Fjern tungtvann |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Fjern tungtvann |
13.02.02 - 04:23
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 151 Ble medlem: 18.01.2002 Bruker nr.: 2 507 |
Sitat Opprinnelig skrevet av Morten Aasbak
Kaizers kunne spilt, egentlig, men de burde vel gjerne fått litt futt i låtene sine da. Noe nåsjk må det jo være. Noen som kan lage mange korte kule sanger. Som kan være litt med i showet, gjerne lage en "besssk harselas" av noe, kle seg ut som kyllinger, eller.no. Er enig med deg at Kaizers hadde vært et bra valg. De hadde nok funnet balansen mellom musikk & underholdning hakket bedre enn Tungtvann. Og når du snakker om kyllinger så skrev jeg faktisk en liten mail til Åpen Post med en idé om litt kylling-rap; Litt verpeklar prog-rap m/ Chick-1, Jørg-1 & Klukka-Lars. Tror ikke de tente på idéen akkurat, hehe. Og når det gjaldt Tungtvanns versjon av "Hoppe sa gåsa" så var vel kanskje dette et eksempel på "besssk harselas" med Snoop Doggy Dog?!? Vet ikke, men uansett lite interessant med mindre en liker rap. Mener nå jeg, da...igjen. Ser forøvrig at Åssi Assborn(fra BORGE!!!!) er tilbake i velkjent form, både saklig og innholdsmessig. Ikke avslørende i det hele tatt. Slett ikke, hehehe. Hva var du sa, Kyllingmannen? Tragisk? Skal vi så si det i kor, alle mann? 1...2...3... Men jeg kan være enig med Assborn i én ting: Klovner i Kamp & Pål Potts band ER noe dritt! Og du Åssi: Kom ut av skapet! Alle vet jo at de mest homofobe er homser selv... Eller bli igjen i skapet, og gjenta etter deg selv: "Jeg indrømmer at jeg dreit meg langt ut, så langt at jeg fikk værre sægge-bukser enn Tungtvann-taperne." Hoppe sa Gåsa! |
|
|
|
15.02.02 - 14:43
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 7 Ble medlem: 29.01.2002 Bruker nr.: 2 651 |
jeg har på følelsen av at denne debatten bare kveiler seg runt de samme ting'a!
kanskje noen burde komme med noen nye synspunkter på saken? jeg for min del liker tungtvann bedre en jeg gjorde før.... men jeg behøver ikke gå rundt å slenge dritt om alle de andre bandene som jeg ikke liker. men det er jo selvfølgelig bare mitt synspunkt og respekterer at andre ikke liker dem.... hehe. ps. Åssi, my man! snilt av deg å redigere innlegget ditt! det skal jeg ikke glemme.... hehe.. |
|
|
|
15.02.02 - 20:34
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 Ble medlem: 15.02.2002 Bruker nr.: 2 907 |
Enig med nei-siden her faktisk. De burde i det minste vært en mer integrert del av showet. Er fra Nordland selv, og vet at nordlenninger har mye god humor og selvironi på lager, og det synes jeg er totalt fraværende i Tungtvanns opptredener. Hadde vært så mye bedre med noen gode gamle opptak av Ståle Stil!! Hahaha, det hadde vært fett det! :D
|
|
|
|
18.02.02 - 15:26
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 151 Ble medlem: 18.01.2002 Bruker nr.: 2 507 |
Eh...Hvem er Ståle Stil?
Mitt "drømmeband" måtte være KISS anno 1976, System of a down, Black Sabbath, Tom Waits eller Hendrix. Skulle det vært noe norsk: Joachim Nielsen(R.I.P), Darkthrone anno 1991, dagens Enslaved eller Aura Noir...Ja, eller kanskje Kaizers? |
|
|
|
18.02.02 - 19:18
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 54 Ble medlem: 17.11.2001 Bruker nr.: 1 585 |
Til alle de som ikke husker vår alles kjære Ståle: han var med i Heia Norge og "rappet" en gåte vær uke. Man skulle da gjette hva "dagens yrke " var. Han var kul og hadde cap'sen bakfrem. Han hadde virkelig stil! ( derav navnet muligens?)
noen som vet hva Ståle gjør nå for tiden? På tide med et come-back, kanskje? Har hørt noen rykter om at han spiller på Kiel-ferga... Noen som kan bekrefte dette ryktet? gikk også rykter om at han var Live artist på RumpaBar på Melhus.... |
|
|
|
18.02.02 - 23:21
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 Ble medlem: 06.02.2002 Bruker nr.: 2 783 |
[QUOTE]Opprinnelig skrevet av pk101
[B]Enig med nei-siden her faktisk. De burde i det minste vært en mer integrert del av showet. Er fra Nordland selv, og vet at nordlenninger har mye god humor og selvironi på lager, og det synes jeg er totalt fraværende i Tungtvanns opptredener. Nordlendiger er tragiske, triste skapninger for andre enn de selv. Tungtvann er utypiske nordlendinger. De funker, har skapt noe selv, vært noe uten å bry seg så mye om mølje & Oluf & hørt på maken som karakteriserer den typiske nordlending. Nå forstår sikkert noen *** i første setningen her. Om ikke - ikke svar.. Til de som klager på musikken, de er hoder over brækesatan Kaizers fra Jæren - fy så stygt - og GUUUUD så hypet av presse og folk som fremdeles mangler et realt rockeband etter dumdum & jokke ga seg. WORD! |
|
|
|
19.02.02 - 01:43
|
|
|
Nei, Tungtvann har jo ikke blitt spesielt hypet i norsk media, hehehe. Men det er fint at i allefall DU falt for musikken, og ikke hypen, til tross for ditt (hat)forhold til nordlendinger.
Men nå som den nye skiva er ute, kan kanskje Tungtvann si oss noen pauli ord der oppe fra Åpen Post-scenen & ikke bare vrøvle, eks. "sagasagasaga", "Jørg-1, du kan ikke test oss. Poppa-Lars, du kan ikke test oss...osv". Tompreik kalles det, intet annet. Men nå er plata ute, gutter! Ingen grunn til å holde tilbake. Gi jernet, for pokker! Gi oss TUNGTVANN!(så får vi se nå da...)EXCEL! |
|
|
|
19.02.02 - 15:28
|
|
|
Bare for å ha det HELT klart: Jeg har ingenting i mot Tungtvann. Faktisk så synes jeg mye av musikken/tekstene deres er bra. Det er bare det at når de står der & vifter med armene i Åpen Post så blir det hele så utrolig TEIT. ALtså ikke morsomt, bare slitsomt. (Til alle dere som ikke skjønner hva jeg nå snakker om: Heldiggriser!)
Bård & Harald har jo prøvd å videreutvikle programmet noe denne gangen; ingen gjester, mer direktefremførte sketsjer fremfor ferdig innspilt materiale, mindre småprat osv. Man kan jo selvsagt diskutere om dette var så lurt da, men...uansett: Det "nye" Åpen Post inkluderer også Tungtvann. Som husband har de markert seg ved å være ikke-deltakende i showet. Dette er noe nytt! Både Gass & Dj Strictly Love ble tulla og tøysa med ustanselig, og svarte med samme mynt. Så er det dessverre ikke med våre nordnorske venner. De er jo bokstavlig talt et Program i programmet! Hadde vi ikke visst det var B&H selv som hadde valgt dem så kunne en vært fristet til å tro at dette var resultat av en ond allianse mellom Bernander og Nordland fylkeskommune. "Åpen Post II - Nå med 10% Hæstkuk!(for your pleasure only)". Men så er det ikke, og det er ingenting vi kan gjøre. B&H og Tungtvann kommer til kjøre samme opplegget sesongen ut, det må vi bare godta. Gass & Strictly Love hører fortiden til, og snart gjør Tungtvann det også. Men så lenge Bård & Harald ikke gir seg så er det vel et fett. Musikk kommer & går, humor består. |
|
|
|
19.02.02 - 18:39
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 Ble medlem: 06.02.2002 Bruker nr.: 2 783 |
art vandelay forstår ikke ironi. til orientering er det mange som har hørt tungtvann en goood stund før hypen begynte.
en ting du ikke forstår om komi og humor på tv er at det kan/bør/skal ikke være morsomt hele tiden. det blir masete, jfr mot i brystet. derfor trenger man musikk. wow. hadde du visst a tiddler's toss om moro vet du at om lenger du drøyer før du slipper morsomheten er det større sjanse for moro. om du bare pøser ut poeng og morsomheter har du ikke sjans. pis. |
|
|
|
20.02.02 - 02:00
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 Ble medlem: 15.02.2002 Bruker nr.: 2 907 |
Tror ikke dette har så mye med geografi og gjøre. Konklusjonen bør være at det gjøres mer ut av Tungtvann hvis de fortsatt skal være husband, ellers ligner det mer på en reinspikka reklame for den nye plata til EMI (plateselskapet deres).
Leste i Nordlands Framtid (*) at at Tungtvann ikke akkurat tjener noe serlig selv, men har total kunstnerisk kontroll. Da burde de jo pøble litt mer i det minste, synes jeg. * http://an.no/54/32/28/9.html |
|
|
|
20.02.02 - 02:44
|
|
|
Enig, pk101. Litt mer pøbel. Litt mindre møbel.
|
|
|
|
20.02.02 - 02:49
|
|
|
Nei, Logo, det trenger ikke være morsomt hele tiden. Men noe av poenget med et husband er å holde stemningen oppe mellom sketsjene. Det fungerte veldig fint med både Gass & Dj Strictly Love, nettopp fordi B&H tok de inn i varmen og gjorde de til en del av showet. Slik ble pausene mellom innslag og gjester som regel fylt opp med både varme og tildels hysterisk & ufrivillig komikk.
Slik er det ikke nå lenger. Dagens Åpen Post er delt i to: Åpen Post & Tungtvann. Den eneste koblingen mellom de to er når Bård sier "Takk til Tungtvann". Mange av oss opplever pause-musikken som rene kalddusjen; stemningen går fra topp til bunns på et lite øyeblikk. Og da tar det dessverre litt tid før den tar seg opp igjen. Men nå som vi er forberedt blir det jo til at lyden skrus av under "sagasagasaga", og stemningen holdes oppe i stua uten bruk av unødige rim eller rytmer. Og når Bård igjen dukker opp på skjermen er det igjen "god stemning". Og viss man i tillegg legger showet direkte på harddisk, går Tungtvann rett i Papirkurven og en sitter igjen med et Åpen Post i stabilt stemningsleie. Heldig er dere som liker Tungtvann, samt de av dere som ikke minnes Gass & dj Sarah... PS! Hvis noe av det jeg har skrevet kan betraktes som ironi, så beklager jeg dette på det sterkeste. Jeg prøver enda å mestre denne nye & underlige formen for humor som er så populær blant dagens unge. |
|
|
|
22.02.02 - 19:47
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 Ble medlem: 22.02.2002 Bruker nr.: 3 030 |
Du burde vel kanskje lære deg å skrive før du begynner beskylde folk som bor i sørlige deler av landet. Og hvem har sagt at alle fra trøndelag er homser, vel de er jo temmelig rare. Og slutt med det om at en tretten år gammel jente må svare på det voksne sier, jeg tror ikke det er så mange over 18 her. Alle må jo trakasere nordlendinger, de gjør jo det på åpen post også og det er fordi det er ganske morsomt å tulle med nordlendinger og trøndere.
Hvis du bare hadde sett hvor dumme dere kan være så ville du ha forstått hvorfor vi til tider kan trakasere dere. Tungtvann bruker bare opp tiden som Bård og Harald kan bruke til sketsjer. Vekk med Tungtvann. Jeg har selv vært i trøndelag mange ganger..... Sitat Opprinnelig skrevet av CatWoman
Jeg er nå svært irritert! hvem er det egentlig som går rundt og sier at alle fra trøndelag og opp er homoe!? det høres ut som du selv prøver og si oss noe! jeg tviler sterkt på at noen ville ha likt og sett noen av dere "tungtvann hatere" på senen til open post å prøve å gjøre det like bra som de gjør! Åpen post er et kjempe kult program men det er absolutt alt fra "allminnelig"! kanskje Bård Tufte ikke presangterer tungtvann vær gang fordi at han regner med at dere folk der ute har fattet at dem heter tungtvann og er fra nordland! Jeg blir så ekstremt provosert når folk som dere gå rundt og trakasserer nordlendinger! er dere tre år, eller? Jeg er faktisk en jente på bare tretten år og det må vel si dere noe!? selvfølgelig er det lov til og sie hva man vil på denne debattsida men det er faktisk lov til og tenke seg om før man slenger dritt om halve norge! og ja, som du kanskje fant ut er jeg fra nordland og digger tungtvann, men det har ingen ting med saken og gjøre! det er sånn passe dumt at en tretten år gammel jente må komme hær og "sette på plass" et vokent meneske som liksomt skal være forbilde for oss! tungtvann: keep up the good work! jeg håper virkelig at dere som har skrevet hit for og kritisere tungtvann (på det groveste) er modige nok til og svare på innlegget mitt! hilsen "lenger opp enn trondheim" |
|
|
|
22.02.02 - 19:56
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 Ble medlem: 22.02.2002 Bruker nr.: 3 030 |
Her er catwoman: "jesus, holy macaroni, grow up."
hun har begynt å snakke som harald når han kødder og catwoman tror det er kult. hahahahaha lille veslevoksne unge. |
|
|
|
23.02.02 - 04:51
|
|
|
Du er en tøffing, Larpa. En SKIKKELIG tøffing!
Men hvordan får du plass til både deg selv og PC'en under skjørtet til mor? |
|
|
|
23.02.02 - 15:13
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 7 Ble medlem: 29.01.2002 Bruker nr.: 2 651 |
Jeg synes svært så synd på deg, som tydelig vis har såpass med problemer både hjemme og på jobb at du begynner og rakke ned på andre..
kanskje det er på tide å bytte psykolog.. (virker ikke som den du sikkert har nå, utretter særlige mirakler med din oppførsel!) vel, så kanskje er jeg en liten veslevoksen unge, men vi ser vel alle i denne debatten hvem som tydeligvis har problemer.... holy macaroni! det er mitt siste ord! |
|
|
|
27.02.02 - 22:45
|
|
|
Jeg har en lillesøster på 13 år, og en storesøster som har vært det en gang. og jeg har skjønt at hver gang en jente starter et motargument med: "jeg synes synd på deg...." og fortsetter med ".......problemer.", skjønner jeg at hun har gått tom for argumenter og vet ikke helt hva hun skal si, og begynner å si ting som ikke en gang har noe med saken å gjøre. og svaret til catwoman beviser vel at hun ikke er veldig ulik andre jenter.
Art: du oppfører deg skremmende lik en jente, men bare på en litt guttete måte. (se ovenfor) |
|
|
|
28.02.02 - 02:09
|
|
|
Mitt navn er Espen Lind.
Jeg er et skremmende lik. |
|
|
|
09.03.02 - 19:14
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 9 Ble medlem: 09.03.2002 Bruker nr.: 3 699 |
Jeg er helt enig med dere alle!!!
Tungtvann må fjernes fra åpen post og det kvikt!!!!!!!!!!!! De suger jo bare så enormt! |
|
|
|
10.03.02 - 02:11
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 226 Ble medlem: 12.10.2001 Bruker nr.: 452 |
jeg er nordlending
ikke fan av tungtvann skjønner sinnsykt godt at det er morsomt å kødde med dialekter fra trøndelag og nordnorge(det er faktisk morsomt å kødde med dialekter sånn generellt) bare sånn at dere vet litt om meg(hvis dere ville det, da) |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 19.06.13 - 21:36 |
|