Sommeråpent kun for Oslo og omegn |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Sommeråpent kun for Oslo og omegn |
31.07.02 - 20:55
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 31.07.2002 Bruker nr.: 6 270 |
Sommeråpent er altfor Oslofiksert. Det foregår noe rundt om i Norges land som helt sikkert er verdt et besøk eller innslag. For eksempel er Ridderturneringene i Trondheim mye mer spennende enn latterkurs og hula-huladans. Men da må de såkalte stuntreporterne reise utenfor Sinsenkrysset. Omtrent alt som de har gjort har de gjort på Aker brygge. De skulle reist rundt i Sommer-Norge, men i stedet dekker de en klubbhappening i Oslo som er høy musikk og dansing på store biler. Hva med å dekke noe fra Olsokferinga på Stiklestad ? Der var det over 17000 tilskurere, 1000 frivillige som satte av flere uker av ferien for et par brødskiver i betaling per dag.
Og hva er det dagens tilfeldige turist - må den være fra Frognerparken eller Kontikimuseet. NRK har da distrikskontor over hele landet som kan intervjue turister og lage reportasjer. Det er tydelig at været har vært dårlig på Østlandet for programmet er jo ikke for resten av landet, men vi er jo ute i finværet i stedet |
|
|
|
04.08.02 - 12:08
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 189 Ble medlem: 02.04.2002 Bruker nr.: 4 412 |
er litt enig med deg. :(
det har jo vært fint vær her i Mo i Rana også, men nå er det jo snart høst og da er det vel for sent. :( Jeg kan bare se det fra TV'en, å det er jo ikke dårlig, men man får jo ikke samme følelsen. |
|
|
|
08.08.02 - 17:03
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 13 Ble medlem: 20.05.2002 Bruker nr.: 5 559 |
Sommer er dødtid for TV. At NRK i det hele tatt sender en times direktesendt underholdning HVER eneste dag fra Aker Brygge er jo ganske imponerende, når andre kanaler velger å sende repriser hele sommeren.
At dette skaper missunnelse (som deres innlegg er eksempler på) fra andre kanter av landet er jo helt bak mål. Hvis programmet var sendt fra et studio på marienlyst er jeg sikker på at dere ikke hadde reagert på samme måte. Jeg må personlig innrømme at jeg liker Aker Brygge bedre som kulisser for programmet enn ett innstengt studio. Aker Brygge er et populært sted hele sommeren for tilreisende fra både inn og utland, de ferreste som er på brygga disse kveldene er bosatt i Oslo. Men men, man blir vel aldri fornøyd. Det er sikkert mange andre programmer som kunne vært sendt fra andre deler av landet. Og mange av de som faktisk blir produsert i distriktet kunne like gjerne vært laget i Oslo. Sommeråpent er et konsept. Hvorfor kan man ikke bare godta dette konseptet slik det er? Dessuten er det nok lettere å få gjester til et slikt program om det ligger sentralt når de aller fleste gjestene faktisk må bruke tid av sin ferie for å gjeste programmet. NRKs distriktsredaskjoner har da heller ikke lagt ned under sommeren, jeg ser innslag fra hele landet hver dag i "Norge I Dag". Gjør dere? |
|
|
|
09.08.02 - 21:45
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 918 Ble medlem: 01.12.2001 Bruker nr.: 1 812 |
Sommeråpent er det beste jeg har sett på NRK!!
Det er et 100% hyggelig program med hyggelige folk. Det blir ingen sommer uten Sommeråpent!!! |
|
|
|
11.08.02 - 00:36
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 13 Ble medlem: 20.05.2002 Bruker nr.: 5 559 |
Sommeråpent er et kjempeprogram. Hva med Vår-, Høst- og Vinteråpent også? NRK har jo på langt nær like gode aktualitetsprogrammer resten av året (f.eks. Stereo var jo en flau affære i forhold til Sommeråpent nå i sommer).
Stå på! |
|
|
|
12.08.02 - 22:11
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 918 Ble medlem: 01.12.2001 Bruker nr.: 1 812 |
Ja, vinteråpent eller høst og vår.
Det hadde vært bra. Kommer til å savne Sommeråpent når d er ferdig. |
|
|
|
31.08.02 - 01:24
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 18 Ble medlem: 23.08.2002 Bruker nr.: 6 601 |
sommeråpent er kanskje hyggelig, men det kunne vel vært fint om gjestene kunne få snakke ferdig? hver gang var et par interessante gjester begynte på en samtale som kunne bli riktig så spennende, måtte petter nome bare bryte inn å avslutte hele greia. -som da pønke-dirøkter-catering-dama var med!
og hallo, petter nome var usikker på om bien faktisk var en bie og ikke kanskje heller en humle? humler har rund kropp og pels, og som om ikke det skulle gi svaret, var det tegnet slike "honning-ruter", slike som finnes i... jepp: bi-kuber! |
|
|
|
14.07.03 - 23:42
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 721 Ble medlem: 13.02.2003 Bruker nr.: 10 578 |
Sitat Opprinnelig skrevet av albert
sommeråpent er kanskje hyggelig, men det kunne vel vært fint om gjestene kunne få snakke ferdig? hver gang var et par interessante gjester begynte på en samtale som kunne bli riktig så spennende, måtte petter nome bare bryte inn å avslutte hele greia. -som da pønke-dirøkter-catering-dama var med! og hallo, petter nome var usikker på om bien faktisk var en bie og ikke kanskje heller en humle? humler har rund kropp og pels, og som om ikke det skulle gi svaret, var det tegnet slike "honning-ruter", slike som finnes i... jepp: bi-kuber! Ja, det er noe som er et problem i de fleste programmer hvor gjestene blir invitert for å prate. Ta for eksempel Holmgang, når de annonserer at det er slutt så har nok de fleste mye igjen på hjertet, men tre timer med Carl Ivar og Kjell Magne blir for mye for mitt hjerte. |
|
|
|
15.07.03 - 14:57
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 490 Ble medlem: 10.06.2002 Bruker nr.: 5 807 |
Helt enig! Hvorfor bare kun for Oslo, ikke i Stavanger??
|
|
|
|
05.08.03 - 22:51
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 364 Ble medlem: 04.10.2002 Bruker nr.: 7 675 |
Selv om jeg er fra Oslo, så synes jeg at Sommeråpent er litt for Oslo og området rundt for preket. Kunne ha vært morsomt å vite hva som skjer f.eks. i Nord-Norge.
|
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 20.06.13 - 01:35 |
|