Hvem i svarte skal jeg stemme på??? |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
Hvem i svarte skal jeg stemme på??? |
09.09.05 - 20:54
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 934 Ble medlem: 04.12.2003 Bruker nr.: 15 045 |
Huff være!
Hvis jeg gir min stemme til Høyre risikerer jeg å få patetiske Venstre-folk inn i regjeringskvartalet og karismatiske kristenskoler både hist og her. Hvis jeg gir min stemme til AP risikerer jeg å få Senterpartiet inn i det samme bygget og det værste av alt kanskje Per Olaf Lundteigen som statsekretær. Min stemme er for verdifull til at jeg bruker den kunnskapsløse politikere (for å si det mildt) og da ramler FrP ut som kandidat, Hvem i svarte skal jeg stemme på? |
|
|
|
![]() |
10.09.05 - 02:30
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 488 Ble medlem: 19.01.2005 Bruker nr.: 22 831 |
Et godt alternativ for deg kan være Kyskpartiet.
|
|
|
|
10.09.05 - 07:39
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 765 Ble medlem: 22.04.2004 Bruker nr.: 17 694 |
Kyskpartiet må være midt i blinken! Hvor mange medlemmer har de?
|
|
|
|
10.09.05 - 11:16
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 488 Ble medlem: 19.01.2005 Bruker nr.: 22 831 |
Sitat Opprinnelig skrevet av janecke
Kyskpartiet må være midt i blinken! Hvor mange medlemmer har de? Takk for interessen, janecke. Partiet regner faktisk med en oppslutning på 20-30% ved valget. Man har holdt oss utenfor i radioens og fjernsynets valgprogrammer, til tross våre løsninger, som er de beste på de aller fleste områder. Det har skapt en del misnøye i rekkene at det ikke er satt tilbørlig fokus på merkesakene våre. Det er også gjort forsøk på å velge oss bort, men vi vil uansett ikke ha leverpostei. De kaller oss hjemmesitterpartiet. Godt valg! |
|
|
|
10.09.05 - 16:28
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 369 Ble medlem: 11.05.2004 Bruker nr.: 18 121 |
Sitat Opprinnelig skrevet av Copper
- Hva er så patetisk med venstre?
Huff være! Hvis jeg gir min stemme til Høyre risikerer jeg å få patetiske Venstre-folk inn i regjeringskvartalet og karismatiske kristenskoler både hist og her. Hvis jeg gir min stemme til AP risikerer jeg å få Senterpartiet inn i det samme bygget og det værste av alt kanskje Per Olaf Lundteigen som statsekretær. Min stemme er for verdifull til at jeg bruker den kunnskapsløse politikere (for å si det mildt) og da ramler FrP ut som kandidat, Hvem i svarte skal jeg stemme på? |
|
|
|
10.09.05 - 16:35
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 327 Ble medlem: 01.06.2005 Bruker nr.: 25 628 |
De sitter i regjering med Høyre fx, og mye av politikken deres blir overkjørt av Høyre. De har så lite innflytelse at Høyre-velgere til og med stemmer taktisk på Venstre nå for at landet fortsatt skal ha en høyre-regjering.
|
|
|
|
10.09.05 - 23:33
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 983 Ble medlem: 01.02.2005 Bruker nr.: 23 116 |
Dersom det er kunnskap du er ute etter må RV bli svaret.
Torstein Dale er vel den mest kunnskapsrike av politikerene. Dersom du selv ønsker å få kunnskap om hva som foregår på stortinget er også RV svaret fordi de vil sørge for at fler saker må behandles i Storting. Derved åpen debatt i steden for lukkede i regjeringen! Per Øhrn |
|
|
|
11.09.05 - 09:47
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 088 Ble medlem: 13.09.2004 Bruker nr.: 20 072 |
Hvis jeg stemmer Høyre, får jeg Bondevik, Høybråten og Svarstad Haugland med på kjøpet. Skrekk og gru.
Stemmer jeg AP, får jeg Haga og Djupedal, og hvem vet om ikke Lundteigen kommer tuslende til regjeringsbygget, også. Like skrekk og gru. Hvis jeg lar være å stemme - kan jeg slå meg på brystet da og si at det ikke er min skyld at det går til Blokksberg, enten det er via høyre eller venstre utgang? |
|
|
|
11.09.05 - 11:48
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 983 Ble medlem: 01.02.2005 Bruker nr.: 23 116 |
Sitat Opprinnelig skrevet av Grete F.
Hvis jeg stemmer Høyre, får jeg Bondevik, Høybråten og Svarstad Haugland med på kjøpet. Skrekk og gru. Stemmer jeg AP, får jeg Haga og Djupedal, og hvem vet om ikke Lundteigen kommer tuslende til regjeringsbygget, også. Like skrekk og gru. Hvis jeg lar være å stemme - kan jeg slå meg på brystet da og si at det ikke er min skyld at det går til Blokksberg, enten det er via høyre eller venstre utgang? -- Undergangen kommer fortere med den sittende regjeringen som ennå har et par velferdsgoder igjen å rasere. Ved IKKE å stemme støtter du disse! Har du samvittighet til DET? Stemmer du RV vil fler saker måtte opp i storting hvilket fører til offentlig debatt og er således mye mer demokratisk. STEM RV!! Per Øhrn |
|
|
|
11.09.05 - 13:14
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 934 Ble medlem: 04.12.2003 Bruker nr.: 15 045 |
Sitat Opprinnelig skrevet av Øhrn
Dersom det er kunnskap du er ute etter må RV bli svaret. Sorry Mann! Hadde visse rødvins-sympatier med RV på midten av 70-tallet, men etter som kunnskapsnivået økte forsvant alle sympatiene. Det vet jeg mange gjorde med meg. Det er forskjell på politiske teorier og politikk i praksis. At noen fortsatt henger ved dette partiet må være av rene nostalgiske årsaker. Visst var det greit å være "outsider" og spille Vømmøl og Zappa, se ut som et takras og drikke rosevin mens resten av landet digget Abba og drakk Tom Collins. Men en gang tar den radikale og opprivende ungdomstida slutt, i alle fall for de fleste av oss. Den beste statsministerkandidaten i år er definitivt Stoltenberg, men jeg er redd regjeringa hans blir et supperåd. Likevel tror jeg at jeg foretrekker et supperåd framfor det menighetsrådet vi har i dag. Hadde vi bare kunnet slippe Haugland, Sponheim, Haga og Langeland i regjeringsbygget så hadde alt vært mye enklere! |
|
|
|
13.09.05 - 01:10
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 369 Ble medlem: 11.05.2004 Bruker nr.: 18 121 |
Sitat Opprinnelig skrevet av Pangaea
- Grunnen til at Venstre har blitt overkjørt av Høyre er at Høyre har vært mange ganger større enn Venstre. Litt rart at det har gått deg hus forbi De sitter i regjering med Høyre fx, og mye av politikken deres blir overkjørt av Høyre. De har så lite innflytelse at Høyre-velgere til og med stemmer taktisk på Venstre nå for at landet fortsatt skal ha en høyre-regjering. Skal bli morsomt å ha venstre som et stort parti i opposisjon. Mindre morsomt skal de bli om de tre værste miljøbøllepartiene også blir de tre største partiene på tinget.... Sitat Opprinnelig skrevet av Øhrn
- http://www.forskningsfondet.org/valg.HTM
Dersom det er kunnskap du er ute etter må RV bli svaret. 'nuff said |
|
|
|
14.10.05 - 00:16
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 Ble medlem: 07.10.2005 Bruker nr.: 27 398 |
det er ikke lengre demokrati i norge.
det er for mange partier saa de maa slaa seg sammen for aa faa eit flertal og da kan vi risikere at de minste partiene sitter med makten slik som krf. naa har sittet i fire aar. derfor stemmer ikke jeg lengre for jeg vil ikke vere med paa og faa inn i rejering eit parti jeg slett ikke har noe forhold eller tiltro til beklarer engelsk tastatur og pogramm |
|
|
|
17.10.05 - 19:26
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 23 150 Ble medlem: 01.05.2004 Bruker nr.: 17 908 |
Sitat Opprinnelig skrevet av berhelg
det er ikke lengre demokrati i norge. det er for mange partier saa de maa slaa seg sammen for aa faa eit flertal og da kan vi risikere at de minste partiene sitter med makten slik som krf. naa har sittet i fire aar. derfor stemmer ikke jeg lengre for jeg vil ikke vere med paa og faa inn i rejering eit parti jeg slett ikke har noe forhold eller tiltro til beklarer engelsk tastatur og pogramm Hadde vært best om det var 2-3 partier. Ett rødt, et blått og ett grønt. |
|
|
|
17.10.05 - 20:59
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 78 Ble medlem: 06.03.2004 Bruker nr.: 16 886 |
Sitat Opprinnelig skrevet av super__dog
Hadde vært best om det var 2-3 partier. Ett rødt, et blått og ett grønt. Men dessverre er politikk mer nyansert enn bare høyre og venstre. |
|
|
|
17.10.05 - 21:33
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 23 150 Ble medlem: 01.05.2004 Bruker nr.: 17 908 |
Sitat Opprinnelig skrevet av Steinway
Men dessverre er politikk mer nyansert enn bare høyre og venstre. Jo..Men se på USA, de har 2 store partier..Blir jo litt tull der borte også..Men mindretallsregjeringer gir aldri det velgerene vil..Stemte du SP nå gav du en stemme til AP, og stemte du venstre nå gav du en stemme til H.. Hadde vært bedre med noen store partier..Men vi får se..Mye kan forandre seg. |
|
|
|
21.04.06 - 22:24
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 14 Ble medlem: 20.06.2005 Bruker nr.: 25 923 |
Raud Valallianse.
|
|
|
|
17.06.06 - 16:29
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 979 Ble medlem: 04.01.2006 Bruker nr.: 29 105 |
Høyre
|
|
|
|
12.08.06 - 10:09
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 82 Ble medlem: 27.12.2005 Bruker nr.: 28 983 |
er spesialkonstruert for det gamle klassesamfunnet vi ikke lengre har. Den gangen stemte snekkeren på AP, bonden på BP, læreren på V og kjøpmannen på hjørnet på H. Og alle stemte inn representanter som i 90-99% av sakene stemte slik de sjøl ville ha gjort.
Første sprekken i denne "idyllen" kom med Krf. Da fikk bedehusfolket det vanskelige valget å stemme med salmeboka eller med lommeboka - og uansett hva de valgte, stemte de nå inn representanter som bare i 40-60% av sakene stemte slik de sjøl ville ha gjort. I dag er dette situasjonen (som innlegget ditt viser) for ALLE velgere med unntak av et lite mindretall "forhåndsfrelste" som alltid er enig med partiet sitt UANSETT. Dette øker selvsagt antallet ikke-velgere fordi noe ondskapsfullt uttrykt kan vi si at en velger er en som velger det minste av flere onder, mens en ikke-velger er en som velger ingen av flere onder. Det må være hevet over enhver tvil at det fins velgere fra: SV som er uenig i partiets syn på bioteknologiloven og partiets høyredreiing som regjeringspartner, AP som er tilhengere av kontantstøtten og av å avskaffe fylkeskommunen, SP som er EU-tilhengere og motstandere av rødgrønt samarbeid, V som ikke støtter "Høyre-light"-dreiingen til partiet, H som tviler på prinsippet "sier du nei til et offentlig tilbud, skal du ha økonomisk kompensasjon" og som er EU-motstandere Frp som ikke mener Israel er en blendavasket uskyldighet, Bush "A Great President", menneskeskapt klimaforverring er tull og ubegrenset bruk av oljefondet risikofritt. AP, SP og SV som er sterkt uenig i at den "hellige" handlingsregelen skal ha prioritert framfor oppfylling av valgløftene, AP, SP, SV, V og H som langt på veg er enig med Frp i at bruk av oljepenger til infrastruktur-formål er en ønskelig omdisponering av finanskapital til realkapital, SAMTLIGE partier som ikke bare er pro-EU, men også pro-Europas Forente Stater. Nå fins det allerede et politisk verktøy som gjør det fullt mulig for alle dissenterne (eller rettere individualistene)i valg å gi utrykk for sin mening i alle viktige politiske spørsmål: det sveitsiske systemet med at X% av velgerne kan skrive seg på liste og kreve bindende folkeavstemming av spørsmålet. Dette vil imidlertid innskrenke makten til politikerne. Og ingen gir fra seg makt frivillig. Så det er vel forholdsvis risikofritt å spå at egen makt har prioritet framfor mer makt til den enkelte velger og til velgerne som helhet. Med andre ord har vi her VILLET handlingslammelse hos politikerne! |
|
|
|
22.02.07 - 18:15
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 301 Ble medlem: 19.11.2004 Bruker nr.: 21 420 |
Min observasjon er at en bør sjekke opp de som stiller til valg.
Jeg tror vyene ofte er omvent av virkeligheten. Man burde kredittsjekk de som er i styrene i partiene og på valglista. Tror mange av disse ikke er i stand til og ta vare på sin egen økonomi langt fra andres. Har mange av disse potensielle politikerne noe reelt å stille opp med. De fleste stiller neppe i A-laget. Heller på den nedre delen av skalaen. Har observert at rekrutteringen i de harde partikjernene ofte er i slekt og familie og hører ofte til et smalt og sært nettverk. Har selv opplevd blitt forsøkt rekruttert i festlige situasjoner. Disse partiforeningene er slett ikke demokratiske, minner mer om religiøse sekter der en lite forstanderskap dikter ut fra sine sterke svakheter. Er mitt inntrykk at de som er mest mot uføretrygd, kriminelle og lignende er de mest aggressive og oftest tilhører denne kategori? Ser jo FN, alle må stille opp når USA/NATO angriper et uland for å ta resursene. Er det noen parti som er gjennomtent og har etikk uten religiøse fantasier? Vær morsom å fått hørt om noe slikt. |
|
|
|
09.03.07 - 11:04
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 690 Ble medlem: 10.03.2003 Bruker nr.: 11 135 |
Denne gangen er det jo kommune- og fylkesvalg. Da trenger du ikke å bekymre deg for de såkalt kunnskapsløse sentrale politikerne, men engasjere deg i et dertil egnet parti lokalt og få plass på lista. Så kan du drive valgkamp og overbevise velgerne om at du er det smarteste og klokeste alternativet og få de til å kummulere navnet ditt, slik at du kommer inn i kommunestyret og kanskje tilogmed formannsskapet der du bor.
Så vil du oppleve at alle gode intensjoner om hva som er ønskelig å gjennomføre i kommunepolitikken strander på følgende: KOMMUNENS ELENDIGE ØKONOMI Så må du begynne å velge, det betyr at du også må velge bort noen av de gode tiltakene du er helt overbevist om at ville vært løsningen. Fordi kommunen har så dårlig råd at den SPARER SEG TIL FANT og det har den gjort lenge. |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 25.05.13 - 19:12 |
|