Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

> Gå til nettsiden

nrk.no/grosvold

Reply to this topicStart new topic
Tenåringer når de blir 30
EiBee
post 04.10.07 - 09:27
Innlegg #1

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 10.03.2003
Bruker nr.: 11 135

På Grosvolds ene fredagskveld hadde hun inne en dame som hadde fått 100(?) tenåringer til å skrive en historie om hvordan livet var når de var hhv 18 og 30 år. Hvis jeg ikke husker feil satt også Trond Viggo Torgersen i studio.

Jeg synes det hadde vært mye mer interessant å snakke om følgende i forbindelse med denne saken:

- Var det noen av ungdommene som ikke ønsket barn? og i så fall hvorfor?
- Var det noen av ungdommene som ikke hadde sett for seg at de skulle ha familie i en alder av 30? og i så fall, hva er dette et uttrykk for?
- Hvor kom ungdommene fra som hadde skrevet? og var det i så fall geografiske forskjeller?
- Til slutt mener jeg at 100 ungdommer umulig kan utgjøre et representativt utvalg, så for meg virket hele damen ganske useriøs.
Go to the top of the page

+Quote Post
Livgivare
post 25.10.07 - 02:32
Innlegg #2

Fast bruker

Ble medlem: 30.03.2007
Fra: Sverige på mitten
Bruker nr.: 36 089

Läs en bok om Kvalitativa metoder så får du se hur enkelt det är att göra djupintervjuer och att det är mycket svårt att vara objektiv med sådan forskning. Det blir hela tiden subjektivt och personligt. Och det är det meningen att det skall vara också. Allt går inte att forska på med kvantitativa metoder som man gör innom fysiken eller kemin!

+Quote Post
EiBee
post 20.11.07 - 15:41
Innlegg #3

Fast bruker

Ble medlem: 10.03.2003
Bruker nr.: 11 135

Jeg vet utmerket godt at det er meget vanskelig med objektiv forskning på dette området. Det var heller ikke det jeg var ute etter. Derimot var jeg ute etter problemstilllingene som kunne gjort gjestes besøk i studio interessant.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 23.05.13 - 20:45 RSS