Jump to content

Photo

Ukraina - Verka Serduchka "Dancing Lasha Tumbai"

• Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 Ikaros5000

Ikaros5000

• Registrert bruker
  • 6 posts

Posted 09 May 2007 - 03:52 AM

Under her følger korrekt norsk oversettelse av Ukrainske låten,
I år skal det danses til langt ut på sommeren og høsten 2007 av denne heftige låten som kan sammenlignes med Ketchup sangem, Fugledansen, Mai Ah Hi og lignende musikkslagere.
Låten går som en farsott over hele Europa og også på bl.a. Youtube der du kan finne timesvis med video innhold med en ordentlig musikkvideo av denne låten samt mange andre låter med Verka Serduchka. En rekke filmklipp fra den crazykomedie og musikalske spillefilmen med Verka og hans mange gærne venner i Ukraina. Massevis av stemmer over hele Europa vil trolig gjøre at Ukraina vinner som de gjorde med Ruslana for noen år siden. Ruslana er absolutt av mine aller største favorittartister og jeg har vært fanmedlem siden hun vant.
På Youtube finner du bl.a. også fullt sammendrag av alle årets finalemelodier i Ukraina og det var ikke tvil overhodet. Alle de andre bidragene var rett og slett helt elendige. Til finalen i Helsinki har låten blitt forbedret noe med mere flott sangtekst samt at dansen, showet og musikken bearbeidet og finpusset. En meget kuul musikkvideo har den nye versjonen også fått.
Mine 12 poeng går garantert til Ukraina og jeg har hørt og sett låten nå hundrevis av ganger den siste tiden. På Youtube er det nå også dratt igang en konkurranse blant folk på nettet om å ha den beste utgaven av dansen. Det danses i alt fra gymsaler, på gater, i forsamlinger, på datarommet i skolen og selvsagt hjemme hos folk. Arm og benbevegelsene er også meget nyskapende og er utvilsomt arvtageren til Fugledansen. Årets store danseslager og super sommerhit 2007 er utvilsomt "Dancing Lasha Tumbai".
Så sett i gang. Dans og syng folkens. Taket i Helsinki vil løfte seg.

Hello everybody! --- Hallo alle sammen!
My name is Verka Serduchka --- Mitt navn er Verka Serduchka
Me English nicht verstehen! --- Meg Engelsk Ikke Forstå!
Let’s speak DANCE! --- La oss snakke DANS!

Sieben, sieben "Ai lyu lyu" --- Sju, Sju "Ai lyu lyu"
Sieben, Sieben ein, zwei --- Sju, Sju ,, En, To
Sieben, Sieben "Ai lyu lyu" --- Sju, Sju "Ai lyu lyu"
ein, zwei, drei --- En, To, Tre

(Weiter, weiter! --- (Fortere, Fortere!
Ich liebe! ) --- Jeg elsker dere!)

Tanzen! --- Dans!

I want to see --- Jeg ønsker å se
(Aha... To dance or not to dance) --- (Aha... Å danse eller ikke å danse)
(Aha... It's not a question) --- (Aha... Det er ikke et spørsmål)
(Aha... Don't live to dance) --- (Aha... Ikke lev for danse)
(Dance to live) --- (Dans for leve)
Aha... I love you --- Aha... Jeg elsker dere

I want to see Lasha tumbai --- Jeg ønsker å se Lasha tumbai
Tanzen! --- Dans!

Tantsevat horosho! --- (Det er bra å danse!)

Ukrayina - tse kruto?! Kruto! --- Ukraina – dette er kuultl?! Kuultl!
Ukrayina - tse klyovo?! Klyovo! --- Ukraina – dette er ekte?! Ekte!
Tansyue maidan! --- Alle her dansende!

Ok! Happy end. --- Ok! Lykkelig slutt.

For de som ikke finner frem til den nye musikkvideoen på YouTube selv, er dette en av de mulige adressene.

www.youtube.com/watch?v=LZnvDuy53yQ

Her kan du se Verkas heftige pressekonferanse i Helsinki

www.youtube.com/watch?v=K1Gxs1pVsTQ&NR=1

Her ser du glimt fra partyet til mange av Eurosong artistene

www.youtube.com/watch?v=sXK_QQuFYs4

#2 Teenyme

Teenyme

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 385 posts

Posted 09 May 2007 - 08:16 AM

for en idiotisk tekst da! kan ikkje forstå kva ukraina tenkjer med i år...

#3 harlekin

harlekin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 13,669 posts

Posted 09 May 2007 - 08:20 AM

Ukraina splitter meg i to. Den ene delen av eg synes dette er veldig teit, og irriterende dårlig. En annen del av meg mener dette har potensiale til å bli en dille, en farsott.
Vi får nå bare se hvordan det går. Samtidig elsker jeg og hater låta.
Det er lissom så utrolig rart!

#4 tåkegutt

tåkegutt

Aktiv bruker

• Registrert bruker
  • 60 posts

Posted 09 May 2007 - 08:50 AM

Farsottpotensialet er til stede her, det er denne låta som blir tatt best imot av de som er salen under prøvene, hvertfall stemningsmessig. Men en ting er kanskje at man danser og ler med, mens det er en annen ting å stemme?

At teksten ikke høyprosa får stå sin prøve, få låter har vel vunnet konkurransen pga teksten. Det er foresten ikke bare bare å lage et "morro-bidrag" som folk faller for, er endel eksempler på låter som faller gjennom. F.eks Sveits for noen år tilbake, med en kar som sang Celebration, en gjennomført pest av en låt, som fikk 0 poeng.

Regner med myyye poeng til Ukraina fra østblokken, og kanksje tyskland og østerike pga tysken?

Men hvis balkan gir en kald skulder blir det nok bare en bra plassering.

#5 cathped

cathped

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 571 posts

Posted 09 May 2007 - 09:14 AM

Melodien er ålreit den, men han som utfører den kan eg styra min begeistring for. Men eg blir no litt amused!!

#6 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,226 posts

Posted 09 May 2007 - 09:19 AM

Jeg faller ikke for verken tekst eller melodi. Av og til blir det bare for dumt.. sad.gif

#7 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,467 posts

Posted 09 May 2007 - 01:34 PM

Sitat
Mine 12 poeng går garantert til Ukraina og jeg har hørt og sett låten nå hundrevis av ganger den siste tiden.
Da kan jeg også spørre slik Per Sundnes gjorde i Adresse Helsinki; Har du virkelig hørt den 100 ganger? Er du gal?

#8 gutt16

gutt16

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,270 posts

Posted 09 May 2007 - 02:10 PM

denne sanger passer meir på eit sirkus ein i melodi grand prix det er morsomt men eg hater sangen som eg er usikker kan kallast musikk

#9 la det swinge

la det swinge

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,790 posts

Posted 09 May 2007 - 08:20 PM

Det Ukrainske bidraget seiler mer og mer opp som en storfavoritt...DESSVERRE!! Det er det værste som kan skje hvis denne tullelåta vinner. PLEASE, MÅTTE DET IKKE SKJE!! sad.gif

#10 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,467 posts

Posted 09 May 2007 - 08:35 PM

Det er dessverre noen som sammenligner denne med fjorårets vinner Lordi. Greit nok at det var en overraskende vinner, men det var tross alt musikk. Dette kan ikke kalles det. Meningsløst tøv som bare er til plage og irritasjon.

#11 gutt16

gutt16

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,270 posts

Posted 09 May 2007 - 08:40 PM

Det er dessverre noen som sammenligner denne med fjorårets vinner Lordi. Greit nok at det var en overraskende vinner, men det var tross alt musikk. Dette kan ikke kalles det. Meningsløst tøv som bare er til plage og irritasjon

du kunne ikkje sagt det bedre eg er helt enig

#12 easily77

easily77

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,898 posts

Posted 09 May 2007 - 08:45 PM

Nå sier jeg det rett ut: Dette er det verste vrøvlet jeg noensinne har hørt i en finale, og det sier ikke lite.
Jeg fatter ikke hvordan folk kan stemme på dette makkverket, humor eller ikke humor. Skjerp dere, stem på en MELODI og la denne mannedama seile sin egen sjø som ukrainsk supermegastjerne.
Danse til denne i sommer? Ikke jeg, nei. Og ikke er den noe "farsott" heller, hold deg til fakta når du skal skrive noe her.

Og kjære Ikaros5000: Jeg synes virkelig synd på deg, virkelig.

#13 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,467 posts

Posted 09 May 2007 - 08:52 PM

Sitat
Nå sier jeg det rett ut: Dette er det verste vrøvlet jeg noensinne har hørt i en finale, og det sier ikke lite.
Tidligere såkalte humorbidrag har jeg ikke hatt så store problemer med å fordøye som denne. Det er greit at det finnes en del andre dårlige bidrag, men denne greier man ikke å høre helt igjennom enda det bare er knapt 3 minutter. Det er faktisk bedre å stikke et skrujern inn i øret for å få fred.

#14 Eurosong_fan

Eurosong_fan

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 400 posts

Posted 09 May 2007 - 08:57 PM

Liker Ukraina jeg=)

#15 fan

fan

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 503 posts

Posted 09 May 2007 - 09:07 PM

Jeg er 99 % sikker på at vi befinner oss i Kyiv igjen til neste år, det har jeg vært helt siden jeg hørte alle låtene.

#16 easily77

easily77

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,898 posts

Posted 09 May 2007 - 09:53 PM

Sitat
Opprinnelig skrevet av fan
Jeg er 99 % sikker på at vi befinner oss i Kyiv igjen til neste år, det har jeg vært helt siden jeg hørte alle låtene.

Nei! NEINEINEI!!! Lykke til.

#17 Asony

Asony

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 140 posts

Posted 09 May 2007 - 10:16 PM

Sitat

La oss håpe du tar feil der smile.gif Men sjokkert vill jeg ikke blitt nei.

#18 la det swinge

la det swinge

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,790 posts

Posted 09 May 2007 - 10:37 PM

Sitat

Fyyyy, måtte det ikke bli slik!!

#19 STHLM

STHLM

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,572 posts

Posted 09 May 2007 - 10:49 PM

esctoday.com interviewed several fans and journalists around the press centre today asking who they think will win the Eurovision Song COntest. The majority of answers were 'Sweden', 'Latvia', 'Serbia' and 'I'm afraid, Ukraine'.
There is an increasing feeling that the Eurovision Song Contest will be returning to Kyiv in 2008 with many predicting that Verka Serduchka will win the competition... not one fan was happy about the prospect.

The 'circus' atmosphere has surrounded the performer since the Ukrainian delegation arrived at the Eurovision Song Contest, with Verka attracting by far the most attention from the camera crews at the opening party on Monday night. She has refused to conduct any more interviews and is acting like a diva winner in waiting.

Will the 2007 Eurovision Song Contest belong to Verka? In just over 3 days, we will know the answer, but Ukraine is certainly becoming one of the most talked about entrants of the year, and is one of the most memorable performances in a very long show. With 29 songs competing in tomorrow's semi final and 23 songs competing against Verka in the final, will the memorability carry the crown back to Kyiv?

Detta är från ESC TODAY! Ukraina har verkligen blivit en stor favorit. Men låt oss hoppas att de har fel! En vinst för Ukraina skulle vara en katastrof för ESC, tror jag!
Den goda nyheten här är ju att många fans och journalister tror att Sverige kommer vinna.

#20 la det swinge

la det swinge

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,790 posts

Posted 09 May 2007 - 11:11 PM

Å huff se her a...Ukraina har tatt over 1. plassen på de fleste bookmakerselskapene...

http://www.oddscheck...test/win-market

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users