Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

Båtbygging i Aust-Agder
etto
post 27.11.04 - 18:33
Innlegg #1

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 04.05.2004
Bruker nr.: 17 955

Alle vet at fritidsbåtene som blir bygget i Aust-Agder er av veldig dårlig kvalitet. De klarer fint å lage kvalitetsbåter i østen til en tredjedel av prisen. Hvordan kan det ha seg, spør jeg meg. Er det fordi austegdene har dårligere arbeidsmoral? Jeg kan selvfølgelig ikke konkludere, men min Windy (1982-modell) henger nesten ikke sammen. Dette gjør at jeg taper masse penger når jeg skal selge den igjen. Nei, jeg synes at vi får overlate båtygging til de som kan det, altså utlendingene.
Go to the top of the page

+Quote Post

Start new topic
Svar (1 - 2)
esv002
post 26.12.04 - 14:18
Innlegg #2

Ble medlem: 26.12.2004
Bruker nr.: 22 375

Hva er dette for en himla østlending? E det noen som kan lage båter, så e det oss på Windyfabrikken! Min far jobba der i 1982, og han blei steik forbanna da han leste at din båt "ikke hang sammen". Det må være din feil, for min far sin feil er det i alle fall ikkje.

+Quote Post
epifant
post 30.12.04 - 18:37
Innlegg #3

Ble medlem: 30.12.2004
Bruker nr.: 22 436

etto: hva slags usaklig innlegg var dette? Jeg har aldri hørt noe om at Windy-båtene skal være av dårlig kvalitet, snarere tvert imot. At du er uheldig med din kan ha så mange årsaker, men du trenger ikke nødvendigvis å automatisk tro at alle andre båter bygget i aust-agder er av dårlig kvalitet kun pga at din holder på å falle fra hverandre.

Min forrige bil, var en Fiat Punto, en -95 som var gått 45.000 når jeg kjøpte den. Hver gang jeg fikset en del, oppdaget jeg en ny skranglelyd. Alt av hjuloppheng var slitt, motoren tikket og nesten alt var galt. Alle Fiater er ikke dårlige av den grunn!
(Min nåværende bil er en -94, også den en Fiat Punto. Den er gått 230.000, og jeg har kun skiftet enkelte slitedeler. Den går som ei klokke, og starter trofast hver eneste gang...)

At østen klarer å produsere så billig har både med lønninger, arbeidsmoral og ikke minst lange arbeidsdager å gjøre. Å jobbe 14-15 timers dager for godt under halve lønna av hva vi sitter med her i landet tviler jeg på til og med DU hadde gjort. Men for all del, correct me if im wrong ;)

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 18.06.13 - 08:39 RSS