Metal!! |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Metal!! |
18.12.02 - 19:44
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Banned by Moderators Innlegg: 1 147 Ble medlem: 05.10.2002 Bruker nr.: 7 716 |
Sitat Opprinnelig skrevet av Infernalsk
tenk deg om en gang til... Black sabbath var store på 70-tallet, og fikk en enorm nedovertur fra heaven and hell-plata! På 80-tallet, var det Iron maiden og Judas priest som dro lasset, mens metallica, slayer, megadeth, Testament o.s.v. Var-og er i mine øyne definert som trash, en sjanger som slo seg sakte opp og ble større en "vanlig" metal fr 88 og oppover! of ja Metallica var dominerende innen for dette Enig der. Black Sabbath dominerte heavy metalen paa selve 70-tallet, men falmet med tiden utover 80-tallet. "Heaven and Hell" var en til dels skuffende plate, etter platemesterverk som "Paranoid", "Sabbath, Bloody Sabbath" og "Black Sabbath" fra 70-talls-eraen. Iron Maiden burde jeg jo heller ikke glemme naar jeg skal nevne god heavy metal fra 80-tallet. Og som NattenDenSorte sa, Mettalica er i bunn og grunn et thrash-metal band, selv om de til tider hadde heavy metal-elementer i enkelte av sine sanger. Og som sagt foer, men som jeg gjerne sier igjen: Metallica var best i 83, siden har utgivelsene stort sett bare vaert verre enn de forrige. Det er skuffende aa se at et saa bra band som faktisk grunnla thrash-sjangeren, har utviklet seg til et saa raevva band som det er i den dag i dag. Men men, maa jo heller ikke glemme S.O.D, ei ****'s ****** god punkmetal-gruppe. Fire ord: "Speak english or die". |
|
|
|
18.12.02 - 19:57
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 21 Ble medlem: 11.12.2002 Bruker nr.: 9 242 |
blir ikke klokere på det jeg..
coal chamber, korn, noe metallica, noe slipknot.. ehm.. what else? kommer ikke på mer.. hører på det meste trur jeg.. så lenge det har bra riff.. hva blir detta kalt? heavy metal?? ehh.. metallica (S&M) med No Leaf Clover er ganske bra.. ellers så veit jeg ikke om S&M er så konge.. må (desverre?) innrømme at Luxus Leverpostei er daglig kost hjemme.. (!kun det gamle!) banan skal du få! jeg vil så gjerne elske litt med deg. faktisk så er du ganske grei. selv om ditt tryne ser ut som et vaskebrett av stål, jeg gir vel ****, for et hål e et hål... hehe.. |
|
|
|
18.12.02 - 20:06
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Banned by Moderators Innlegg: 1 147 Ble medlem: 05.10.2002 Bruker nr.: 7 716 |
Luxus Leverpostei er lite konge. Det gjelder foroevrig ogsaa de gamlere utgivelsene. Big Brother-parodi-sangen (vettafaen hva den het..) maa vel vaere noe av det verste oppgulpet jeg har hoert til dags dato. Fysj! Luxus Leverpostei er rett og slett et tragisk barnslig skitgruppe fra Oestlandet, dannet for aa underholde infantile gubber med rumpehumor, og stort sett ikke mer enn nettopp det. Skal du lytte til noe musikk med baade humor og en god underholdningsverdi, saa la det bli Bare Egils Band.
|
|
|
|
18.12.02 - 20:10
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 21 Ble medlem: 11.12.2002 Bruker nr.: 9 242 |
enig!! big brother sangen SUGER!! det gamle er brukanes da!
men bare egils band er KONGE!! hadde glemt han.. har faktisk en bare egils band cd, jeg! |
|
|
|
18.12.02 - 20:27
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 66 Ble medlem: 13.12.2002 Bruker nr.: 9 265 |
Liker dere bare egil så vil jeg også anbefale
- LYD - Aasen - Black debbath - aslagitar Og alle de andre konstellasjonene som har kommet fra de gamle helter i Gartnerlosjen |
|
|
|
19.12.02 - 14:14
|
|
|
|
|
|
|
19.12.02 - 15:22
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 402 Ble medlem: 01.09.2002 Bruker nr.: 6 771 |
Sitat Opprinnelig skrevet av ehh..
blir ikke klokere på det jeg.. coal chamber, korn, noe metallica, noe slipknot.. ehm.. what else? kommer ikke på mer.. hører på det meste trur jeg.. så lenge det har bra riff.. hva blir detta kalt? heavy metal?? ehh.. metallica (S&M) med No Leaf Clover er ganske bra.. ellers så veit jeg ikke om S&M er så konge.. må (desverre?) innrømme at Luxus Leverpostei er daglig kost hjemme.. (!kun det gamle!) banan skal du få! jeg vil så gjerne elske litt med deg. faktisk så er du ganske grei. selv om ditt tryne ser ut som et vaskebrett av stål, jeg gir vel ****, for et hål e et hål... hehe.. Nu-metal: Korn, Linkin Park, Coal Chamber, Marilyn Manson og Limp Bizkit. Heavy metal: Manowar, Iron Maiden, Scorpions, Accept, Steel Warrior. Nu-metal er et nærmest enestående USAsk konsept der de blander salgbare elementer som veldi simple sanger (i struktur, teknisk finesse.. kort sagt- easy listening), med et image som treffer rebelske ungdommer perfekt. Jeg vil påstå at det meste av nu-metallen ikke er mer enn pop pakket inn i sintere papir. Nu-metal er det samme som pop-metall. De som er inne i punkens verden vil vel si det samme om Blink 911, Sum41 og andre slike grupper. Heavy metal er 'fra gammelt av' en mer ekstrem og hardere form for rock eller hard rock. Begrepet kommer vel fra Jimi Hendrix eller noe? Heavy metal omfatter veldig mye... men jeg mener at heavy metal i 'rendyrket' form er noe ala Manowar- som ikke akkurat er veldig tøfft. http://www.manowar.com/main.shtml mine 50 øre:) |
|
|
|
19.12.02 - 17:26
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 133 Ble medlem: 29.09.2002 Bruker nr.: 7 532 |
Sitat Opprinnelig skrevet av NattenDenSorte
Begrepet kommer vel fra Jimi Hendrix eller noe? http://lists.village.virginia.edu/lists_ar...ies-l/0040.html http://www.wikipedia.org/wiki/Heavy_metal_music |
|
|
|
19.12.02 - 19:40
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 402 Ble medlem: 01.09.2002 Bruker nr.: 6 771 |
ÿngwie malmsteen neo-classical metal??? hahahahaha!.... nesten morsomt:)
likte egentlig ikke hvordan de klassifiserte de forskjellige gruppene.. men dem om det. den beste musikken hører ikke til en sjanger, men er derimot vanskelig å sette i bestemte båser:) |
|
|
|
01.01.03 - 14:48
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 46 Ble medlem: 05.10.2002 Bruker nr.: 7 709 |
http://www.wikipedia.org/wiki/Heavy_metal_music -
definerer Fear Factory og Soad som nu-metal. Det blir litt feil føler jeg da. Jeg er enig i at Nu-metal inkluderer band som Linkin Park, Limp Bizkit, P.o.d. osv.. Det blir helt feil å sammenligne f.eks slipknot med disse da musikken er mye mer ekstrem og at nu-metal er et annet ord for pop-metal er jeg også enig i. Det jeg ikke skjønner er at personer som setter pris på f.eks Slayer, Iron Maiden og Opeth får sure oppstøt og blir forbanna når de hører snakk om nu-metal. Jeg synes at limp bizkit har mange bra sanger jeg. (men kanskje på et litt annet kunstnerisk nivå sammenlignet med la oss si Opeth)(hørte på limp bizkit lenge før de ble mainstream) og et annet band: Sum41: de er helt klart inspirert av 80 tallet og Iron Maiden. At de blander slike elementer med (ny)punk synes jeg er kult. Jeg spør meg bare: Vil jeg høre litt Linkin Park og sum41 på radio og tv, eller vil jeg høre BARE enriqe iglesias osv? svaret er enkelt. mulig det er min oppvekst med Tindrum, tnt og Stage Dolls som har formet min forkjerlighet for lyttervenlig metal. :) poenget med dette innlegget? hvem vet.. |
|
|
|
07.01.03 - 23:58
|
|
|
Sitat Opprinnelig skrevet av PoisonRatt
http://www.wikipedia.org/wiki/Heavy_metal_music - definerer Fear Factory og Soad som nu-metal. Det blir litt feil føler jeg da. Jeg er enig i at Nu-metal inkluderer band som Linkin Park, Limp Bizkit, P.o.d. osv.. Det blir helt feil å sammenligne f.eks slipknot med disse da musikken er mye mer ekstrem og at nu-metal er et annet ord for pop-metal er jeg også enig i. Det jeg ikke skjønner er at personer som setter pris på f.eks Slayer, Iron Maiden og Opeth får sure oppstøt og blir forbanna når de hører snakk om nu-metal. Jeg synes at limp bizkit har mange bra sanger jeg. (men kanskje på et litt annet kunstnerisk nivå sammenlignet med la oss si Opeth)(hørte på limp bizkit lenge før de ble mainstream) og et annet band: Sum41: de er helt klart inspirert av 80 tallet og Iron Maiden. At de blander slike elementer med (ny)punk synes jeg er kult. Jeg spør meg bare: Vil jeg høre litt Linkin Park og sum41 på radio og tv, eller vil jeg høre BARE enriqe iglesias osv? svaret er enkelt. mulig det er min oppvekst med Tindrum, tnt og Stage Dolls som har formet min forkjerlighet for lyttervenlig metal. :) poenget med dette innlegget? hvem vet.. - Slipknot er nu-metal/ pop-metal. - Jeg setter pris på Slayer og Iron Maiden, og jeg forguder Opeth... men jeg -prøver- å respektere folks smak og meninger, selv om det er vanskelig til tider. - En gruppe har ikke 'noen gode sanger' (e.l.)... de er enten dårlige eller gode. Det er helhetsinntrykket som bestemmer. - Sum41 er ikke mer inspirert av Iron Maiden enn at de bruker litt melodi i sangene sine, som i grunnen er litt særegent for punk. - Jeg vil ikke høre noe Linkin Park og Sum 41, og ikke noe Inglesias - den eldre OG yngre- heller. (hører bare Ambolt på radio) - Du har hatt en traumatisk oppvekst, altså?:P - Poenget med dette innlegget er å virke mest mulig bedrevitende, arrogant, elitistisk og abnorm. |
|
|
|
27.01.03 - 14:51
|
|
|
det kan ikke stemme?! slipknot er jo no helt anna enn lingkling park og limp fiskit!
- slayer er tøft! rammstein også!.. hørte det på SLEDNECKS 5.. |
|
|
|
27.01.03 - 17:12
|
|
|
slipknot er jo helt likt, bare med litt sintere og litt mer forvrenging på gitaren.
|
|
|
|
28.01.03 - 14:05
|
|
|
har du hørt det før eller??
lingkling park er jo såpe i forhold! har ei slipknot låt på md'en.. this is the war eller no trur jeg den heter.. hvis du finner den, kan du sammenlikne'n med denna såpa.. menneh.. det nyeste av lingkling park er jo sånn mongomusikk! de hopper rundt og leiker kule, også driver dem å gnukker på no plategreier.. helt sjukt! |
|
|
|
02.03.03 - 21:57
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 Ble medlem: 02.03.2003 Bruker nr.: 10 956 |
Nu metal er metal med moderne virkemidler. Sånn som Korn bruker o.l
|
|
|
|
04.03.03 - 17:37
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 46 Ble medlem: 05.10.2002 Bruker nr.: 7 709 |
bra svar NattenDenSorte, (men jeg er fortsatt ikke enig med deg) beklager at jeg ikke følger med så mye her..
Det eneste vi klarer å være enige om ser ut til å være at slayer, maiden og opeth er bra. skulle ha likt å diskutert nu-metal med deg over en øl eller tre ;) |
|
|
|
05.03.03 - 12:45
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 268 Ble medlem: 31.01.2003 Bruker nr.: 10 278 |
Sitat Opprinnelig skrevet av Infernalsk
Liker dere bare egil så vil jeg også anbefale - LYD - Aasen - Black debbath - aslagitar Og alle de andre konstellasjonene som har kommet fra de gamle helter i Gartnerlosjen jeg har hørt at gartnerlosjen skal komme med en ny skive denne våren. har du hørt noe om dette infernalsk? |
|
|
|
05.03.03 - 12:57
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 268 Ble medlem: 31.01.2003 Bruker nr.: 10 278 |
har ikke fulgt helt med i diskusjonen hittil, men la meg bare komme med noen replikker forde:
nu-metal = bands som linkin park, puddle of mudd, limp bizkit. dette er band som kun spiller og 'holder på' grunnet en iboende kommersiell interesse hos medlemmer, og deres plateselskap. som flere har sagt tidligere, er de jo bare enda et pop fenomen, kledd i en litt 'røffere' stil, enn det vi hitiil har gjenkjent som pop. men man må jo såklart holde det kreative hodet kaldt, hvis lykkehjulet skal fortsette å snurrre!! jeg ser også at enkelte velger å legge metallica og slayer i samme kategori. dette syntes jeg er litt uheldig. metallica var nok de, som alene, definerte trashen på starten av 80-tallet, mens slayer derimot, drev med DEATH METAL. slayer sine sanger, såveld gamle som nye, er jo mye mer teknisk krevende enn det metallica sine sanger noen gang har vært. da blir det også naturlig å trekke inn band som napalm death, carcass,og muligens autopsy, som også var med på å definere denne 'sounden', og som også samtidig gjorde grobunn for å starte grind / deathgrind sjangeren, som i dag blir fulgt av band som f.eks exhumed, regurgitate (begge svenske), og i tillegg også grindcore sjangeren, med bands som pig destroyer, agoraphobic nosebleed og discordance axis! takk for meg |
|
|
|
12.03.03 - 01:35
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 12 Ble medlem: 01.12.2002 Bruker nr.: 9 020 |
Opeth er bra ja,men det er også litt kjedelig. Foretrekker heller Novembers doom, Rapture og Shape of despair!!! Ellers så synes jeg Norsk black metal er konge, og jeg er faan meg stolt over å
være Norsk. Gøteborg metalen er ikke min greie,det blir for klissete spesielt In flames og nyere Dark Tranquillity. Og en ting til: Nu metalen skal knuses!!!! Rap og metal kombinasjonen er rett og slett motbydelig. |
|
|
|
12.03.03 - 09:56
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 8 Ble medlem: 06.03.2003 Bruker nr.: 11 062 |
Hvis man skal vise mer metal i Lydverket så håper jeg inderlig at man tar med TOOL!! De er jo i ferd med å spille inn en ny plate også!
D |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 26.05.13 - 04:06 |
|