Jump to content

Photo

Semfinale2 låter

• Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 rodell

rodell

Aktiv bruker

• Registrert bruker
  • 35 posts

Posted 27 January 2007 - 10:00 AM

Jeg synes at låtene i semifinale 2 også er noe skuffende - Her er ingen låter som vil komme seg til finalen i Helsinki..Dessverre!

Guri går nok videre til Spektrum, og får kanskje følge med Amelia?..

Det ser ut som den rette eurolåta mangler i år , låta med litt "smell i ". Så langt tror jeg faktisk Infinity ligger best an til å representere Norge i Helsinki..

Siste sjanse i semifinale 2 kan bli Hazen og Malin ??

Blir iallefall spennede å se selv om ingen, selv ikke Guri, innfrir helt denne lørdagen...

#2 Med

Med

• Registrert bruker
  • 22 posts

Posted 27 January 2007 - 10:13 AM

Malin har en typisk svensk "gammeldags" schlagerlåt- hadde kanskje slått an i Sverige på 90- tallet.
Guri vil slå an blant landene i sør- europa(les: Spania, Portugal og Malta)

DC- tja, kanskje ikke hva jeg vil si er noen god GP-låt. Vinner kanskje stemmer fra folk som ikke er innbitte GP-fans. Humor er et nøkkelord her.

Damene som starter med A- sangen gir meg ingenting. Sorry to say this.

Hazen har vel kanskje den sangen som har kvalitet. Dette er en god sang( etter min mening i allfall). Den fenger meg og etter å ha hørt sangen kun 1 gang nynner jeg på refrenget. Det er viktig at sangen "setter" seg hos folk som hører. Likevel er ikke Hazen et kjent band og taper vel på dette. Synd at kjente face teller så mye som de gjør. En fagjury hadde kanskje klart å få disse videre. Håper folk stemmer på beste låt, ikke kjente folk.

Ha en flott GP kveld!

#3 Jopin

Jopin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 656 posts

Posted 27 January 2007 - 10:22 AM

Dusty Cowshit vinner denne delfinalen med glans! smile.gif

Klart best i et ellers svakt middelmådig felt med masse kasserte svenske Melodifestival-låter. Hazen skiller seg ut, men låta er dessverre for svak. Men Dusty Cowshit kliner til med en original fengende låt! wink.gif

#4 Kent Sarpsborg

Kent Sarpsborg

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,685 posts

Posted 27 January 2007 - 10:29 AM

Dusty Cowshit er jo helt forferdelig (sorry), hvis de går til finalen begynder jeg virkelig å lure på hva det er galt med oss i Norge.

For meg er:

Malin
Andreea
Amelia
Guri de beste:)

DC og Hazen er helt Cowshit for meg:)

#5 Med

Med

• Registrert bruker
  • 22 posts

Posted 27 January 2007 - 10:29 AM

Kanskje framføringen kan hjelpe Hazen der. Jeg er selv hunkjønn, men se på sangerinnen i bandet! Leste at hun er 4 barnsmor. Skulle gjerne sett slik ut jeg også:-D

#6 Kent Sarpsborg

Kent Sarpsborg

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,685 posts

Posted 27 January 2007 - 10:33 AM

Topp 6 for meg:

1.Malin
2.Andreea
3.Guri
4.Amelia
5.Hazen
6. huff de kunne hatt 66 plass for min del:)

#7 harlekin

harlekin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 13,683 posts

Posted 27 January 2007 - 10:35 AM

Jeg sitter og hører sangene på radio nå. Foretrekker det framfor nettet, på grunn av lydkvaliten. Men de tre første skuffer meg litt. Ingen er over det helt gjennomsnittlige så langt. Heller ikke Guri.
Mulig noen av sangene løftes litt opp under framføringen. Vi får se. Har ikke hørte Andrea, Amelia og Dusty Cowshit enda.
Malin synes jeg var aldeles altfor pompøs og uten apell til noen som helst........
Guri hørtes vel helt ok ut
Og rockelåta til Hazen er vel en slik sang som kan surre å gå på radioen av og til uten verken å irritere eller begeistre.
Jeg gleder meg til å få høre DEN sangen som gjør at jeg bare sier YESS! Den satt! Hittil må jeg lisson "tenke" meg fram til om låta er bra eller dårlig. Jeg vil at låtene skal treffe meg midt i magan og sett i gang følelser. Drep meg gjerne, men ikke med grøt.
Synes første delfinale virket sterkere enn andre semifinale så langt. Men altså, jeg skal nå vente til jeg har fått høre Amelia, Andrea og Dusty Cowshit også

#8 Jopin

Jopin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 656 posts

Posted 27 January 2007 - 10:39 AM

Sitat
Opprinnelig skrevet av Kent Sarpsborg
Dusty Cowshit er jo helt forferdelig (sorry), hvis de går til finalen begynder jeg virkelig å lure på hva det er galt med oss i Norge.

For meg er:

Malin
Andreea
Amelia
Guri de beste:)

DC og Hazen er helt Cowshit for meg:)

Da blir du nok enormt skuffet i kveld wink.gif

DC kommer til å vinne delfinalen med god margin! Jippi!!!!

#9 Kent Sarpsborg

Kent Sarpsborg

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,685 posts

Posted 27 January 2007 - 10:43 AM

Opprinnelig skrevet av Jopin!

Morsom du Jopin;)

Hehe:)

#10 Jopin

Jopin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 656 posts

Posted 27 January 2007 - 10:47 AM

Sitat
Opprinnelig skrevet av Kent Sarpsborg
Opprinnelig skrevet av Jopin!

Morsom du Jopin;)

Hehe:)

Ja jeg er ganske morsom jeg, men seriøst; Dusty Cowshit er det eneste originale i denne bøtteballetten. De kommer som et friskt pust etter flere middelmådige svenske låter.

#11 Kent Sarpsborg

Kent Sarpsborg

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,685 posts

Posted 27 January 2007 - 10:51 AM

Bedre med det enn sån dingle dong dodeelooo musikk:)
"Chicken Rodeo" passer mega bra til et humor innslag på TV, litt sån Benny Hill og litt sån Western Film toner av Chicken Rodeo.
Men du kan godt ha rett i at de går til Spectrum Jopin:)

#12 mgpalta

mgpalta

Aktiv bruker

• Registrert bruker
  • 38 posts

Posted 27 January 2007 - 10:51 AM

Skuffende låter.

Hazen hadde et kjedelig refreng som ga meg null, og det samme hadde de andre egentlig. Låta til Andreea kunne vært en allright låt om den hadde vært noe mer rocka, dvs overdrive på gitaren i refrengene, litt uptempo og bedre trommer enn den kjedelig trommemaskinen som går igjennom hele låta.
Tipper Dusty Cowshit går vidre i kveld pga sangen deres, og Guri Schanke fordi hun allerede har et kjent fjes blandt folk.

Synes noen av låtene bærer preg av at de har blitt presset ned i under 3 minutter som alle låter må være i MGP.

Nå håper jeg bare CRASH! har en låt med fengene refrenger og som har litt mer tempo en de låtene vi har hørt, og at kanskje Jannicke har en god låt man kan like.

Og, jeg forstår virkelig ikke hvordan NRK kan mene at minst 10 av årets bidrag er "hits" i år... da må det isåfall komme jævlig mye bra i den siste delfinalen i Stokke.

#13 fan

fan

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 503 posts

Posted 27 January 2007 - 11:01 AM

Jeg har ikke hørt låtene enda, men forventer meg ingen ting etter disse kommentarene tongue.gif Vi får håpe at Janncike fikser seieren wink.gif

#14 Jopin

Jopin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 656 posts

Posted 27 January 2007 - 11:03 AM

Kveldens resultat:

Til finalen:

1. Dusty Cowshit
2. Guri Schanke

Til siste sjanse:

3. Andreea
4. Hazen eller Malin

#15 Kent Sarpsborg

Kent Sarpsborg

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,685 posts

Posted 27 January 2007 - 11:03 AM

Guri Schanke går videre sammen med Dusty Cowshit desverre:(

Jeg klarer ikke å høre no bra med DC jeg, det høres bare helt forferdelig ut (karnskje det er no galt med meg tror jeg:))

Jeg liker Malin's sang jeg, og det pga hennes flotte sterke stemme, sangen hennes begynder jo så bra.

Amelia hadde vært enda bedre uten de Rocka tonene og med litt mere Dance/UpTempo hadde hun vært bedre.

Andreea hun synger bra men sangen mangler no hele veien.

Hazen har en helt okey låt, og hun som har 4 barn synger helt okey og hun er jo pen også da.

DC jeg orker ikke å skrive mere om dere jeg Mosse boys (Sorry)

Ingen vinnere her, fortsatt Infinity som har størst sjanse til å representere oss.

#16 harlekin

harlekin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 13,683 posts

Posted 27 January 2007 - 11:17 AM

Sånn! Nå har jeg hørt alle låtene.

Her er min vurdering : Melodi 1 : Guri :
-Synd, så synd. Den er ikke potent nok. Hvis ei låt er helt avhengig av sceneshowet for å heve seg litt over det middelmådige så holder det ikke helt. Men for all del, Guri er proff og det er ei låt jeg godt kan høre og nyte uten å føle for å skru av. Men det rykker heller ikke veldig i dansefoten.
Terningast 3

Melodi 2 : Hazen
Dette er en grei rockelåt som ikke irriterer. Likevel er den dessverre veldig fort glemt Men den berører meg ikke på noen som helst måte. Slik norsk rock har vi hørt før, og koser oss med her oppe i nord.
Terningkast 2

Meldo 3 : Malin
Uff og uff. En sang som blir en lidelse med sånne Grand Prix synthttrommer som lissom skal løfte låte opp mot en modulering i refrenget. "Visjoner" med Merethe Trøan i 1992 tenker jeg.
Slike sanger gir meg absolutt ingen verdens ting og er egenltig bare grusomt irriterende.
Terningkast 1

Melodi 4 : Andrea
Joa, joa, joa. Jeg liker det litt spesielle arrangementet med koret som på en måte ligger bak vokalen på refrenget med tilløp til et litt originalt preg.
Ellers er det en godt framført låt, men heller ikke denne gir meg lyst til å danse, lyst til å plystre eller noe annet for den saks skyld.
Men hun skal ha for koret og stemningen i låta. Arrangementet blir når det gjelder instrumentering en litt blek kopi av "Sitting down here" med Lene Marlin
Terningkast 3

Melodi 5 : Amelia
Veeeel......uff. Enda en slik låt som ikke får meg til å spisse ørene. Men jeg får heller ikke behov for å holde meg for ørene. Med andre ord, litt småkjedelig. Hun lovte i presentasjonen sin på radio et flott show.
Så kanskje kan denne låta løfte seg i kveld. Men som jeg har sagt før, dersom en sang gjør seg avhengig av showet så mangler den det viktigste. Låta må stå på egne bein i utgangspunktet, så får showet være en bonus. Uansett, det er ikke så aller verst dette her.
Terningkast 3

Melodi 6 : Dusty Cowshit
Jeg synes ikke denne var så aller verst jeg. Etter å ha hørt så mye dissing av denne låta fra mine kontakter i NRK må jeg si meg uenig med dem. Dette er ei låt med et originalt trekk ved at den har en blanding av rapping og country. Refrenget setter seg likevel ikke helt umiddelbart. Likevel tror jeg at både låta og showet kan skape fest i salen, i TV stuene. Og med en kul video så kan denne låta bli en kultklassiker i hele Europa. Tyskland nådde nesten opp med country i fjor, kanskje er tida moden nå?
Terningkast 5

Så jeg tror Guri og Dusty går videre til finalen
Dernest regner jeg med Andrea og Malin til siste sjansen

Etter 1. og 2. delfinale har jeg følgende favoritter.

1
"Infinity" peker seg ut og er den som rykker mest i både dansefot og mellomgulv. Dessuten tror jeg de har kraften til å vinne. Det virker faktisk som de virkelig VIL vinne dette her. Det er viktig. Men det er en svak mannevokal på låta, fordi han ikke har noen effektboks å koble til stemmen sin

2
"Torhild and the funky family" er en sylproff låt som er enkel i komposisjonen og setter seg godt i øret

3
"Bluemoon band" En hyggelig sang som gjør at jeg synger med

4.
"Dusty Cowshit". Trodde aldri jeg skulle ha med disse på favorittlista. Men go Dusty go! Dere frisker opp

5.
Guri Schchanke

6
Amelia
Fordi hun lovet et skikkelig show

Dette blir spennende, bare synd vi ikke har fått YESS-låta ennå. Låta som gjør at folk tar helt av. Det nærmeste har vært Infinityr

#17 Kent Sarpsborg

Kent Sarpsborg

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,685 posts

Posted 27 January 2007 - 11:20 AM

Dævæn det må være no galt med min musikk smak hehe:)
Fy f DC er jo helt forferdelig.

#18 mgpalta

mgpalta

Aktiv bruker

• Registrert bruker
  • 38 posts

Posted 27 January 2007 - 11:22 AM

Synes ikke Hazen låta var i nærheten av rock engang. Det var ren POP! En slik låt som deres kan gå 40 ganger på radion i løpet av arbeidsdagen uten at man har lagt merke til den. Refrenget var skuffende, og at de i det heletatt kaller dette rock.. huff. Flinke musikere er de helt sikkert, og de har sikkert låter som er bedre enn denne.

#19 harlekin

harlekin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 13,683 posts

Posted 27 January 2007 - 11:25 AM

Kenneth og alle inne her ser ut til å være enig om en ting, og det er at det dessverre ikke helt har vært WOW enda i hverken første eller andre delfinale.
Litt synd for GP egentlig. Hørte Guri låta igjen nå, den sparker jo faktisk litt i fra den altså. Vi får nå bare se

#20 Kent Sarpsborg

Kent Sarpsborg

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,685 posts

Posted 27 January 2007 - 11:25 AM

[QUOTE]Opprinnelig skrevet av mgpalta
[B]Synes ikke Hazen låta var i nærheten av rock engang. Det var ren POP! En slik låt som deres kan gå 40 ganger på radion i løpet av arbeidsdagen uten at man har lagt merke til den. Refrenget var skuffende, og at de i det heletatt kaller dette rock.. huff. Flinke musikere er de helt sikkert, og de har sikkert låter som er bedre enn denne.

Enig med deg!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users