Politikk for oss yngre. |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Politikk for oss yngre. |
26.08.05 - 21:01
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 23 150 Ble medlem: 01.05.2004 Bruker nr.: 17 908 |
Hei.
Skulle ønske vi unge også hadde en debatt vi kunne diskutere politikk i., De eneste som finnes nå er valgdebatt "for de voksene" Og vil helst ikke dumme meg ut der.. Hva syntes dere egentlig om valget 05? Hva syntes dere om politikken til de forskjellige partiene? Kom igjen å skriv:) |
|
|
|
27.08.05 - 13:15
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 907 Ble medlem: 16.03.2004 Fra: Bergen Bruker nr.: 17 080 |
Tja, hadde ikke vært så værst å hatt en sånn debatt, for ungdommer under 18 år. Men, da ville jeg hatt et litt bedre emne, for valget 2005 bryr jeg meg svært lite om.
|
|
|
|
27.08.05 - 15:18
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 23 150 Ble medlem: 01.05.2004 Bruker nr.: 17 908 |
Sitat Opprinnelig skrevet av Ragnhild 1
Tja, hadde ikke vært så værst å hatt en sånn debatt, for ungdommer under 18 år. Men, da ville jeg hatt et litt bedre emne, for valget 2005 bryr jeg meg svært lite om. Som? Skolepolitikk da? Eller .? Kom med forslag:) |
|
|
|
11.09.05 - 09:22
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 852 Ble medlem: 10.10.2004 Bruker nr.: 20 560 |
her var d mye spennende....
|
|
|
|
11.09.05 - 09:28
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 852 Ble medlem: 10.10.2004 Bruker nr.: 20 560 |
joda... Jeg vil ha mere uteaktivitet i skoletida og skolemat... Er ikke helt sikker på hvem som vil gi det.. Karakterene vil jeg beholde bare for ungdomsskolen, og synes det er nok med to fremmedspråk (hvis engelsk regnes som fremmedspråk da)... egentlig det..
Jo! jeg vil pusse opp skolene.. |
|
|
|
11.09.05 - 09:38
|
|
|
hrmf...!
|
|
|
|
12.09.05 - 16:46
|
|
|
Sitat Opprinnelig skrevet av UncleFunky
joda... Jeg vil ha mere uteaktivitet i skoletida og skolemat... Er ikke helt sikker på hvem som vil gi det.. Karakterene vil jeg beholde bare for ungdomsskolen, og synes det er nok med to fremmedspråk (hvis engelsk regnes som fremmedspråk da)... egentlig det.. Jo! jeg vil pusse opp skolene.. Ja. Vi i Høyre er for skolemat. Men vi mener at skolens læring skal prioriteres. Karakterer vil vi beholde. Vi vil ha 2 fremmedsprak (engelsk som fremmedspråk) Så lenge kommunene prioriterer skole, blir skoler pusset opp. Jeg vet ikke hvordan det er i din kommune, men i Oslo er de fleste skoler pusset opp. |
|
|
|
16.09.05 - 10:15
|
|
|
I Aust-agder er de absolutt ikke nyoppusset.. Jeg synes d er viktigere med mer fysisk aktivitet i skolen, enn å jobbe mer med teoretiske fag. Har ikke no' stort behov for leksehjelp heller.
|
|
|
|
16.09.05 - 21:56
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 907 Ble medlem: 16.03.2004 Fra: Bergen Bruker nr.: 17 080 |
Gamle' skolen min skal pusses opp. Det er bra, men det kommer ALT for sent! Da jeg gikk der var det helt kaos der. 29 elever stuet sammen i en liten brakke. Ja,det var trangt.
Vi bør også få varm mat på skolene. Men skolene er ikke bygget for dette, og hvis det så skulle komme, så må alle skolene i landet bygges ut, og det koster en liten forume igjen. Btw: Super, er du med i høyre? Det koster jo penger, jo.. Tenkte jeg skulle melde meg inn i AUF.. |
|
|
|
17.09.05 - 00:29
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 722 Ble medlem: 15.12.2004 Bruker nr.: 22 209 |
Krf er for mer fysisk aktivitet i skolen, og de vil at karaktersystemet må suppleres av andre vurderingsformer. Det høres jo riktig bra ut, spør du meg. Men støtter ikke Krf av den grunn..
Er ganske interessert i politikk, men støtter ikke noe spesielt parti.. Er sånn tviler. Og jeg skjønner meg ikke helt på alle sakene heller. Men jeg liker Rød Valgallianse, selv om de også har syn på noen saker som er helt på trynet. For det har jo alle partiene. |
|
|
|
17.09.05 - 10:41
|
|
|
Sitat Opprinnelig skrevet av Ragnhild 1
Gamle' skolen min skal pusses opp. Det er bra, men det kommer ALT for sent! Da jeg gikk der var det helt kaos der. 29 elever stuet sammen i en liten brakke. Ja,det var trangt. Vi bør også få varm mat på skolene. Men skolene er ikke bygget for dette, og hvis det så skulle komme, så må alle skolene i landet bygges ut, og det koster en liten forume igjen. Btw: Super, er du med i høyre? Det koster jo penger, jo.. Tenkte jeg skulle melde meg inn i AUF.. AUF er Arbeiderpartiets Ungdoms Forening? Jo det koster penger, men jeg støtter en god sak. Og jeg er aktivt medlem i UH. Greit med varm mat, Og Høyre er enig. Men det er ikke det vi prioriterer, vi prioriterr at norske elever skal bli like gode som de fra europa. Noe annet er at mat vil koste masse penger. I tillegg må vi bygge ut matsaler på nesten alle skolene. Kanskje ikke dette er tillfelle på din skole, men det er det på mange andre. Det vil være en ekstra kostnad. Det vil bli brødskiver på de andre dagene, og laks på den siste? Det er ikke så mange som liker laks! Det må de røde forstå at det ikke er. Fisk er ikke så høyt oppe hos ungdom. Selv liker jeg laks, men gennerelt like rikke ungdom så godt fisk. I tillegg hvis denne laksen ligger i en polstret plastikk skål, med sølvpapir oveR? Hvordan tror du dette vil se ut.? Men skolen din BLE pusset opp. Og det var da noe. Det hadler ikke om hva regjeringen gjør, det handler om hva kommunene gidde rå bruke penger på. Her i Oslo er de fleste skoler pusset opp fordi kommunen har satt dette høyt. Det er der det ligger. Prioriteringer. og en ting til Arbeiderpartiet skriver "vi skal pussse opp" på slike skoleplakater, men for 4 år siden styrte Arbeiderpartiet! Har virkelig skolen forfalt på 4 år? DA er det arbeiderpartiet som ikke pusset godt nok opp i 2001! AP/SV/SP vil sette opp avgiftene med 4 milliarder, og gjett hvem de pengene vil ramme? Det er deg og meg det.. |
|
|
|
17.09.05 - 10:43
|
|
|
Sitat Opprinnelig skrevet av Niphredil
Krf er for mer fysisk aktivitet i skolen, og de vil at karaktersystemet må suppleres av andre vurderingsformer. Det høres jo riktig bra ut, spør du meg. Men støtter ikke Krf av den grunn.. Er ganske interessert i politikk, men støtter ikke noe spesielt parti.. Er sånn tviler. Og jeg skjønner meg ikke helt på alle sakene heller. Men jeg liker Rød Valgallianse, selv om de også har syn på noen saker som er helt på trynet. For det har jo alle partiene. Hvis det er noe du ikke skjønner med Høyres politikk er det bare å spørre. Hmm..Tenker tilbake på de bøllene fra RV som raserte standen vår på Karl Johan=__= Og du..Er du virkelig enig i at en mann som lager en bedrift, ikke skal få eie sin egen bedrift hvis det går bra med bedriften? RV vil inndra bedrifter til staten hvis de blir for store? Nå må det virkelig være lov å lykkes i livet, og det gjør Høyre alt for at UNGE som oss skal få lykkes. |
|
|
|
17.09.05 - 10:46
|
|
|
I Aust-agder er de absolutt ikke nyoppusset.. Jeg synes d er viktigere med mer fysisk aktivitet i skolen, enn å jobbe mer med teoretiske fag. Har ikke no' stort behov for leksehjelp heller. Da har Aust-Agder kommune ikke prioritert skole da. Hvilke kommune styre har de? Venstre styre eller Høyre? Men Europa vil ha elever med teoretisk grunnlag. Vi må lære like mye som europeiske barn, ellers kommer vi aldri til å klare oss i verden. Nei..Du har ikke behov for lekse hjelp. Da mener Høyre at du ikke skal få det heller. Men vi vil ha tilbudet der til de som trenger det, og hvis en gang du sliter med noe, så skal du få leksehjelp. |
|
|
|
17.09.05 - 18:42
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 722 Ble medlem: 15.12.2004 Bruker nr.: 22 209 |
Sitat Opprinnelig skrevet av super__dog
Hvis det er noe du ikke skjønner med Høyres politikk er det bare å spørre. Hmm..Tenker tilbake på de bøllene fra RV som raserte standen vår på Karl Johan=__= Og du..Er du virkelig enig i at en mann som lager en bedrift, ikke skal få eie sin egen bedrift hvis det går bra med bedriften? RV vil inndra bedrifter til staten hvis de blir for store? Nå må det virkelig være lov å lykkes i livet, og det gjør Høyre alt for at UNGE som oss skal få lykkes. Alltid folk som skal ødelegge, synd det var RV-folk denne gangen. Forresten, når du skriver bøllene, tenker du på "vanlige" bøller eller folk som har gått på bøllekurs med RU?.. Kapitalismen? Nei, den vil jeg ikke ha noe av. Hvorfor skal alle ressursene, f. eks. denne gode bedriften være eid av noen få? Bedrifteieren blir rikere og rikere, mens de fattige forblir fattige. Hvis den var eid i fellesskap, kunne vi alle ta kontroll over samfunnet. RV har en fantastisk ideologi, selv om den kanskje ikke akkurat virker gjennomførbar. Sosialisme, fred og frihet. |
|
|
|
17.09.05 - 18:55
|
|
|
Alltid folk som skal ødelegge, synd det var RV-folk denne gangen. Forresten, når du skriver bøllene, tenker du på "vanlige" bøller eller folk som har gått på bøllekurs med RU?.. Kapitalismen? Nei, den vil jeg ikke ha noe av. Hvorfor skal alle ressursene, f. eks. denne gode bedriften være eid av noen få? Bedrifteieren blir rikere og rikere, mens de fattige forblir fattige. Hvis den var eid i fellesskap, kunne vi alle ta kontroll over samfunnet. RV har en fantastisk ideologi, selv om den kanskje ikke akkurat virker gjennomførbar. Sosialisme, fred og frihet. Bøller, da tenker jeg på unge gutter på 12 år som har hanekamm, farget håret sort, og bruker stygge banneord. Men nok om det. Så lenge bedrifteierene blir rikere, skaffer disse rike menneskene arbeidsplasser til mange hundre. Når en mann blir rikere trenger han arbeidskraft, og det er dette vi gir folk. Mange sier at de rikere blir rikere og de fattige fattigere med Høyre Dette er feil. FOr det første ligger problemet hos de fattige, IKKE de rike. Høyre tar vekk noen skatter av bedrifter, for at de skal trenge mer arbeidskraft. Dette mener jeg er riktig, for da henter de inn nye folk som er arbeidsløse. Vi er ikke ett parti som tar fra de rike og gir til de fattige. Vi gjør bedriftene mer lønnsomme, slik får vi arbeidsplasser til norges folk! Og dessuten var arbeidsløsheten utrolig stor da vi tok over i 2001. Vi har latt arbeidsledigheten synke, og det er vi glade for! |
|
|
|
18.09.05 - 12:17
|
|
|
Hvordan har dere i UH tenkt at elevene i den norske skolen skal bli like gode som elevene i andre land i europa?
Elevene i Norge er bedre enn i UK, bare så du vet det.. |
|
|
|
18.09.05 - 13:24
|
|
|
Hvordan har dere i UH tenkt at elevene i den norske skolen skal bli like gode som elevene i andre land i europa? Elevene i Norge er bedre enn i UK, bare så du vet det.. Alikevell er vi dårligere enn gjennomsnittet. Og så lenge vi bor i verdens rikeste land skal vi ha nok ressuser til å være bedre enn gjennomsnittet. Det første vi skal gjøre er å ha felre timer i skolen, så skal vi styrke lærerene. Det er viktig å få læererene bedre. |
|
|
|
19.09.05 - 21:16
|
|
|
Jeg syns nå det er viktigere ting i skolen enn oppussede bygg og bedre gjennomsnittskarakterer. F. eks. å få slutt på all mobbing og gratis skolebøker. Litt mer praktiske fag hadde også vært greit, men det er vel en litt annen sak.
|
|
|
|
19.09.05 - 21:22
|
|
|
Jeg syns nå det er viktigere ting i skolen enn oppussede bygg og bedre gjennomsnittskarakterer. F. eks. å få slutt på all mobbing og gratis skolebøker. Litt mer praktiske fag hadde også vært greit, men det er vel en litt annen sak. Joda..Men mobbingen har gått ned med opp til 30% i norge med en blå regjering. Jeg mener at gratis skolebøker ikke er så viktig. Jeg mener så lenge prisen på skolebøker er forsvalig, er læring mye mye mer viktig. Skolebøker og skolemat kommer i andre rekke! Dette er fordi Høyre vil at vi skal bli like gode som europa, og det må vi bli. Folk som kommer ut i det europeiske markede får seg en skikkelig kalddusj. Nå må vi bli like gode som europa, for europa blir ikke like dårlige som oss. Jeg mener mobbing er en fæl ting. Jeg mener mobbing burde ut. Men det er også opp til etthvert elevråd på enhver skole å gjennomføre antimobbeprosjekter. Jeg er heldig..Min skole har prioritert dett.e Jeg er selv elevrådsleder på min skole, og jeg skal fortsette med dette. Vi har enda noen offere igjen..Men nå må vi ta mobberene, ikke ta hånd om offer, for det er ikkr bra nok. Jeg håper alle elevråd har mobbing høyt på agendaen som mitt elevråd, for det er utrolig viktig for en god arbeidsplass, og en god hverdag. |
|
|
|
23.09.05 - 15:04
|
|
|
Synes og vi skal ha mer praktiske fag...
|
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 23.05.13 - 12:39 |
|