Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

Reply to this topicStart new topic
Ikke flere danseband!
Sara
post 11.09.07 - 14:52
Innlegg #1

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 11.09.2007
Bruker nr.: 37 443

Har ikke Norge hørt nok av kjip bensinstasjon-musikk? Må vi få enda mere? Det er en grunn til at disse dansebanda bare selges på bensinstasjoner, musikken er rett og slett ikke bra nok. Nei, gi oss litt skikkelig rock, og la oss slippe å pines!
Go to the top of the page

+Quote Post
Dansebandfan
post 14.09.07 - 11:37
Innlegg #2

Ble medlem: 14.09.2007
Bruker nr.: 37 482

For et tåpelig innlegg! Du har åpenbart ødelagt hørselen din med rølpete rock. Dansebandmusikken har ligget mitt hjerte nærmest i alle år. Dessverre får denne fantastiske musikksjangeren alt for lite oppmerksomhet i media. Unge musikkelskere aner ikke hvilke superbra artister de går glipp av.

Heia Lyden av lørdag! Kanskje blir dansebandmusikk omsider en favoritt hos hele folket! Jeg gleder meg:-)

+Quote Post
Berit Kolsen
post 17.09.07 - 14:21
Innlegg #3

Ble medlem: 17.09.2007
Bruker nr.: 37 503

Sitat
Opprinnelig skrevet av Sara
Har ikke Norge hørt nok av kjip bensinstasjon-musikk? Må vi få enda mere? Det er en grunn til at disse dansebanda bare selges på bensinstasjoner, musikken er rett og slett ikke bra nok. Nei, gi oss litt skikkelig rock, og la oss slippe å pines!

Hahaha! Nå måtte jeg i folkelig "Du skal høre mye"-stil klaske meg på låret og humre litt. Skal det at musikken selges på bensinstasjoner være et kriterie for at musikken er dårlig??? Vet ikke om du har lagt merke til det, men det selges også pop, metal og klassisk mellom pumpene på Statoil-stasjonene. Ole Ivars får riktig nok ikke mye hylleplass på Platekompaniet på samme måte som lene Alexandra, Aylar og Ravi, men det har vel lite med musikk-kvalitet og gjøre, eller tar jeg HELT feil nå?

Og til kjernen av problemet ditt: Hvem avgjør hva som er bra musikk? Er det deg Sara, er det pampene i EMI, eller kanskje juryen i Spellemannsprisen?

Og hvis du ser på dette programmet som ren tortur, foreslår jeg at du slår av fjernsynet. Makan til selvpining på deg da!

Danseglade hilsner fra meg

+Quote Post
Berit Kolsen
post 17.09.07 - 14:25
Innlegg #4

Sitat
Opprinnelig skrevet av Dansebandfan
For et tåpelig innlegg! Du har åpenbart ødelagt hørselen din med rølpete rock. Dansebandmusikken har ligget mitt hjerte nærmest i alle år. Dessverre får denne fantastiske musikksjangeren alt for lite oppmerksomhet i media. Unge musikkelskere aner ikke hvilke superbra artister de går glipp av.

Heia Lyden av lørdag! Kanskje blir dansebandmusikk omsider en favoritt hos hele folket! Jeg gleder meg:-)

Har det noensinne slått dere (Sara og Danseband-fan) at man kan like BÅDE/OG???? Næhhhhhh..... tenkte meg det ja.

Jeg hører på alt fra Black metal til danseband som Ole Ivars, the Jiggs, Lasse Stefanz m.fl, og trives veldig godt med det.

+Quote Post
elin2
post 29.09.07 - 22:57
Innlegg #5

Ble medlem: 29.09.2007
Bruker nr.: 37 622

har du hørt en, så har du hørt dem alle....danseband musikk er jo bare hakk i plata!!!!

+Quote Post
.....
post 29.09.07 - 23:11
Innlegg #6

Bruker nr.: 37 623

Jeg sier bare heia Songs!!!!

+Quote Post
keys
post 01.10.07 - 19:23
Innlegg #7

Ble medlem: 01.10.2007
Bruker nr.: 37 640

...syns det er helt supert at ikke alle liker danseband... ellers ville det bli temmelig kjedelig å høre musikk... men om du mener det finnes nok danseband, kan du jo dra deg på en konsert og se hvor mange som faktisk dukker opp og storkoser seg... ....eller som et par andre har foreslått... dra deg på en rockekonsert i stedet for å kjefte på folk for musikksmaken deres

+Quote Post
Berit Kolsen
post 03.10.07 - 09:23
Innlegg #8

Sitat
Opprinnelig skrevet av elin2
har du hørt en, så har du hørt dem alle....danseband musikk er jo bare hakk i plata!!!!

Jepp! Og det samme gjelder for pop, black-metal, speedmetal, trashmetal, deathmetal, doom-metal, punk, klassisk, mongo og gammaldans. Rai! Hvorfor forandre en god oppskrift?

+Quote Post
cleany
post 04.10.07 - 19:04
Innlegg #9

Fast bruker

Ble medlem: 04.02.2007
Bruker nr.: 35 225

Er fristet til å bruke minst en av sitatene som er brukt allerede på siden, men tror jeg nøyer meg med en felles nevner her spes. på vegne av oss dansebandelskere, men uansett ellers også. Jeg ser at en og annen bruker pine-utrykk her og andre veldig drøye ord og utrykk, men spes. til deg, Sara, vil jeg nevne at det slettes ikke bare er bensinstasjoner som selger dansebandmusikk. Har du en slik innstilling til denne type musikk sier jeg det samme som jeg gjorde da debatten dreide seg farlig varmt om melodi grand prix: du finner garantert fram til av/på-knappen, evt. lydknappen, du som andre hvis du er sånn fanatisk motstander av denne musikktypen. Den som har en pine-følelse av denne musikktypen burde bruke særlig denne framgangsmåten som er en folkelig måte. Uansett hvilken musikksmak man har vil det falle fullstendig på trynet å behøve å bruke f.eks. en hjemmeside e. annet for å fortelle at man pines over dette. La heller være, isåfall! Det er for all del mange band som etterlyser både ris og ros i meningsytring, og dette er helt ok, men når noen uttaler seg i retning av at man pines over f.eks. danseband har man et stort problem uten at jeg har tenkt å leke psykolog her, men man trenger heller ikke være utdannet psykolog for å bruke fornuftig nok tekst. "Elin 2" har visst nevnt hakk i plata vedr. danseband, og jeg avstår fra å nevne sterkere tekster enn hva jeg hadde hadt lyst til, men disco-rytmene som noen kaller det for er tydelige eksempler på hakk i plata. Keys har også nevnt noe her som er ganske vesentlig hvis jeg leser rett nok. Men det er så innmari lett å ikke gidde å bruke de nevnte knappene og heller slenge ut litt mer sårende kommentarer fra noen, er vår erfaring hos oss.

+Quote Post
Folke Lee
post 05.10.07 - 09:24
Innlegg #10

Ble medlem: 05.10.2007
Bruker nr.: 37 681

Var innom disse sidene og må bare undres - har alle de som ytrer seg her virkelig sett programmene? Særlig debatten om danseband og bensinstasjoner virker litt malplassert.

Blant de artistene som er gått videre har det vel til nå vært to som driver innen det man må kalle popmusikk, eller voksenpop (Brøndbo og Toft), ei contry influert dame (Brænden), ett folkrock-band (Publiners - kule!) og ETT danseband.

Hvis Sara ikke ønsker seg flere danseband får hun bare stemme frem en av de andre kandidatene, så kan det jo hende hun "slipper".

HVis hun gir programmet "dansebandstempel" - som jeg tror de kommende programmene vil vise at det ikke fortjener - oppnår hun kanskje at det bare er dansebandfans som ser på det - og DA er det jo mulig at et danseband vinner. Sjøl må jeg innrømme at sjangeren ikke gir meg så mye (Men så er jeg en elendig danser også da!) Av de jeg har sett til nå holder jeg en knapp på Publiners. Har sett dem live og det trøkker ganske grundig på skal jeg si dere.

+Quote Post
Henjane
post 14.10.07 - 15:09
Innlegg #11

Ble medlem: 12.03.2007
Bruker nr.: 35 867

...kan gjerne få sitt eige program av samme type dei, for min del! Syns nå ikkje Sogns var noken dårleg kandidat når det først vart valgt ut eit av den typen - og det er jo den "folkelege" lyden av lørdag dei er ute etter, kfr. programerklæringa. Er ingen stor elskar av sjangeren sjølv, men folk må få velge kva dei vil for min del.
Syns det er ei fin blanding på artistane, og mange nye og ukjente fjes for meg iallefall.
Og så er det jo opp til FolkeUhyret å velge den verdigaste vinnaren!

+Quote Post
elin2
post 14.10.07 - 22:01
Innlegg #12

Bruker nr.: 37 622

nå er d virkeli ikke min mening å såre noen , eller kritisere noen på bakgrunn av deres musikk-smak, så viss noen føler seg såra : beklager. jeg bare sier min mening, i likhet med alle andre på disse sidene her..d er vel d som er meningen ...., ikke ta alt personlig da folkens , klem til alle musikk-elskere , uansett smak. (tenk så kjedelig viss vi likte samme musikken ...hadde nok ikke hatt noe debatt-forum her da..)

+Quote Post
cleany
post 14.10.07 - 23:33
Innlegg #13

Fast bruker

Ble medlem: 04.02.2007
Bruker nr.: 35 225

Sitat
Opprinnelig skrevet av elin2
nå er d virkeli ikke min mening å såre noen , eller kritisere noen på bakgrunn av deres musikk-smak, så viss noen føler seg såra : beklager. jeg bare sier min mening, i likhet med alle andre på disse sidene her..d er vel d som er meningen ...., ikke ta alt personlig da folkens , klem til alle musikk-elskere , uansett smak. (tenk så kjedelig viss vi likte samme musikken ...hadde nok ikke hatt noe debatt-forum her da..)

Forsåvidt ingen problem med å godta din beklagelse, Elin2, og du har garantert dine meninger som alle andre, for all del, og jeg vet intet om hvor bevandret du er i musikkens verden, men du antydet vel ved ditt forrige innlegg at dansebandmusikk var hakk i plata, og da kan jeg vel tillate meg å snu dette og si at du kan jo sammenligne en dansebandlåt med en discolåt og høre hvem av låtene som av innhold det være seg spes. tekst som går uhyggelig igjen, dvs. gjentagelser. Da vil jeg få tillate meg å påstå at disco-teksten går igjen hele tiden med samme tekst-innhold i motsetning til en dansebandlåt som for det aller meste har en mer rikholdig meny i sitt innhold. Det er dessuten stor forskjell på å såre noen med et innlegg av innhold i forhold til å rose og rise med saklig innhold. Da har du litt ekstra forklaring på siste del av ditt innlegg fra meg og kona, iallfall. Kos deg så godt du kan, Elin2.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 20.05.13 - 19:36 RSS