Jump to content

Photo

Hvorfor ikke vente?

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 GPfan

GPfan

• Registrert bruker
  • 23 posts

Posted 14 January 2007 - 11:44 PM

Hørte idag at låtene fra Alta skal spilles på radio P1(mener det var det) fra morgenen av den 20 og at det er lov å stemme på låtene allerede da:-)
Greit at de spiller låtene, men synes jo at de godt kunne ha ventet de 12 timene til kvelden kommer i og med vi har ventet så lenge alikevel. Litt usikker.. Det samme gjelder stemmingen, hvorfor ikke vente til kvelden kommer så kan vi ta alt under ett?
Har en følelse at litt for mange kommer til å henge på tastene, spesielt de som er ihuga fans av en person og kanskje ikke låta..
Skeptisk:-)
Uansett, gleder meg til å høre låtene, men jeg hadde like gjerne latt meg overraske på kvelden kl. 20.20 den 20 med fullt show og den artige "grand-prix" forventningen.

Det er nå ihvertfall min mening:-)

#2 Jopin

Jopin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 656 posts

Posted 15 January 2007 - 12:11 AM

Hvorfor vente når vi ikke trenger å vente? wink.gif I Sverige er det denne metoden de har brukt i noen år nå; med å spille låtene noen timer før sendingen. Tror også de har lov til å stemme på låtene før sendingen starter, de har iallfall lov til å stemme fra begynnelsen av showet og ikke bare en kort periode etter at alle låten er spilt. Undersøkelser som SVT har foretatt viser at det ikke blir noen forskjell på resultatet med den ene eller andre løsningen her. Samlet stemmegivning ga det samme resultatet som stemmer bare gitt etter at alle låtene var spilt. Det ble bare totalt flere stemmer som igjen ga flere penger i kassa... wink.gif

#3 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,088 posts
  • Interests:MUSIKK!!! Mest av alt....og mer!

Posted 15 January 2007 - 12:09 PM

Tja. Det er vel i alle fall en fordel med det. Folk vil da BARE høre, og IKKE se, og er da "tvunget" til å dømme på det som BETYR NOE - selve melodien. Og ikke platte uvesentligheter som kjoler, koreografi etc.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users