Per Sundnes Vurderer Semifinalen |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Per Sundnes Vurderer Semifinalen |
01.05.07 - 20:54
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 6 521 Ble medlem: 20.01.2007 Bruker nr.: 34 955 |
Per Sundnes har vurdert alle 42 bidragene gjennom sin medvirkning i Adresse-programmene på TV. Om anmeldelsene er riktig gjennomtenkt får dere avgjøre sjøl. Jeg er i alle fall uenig i måten han fremstår på.
SEMIFINALEN 5 Island ('Eirikur gjør en fenomenal jobb') Danmark ('Han gir hverdags-drag et ansikt') Norge ('Hun tar dem på rutinen og erfaring') 4 Hviterussland ('Det her er ikke noen musikkvideokonkurranse') Ungarn ('Ett poeng i trekk for den elendige engelsken') 3 Kypros ('Euro-Cheese uten selvtillit') Andorra ('Jeg er spent på om de klarer og holde dette nivået') Tyrkia ('Justin Timberlake er ikke fra Tyrkia') Østerrike ('Alt avhenger av hvor bra det er live') 2 Israel ('Jeg tror ikke det holder, men det blir gøy å se på') Polen ('Det er ekkelt når du ser dette og tenker på trafficking') Malta ('Jeg har aldri sett noen løpe så mye i en video') Estland ('Hun skal ha bonuspoeng etter å ha blitt nr.2 i Skal Vi Danse') 1 Bulgaria ('Poenget får de bare fordi hun er lik Alanis Morissette') Georgia ('Poenget får de for vinproduksjonen') Sveits ('Jeg er ikke klar for Thriller-dansing som ser mer ut som aerobic') Moldova ('Poenget får de for hodeskallene') Albania ('Poenget får han for barten') Serbia ('Jeg forstår ingenting av hva som skjer') Tsjekkia ('Poenget får de for for jentene som danser bakom, helt umotivert') Portugal ('Poenget får de for kveldens dårligste klær') Makedonia ('Hva skal de med disse danserne og alt tullet på scenen?') Belgia ('Stakkars Danmark som må høre på sånt for å bli glad. Hold din kæft!') 0 Montenegro ('Dette var god gammeldags mainnskjit') Nederland ('Det blir bare en look-a-like') Kroatia ('Skulle ønske jeg kunne gi et halvt poeng for tørt og livløst hår') Slovenia ('Opera har ingenting med MGP å gjøre') Latvia ('Enten må man se bra ut eller kunne synge. Disse kan ingen av delene.') FINALEN 5 Finland ('Hanna kan overbevise Europa') Sverige ('Jeg synes det er helt genialt') Tyskland ('Han tar hele familien. Jeg tror de vinner.') 4 Hellas ('Latino-gresk. Det er en kul grej.') Frankrike ('Ikke ofte at de driver gjøn med seg sjøl') Russland ('Jeg trekker et poeng for det Michael Jackson-breaket') 3 2 Bosnia ('Hun får sine poeng pga hatten') Spania ('Som boyband må man se bra ut eller kunne synge') Litauen ('4-boredom') 1 Irland ('De burde grave opp Johnny Logan igjen') Romania ('Dette er bare stemmefrieri') 0 Ukraina ('Det er fantastisk at min finske kollega finner noe politikk i det her') Storbritannia ('Det blir for parodisk') Armenia ('Thomas, har du virkelig hørt alle låtene 20 ganger? Er du gal?') |
|
|
|
01.05.07 - 20:57
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 088 Ble medlem: 13.09.2004 Bruker nr.: 20 072 |
Hvis Per Sundnes har sagt alt dette, er han jo en morsom mann - sjelden har jeg humret så mye etter å ha kest et innlegg av KingCreole!
|
|
|
|
01.05.07 - 21:01
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 209 Ble medlem: 26.02.2007 Bruker nr.: 35 642 |
er ikkje enig med nokre nesten nokre av dei dumaste kommentarene einaste positive var at dei var litt morsomme haha
|
|
|
|
01.05.07 - 21:25
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 807 Ble medlem: 23.04.2003 Fra: Rogaland Bruker nr.: 11 972 |
Sundnes er en bra fyr. Passe frekk og freidig.
|
|
|
|
02.05.07 - 23:33
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 571 Ble medlem: 16.05.2006 Bruker nr.: 32 170 |
Syns han gjer ein dårlegare figur enn Jostein Pedersen, og eg likte ikkje han heller....
|
|
|
|
04.05.07 - 21:18
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 6 521 Ble medlem: 20.01.2007 Bruker nr.: 34 955 |
Finale-vurderingene hans er lagt til.
Forøvrig var det bare et land av alle 42 som fikk full pott; 5x5 poeng i panelet. Det var selvsagt Sverige. |
|
|
|
04.05.07 - 21:39
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 209 Ble medlem: 26.02.2007 Bruker nr.: 35 642 |
har du ein link til det eller ein side å gå til for å sjå kva han ga resten på forhold takk
|
|
|
|
04.05.07 - 22:14
|
|
|
Sitat har du ein link til det eller ein side å gå til for å sjå kva han ga resten på forhold takk Jeg skjønner ikke helt hva du mener, men du kan se alle Adresse-programmene gratis på NRKs Nett-TV.
Det siste programmet kommer på Søndag. http://www1.nrk.no/nett-tv/kategori/4272 |
|
|
|
05.05.07 - 21:44
|
|
|
han gjer alle dei nordiske 5 poeng nokre så teit og det er kun tyskland som får 5 uten.
|
|
|
|
09.05.07 - 22:17
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 Ble medlem: 09.05.2007 Bruker nr.: 36 487 |
Per Sundnes var den mest kritiske og negative bidragsyter i hele nordiske panelet. Han var direkte ufin mot sin finske kollega. Han utviser forrakt for hele konkurransen og ødelegger glede hos oss som synes at MGP er morsomt. Det var en stor feil av NRK å erstatte Jostein med Per. Det er det samme som å engasjere en sportskommentator som hater idrett.
|
|
|
|
09.05.07 - 22:21
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 140 Ble medlem: 06.04.2005 Bruker nr.: 24 504 |
Sitat Opprinnelig skrevet av Per No More
Per Sundnes var den mest kritiske og negative bidragsyter i hele nordiske panelet. Han var direkte ufin mot sin finske kollega. Han utviser forrakt for hele konkurransen og ødelegger glede hos oss som synes at MGP er morsomt. Det var en stor feil av NRK å erstatte Jostein med Per. Det er det samme som å engasjere en sportskommentator som hater idrett. Så du mener Jostein var mindre kristisk? Haha... |
|
|
|
09.05.07 - 22:45
|
|
|
Sitat Så du mener Jostein var mindre kristisk? Haha... Det er ingen tvil om at Jostein var mindre kritisk og ikke minst mere saklig. Du må nok gå i deg selv hvis du ikke klarer å se det. Pers kommentarer er bare et kaldt gufs som MGP-hatere synes er bra. Jostein hadde i alle fall varme å formidle.
|
|
|
|
09.05.07 - 22:50
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 088 Ble medlem: 13.09.2004 Bruker nr.: 20 072 |
Sitat Opprinnelig skrevet av KingCreole
Det er ingen tvil om at Jostein var mindre kritisk. Du må nok gå i deg selv hvis du ikke klarer å se det. Pers kommentarer er bare et kaldt gufs som MGP-hatere synes er bra. Jostein hadde i alle fall varme å formidle. Her er jeg så dundrende uenig som det går an å bli! JP var sarkastisk inntil det spydige om sanger han ikke likte (og det var gudhjelpemeg en del!), han laget seg hatobjekter (svenske syngedamer, både Carjola og Lena Philipsson fikk gjennomgå for alt fra sang til kjole til fritidsinteresser) og var overstrømmende positiv til de sangene han likte (av en eller annen grunn gjerne sanger som ikke var helt "mainstream", jeg kan ikke huske at hans favoritt noen gang har vunnet). Det gjenstår å se hvordan Per Sundnes løser oppgaven med å kommentere finalen og ikke sine personlige favoritter, men inntil det motsatte er bevist, tror jeg han har intelligens nok til ikke å mene så mye - kanskje han til og med innser at andre mener andre ting enn han selv, og at dette er en konkurranse basert på smak og behag, så han kanskje legger seg på en bortimot objektiv linje hva angår kvaliteten på de forskjellige bidragene? |
|
|
|
09.05.07 - 22:55
|
|
|
Sitat Her er jeg så dundrende uenig som det går an å bli! Det er greit at du er uenig, men du henger deg for mye opp i Sverige. Du klarer ikke å se helheten og tar på deg skylapper.
|
|
|
|
09.05.07 - 23:30
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 Ble medlem: 09.05.2007 Bruker nr.: 36 487 |
Jostein var kritisk, men han gjorde det med sjarm og glimt i øyet. Mannen jo elsket MGP! Per har ingen av delene og åpenbart føler seg ukomfortabel i sin rolle som MGP-kommentator, akkurat som om det er noe nedverdigende for en kar med god smak og stil. Alle andre nordiske kommentatorer leverte sine meninger med humør, smil og en dose av lidenskap, Per leverte stortsett bare kritikk og spydighet.
|
|
|
|
10.05.07 - 02:50
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 51 Ble medlem: 12.05.2006 Bruker nr.: 32 069 |
Sitat Opprinnelig skrevet av gutt16
har du ein link til det eller ein side å gå til for å sjå kva han ga resten på forhold takk Jeg har lagt ut poengene fra alle i panelet her: http://pappaldinho.blogspot.com Der finner dere også mine høyst uhøytidelige vurderinger, og der finner dere årets stemmeskjema, for de som vil stemme forsvarlig... |
|
|
|
10.05.07 - 07:53
|
|
|
Sitat Opprinnelig skrevet av KingCreole
Det er greit at du er uenig, men du henger deg for mye opp i Sverige. Du klarer ikke å se helheten og tar på deg skylapper. Sverige var det mest påfallende. Jeg husker tydelig slakt av andre lands damer, herrer, dansere, sceneshow, sangferdigheter, oppførsel i byen dagene før finalen etc etc. Så man på en mgp-finale kommentert av JP, var man aldri i tvil om hva han personlig mente - og det synes jeg ikke er kommentatorens oppgave. Hørte forresten på P4 i morges at Per Sundnes skrøt Guri Schanke til himmels og tilbake igjen. |
|
|
|
10.05.07 - 08:37
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 60 Ble medlem: 07.05.2007 Bruker nr.: 36 443 |
Sundnes prøvde nok veldig desperat å være "seg sjøl", eller rettere sagt, bygge opp sin egen merkevare. Var vel sjelden han hadde noen punkter om selve musikken, men var mer opptatt av om artisten løp mye i videoen eller hadde bra eller dårlig bart. Han skal vel liksom være så trendy og stilsikker at det var dette imaget han prøvde å bygge opp fremfor å ha litt mer fokus på musikken. Synes han gjorde en ganske dårlig figur og var helt klart den jeg satte minst pris på i det elelrs ypperlige panelet. Han har ingen lidenskap for Grand Prix, og det hadde Jostein til monns.
Tidligere synes jeg de danske synserene har vært svake, men han de dro opp i år var ganske kul. Sikkerheten hans på slutten i tredje program da han gav Latvia 5 etter først ha gitt 0(eller 1) var ubetalelig. Thomas Lundin(finland) er uten tvil den i panelet med størst GP tyngde, kombinert med hans kunnskaper om landenes historie og språk er det bare en fryd å høre på synsinga hans. |
|
|
|
10.05.07 - 08:47
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 12 Ble medlem: 09.05.2007 Bruker nr.: 36 477 |
Helt enig - Thomas Lundin er en glede å høre på. Jeg skulle ønske jeg fikk inn finsk TV så jeg kunne høre han kommentere på svensk
Saklig, morsom, masse kunnskap og i tillegg var jeg stort sett enig |
|
|
|
10.05.07 - 08:51
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 571 Ble medlem: 16.05.2006 Bruker nr.: 32 170 |
Det er vel litt som å hoppa etter Wirkola. Jostein var ein mann vi elska eller hata, virka det som. Nei- få inn ei dame av Charlotte Perellis kaliber, som tør ta et standpunkt men utan å heva seg over folk!
|
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 23.05.13 - 03:16 |
|