Hva gjør vi med Kommunist Norge? |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Hva gjør vi med Kommunist Norge? |
06.09.01 - 11:50
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 Ble medlem: 06.09.2001 Bruker nr.: 203 |
NORGE EN GIGANTISK FORSIKRINGS BLØFF!
Jeg skriver dette på bakgrunn av det som ble vist på TV 2s Nyhets sending i går den 6 September, vedrørende Damen med Parkinsons. Da jeg for noen År siden dro ut for å jobbe i USA så var min mors største bekymring hva om du blir syk og må på sykehus der borte koster jo som sagt alt penger. Etter å ha hørt litt rundt kjøpte jeg Helse forsikkring hos ett Dansk forsikrings selskap, jeg fikk en polise som garanterte meg gratis Lege og Tannlege behandling, og valg fritt sykehus verden over dersom jeg skulle bli syk, dette kom på ca kr 40.000 pr år. Det Norske Rikstrygde verket skulle for samme type utenlands dekning ha bortimot 20% av den inntekt jeg evt ville ha i utlandet, og enda da kunne de ikke garantere stort mer enn at de ville fly meg hjem for behandling i Norge dersom noe skulle skje. En av min Mors argumenter har alltid vært at her i Norge så trenger vi ikke å tenke på slike forsikkringer, det er liksom gratis. Når vi betaler vår skatt så betaler vi også en Trygdeavgift, denne er i dag ca 7,8 Prosent av våre Lønnsinntekter. Dette er en Tvungen forsikkrings premie, som Rikstrygde verket tar om blant annet vår Helse forsikkring. Man skulle altså tro at siden man hadde betalt sin forsikkring igjennom Trygde avgiften så var vi dekket den dagen vi eventuelt skulle bli syke, men slik er det ikke i praksis, vi skal vurderes og behovs prøves hvorpå vi risikerer å bli stående flere År i helse kø siden Sykehusene må forholde seg til Statlige og/eller Kommunale bevilgninger. Hadde dette vært ett Sivilt Forsikkrings selskap som man hadde betalt til så hadde man kunnet saksøke disse for å få det man hadde krav på, det er dessverre ikke fult så enkelt når det kommer til Statlige organer. Rikstrygde verket som mange andre Statlige og Kommunale organer følger sine egne Vedtekter og når vi får avslag eller må vente så er det som regel i følge våre vedtekter. Mange Statlige og Kommunale Utvalg/Organer har i dag vedtekter som er i strid med både Norsk og Internasjonal lov, men dette gjøres det ikke noe ved. Så får vi da til slutt dette hyggelige landet hvor vi alle har det så godt at noen kan måtte stå i kø for operasjoner opp i mot 6-7 År og enda da må vente ytterligere fordi Sykehuset ikke har penger til akkurat denne type operasjon. Er det ikke på samme vis at Kommunist Sovjet feilet? Alt virket bra på papiret mens i realiteten virket ingen ting! En enkel løsning til Administrasjon og Økonomi for Sykehus vil være å la disse bli Egen Administrert (Ikke nødvendigvis Privatisert). Fjern med øyeblikkelig virkning all Stats støtte til alle Sykehus, la de enkelte Sykehus skrive Regning: Pr Pasient / Type Behandling / Pasient Døgn, og sende denne til vårt Forsikkrings Selskap Rikstrygdeverket på lik linje som de skriver regninger til utenlandske pasienter. Dette ville la Sykehusene få fritt spillerom til å ta Pasienter fortløpende i stede for å vente på Budsjetter og Ekstra bevilgninger. Til alle som nå står i Kø eller på annen måte ikke får behandling anbefaler jeg å saksøke Riks Trygdeverket om nødvendig til Menneskeretts Domstolen i Hag fordi: Alle som har hatt en Inntekt i Norge har betalt en Forsikkrings Premie på 7,8 Prosent, hvor Helse Forsikkring inngår. Så blir da spørsmålet som stilles Domstolen: Er Avslaget eller Ventingen/Utsettelsen på nødvendig behandling ett resultat av Lovbrytende vedtekter? Hva med Lov om Forsikkring og eventuelt Kjøp og Salg av Tjenester, er disse 2 lovene gyldige selv om denne Forsikkrings premien er tvungen? Er dette vi betaler en Forsikkrings Premie eller bare ennå en skjult Avgift? Min Mor har blitt delvis Ufør og er nå havnet blant minste pensjonistene, hun uttalte her om dagen hun for første gang i sitt liv vil stemme på Fremskritts Partiet, dette overasket meg, men hun er kommet frem til at en Endring kan i hvert fall ikke gjøre ting være! Jeg har ennå ikke bestemt meg for hva jeg skal stemme men min Mors forslag høres fornuftig ut. Jeg er heldigvis frisk og rask men er blitt bekymret over at Norge holder på å kjøre seg selv rett inn i samme situasjon som tidligere Kommunist Sovjet hvor alt tilslutt vil ende i totalt sammenbrudd og kaos! Bekymret og Litt Forbannet! OHN |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 25.05.13 - 08:33 |
|