Pels i (rød-grønn) kø |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Pels i (rød-grønn) kø |
21.12.05 - 23:13
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 21.12.2005 Bruker nr.: 28 934 |
Pels i kø
I dag stod jeg i kassakø, som slik 100 000 nordmenn delte som en felles erfaring. Det som skiller min opplevelse fra andres er kanskje den, at jeg sto i enden av køen og ved minibankterminalen sto en kvinne i pelskåpe, gullringer og ditto gullsmykker. Elegant ville hun fremstå for andre, hun var like høy som meg, men alikevel greide hun å se ned på meg. For hele hennes holdning oste "overklasse", finhet o.l. "Fin dame" er vel et annet ord. Selv sto jeg i køen, lommeboka var tynn, så tynn uten bank-kort. For det får jeg ikke av banken. Så betalte gaven kontant. Før var man stolt av å betale kontant, ja man kunne saktens kreve rabatt for det, men ikke idag. I dag er plastikk med glorende reklame og et dunkelt sort/hvir bilde bak, status. Spesielt om man kan legge frem et kort med gull på. Status. Nei jeg skulle bare betale kontant jeg. Selv så jeg på fruen og hun på meg, innerst inne følte jeg meg stor, men hvem så det? Bare min magre trøst i en før-julst hast og strev. Gikk i lekebutiken å kjøpte en Disney-figur til 45 kr til min eldste datter. Det var heksa med de røde epelene til Snehvit gitt. Kanskje vi alle skal legge oss ned å sove til vi alle blir vekket av et kyss fra et regjeringsmedlem som sier; "Fattigdommen har vi fjernet!" Våkne nå-God jul! Innsendt av Loke Borgersen |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 20.06.13 - 08:30 |
|