Jump to content

Photo

Mgp Alta Semifinale!

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Kent Sarpsborg

Kent Sarpsborg

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,669 posts

Posted 21 January 2007 - 10:47 PM

Videre fra første semi er jo:

Infinity og Torhild&Funkyfamily!

Min mening:

Infinity:

Birgitte Moe: Hun synger jo ganske så bra med en sån flott rytme i stemmen hennes, hun er jo utrolig flink syntes jeg.
Kjell G: Han synger desverre veldig rart og fældt, og det høres ut som han trykker no fældt et sted:), men han er en god gutt med godt humør og god humor.
Dans og Dansere: Utrolig flinke i rytme og de har lissom ting på rett sted.
Kostymer: Bra og fargerike og passer godt til låta.
Men låta "Hooked On You" mye like E-type/Aqua spesielt låta "Candyman" til Aqua.
Mitt terningkast til Infinity er en sterk 4.

Torhild&FunkyFamily:

Torhild: Sterk stemme mye lik Trine Rein's sin, hun er jo utrolig rutinert ved at hun har vært artist nå i over 20 år.
Hun gjør The Funky Family til noe bedre enn hva de egentlig er.
The Funky Brothers: Sorry men de står litt for mye rett opp å ned uten å bevege seg stort.
Mitt terningkast til Torhild&TheFunkyFamily er en svak 3.

The Blue Moon Band:

Bra og dårlig sang egentlig men refrenget er bra.
Mitt terningkast en 3.

Stian Joneid:

En helt okey stemme som gjør det han skal.
Mitt terningkast er en 1. (Sorry)

Marika Lejon:

Hun har noen bra toner og noen dårlige men jevnt over det hele så syntes jeg hun gjør det bra.
Låta er jo litt okey med litt sån ikke Norske rytmer osv.
Mitt terningkast er en sterk 2.

Marianne Solberg:
Sorry!
Mitt terningkast er en svak 1.

Her vil jeg gjerne gjøre som de gjør det i fotball osv med resultater av sån 1-null å sån:)
Av artister fra første semi i Alta i fjor mot årets artister som jeg rangerer opp mot hværandre er:

Trine Rein 1-3 Torhild&TheFunkyFamily
Jorun/Geir 3-4 Infinity
Arlene Wilkes 1-3 The Blue Moon Band
Mocci 0-2 Marika Lejon
Jannicke 4-1 Stian Joneid
Kirsti Carr 3-1 Marianne Solberg

Altså 2007 Alta semi vinner med 14-12 over Alta semi 2006.

Feks: Vi husker jo i fjor (2006) at Mocci ikke kunne synge og fremføre, det syntes jeg alle gjorde nokså greit i år.
Trine Rein's låt mot Torhild&FunkyFamily: Trine og Torhild nokså like i stemme men "Love On The Dancefloor" er en bedre låt enn hva Trine's sang var i fjor.
Infinity "Hooked On You" har mere fart enn "Lost&Found" til Jorun/Geir.
Arlene Wilkes vs Marika: Marika er bedre i låt men dårligere i stemme enn Arlene, nokså uavgjort mellom de 2.
Egentlig er det bare Jannicke og Jorun/Geir som var bra i fjor, i år er det okey med Infinity og Torhild&FunkyFamily videre til Oslo Spectrum.

Nå venter jeg på Bodø semi!
Hva jeg tror om Bodø:

Andreea med en flott ballade
Dusty Cowshit rølpe rølp med masse harry factor
Guri med en okey latino
Hazen med okey soft rock

Men jeg tror Dusty Cowshit går videre mye pga ultra Harry factor og dårlig Norsks smak når plutselig folk ser no morsomt no så stemmer de på det.

Heia Norge!

#2 pommi1616

pommi1616

• Registrert bruker
  • 9 posts

Posted 21 January 2007 - 10:54 PM

Sitat
Opprinnelig skrevet av Kent Sarpsborg
Videre fra første semi er jo:

Infinity og Torhild&Funkyfamily!

Min mening:

Infinity:

Birgitte Moe: Hun synger jo ganske så bra med en sån flott rytme i stemmen hennes, hun er jo utrolig flink syntes jeg.
Kjell G: Han synger desverre veldig rart og fældt, og det høres ut som han trykker no fældt et sted:), men han er en god gutt med godt humør og god humor.
Dans og Dansere: Utrolig flinke i rytme og de har lissom ting på rett sted.
Kostymer: Bra og fargerike og passer godt til låta.
Men låta "Hooked On You" mye like E-type/Aqua spesielt låta "Candyman" til Aqua.
Mitt terningkast til Infinity er en sterk 4.

Torhild&FunkyFamily:

Torhild: Sterk stemme mye lik Trine Rein's sin, hun er jo utrolig rutinert ved at hun har vært artist nå i over 20 år.
Hun gjør The Funky Family til noe bedre enn hva de egentlig er.
The Funky Brothers: Sorry men de står litt for mye rett opp å ned uten å bevege seg stort.
Mitt terningkast til Torhild&TheFunkyFamily er en svak 3.

The Blue Moon Band:

Bra og dårlig sang egentlig men refrenget er bra.
Mitt terningkast en 3.

Stian Joneid:

En helt okey stemme som gjør det han skal.
Mitt terningkast er en 1. (Sorry)

Marika Lejon:

Hun har noen bra toner og noen dårlige men jevnt over det hele så syntes jeg hun gjør det bra.
Låta er jo litt okey med litt sån ikke Norske rytmer osv.
Mitt terningkast er en sterk 2.

Marianne Solberg:
Sorry!
Mitt terningkast er en svak 1.

Her vil jeg gjerne gjøre som de gjør det i fotball osv med resultater av sån 1-null å sån:)
Av artister fra første semi i Alta i fjor mot årets artister som jeg rangerer opp mot hværandre er:

Trine Rein 1-3 Torhild&TheFunkyFamily
Jorun/Geir 3-4 Infinity
Arlene Wilkes 1-3 The Blue Moon Band
Mocci 0-2 Marika Lejon
Jannicke 4-1 Stian Joneid
Kirsti Carr 3-1 Marianne Solberg

Altså 2007 Alta semi vinner med 14-12 over Alta semi 2006.

Feks: Vi husker jo i fjor (2006) at Mocci ikke kunne synge og fremføre, det syntes jeg alle gjorde nokså greit i år.
Trine Rein's låt mot Torhild&FunkyFamily: Trine og Torhild nokså like i stemme men "Love On The Dancefloor" er en bedre låt enn hva Trine's sang var i fjor.
Infinity "Hooked On You" har mere fart enn "Lost&Found" til Jorun/Geir.
Arlene Wilkes vs Marika: Marika er bedre i låt men dårligere i stemme enn Arlene, nokså uavgjort mellom de 2.
Egentlig er det bare Jannicke og Jorun/Geir som var bra i fjor, i år er det okey med Infinity og Torhild&FunkyFamily videre til Oslo Spectrum.

Nå venter jeg på Bodø semi!
Hva jeg tror om Bodø:

Andreea med en flott ballade
Dusty Cowshit rølpe rølp med masse harry factor
Guri med en okey latino
Hazen med okey soft rock

Men jeg tror Dusty Cowshit går videre mye pga ultra Harry factor og dårlig Norsks smak når plutselig folk ser no morsomt no så stemmer de på det.

Heia Norge!

#3 Kent Sarpsborg

Kent Sarpsborg

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,669 posts

Posted 21 January 2007 - 11:09 PM

Spennende med hun Amelia også, hun var jo en av danserne til Stig Van Eijk, men var hun med til Jerusalem? hmm jeg tror nemlig ikke hun var det, men håper noen av dere vet litt mere om dette.

Andreea jeg tror hun har hatt godt av de 2 siste årene jeg:)
Mye hard trening av stemme i studio og mye fin støtte fra Jahn Teigen hehe:)
Låtskriveren er jo ganske så flink har jeg hørt også.

Tror disse 2 kan bli rigtig gode i Bodø semi'n.

#4 fan

fan

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 503 posts

Posted 22 January 2007 - 12:04 AM

Jeg også håper på bedre tider i Bodø, men vi kan vel være ganske sikre på at Guri og Dusty går videre allerede pga status tongue.gif

#5 runestav

runestav

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,712 posts

Posted 22 January 2007 - 12:26 AM

Sitat
Opprinnelig skrevet av Kent Sarpsborg
.....Låtskriveren er jo ganske så flink har jeg hørt også....

MGP er egentlig en konkurranse mellom komponister. Ja - nemlig!
Dansere med hopp og sprett er helt uvesentlig. Sangere som vrikker og vrir har heller ikke noe med det å gjøre. MGP skulle egentlig vært et radioprogram. Først da kunne vi på nogenlunde fritt grunnlag ha vurdert de ulike komponister/melodier mot hverandre.
ALTSÅ: Bobbysocks vant ikke MGP i 1985.
Det gjorde derimot Rolf Løvland

#6 Stian F

Stian F

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 985 posts

Posted 22 January 2007 - 12:32 AM

Sitat
Opprinnelig skrevet av runestav
MGP er egentlig en konkurranse mellom komponister. Ja - nemlig!
Dansere med hopp og sprett er helt uvesentlig. Sangere som vrikker og vrir har heller ikke noe med det å gjøre. MGP skulle egentlig vært et radioprogram. Først da kunne vi på nogenlunde fritt grunnlag ha vurdert de ulike komponister/melodier mot hverandre.
ALTSÅ: Bobbysocks vant ikke MGP i 1985.
Det gjorde derimot Rolf Løvland

Det er en SANGKONKURRANSE ja - helt enig. Men seriøst - en ***** bra sang kan virkelig bli dårlig fremfør altså av en dårlig artist også... Og en begredelig dårlig sang (les Invincible) kan blu mye bedre PÅ GRUNN AV ARTISTEN (les Carola) - så det går alle veier.

Artisten har mye å gjøre med hvordan sangen blir oppfattet der ute. Og en sang MÅ fremføres i stil med sjangeren sin. Infinity kunne for eksempel ikke valgt Marianne Solbergs fremførelse til sin type sang - det hadde jo blitt teit - Ikke sant?

#7 HYSTERIAH

HYSTERIAH

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 247 posts

Posted 22 January 2007 - 05:11 AM

Jeg er TOTALT UENIG med dere i at MGP/ESC er... eller skal være en ren sang-/melodi-konkurranse, NEI!

Dette med stil og Image har hatt sin del å si for hitmusikk i årevis. Hvis dere tar en rask titt på all verdens hitlister de siste 20 årene, vil dere oppdage at dere ikke finner en eneste låt hvor artist og image har hatt stor betydning for at låta har blitt populær! Dette startet allerede på 50-tallet med gjennombruddet til Elvis og siden har det gått slag i slag. Tror dere Elvis hadde fått så mange hits og blitt den kongen han ble hvis ikke han hadde vrikket på hoftene og hatt det imaget han hadde? Svaret er NEI!

Har dere hørt om auditions før? Ute i den store verden får ikke en artist platekontrakt hvis ikke utstrålingen er tilstede! Sånn er det bare... og jeg synes ikke MGP/ESC skal skille seg ut på dette område! Gudskjelov at østeuropa har kommet med som tydeligvis har skjønt litt mer enn oss her hjemme i moldboland! For her mener man tydeligvis at MGP/ESC skal forbli den håpløse musikkonkurransen som blir latterliggjort av alle andre musikkmiljøer!!! grrrrrrrrrr

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users