Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

4 Sider V  < 1 2 3 4 >  
Closed TopicStart new topic
Ang. mobbing
nyfrelst
post 26.03.03 - 02:35
Innlegg #41

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 17.11.2002
Bruker nr.: 8 681

Når det gjelder om skolen BURDE ha ryddet opp eller ikke; poenget er at det gjorde de ikke. Hadde de gjort det, hadde sannsynligvis ingenting skjedd. Men det gjorde de ikke. De så det slik at det ikke var noen skolesak. Selv om hun sa ting som gjorde at jeg etterhvert ikke fikk lov å kontakte andre medelever, så var ikke dette en skolesak. Da jeg fortalte at hun hengte meg ut og beskyldte meg for ting, slik at andre elever nektet å hilse og noen nektet å jobbe med meg, da var det ikke en skolesak. Men senere, etter at hun hadde sagt så mye at folk begynte å reagere veldig sterkt på det, gikk de og sa i fra til min lærer. Da ble det plutselig en skolesak hvor jeg var den skyldige og min versjon var totalt irrelevant. Selv om skolen har mye skyld i dette, er det hun som har laget konflikten. Derfor går jeg til henne først. Dersom det ordner seg kommer jeg til og rette meg mot skolen.

Om du velger noe sånt som anmeldelse så rett heller sinnet ditt mot skolen. Jeg synes ikke det er riktig å straffe enkeltpersoner på denne måten for noe sånt. Alle kan man "tråkke over", og kanskje i neste runde ikke vite hvordan man skal gripe det an. Skolen er en istitusjon som skal ivareta elevenes faglige så vel som sosiale anliggenheter. Derfor bør det finnes konfliktråd, - og derfor bør det finnes kotymer angående slike situasjoner som oppstår.
Jeg må nok også dessverre si jeg tenker at kanskje du velger å anmelde nettopp (bare) henne fordi hun er én eneste person og lettere å ramme enn en skole. Det blir liksom så mektig, og kanskje farlig å gå til sak mot en skole....sant??

Men uansett...uavhengig av forrige avsnitt, så mener jeg at skolen har størst skyld i at konflikten utarta seg.

En annen ting (helt til slutt) er at du...på en måte
'gir bekymringene dine svømmeundervisning i stedet for å drukne dem'.
Go to the top of the page

+Quote Post
Tor_Nado
post 31.03.03 - 21:18
Innlegg #42

Fast bruker

Ble medlem: 08.10.2002
Bruker nr.: 7 777

Opprinnelig skrevet av nyfrelst
Om du velger noe sånt som anmeldelse så rett heller sinnet ditt mot skolen. Jeg synes ikke det er riktig å straffe enkeltpersoner på denne måten for noe sånt. Alle kan man "tråkke over", og kanskje i neste runde ikke vite hvordan man skal gripe det an. Skolen er en istitusjon som skal ivareta elevenes faglige så vel som sosiale anliggenheter. Derfor bør det finnes konfliktråd, - og derfor bør det finnes kotymer angående slike situasjoner som oppstår.
Jeg må nok også dessverre si jeg tenker at kanskje du velger å anmelde nettopp (bare) henne fordi hun er én eneste person og lettere å ramme enn en skole. Det blir liksom så mektig, og kanskje farlig å gå til sak mot en skole....sant??

Men uansett...uavhengig av forrige avsnitt, så mener jeg at skolen har størst skyld i at konflikten utarta seg.

En annen ting (helt til slutt) er at du...på en måte
'gir bekymringene dine svømmeundervisning i stedet for å drukne dem'.

Det var hun som gjorde dette mot meg. Grunnen til at jeg blir frustert og klager på manglende forståelse er ikke fordi du eller Trixi er uenig. Det er for dere, spesielt Trixi, ikke ser hva jeg legger til grunn. Beskyldninger om å ha gjort noe straffbart som jeg ikke har gjort, men allikevel har ført til at JEG måtte trekkes ut av samarbeidet fordi JEG hadde lagd uro. Hun hadde gått rundt i ET HALVT ÅR og spredd rykter som ikke var sanne. Hun gjorde at andre nektet å jobbe med meg. Synes dere det ikke er så alvorlig? Burde jeg bare godta det? Hun burde bare ha fått ødelagt skolegangen min? For hun gjorde det.
Dere ser det bare som en liten konflikt hvor en sier noe om en annen i retning av "han er teit", eller "han er dust". Den type baksnakking er vanlig mange steder, og selv om det er barnslige ytringer kan de såre mennesker. Da burde skolen gjøre noe, helt klart.
Men her var det mer. Om hun kun hadde sagt at jeg var teit, hadde ikke folk nektet å jobbe med meg. Jeg snakker om at jeg nesten ble utvist for ting jeg ikke hadde gjort. Hadde hun fortalt skolens ledelse at jeg var dust hadde jo ikke det skjedd. Hun fortalte så mye mer. Dere må da skjønne at utdannelse teller en del. Jeg skjønner nå at det er veldig vanskelig for folk å tenke seg hvor sinnsykt hardt det er å bli utsatt for dette.
Og hva Trixi har skrevet tidligere er for meg nå irrelevant. Hun har bevist for meg at hun ikke kan godta hva jeg mener, selv om jeg har opplevd det. Hun vet hva som er best, og hun har bare gode hensikter. Dersom jeg har en annen løsning, får jeg bitende sarkasme tilbake. "Ja, DET blir nok kjempebra". Dersom jeg skriver noe som støtter mitt syn, overser hun det og trekker frem andre ting for å fremstille mitt syn som galt. Hun skriver om på setninger og tar de ut av sin sammenheng for at de skal mene noe annet, som hun kan motargumentere og dermed fremstå "smartere". De poengene jeg legger størst vekt på i min avgjørelse tar hun ikke hensyn til, kun det som er litt vagere, for da kan hun bagatellisere konflikten og si at hun ikke skjønner at det kan være nødvendig å til det skrittet å anmelde noen.
Jeg har nå anmeldt henne (jenta). Hun skal kalles inn til avhør. Hun skal bli tilbudt å være med på konfliktråd. En ting dere kanskje ikke helt forstår er at konflikten må taes ved roten, og hun er roten til konflikten. Skolen var et av hennes hjelpemidler. Og det har seg slik at da hun enten har mottatt forelegg, eller har forklart seg og innrømmet hva hun har gjort og innser at hun har handlet galt, da vil jeg informere skolens styre om ledelsens behandling av episoden som skjedde der mens jeg var elev. Jeg kommer også til å kreve erstatning for tap av studietid og senere tapt inntekt grunnet skolens behanling av saken.
Hvis du leser alt jeg har skrevet her inne, og da mener jeg hvert ord, vil du kanskje se hvorfor jeg mener at Trixi overser mange av de relevante punktene for mitt valg. I tillegg skrev hun helt først i tråden at dersom jeg ikke ble beskyldt for noe kriminelt hadde jeg ikke noe grunn til å gå til anmeldelse. Men jeg ble beskyldt for noe kriminelt, hun har også hevdet at jeg ble dømt for det, det har jeg skriflitg bevis på. Selv om jeg har påpekt hva beskyldningene for Trixi, tar hun aldri hensyn til dem når hun kommer med sine rasende innlegg. Hun forstår ikke at min grunn til å diskutere med henne går på at hun stadig, til tross for mange påpekelser, overser alt jeg legger til grunn for mitt valg og da har det ikke noe med at jeg mener at alle som er uenige ikke forstår. Jeg mener at når hun hver gang trekker inn det å vente, som jeg har sagt flere ganger at jeg har gjort lenge, at det kun går på hva en annen synes om meg som person, selv om jeg hele tiden skriver at det er falske beskyldninger; da kan hun jo ikke ha forstått. Jeg skriver ganske rett frem, men det virker som om hun tolker alt som overdrivelser. Du, Nyfrelst, klarer i hvert fall og holde deg på et bra nivå.

+Quote Post
trixi
post 31.03.03 - 23:12
Innlegg #43

Fast bruker

Ble medlem: 20.11.2002
Bruker nr.: 8 821

hvorfor ikke bare henge meg med detsamme?

+Quote Post
nyfrelst
post 01.04.03 - 01:37
Innlegg #44

Fast bruker

Ble medlem: 17.11.2002
Bruker nr.: 8 681

Trixi, du skrev
hvorfor ikke bare henge meg med detsamme?

Hva er et 'detsamme'? Håper at det er noe ufarlig og udramatisk.
For jeg holder ikke ut tanken på å være alene med/mot alle her inne.

+Quote Post
trixi
post 01.04.03 - 09:27
Innlegg #45

Fast bruker

Opprinnelig skrevet av nyfrelst
Trixi, du skrev

Hva er et 'detsamme'? Håper at det er noe ufarlig og udramatisk.
For jeg holder ikke ut tanken på å være alene med/mot alle her inne.

Jeg mente "tvert"....hvorfor sakte tråkke meg ihjel med innlegg (3 gigant-innlegg der jeg virkelig henges ut)på flere mil da jeg allerede (fem innlegg bak) har sagt "over & ut".

Er det en bizarr form for egenterapi?
Det ligger meg da nært å si "hva var det jeg sa"

Jeg er fortsatt ikke enig,men spiller det egentlig noen rolle i denne "saken" og hva som vil skje videre med den....NEI.
Har det noensinne spillt noen rolle......NEI.
Har noen utspillt sin rolle.....................JA

+Quote Post
Tor_Nado
post 18.04.03 - 18:10
Innlegg #46

Fast bruker

Jeg har ikke vært inne på forumet siden jeg skrev det siste innlegget. Jeg ser Trixi mener hun blir hengt ut. Hun har svært lenge nå prøvd å fremstille meg som en person som er vanskelig å ha med og gjøre. Hun har hengt meg ut i mange innlegg fordi jeg jeg refererte til noe hun hadde skrevet, noe som faktisk ikke trenger tolkning fordi det står rett frem. Men da er jeg helt gal som ikke skjønner at hun har gode hensikter. Men selv om jeg stadig har måtte vise til ting som har skjedd i min sak, klarer hun aldri å få med det i sine innlegg. Hun tar kun utgangspunkt i sin egen tolkning fra det første innlegget her og da kan hun ikke se hva saken dreier seg om. Og det å beklage hvis hun ble støtt, nytter ikke. Hun er ikke en person som kan tilgi noen. Jeg trakk ikke innlegget mitt fordi jeg ikke mente det jeg skrev, men fordi hun mistolket det så til de grader og lagde en stor sak ut av at jeg mente at min sak var viktigere enn saken til en hel folkegruppe. Og tenk at jeg bare fikk med meg at hun bagatelliserte alt, hun som bare prioriterte helse og velvære.
Jeg ønsket ikke at det skulle se ut som at det hun skrev var hva jeg mente med innlegget mitt for det var det ikke. Derfor beklaget jeg og forklarte henne at hun hadde misforstått hva jeg mente. Men har hun først bestemt seg for å mene noe så må hun hele tiden holde fast på det. Og for å vise hvorfor hun er så forbannet må hun angripe meg med sitater som hun lager for meg, som gir henne rett i sitt syn. Men det er jo så klart jeg som har problemer. Og det må hun ha frem i hvert innlegg hun skriver. Og dersom jeg prøver å forsvare meg, skriver hun tilbake hvordan jeg går til angrep på henne og kritiserer hennes person. Og fordi jeg skrev dette ene innlegget, som hun mistolket og jeg med sikkerhet vet hun gjorde fordi jeg selv selvsagt vet hva jeg mente, så angrer hun på at hun engasjerte seg i min sak og har plutselig forståelse for jenta som ødela utdannelsen min.
Hun skal analysere og overtolke alt, hun kan ikke bare lese det slik det står. Hun må lese mellom linjene og finne ting som skjuler seg under overflaten. Det eneste hun oppnår er å miste forståelse for hva saken gjelder og hva som har skjedd.

Jeg startet denne tråden da jeg så PULS, som hadde et program om mobbing. Jeg kjente meg igjen i følelsene som ble beskrevet av mobbeofre. Jeg hadde kanskje ikke blitt mobbet på samme måten, men effekten er ganske lik. Jeg fikk lyst til å skrive om det her for å vise at det også finner sted i de voksnes verden. I stedet har Trixi klart og fjerne fokus fra det jeg ville at dette skulle dreie seg om til å kritisere meg, og beskylde meg for å ha oppført meg dårlig ved å ta utgangspunkt i det jeg sier jeg er beskyldt for og noen av de tingene jeg har gjort, som ikke er noe å reagere på når man ser det i riktig sammenheng, isolert de ramset de opp som om jeg har gjort alt det mot henne og da er det ikke rart hun følte hun måtte si i fra. Kritikken jeg fikk av Swidd Marlon tidligere var også noe jeg reagerte på. Han kritiserte meg for å ikke kunne samarbeide med mennesker, uten at jeg hadde skrevet noe særlig om hva som egentlig hadde skjedd da. Jeg mistenker at han kan være en av hennes medelever som hun sto ganske nær. T.o.m. de jeg jobbet med på skolen baserer sine oppfatninger om meg på jentas beskyldninger. Det sier en del om hennes makt på mennesker. Mennesker med sjarm, som er pene og har gode taleevner blir alltid lett trodd. Folk klarer ikke å se at de blir manipulert. Derfor er det desverre sånn at når man ikke blir trodd. Det gjør problemet verre. Og selv om man går til psykolog, så vil ikke det forandre andres mening om deg. Det retter ikke opp eksamenskarakterene dine. Allikevel tror alle at alt blir bedre når man legger det bak seg. Det dere ikke ser er at denne jenta slipper unna med dette, og kan gjøre det igjen. Dersom hun blir straffet for det hun har gjort ser kanskje de som har støttet henne hele veien at hun ikke er så fullkommen. Hun har gjort noe galt. Og kanskje de også merker seg at deres tanker om meg ikke har så bra grunnlag lenger. At jeg ikke er så ille.
Trixi skriver som om hun forstår hvordan andre har det, uten at hun egentlig forstår noe som helst. Jeg er klar over at det er vanskelig å skjønne noe man ikke har opplevd, men da bør man ikke være så veldig sikker i sin sak når man mener noe annet. Og det virker som hun anser saken som avsluttet fordi hun sier over og ut. Dette er min sak. Jeg må få skrive hva jeg ønsker. Også klager hun stadig på at jeg ikke tar til meg det hun sier. Hun fremstiller meg som usympatisk og slem fordi jeg ikke skifter mening pga henne,samtidig som hun selv sier at jeg hele tiden regner med at alle skal være enige med meg ellers er de teite. Hun forsøker å være dyp og kommer med "hva var det jeg sa", uten at det har noe mening da hun ikke refererer til noe som helst. Jeg har skrevet TO innlegg siden hun var "ferdig", ikke tre, som hun skriver.

+Quote Post
trixi
post 22.04.03 - 23:04
Innlegg #47

Fast bruker

GJESP

Håper det gjorde deg godt å få ut det Tor_Nado.... bare klem i vei med mere hvis du har behov.Men legg gjerne inn noen mellomrom så det blir enklere å lese.

Javisst...denne gangen ironiserer jeg virkelig.

"Jeg må få skrive hva jeg ønsker"....ja velbekomme.
Og det er vel greit at ANDRE også skriver det DE ønsker?
Eller er det slik jeg tidligere har sagt at det bare er i orden hvis det samsvarer med hva DU forventer?

Dette siste milvise kapittel uten mellomrom kan tyde på at det IKKE er greit når noen mener det du ikke mener.... og ikke nødvendigvis omvendt,slik du strever med å vinkle det.

En gang misstenkte du meg for å være henne og denne gangen Swidd Marlon for å være en "som sto henne nær".......Ja,hva var det jeg sa......

+Quote Post
Terrible
post 23.04.03 - 01:17
Innlegg #48

Fast bruker

Ble medlem: 28.01.2003
Bruker nr.: 10 181

Jeg håper du finner en vei ut av mørket! Jeg vil gi deg det rådet som andre her gir: "Å tilgi.."

Jeg tror du må finne ut hva du vil gjøre selv. Det beste er å forsøke å vri din oppmerksomhet mot aktiviteter som får deg til å glemme. Det må skje gradvis, og plutselig en dag vil du se deg tilbake og skjønne hva som har skjedd. Det må alltid være rom for tilgivelse. Husk: du kan ikke be noen som ikke vil tilgi om tilgivelse. Da må du be til Gud om å lede deg videre, slik at tiden kan lege dine sår. Du trenger å se fremover og trekke frem det som er positivt i livet før, og etter perioden som var vanskelig. Det krever at du aktivt tenker deg om hver dag hva som leder deg til hat og negative tanker, og hva som leder deg fremover til kjærlighet og positive tanker. Hvis du har venner som du stoler på, så snakk med dem, osv. Dem vil hjelpe deg til å glemme. Gjør gutte-ting! Slutt med å tenke på ting du ikke kan kontrollere. Gjør ting som du kan kontrollere: Styr dine tanker inn på noe annet!

+Quote Post
trixi
post 23.04.03 - 08:23
Innlegg #49

Fast bruker

Nå må du passe deg Terrible..... det du her foreslår har jeg allerede foreslått...rent bortsett fra å henvende seg til Gud.
Som du ser er det ikke ønskede forslag,da å komme seg videre ikke er poenget men hevn og rettferd er det som gjelder.
Grunnen til at jeg gjør deg oppmerksom på det Terrible,er at det er nok om jeg får gjennomgå som "heks" på tråden.Still deg ikke i den posisjonen at du også blir det.Det er ikke verdt det.

Men ellers er jeg for en gangs skyld enig med deg.

+Quote Post
Tor_Nado
post 27.04.03 - 18:54
Innlegg #50

Fast bruker

Trixi, du har sunket til et nivå som er så patetisk at jeg ikke lenger ser noe hensikt å ta det til meg. Grunnen til at vi ikke kommer overens har ingenting med forskjellig syn å gjøre. Det har med at du angriper meg med ting du hevder er sitater, men som bare er omskrivninger og mistolkninger av hva jeg har skrevet. Dette finner jeg urimelig. Hvis du ser litt på ting jeg har skrevet vil du kanskje se at du er den eneste jeg har sagt imot på en krass måte. Men det kommer av dine angrep på meg. Jeg strever dessuten ikke med å vinkle noe som helst, det er det du som gjør. Der er DU som angriper meg fordi jeg ikke er enig med dine "gode idéer" med "gode hensikter".

Sånn sett er du verre enn meg. Du prøver nå å fremstille meg som en person som ikke setter pris på andres innspill dersom de ikke er enige med meg. Men du vet vel at dette er et sted for diskusjon. Dersom jeg ikke er enig i det folk sier til meg, da er det naturlig for meg å motargumentere. Det vil ikke si det samme som at jeg hater de som har en annen oppfattelse. Grunnen til at Swidd kan fremstå for meg som en bekjent av jenta jeg har skrevet om er pga visse femstillinger han kom med, som kunne minne litt om hvordan jeg ble fremstilt av henne. Og det gikk på ting jeg ikke hadde skrevet inne i forumet.

De kvasi-intellektuelle innleggene dine blir bare mer og mer latterlige. Og du er så sykelig opptatt av at jeg skal fremstå som selvmotsigende fordi jeg skrev at jeg må få skrive det jeg ønsker. Grunnen til at jeg skrev det er fordi du alltid mener at jeg henger deg ut for at du har andre meninger, samtidig som du hele tiden kritiserer meg for at jeg ikke skifter mening pga dine gode råd.

Terrible; jeg har ingen planer om å fremstille deg som noe som helst. Trixi har hatt en hatkampanje mot meg helt siden jeg gjorde en sammenligning fra denne tråden til en annen, pga at jeg syntes hun hadde noen meninger om forskjellige ting som var litt sprikende i forhold til hverandre. Hun overtolket det til noe helt annet, og så var det gjort. Jeg prøvde å forklare henne hva jeg mente og fjernet innlegget så ikke flere skulle misoppfatte det og beklaget hvis hun ble støtt, men forklarte at hun misoppfattet. Evnen til å tilgi eller skvære opp eksisterer ikke hos Trixi, derfor har hun skrevet negativt om meg flere steder. Hun ser bort i fra vesentlige poeng og trekker ut det som kan stille hennes innlegg i godt lys. Nå har hun begynt med masse likegyldige og sarkastiske innlegg. Jeg vet ikke om hun prøver å provosere eller hva det er.

Jeg er forøvrig ikke kristen (du foreslo å be til Gud), og jeg vet selv hva som vil gjøre ting lettere for meg. Jeg vet også at jenta jeg skriver om har sagt ting på sin nåværende arbeidsplass om meg som har gitt folk der et dårlig inntrykk av meg. Bransjen jeg ønsker meg inn i er liten i Norge, og et dårlig rykte kan ødelegge masse for en person. Da hjelper det dessverre ikke å rette blikket mot noe annet og prøve å legge alt bak seg. For uansett vil dette bli husket av andre, noe som får negative følger for mine sjanser å komme inn i bransjen. For at jeg skal kunne legge det bak meg må andre også ha tillit til meg. Men den nødvendige tillitten ble ødelagt ved hennes beskyldninger og ryktespredninger. Så dette handler ikke bare om psykiske påvirkninger. Det er det Trixi ikke klarer å se.

Nok en gang skriver Trixi "hva var det jeg sa" uten at det har noe betydning. Dersom du hadde beskrevet en situasjon som kunne oppstå ved at jeg hengte meg opp i denne saken, jeg benektet at det ville skje, men det likevel hadde skjedd, DA kunne du ha sagt hva var det jeg sa. Og hvis denne tråden ikke betyr noe for deg, hvorfor fortsetter du da å skrive innlegg her? Det eneste du har prestert er å ta vekk fokuset fra tråden og motarbeidet meg.

Bekjempelse av mobbing o.l., hvordan skal det foregå? Skal vi fokusere på noe annet og bare glemme det? Jeg synes man skal ta det ved roten. Mange av de som mobber følger en leder. De er redde for at hvis de ikke blir med på det, er det de som blir ofrene. De som da må taes er lederne, etter min mening. I min stuasjon var det ganske likt. Det var ikke mobbing på den måten som barn mobber, men hadde en del av de samme trekkene. Ei jente kommer med rykter og beskyldninger som andre reagerer sterkt på. Andre forteller de videre. Til slutt er de en stor gruppe som fryser ut meg. Jeg blir snakket negativt om og folk nekter å samarbeide med meg. Flere har deltatt i ryktespredningen, men den personen som startet det er roten til problemet. Det er henne jeg har anmeldt. Hvis dere leser alt jeg har skrevet tidligere om saken, tror jeg dere ser at dette ikke bare handler om fokusering på negative ting, men ting som har konsekvenser for fremtiden. Og det at jeg vil "hevne" meg, mener du at fordi jeg går til politiet for å renvaske meg at jeg ønsker hevn? Det er jo som å si at alle som går til politiet ønsker hevn det.

+Quote Post
Tor_Nado
post 27.04.03 - 19:58
Innlegg #51

Fast bruker

Empati David....det er å ha evnen til å gjøre noen godt ved at man kan sette seg inn i hvordan en hendelse,en opplevelse, en følelse, et tilbakeslag, en skuffelse, en sorg o.l kan føles og gå inn på et annet menneske.Å sette seg selv i bakgrunnen et øyeblikk og ta inn over seg at noen annen har det ille, er trist, lei, redd, er ømhetstørstende eller på annen måte har behov for medmennesklighet,forståel
se og varme.
Empati er en evne til å fornemme andre menneskers situasjon og forstå den så godt som den lar seg forstå.

En evne du ikke har..

+Quote Post
Terrible
post 27.04.03 - 20:31
Innlegg #52

Fast bruker

Jeg tror at ditt problem også kan forklares på denne måten: Du lever i en presset situasjon som du ikke har kontroll med. Ting som du husker, husker du sikkert mye bedre enn dine tidligere venner. Da dine venner også kan tilgi når tiden er inne, så må du også gjøre det. Ingen grunn til å kverne rundt med en usunt forhold bak deg. Kom videre og prøv å glemme. Ditt problem kan være at du har overdimensjonert problemet ved at du f.eks her på tråden tror at noen som svarer i debatten er i ledetråd med de du har et dårlig forhold til. Det har jeg selv opplevd selv at jeg har gjort før, og jeg har opplevd folk som har hatt slike problemer før. Det er fortærende, og gjør at man stresser i hverdagen på en bagatell som ikke trenger å bety noen verden ting for andre enn deg. Sett f.eks at du hadde mistet en eiendel som var kostbar. Du hadde ikke fått fred i et sekund de første dagene. Du går bare å leter etter den på fortauer, gater, og overalt du ferdes. Du tror at du vil finne den før eller siden. Livet settes på hold helt til du finner den. Dette er en situasjon som bør unngås for din egen del.

Prøv da å se saken fra utsiden, man vet sjelden hva andre folk tenker på uten at man spør grundig om det. Kanskje noen spekulerer på hva er det du tenker på hvis du holder det skjult? Kanskje de ønsker å gi noen råd som får deg til å tenke litt annerledes. Mange har faktisk opplevd slike ting som du har. Snakk med noen av dem, hvis du finner dem!

+Quote Post
trixi
post 28.04.03 - 17:51
Innlegg #53

Fast bruker

Jeg kunne latt være å svare,hvis viljestyrken hadde vært der.
Hvis jeg ikke lot meg irritere over dine sider opp og sider ned med "trixi er ond,slem,verre enn meg...trixi er ironisk og sarkastisk og kan bare la være å svare" osv osv osv.

Men jeg er bare et menneske....som irriterer meg noe rent jævlig på ditt flisespikkeri og din evinderlige terping om hvor fæl jeg er.Jeg tror alle har fått med seg at jeg er den fødte heks både en- og to og ti ganger.

Jeg mangler ikke empati i en slik grad som du tror....men jeg ser hvor den har grobunn og hvor den faller i steinjord.Jeg er heller ikke et overmenneske,vilket man bør være for å finne tonen med deg i denne saken.

Jeg følte empati for deg.....men av en eller annen merkelig grunn forsvant den som dugg for solen etterhvert.....kan hende etter flisespikkeri- innlegg nr. 20 eller noe.

Litt etter litt fikk man info....når man kom med et forslag eller et råd så fikk man ytterligere info eller ny forklaring eller en inngående beskrivelse som ikke var der til å begynne med.Så ble man tatt for å være henne.
Så gikk man på med krum hals igjen.....og kom med "bagatelliserende utsagn og forslag" som var "direkte fornermende mot deg som person".....enda man (les jeg) mente det godt.Og attpåtil var det en "kone og mor" som kom med noe slikt! Fysjameg!

Nå mener jeg det ikke engang godt lengre fordi jeg har fått deg totalt i vrangstrupen.Og det er grunnen til at jeg sender sarkastiske tilbakemeldinger på dine paranoide innlegg (trixi driver hatkampanje osv)
Tror du virkelig at DU som person er så vanvittig intressant at jeg ville fordype meg i deg som en livsoppgave? Nei bevare meg vel!
Men så lenge du skriver OM meg TIL alle som vil lese så kan du ikke regne med annet enn at du får et og annet svar i den tonen jeg synes innlegget ditt OM meg fortjener.

Joda,gutt....du har hatt det tøfft....det hersker INGEN tvil om det.
Det ser man jo i hvert eneste innlegg.
Og hvis du synes det er godt å slenge med leppa om meg,så velbekomme.Men det holder med meg.

Andre kan slippe syns jeg.....som Terrible her,som åpenbart ligger i faresonen ettersom hans innhold samsvarer med hva jeg har skrevet tidligere.Bagatellisering (slik du oppfatter det) av din sak, gode råd om å komme seg videre og fokusere på fremtiden og en understreking om at dette i seg selv ikke er en unik situasjon.

Ubehagelig ja,men slikt skjer fra tid til annen når mennesker med ulik personlighet blir satt sammen for å samarbeide.I arbeidslivet kalles det for Personalkonflikt!
Ikke at jeg tror det intresserer deg så lenge det kommer fra meg.
Og greit nok det,jeg er ikke særlig intressert i å få deg intressert i hva jeg mener heller.

Synes forøvrig at det var fornøyelig å se at du sakser innlegg skrevet til David L som omhandler noe helt annet enn DEG og DITT inn hit for å liksom score et billig poeng. Bare det at det var så billig at jeg måtte trekke på smilebåndet.

Noen var som "hauken" på at meninger ble tilegnet setninger tatt fra andre innlegg,for ikke å snakke om ANDRE TRÅDER og skrevet FOR andre personer.Tror den fyren kallte seg Tor_Nado....du kan sikkert møte han i døra om du vil.Han pleier nemlig til stadighet å møte seg selv der.....

+Quote Post
Grisebonden
post 01.05.03 - 22:50
Innlegg #54

Fast bruker

Ble medlem: 18.03.2003
Fra: I skogen utenfor Moss
Bruker nr.: 11 371

Tenk så artig det ville vært hvis Grisebonden hadde fått snusen i denne tråden før..... Det var et slit å komme seg gjennom alle innlegga, og var det verdt det? Tja..

Det ble et litt ubehagelig ulogisk sprang, etter ca. 20 poster, p.g.a slettede innlegg, men det var likevel mulig å følge en slags tråd.

Hvis jeg skal være så herlig frekk å komme med noen synspunkter, så må det bli følgende: Tor_Nado, les de første svarene du fikk av trixi en gang til. Her ble du møtt med forståelse for din vanskelige situasjon, men du fikk samtidig et velment råd om å prøve å legge dette bak deg, istedet for å søke et endelig oppgjør. Dette var et godt råd. Ugh!

+Quote Post
Antiburger
post 02.05.03 - 21:21
Innlegg #55

Fast bruker

Ble medlem: 26.08.2002
Bruker nr.: 6 625

Ingen er så heldig som de Coole. De gjør en tabbe eller får kritikk osv., men de legger ting raskt bak seg.
Så ikke med slike som undertegnede. Personlig er jeg nærmest innvendig programforpliktet til å gjøre rede for, eller belyse mitt synspunkt for motparten når jeg befinner meg i konflikt. Jeg er langt i fra tøff under slike forhold, men jeg tvinger meg til disse opprenskningene. Ikke for å seire, men for at motparten skal vite mitt synspunkt. Samtidig som jeg drives av dette, jobber jeg også knallhardt med meg selv om aller helst å bagatellisere uoverensstemmelsen og legge den bak meg uten viderverdigheter.
For meg fungerer begge variantene. Å være stolt og ubøyelig er ikke så kjekt, men å gå på akkord med sin selvrespekt er heller ingen god løsning. Egentlig er det ganske tøft å være raus, også i konfliktsituasjoner.
Tror absolutt at Tor Nado er av god kvalitet og regner med at han takler denne saken

+Quote Post
Tor_Nado
post 06.05.03 - 22:08
Innlegg #56

Fast bruker

Trixi, nok en gang kommer du med ting jeg har kalt deg, som jeg aldri har skrevet, men du selv har funnet opp. Hatkampanje er kanskje overdrevet, men etter at Terrible involverte seg skrev du en respons om at han burde passe på så han ikke endte opp med å bli kalt heks, fordi jeg ikke godtok råd som ikke samsvarte med mine meninger. Hva prøver du å oppnå med det om ikke å gi Terrible et dårlig intrykk av meg?

For de andre, når det gjelder denne saken: legge ting bak seg. Noe man kan gjøre hvis man kommer i en konflikt hvor man ikke er enige. Selv om det er irriterende, så kommer man kanskje ingen vei. Men dere overser mye som ikke går på det psykiske. Når en person gjør så du så og si mister skoleplassen, er det ikke bare å "glemme" at man ikke fikk lov å ta en vanlig eksamen. Når en person sprer rykter og beskylder deg for å ha gjort ting som er kriminelle i tillegg til å påstå at du er dømt for det uten at du er det, er det ikke bare å legge bak seg. (Trixi sa forresten tidlig at jeg ikke kom noen vei dersom jeg hadde blitt beskyldt for noe kriminelt. Det har jeg blitt, men DA overser hnu det) Når man ikke får jobber pga den person, og ikke en gang svar på søknader fordi den personen ødelegger ryktet ditt hos firmaer man ønsker å jobbe hos (noe jeg faktisk har skriflig bevis på), er det ikke bare å legge bak seg. Og når en person ljuger om deg, og andre legger deg for hat pga av det, er det ikke bare å legge bak seg. Jeg tviler ikke på at det er flere som har opplevd dette, men her er min mening om mobbing og lignende fenomener. Ta det ved rota! Ikke la de som ødelegger for andre bare få fortsette. Selv om jeg legger det bak meg, kan andre bli utsatt for lignende fra samme person.
Dere har alle så lette løsninger.
En annen ting når det gjelder Trixi; vi startet ikke denne krangelen pga noe her inne. Det som skjedde var at jeg gjorde en sammenligning i en anne sak. Det handlet om hvor vidt neger er et rasistisk ord. Hun mente at pga av det de hadde opplevd gjennom historien måtte vi respektere at de ikke ville kalles neger. Jeg mente at det ikke var rasistisk og at slavetiden var ikke noe afrikanere i Norge direkte hadde opplevd, og at ordet i seg selv ikke var rasistisk. Sammenligningen gikk på at hun syntes i dette tilfelle at det var greit å dvele på noe som skjedde langt tilbake som ikke en gang rammet folket som levde nå direkte i stedet for å legge det bak seg og la de som ønsker få bruke ordet i en normal setning som ikke er rasistisk orientert, mens hun mente at i min sak, hvor en person bevisst gikk inn for å lage vanskeligheter, som fortsatt var/er reelle, var det best å legge det bak seg og at konflikten var en bagatell(det har hun skrevet rett ut flere steder). Det jeg mente var at det var litt motstridende syn at noe som skjedde noens tippoldefars femmening skulle man fortsatt dvele på, men noe som ble gjort mot noen nå skulle glemmes. Det var ikke for å fremheve meg eller min sak, men fordi jeg ville motargumentere. Da skrev hun at jeg mente min sak var viktigere enn et helt folkeslags og at jeg var frekk som kunne si at hun bare bagatelliserte konflikten.
Den gangen jeg nevnte at hun var kone og mor hadde det med at jeg hadde beklaget hvis hun tok seg nær av noe, men at hun mistolket hva jeg mente. Hun nektet å godta dette og begynte å legge frem "sitater" av meg som hun fant opp selv og la ordene i minn munn. Jeg mente dette var umoden oppførsel og skrev at hun var veldig trassig til å være kone og mor. Jeg mente da at hvis man er gift og har barn burde man ha en viss grad av modenhet.
Men hun fremstiller alt jeg skriver som om jeg mener noe annet. Det burde dere andre tenke litt over når dere leser hva hun skriver, spesielt om hva jeg har skrevet tidligere o.l.
Her er et eks. på hvordan hun gjør. Jeg skrev kanskje at en ting hun hadde skrevet oppfattet jeg som slemt. Jeg skrev kanskje at på et punkt hun anklagde meg for å bruke et virkemiddel mente jeg at hun var verre. Jeg skrev at ikke helt skjønte hva du ønsket å oppnå med sarkasme og at jeg ikke skjønte hvorfor hun fortsatte å skrive her dersom hun ikke hadde interesse av saken. Trixis oppsummering er slik: "trixi er ond,slem,verre enn meg...trixi er ironisk og sarkastisk og kan bare la være å svare"
Jeg synes også at det er et rart forsvar at du bare skriver for å si hva du mener om mine innlegg om deg. Hvert innlegg jeg har skrevet om deg refererer til ditt forrige. Jeg forsvarer meg mot dine påstander.
Og jeg vet at du elsker å formulere deg slik at du fremstår som svært intellektuell, men her trenger jeg en liten forklaring. Noen var som "hauken" på at meninger ble tilegnet setninger tatt fra andre innlegg,for ikke å snakke om ANDRE TRÅDER og skrevet FOR andre personer.Tror den fyren kallte seg Tor_Nado....du kan sikkert møte han i døra om du vil.Han pleier nemlig til stadighet å møte seg selv der..... Det er dette jeg mener med kvasi-intelektuell.

+Quote Post
trixi
post 06.05.03 - 23:32
Innlegg #57

Fast bruker

Det intresserer meg ikke det ringeste hva du mener lengre Tor_Nado....kvasi intellektuell,hårsår,sarkastisk,trassig eller hva annet du måtte finne på å skrive i dine avhandlinger om meg.
Du har neppe tenkt på det selv...men de innleggene dine sier ikke SÅ RENT LITE om deg selv heller .

Så som du skjønner trenger du ikke meg for å skape noe som helst inntrykk av deg selv..akkurat DET greier du fint selv.

Og en rettelse helt til slutt:
Tor-Nado peker gang på gang at jeg like ut har sagt at hans mobbe knoflikt med en jente på skolen
( som han var forelsket i)(som ikke fortalte at hun hadde type),og som la kjepper i hjulene for han på alle vis,også injurierende ( og som han sms'et og mailet og også sendte mail til hennes foreldre om deres datters oppførsel), var en bagatell.

Det stemmer det...jeg sa at saken var en bagatell....men ikke BARE det....jeg sa at jeg oppfattet saken som en bagatell i forhold til hva det gjorde med hans psykiske likevekt og hans velvære og hans person.
Og DET har jeg gjentatt flere ganger.
Jeg har gjentatte ganger sagt at hans egenverd og psykiske likevekt er langt viktigere en å søke hevn eller rettferd for hennes ufine væremåte.

Beleilig nok ser ikke han det...eller husker det....
Hans selektive hukommelse er total.
Derav dette som resultat.

Men slik dette utarter seg kan han gjøre hva han vil for min del med både saken og likevekten....jeg finner akkurat DET revnende likegyldig.

Men det sier jo litt om hvordan Tor_Nado takler sine konflikter da,og som jeg har sagt før....han har bare presentert den ene siden av saken...den andre siden (jenta fra skolen) har ikke fortalt sin versjon av hva som har foregått.
Og den kan være ganske annerledes, etter alt å dømme.
Og dette inntrykket har DU Tor-Nado greid å skape alldeles på egen hånd....og uten hjelp av andre enn deg selv!

+Quote Post
Terrible
post 07.05.03 - 02:11
Innlegg #58

Fast bruker

Jeg har også blitt irritert av trixis innlegg i andre tråder. Jeg tar det ikke så tungt. Hisser meg ikke opp.

Det beste er å glemme.

Prøv å lær litt av det! Det er din gave, Tornado!

+Quote Post
trixi
post 07.05.03 - 08:59
Innlegg #59

Fast bruker

Opprinnelig skrevet av Terrible
Jeg har også blitt irritert av trixis innlegg i andre tråder. Jeg tar det ikke så tungt. Hisser meg ikke opp.

Det beste er å glemme.

Prøv å lær litt av det! Det er din gave, Tornado!

Sersjant Tapper's pep-talk!

+Quote Post
Tor_Nado
post 10.05.03 - 16:58
Innlegg #60

Fast bruker

Trixi, hennes versjon har jeg fortalt. Hun sier jeg har trakassert og sjikanert henne. Bare fordi jeg har prøvd å kontakte henne via SMS for å få en forklaring på beskyldningene, mener du at de var berettiget. Det er jo ikke så vanskelig å se at du ønsker å stille meg i dårlig lys når du hele tiden trekker ut de tingene jeg sa jeg hadde gjort og vinkler dem negativt. Ditt syn på denne saken nå kommer ikke av mine innlegg eller uenighet av hvordan saken kan takles, det kommer av min kommentar i tråden om hvorvidt neger var et rasistisk ord. Det var da du begynte med dette.

Og her trekker du ut ting fra forskjellige steder og setter de sammen for å lage det til noe annet. Under trekker du ut noen ting fra konfikten, men ikke de tingene som jeg har sagt er grunnen for anmeldelsen, klart du lett kan bagatellisere det da. Noe av det første du reagerte negativt på var at jeg oppfattet at du mente konflikten var en bagatell. Nå skriver du at det var det du mente. Jeg er overrasket over hvor mye energi du legger i dette fjåset ditt. Du mener at jeg klarer å fremstille meg sjøl negativt, men hvorfor må du da hele tiden trekke frem ting? Hvorfor må du omskrive "sitater"? Hvorfor lager du slike fremstillinger som her under hvor du tar litt herfra og derfra, når hele saken er så mye større? Sett alene blir jo dette helt annerledes enn det er i sammenheng.
Og en rettelse helt til slutt:
Tor-Nado peker gang på gang at jeg like ut har sagt at hans mobbe knoflikt med en jente på skolen
( som han var forelsket i)(som ikke fortalte at hun hadde type),og som la kjepper i hjulene for han på alle vis,også injurierende ( og som han sms'et og mailet og også sendte mail til hennes foreldre om deres datters oppførsel), var en bagatell.

Det stemmer det...jeg sa at saken var en bagatell....men ikke BARE det....jeg sa at jeg oppfattet saken som en bagatell i forhold til hva det gjorde med hans psykiske likevekt og hans velvære og hans person.
Og DET har jeg gjentatt flere ganger.
Jeg har gjentatte ganger sagt at hans egenverd og psykiske likevekt er langt viktigere en å søke hevn eller rettferd for hennes ufine væremåte.

Du skriver hele tiden om hevn. Dette er et eksempel som er mye verre enn hva som har skjedd med meg, men det er for å få frem et poeng. Hvis ei jente blir voldtatt, ønsker hun antagelig gjerningsmannen i fengsel. Er det da hevn som er motivasjonen for det ønsket?
I mitt tilfelle blir det også annerledes, siden jeg har blitt uthengt. Flere personer liker ikke meg pga av en annen persons usanne beskyldninger, og som jeg har sagt før, det hindrer meg i å få jobb. Blir hun straffet med forelegg, vil det si at hun faktisk har gjort det jeg har påstått. Dermed kan jeg renvaske navnet mitt. Og det er viktig for den psykiske velværen.
Trixi, du burde tenke på at fortrengelse ikke alltid er så sundt. Hvis man legger alt negativt bak seg istedet for å prøve å rydde opp noen ganger, blir man tilslutt likegyldig til alt.

Mobbemor har ikke skrevet sin egen versjon selv, men for de som leser her blir det ikke like viktig, da de ikke vet hvem det er snakk om. Jeg forteller bare hva jeg har opplevd. Hvorfor skal jeg skrive msse løgner om en person dere ikke vet hvem er? For alt dere vet kan det være hvem som helst. Litt av poenget mitt har også vært at hun har kommet med beskyldninger om meg til andre. De begynte å mislike meg på grunnlag av hva hun fortalte. De hadde ikke hørt min versjon. Kort fortalt Trixi, så er de tingene jeg har anmeldt henne for å ha sagt hennes versjon.

Forskjellen på oss, Trixi, er kanskje at jeg ønsker å løse konflikter. Da jeg gikk på skolen nektet jenta å ha møte for å løse problemet. Skolen gadd ikke ta tak. Det jeg forsøkte å oppnå ved å kontakte henne var å få en forklaring fra henne. Og jeg henvendte meg hele tiden direkte til henne. Hun ga meg null respons, men gikk til andre elever, lærere og sine foreldre. Og det verste er at hun sa til meg tidlig i år: "Var det noe du ville si kunne du jo bare si det." Hun nektet å svare meg og ha møte med meg, men sier at jeg kunne bare ha sagt det, hvis det var noe. Og da jeg prøvde å si at det var noe ble jeg beskyldt for sjikane og trakassering.

Jeg har sett flere irritere seg over din innlegg, Trixi. Det jeg synes er det verste er at du klarer ikke å gi deg. Du kommenterer alt jeg sier, selv om det jeg skriver er nærmest et forsvar mot det du har skrevet om meg før. Du kommenterer også andres innlegg dersom de reagerer på dine uttalelser. Jeg har også sett andre klage på at du ikke leser innleggene deres ordentlig, fordi du trekker flere ting ut av sammenhengen. DU bør prøve å ta det til deg. Jeg håper at DU kan følge ditt eget råd og legge dette bak deg og slutte med alle innleggene du skriver kun for å overbevise folk om at JEG er den som er vanskelig og JEG er den som skaper et negativt inntrykk av meg selv.

+Quote Post

4 Sider V  < 1 2 3 4 >
Closed TopicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 19.06.13 - 17:05 RSS