Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

2 Sider V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
CNN, en masete kanal
coffin
post 31.01.06 - 16:55
Innlegg #1

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 21.01.2006
Bruker nr.: 29 525

Må det virkelig så mye cirkus til for å få den jevne amerikaner til å følge med på nyhetene.?
Først åpner de med en barsk stemme :"This is CNN!
Så er det trompeter og fanfarer, trommer og enslags musikk.
Så kommer det noen nyheter om at det stadig går bedre i Irak, så er det fanfarer igjen, deretter kommer gjerne litt reklame om deres elskede araberland, hvor søte arabere smiler lykkelig over å se på de STORE amerikanske flyene som seiler over dem ,i vennskap.
Deretter kommer atter trommer lutt og fanfarer igjen; og det var det.
Hvor falskt går det egentlig an å få til et nyhetsbilde?
De ER så mye bråk på den kanalen at en kan få fnatt.
Go to the top of the page

+Quote Post
Akbar
post 31.01.06 - 21:46
Innlegg #2

Fast bruker

Ble medlem: 01.01.2005
Bruker nr.: 22 461

Vel verdt å tenke over hvordan TV virker. Fortsatt er TV et sterkt medium, selv om mange etterhvert har lært at en ikke skal tro det som er på TV. TV har en fantastisk evne til å trekke oppmerksomheten bort fra et tema. For selv om tema er Irak, eller Norge for den slags skyld kan reportasjene lages på mange forskjellige måter - veldig mange forskjellige måter.

+Quote Post
coffin
post 02.02.06 - 17:28
Innlegg #3

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av Akbar
[B]Vel verdt å tenke over hvordan TV virker. Fortsatt er TV et sterkt medium, selv om mange etterhvert har lært at en ikke skal tro det som er på TV. TV har en fantastisk evne til å trekke oppmerksomheten bort fra et tema. For selv om tema er Irak, eller Norge for den slags skyld kan reportasjene lages på mange forskjellige måter - veldig mange forskjellige måter.

coffin:
Har ingen problemer med å forstå deg der.
Da det kom frem i europeiske kanaler om misbruk av mindreårige av amerikanere i Abu Grai,som florerte, også i skandinaviske kanaler, så sjekket jeg CNN hver dag over en ganske lang periode.
Resultatet var IKKE ETT ORD!!
Hva slags sannhet søker de der borte egentlig etter.
Tør de rett ikke å se på seg selv som overgripere, som resten av verden er nødt til?

+Quote Post
jjkoggan
post 03.02.06 - 14:54
Innlegg #4

Fast bruker

Ble medlem: 16.02.2004
Bruker nr.: 16 454

Du må se på PBS kanalen for å finne på anti krigs nyheter. Den er gratis til alle amerikaner og reklamefri. Får dere ikke over there i norge?

+Quote Post
sprintern
post 04.02.06 - 13:23
Innlegg #5

Fast bruker

Ble medlem: 30.11.2005
Bruker nr.: 28 535

Om PBS er "anti krig," vet jeg no ikke, de heller til venstre politisk sett, men det gjør da både CNN, NBC, ABC og CBS også. Vell, de prøver vell som FOX å være "fair and balanced, we report you decide."

+Quote Post
Kringen
post 04.02.06 - 18:52
Innlegg #6

Fast bruker

Ble medlem: 10.02.2004
Bruker nr.: 16 306

Sitat
Opprinnelig skrevet av coffin
Må det virkelig så mye cirkus til for å få den jevne amerikaner til å følge med på nyhetene.?
Først åpner de med en barsk stemme :"This is CNN!
Så er det trompeter og fanfarer, trommer og enslags musikk.

CNN har en bedre vignett en både tv2 og NRK.

Sitat

Så kommer det noen nyheter om at det stadig går bedre i Irak, så er det fanfarer igjen, deretter kommer gjerne litt reklame om deres elskede araberland, hvor søte arabere smiler lykkelig over å se på de STORE amerikanske flyene som seiler over dem ,i vennskap.
Deretter kommer atter trommer lutt og fanfarer igjen; og det var det.
Hvor falskt går det egentlig an å få til et nyhetsbilde?
De ER så mye bråk på den kanalen at en kan få fnatt.

Slutt å se på CNN, er du virkelig så dust at du fortsetter å se på en kanal di ikke liker?

+Quote Post
Akbar
post 04.02.06 - 22:14
Innlegg #7

Fast bruker

Ble medlem: 01.01.2005
Bruker nr.: 22 461

Sitat
Opprinnelig skrevet av Kringen

Slutt å se på CNN, er du virkelig så dust at du fortsetter å se på en kanal di ikke liker? [/B]

Så løsningen er at alle holder seg til den kanalen de liker og de andre lager en kanal de liker?

+Quote Post
sports_idiot
post 04.02.06 - 22:50
Innlegg #8

Fast bruker

Ble medlem: 10.01.2006
Bruker nr.: 29 220

Har aldri sett på CNN.

+Quote Post
coffin
post 25.02.06 - 16:35
Innlegg #9

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av Kringen

CNN har en bedre vignett en både tv2 og NRK.

Slutt å se på CNN, er du virkelig så dust at du fortsetter å se på en kanal di ikke liker?

Hvorfor jeg se på CNN er kun for å se hvor mye de tåkelegger for det amerikanske folk, og det er ikke mye sannhetet som kommer fram der.
Ikke fordi det er løgn, men tilbakeholdelse av facts.
Men som du sier, de har en bedre vignett enn nrk.
Nå er jeg imidlertid mer opptatt av nyheter enn vignett og ikke omvent.
Så hvem som er dusten her overlater jeg til andre å avgjøre.
Mer enn hjertelig hilsen
coffin

+Quote Post
sprintern
post 26.02.06 - 15:42
Innlegg #10

Fast bruker

Dette er en pussig debatt om CNN. I USA, så blir CNN sammenlignet med slike som CBC (Canadian Broadcasting Corporation) og BBC, d.v.s. de rapporteter med et sterkt liberalt grunnlag.

Videre, så er det artig å se at man mener at slike som NRK og f.eks. BBC rapporteter nyheter på en 100% korrekt måte, uten å være "farget" av en politisk helning, noe som alle burde vite er lang, langt ifra sannheten.

+Quote Post
coffin
post 28.02.06 - 21:33
Innlegg #11

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av sprintern
[B]Dette er en pussig debatt om CNN. I USA, så blir CNN sammenlignet med slike som CBC (Canadian Broadcasting Corporation) og BBC, d.v.s. de rapporteter med et sterkt liberalt grunnlag.

Videre, så er det artig å se at man mener at slike som NRK og f.eks. BBC rapporteter nyheter på en 100% korrekt måte, uten å være "farget" av en politisk helning, noe som alle burde vite er lang, langt ifra sannheten.

Ok, kom med usannhetene da.

+Quote Post
sprintern
post 01.03.06 - 00:34
Innlegg #12

Fast bruker

Du vet, eller burde vite hva jeg siktet til. Det er måten man rapporterer nyheter på, hvilke saker man velger "å fronte, å kjøre først." Dette er blandt slike som BBC, NRK, og forsåvidt også CNN, preget av like mye journalistisk integritet som ens poltiske overbevisning.

Forøvrig ikke noe galt i det, mange gjør det, men gjør man det, så bør man også være ærlig ovenfor sine seere, lesere, og si dette. Men hva vi ser gang på gang, er at dette blir "feid under teppet," eller bortforklart, om det da ikke blir tiet i hjel først.

+Quote Post
jjkoggan
post 01.03.06 - 04:40
Innlegg #13

Fast bruker

Nei, CNN ikke ligner BBC og CBC. BBC og CBC ligner PBS når det gjelder politiske syn. CNN har for mye programmer som er ikke nyheter, men underholdning, akkurat som de andre FOX news osv.. Det er alltid sånn at folk ser de som har det samme politiske syn som objektivt. Man blinder seg.

+Quote Post
coffin
post 19.03.06 - 12:26
Innlegg #14

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av jjkoggan
[B]Nei, CNN ikke ligner BBC og CBC. BBC og CBC ligner PBS når det gjelder politiske syn. CNN har for mye programmer som er ikke nyheter, men underholdning, akkurat som de andre FOX news osv.. Det er alltid sånn at folk ser de som har det samme politiske syn som objektivt. Man blinder seg.

coffin:
Jeg deler ditt syn på dette jjkoggan, når CNN kjører sitt løp, så blir man mer drittlei enn opplyst.
Og personlig mener jeg at show, trompeter, relklame og basuner i ett j*vla sett innimellom, bidrar til irritasjon, og ikke til interesse.
Man får jo ikke kommet seg "inn" i nyheten før det braker løs igjen.

+Quote Post
jjkoggan
post 21.03.06 - 02:31
Innlegg #15

Fast bruker

Meningsmåler har vist CNN at det selger mer produkter. Det er sånn med kabel nyheter at de blander bare litt nyheter blant underholdning istedenfor litt underholdning blant nyheter. PBS er reklamefri og ikke har dette problem. Saklig nyheter men ofte ensidig likevel. I det minste et annet perspektiv enn kabel tull.

+Quote Post
appelsingutten
post 21.03.06 - 02:58
Innlegg #16

Gruppe: Users Awaiting Email Confirmatio
Ble medlem: 20.03.2006
Bruker nr.: 31 124

Vi kan sikkert si mangt og meget om kabel tv kanaler som CNN og FOX, men jaggu meg, når noe skjer, så er ikke veien lang til fjærnkontrollen, og nettopp disse kanalene.

PBS har mange gode program, like sjøl Frontline meget bra, synes det er bedre enn f.eks. 60 Minuttes. Men som jjkoggan sier, selve nyhetsdekningen kan bli noe ensidig og tungrodd av og til, selv om de fremstår med god kvalitet.

+Quote Post
jjkoggan
post 21.03.06 - 03:16
Innlegg #17

Fast bruker

Dere får ikke PBS i norge, vel?

+Quote Post
Kringen
post 21.03.06 - 16:30
Innlegg #18

Fast bruker

Ble medlem: 10.02.2004
Bruker nr.: 16 306

Ikke via vanlig kabel. Bare satelitte.

+Quote Post
coffin
post 04.04.06 - 19:54
Innlegg #19

Fast bruker

[QUOTE]Opprinnelig skrevet av sprintern
[B]Du vet, eller burde vite hva jeg siktet til. Det er måten man rapporterer nyheter på, hvilke saker man velger "å fronte, å kjøre først." Dette er blandt slike som BBC, NRK, og forsåvidt også CNN, preget av like mye journalistisk integritet som ens poltiske overbevisning.
QUOTE]

-----------
Joda jeg vet hva du snakker om, og jeg kom på et eksempel på dette.
Jeg husker ikke riktig hva det var, men det kom en nyhet av faktisk internasjonal betydning, men som hadde med USA og norge å gjøre, en gang på 80 tallet på svensk radio og tv.
Og jeg ventet og ventet på at denne nyheten skulle bli bekreftet på nrk.
Det gikk tre dager så ringte jeg inn og spurte om de hadde sovna der inne eller om det var sensur.
Sensur ble bare avvist, så da hadde de vel sovnet da.

Noam chomsky påviste en av de første store avsløringer, av "vridning"
fra pressens side, som gjorde meg litt interessert.
Chomsky hadde sendt en artikkel(?)til New York Times om krigen i Øst-Timor, som forøvrig ble helt overskygget av Pol Pot og Kambodcha.
Han skrev jo offentlig at han ikke kjente igjen sin egen artikkel da han leste N Y times.
Jeg lurer forresten på om ikke dette påvirket karrieren hans, som den den verdensberømte lingvist han er.

+Quote Post
coffin
post 04.04.06 - 20:02
Innlegg #20

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av jjkoggan
Meningsmåler har vist CNN at det selger mer produkter. Det er sånn med kabel nyheter at de blander bare litt nyheter blant underholdning istedenfor litt underholdning blant nyheter. PBS er reklamefri og ikke har dette problem. Saklig nyheter men ofte ensidig likevel. I det minste et annet perspektiv enn kabel tull.

----------------
Den kanalen PBS kunne jeg ha vært interessert i, men jeg har canal digital, og jeg vet ikke om jeg kan få den.

+Quote Post

2 Sider V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 23.05.13 - 08:36 RSS