Og i kveld fikk de jo skryt for at gitaren var mer rocka og markant. Syns det var et framskritt, sjøl om jeg ikke er en fan av sjangeren Sogns representerer - eller representerte de første programmene. Og det er vel riktig som det blir sagt - en behøver vel ikke gjøre seg "eldre" enn man er? Tror mange danseorkester kunne tjent på å vise litt klør og tenner en gang i blant, med å sjele litt til countryrock som sjanger mht gitarsound, harmonier, akkordprogresjoner og trøkk. Det er vel det dommerne har savna. Sånn sett var det kanskje rart de ikke fikk dommerpoenget i kveld, da de har endra på ting i tråd med alle rådene de har fått - og etter min mening i riktig retning. Jenny er god på det med sceneutstråling. Men jeg tror og dommernes råd er viktige å lytte til. Men da er det kanskje litt rart som sagt at de ikke får uttelling på poeng.

+Quote Post
kranglefanten
post 04.11.07 - 00:31
Innlegg #4

Jeg synes den dommertioen burde ta seg en tur på en dansegalla, og få føling med musikken i sitt rette element. Det er der alle danseband virkelig får det til å svinge.

Jeg er ikke enig i det argumentet ang å gjøre seg eldre, for Sogns så gjelder det å finne en form de trives med og som får folk til å danse. Og når det gjelder disse tingene tror jeg - nei, jeg vet - at Jenny har mye mer å fare med enn dommertrioen. Kjære vene...til og med jeg har det, jo.

+Quote Post
cleany
post 04.11.07 - 00:56
Innlegg #5

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av kranglefanten
Stå på, dere spiller fletta av alle i programmet.
Dere er kjempeflinke, og har fått en flott trener i Jenny :-)

Fortsett slik videre, og bry dere ikke om tre surmaga danseband hatere. ( oooops...nå får jeg sikkert advarsel... men skitt au.)

Jeg håper virkelig vi får se og høre dere i RingebuHallen ganske så fort...

Slik jeg og kona ser det og har lest din tekst her har vi full forståelse for selv en slik argumentasjon, kranglefanten. Kan desverre ikke erindre EN GANG å ha observert gode nok argumentasjoner fra dommerne til å sende danseband videre med solide omtaler. Hvis advarslene fungerer slik som de tydeligvis er nevnt her undrer jeg meg på hvor poenget med ytringsfriheten er for oss på grasrota. Ytringsfrihet, ja. Jeg hadde latt være å sagt noe i advarsel-sammenheng slik jeg har gjort det nå hvis det hadde kommet fram noe i retning av direkte sjikane o.l. av selv dommere da det jo også dreier seg om saklighet, men selv dommerne HER må kunne klare å la seg underkaste av selv oss danseband-nytere vedr. dette med respekt. Hvor ligger fornuften i at dommerne alltid må ha rett?? Selv vi hos oss respekterer for all del de som ikke er så veldig opptatt av danseband her på forumet, men det later til at de 3 må være fredet! Sorry, NRK, men jeg ser overhodet ikke logikken i at de 3 ikke må tåle ris i et slikt tilfelle. Vi lever i et fritt demokrati, men føler at dette blir satt til de grader på prøve. Igjen i kveld sitter følelsen til de grader på at dommerne ikke takler/godtar ris for sin holdning til danseband. TAKK, JENNY, FOR DEN GODE JOBBEN DU GJØR/HAR GJORT!

+Quote Post
kranglefanten
post 05.11.07 - 00:32
Innlegg #6

Du nevner ytringsfriheten...

Den gjelder bare når det er pressen selv som har nytte av den.

Og dette innlegget blir jeg forbauset om jeg får se igjen på forumet - regner med at det blir stoppet...

Klem fra meg til både deg og kona oss dansemusikk-glade imellom.
Og vi skal kjempe for Sogns.

+Quote Post
cleany
post 05.11.07 - 01:20
Innlegg #7

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av kranglefanten
Du nevner ytringsfriheten...

Den gjelder bare når det er pressen selv som har nytte av den.

Og dette innlegget blir jeg forbauset om jeg får se igjen på forumet - regner med at det blir stoppet...

Klem fra meg til både deg og kona oss dansemusikk-glade imellom.
Og vi skal kjempe for Sogns.

He he. Takk for den, du. Ytringsfriheten, ja. Kanskje de nevnte parter virkelig TROR at vi danseband-nytere kommer til å la oss presse av dommer-uttalelser i denne forbindelse til å like DEMS smak blir det skivebom, isåfall. Og ja; vi skal kjempe for Sogns uansett utfall!! Kunne sagt ennå mer, men klokka er 00.17. Natti natti, folkens! Vi hørs!

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 25.05.13 - 16:53 RSS