Bruk din stemme i Kommunevalget |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Bruk din stemme i Kommunevalget |
07.09.03 - 10:42
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 779 Ble medlem: 13.03.2003 Bruker nr.: 11 230 |
Hvis Astrid J og Kalle K vil sette seg inn i fremveksten av den offentlige institusjonen i Norge, kan de lese om Tuberkulose-arbeidet. Det er hjerteskjærende lesning. Man leser om dødssyke barn som blir sperret inne på et mørkt isolat, fordi de, som barn gjør, har funnet på et pek.
Det offentlige helsevesenet bygger på tvang og overgrep. Det kan være at det er blitt bedre med årene, men jeg er redd grunnholdningen fremdeles er der. Den utstrakte bruken av adferds-"terapi" sier sitt om hva som råder innen helsevesenet. Om jeg avsporer debatten? Jeg har som en gammel uvane, at jeg stemmer ved valgene. Men jeg kan ikke anbefale det videre. |
|
|
|
09.09.03 - 08:14
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 32 Ble medlem: 02.09.2003 Bruker nr.: 13 369 |
Tenk deg at styret i Velforeningen vil lage fartshumper i gata der du bor. Du er sterk motstander av det, og synes at forkjemperne for humper er noen tullinger - for ikke å si idioter.
Velet lager et møte om saken. De vil ha en avstemning. Men dit vil ikke du gå for der er det bare idioter. Du vil heller bruke tid og krefter på å klage og snakke nedsettende om de tullingene som sitter i styret. Du blir hjemmesitter! Resultatet er flertall for humper. Nå får du vann på mølla for nå har du fått "bevis" på at det bare er tullinger og idioter i Velforeningen. Det nytter ikke å delta der. Demokratiet fungerer ikke. De trumfer sin vilje igjennom mot sunn foruft. Nei, sånt tull gidder ikke du å delta i. Glup oppførsel, ikke sant? |
|
|
|
09.09.03 - 08:36
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 374 Ble medlem: 27.08.2003 Bruker nr.: 13 315 |
Det er tam og tafatt oppførsel det der. Var jeg av samme legning, så ville jeg satt igang med å straffe idiotene, jeg. Det er jo bare å begynne å ripe opp lakken på bilene deres, plante rotter overalt, tagge ned husveggene om natta og ellers idet minste prøve å få sprengt bort disse fordømte fartshumpene.
|
|
|
|
14.09.03 - 22:24
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 32 Ble medlem: 02.09.2003 Bruker nr.: 13 369 |
I morgen blir det avgjort hvem som skal styre kommunen der du bor, de neste fire årene.
Er det likegyldig hvem som styrer? Nei! Vil du overlate til andre å avgjøre hvem som skal styre og bestemme i ditt nærmiljø? Eller vil du benytte sjansen til å øve demokratisk medinnflytelse nå når du har sjansen? Ikke la deg lure til å sitte hjemme eller kaste bort stemmen din ved å stemme blankt eller klusse med stemmeseddelen. Hvis du ikke bruker stemmeretten, har du heller ingen rett til å klage. Derfor: Bruk stemmeretten! |
|
|
|
15.09.03 - 05:01
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 374 Ble medlem: 27.08.2003 Bruker nr.: 13 315 |
Sitat Opprinnelig skrevet av Kalle K
I morgen blir det avgjort hvem som skal styre kommunen der du bor, de neste fire årene. Ikke la deg lure til å sitte hjemme eller kaste bort stemmen din ved å stemme blankt eller klusse med stemmeseddelen. To mennesker kan stemme ved dette valget. Den ene blir sittende hjemme, mens den andre går og stemmer blankt. Hvem av disse to gjør noe aktivt for å redde demokratiet? |
|
|
|
15.09.03 - 09:40
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 889 Ble medlem: 18.03.2003 Fra: I skogen utenfor Moss Bruker nr.: 11 371 |
Skulle dette være et tilsvar til Kalle K når han, som du siterer Q, oppfordrer folk til ikke å kaste bort stemmen sin ved å stemme blankt?
Jeg må si, selv om jeg også ofte blir skuffet over mange av våre politikere, at jeg er mye enig i det Kalle K kommer med. Å bare sitte å klage på udugelige, korrupte og prostituerte politikere, blir alt for enkelt! De aller, aller fleste politikere i Norge er vanlige mennesker med et engasjement litt over middels, som faktisk bruker mye tid på politikken, etter at de har kommet hjem fra arbeid, spist middag, vært med guttungen på fotballtrening og sett Dagsrevyen. Da sitter de med sakspapirer, som sikkert ikke alltid er like spennende da de på lokalt plan ofte handler om plasseringen av en skarve parkeringsplass i Kongens gate, og forbereder seg til gruppemøter og bystyre. Og dette gjør de av hovedsaklig to grunner: 1. De synes politikk er en spennende og interessant hobby, på samme måte som andre driver med veteranbil eller laksefiske for den saks skyld. 2. De har faktisk et reelt ønske om å være med å påvirke de beslutninger som må gjøres for at et samfunn, være seg på nasjonalt eller lokalt plan, skal fungere. Avslutningsvis vil jeg oppfordre alle til å ta turen til valglokalene i dag, og jeg er av dem som mener at en blank stemme er bedre enn ingen stemme. |
|
|
|
15.09.03 - 10:14
|
|
|
Jeg takker Grisebonden for god støtte. La oss ikke undergrave demokratiet ved å sitte hjemme. I andre land ofrer folk livet for å få rett til demokratisk medinnflytelse ved valg, og så skulle vi som har denne retten, ikke bruke den? For all del: Gå og stem!
Svaret til deg, Querrulanten er greit: Ingen av dem! Verken den som sitter hjemme eller den som stemmer blankt gjør noe fornuftig. Det de gjør for demokratiet, er å undergrave det. Det er spådd at dagens valg vil gi historiens laveste valgdeltakelse. La oss gjøre den spådommen til skamme. M.a.o.: Finn fram valgkortet og gå og stem. NB: Selv gjorde jeg min borgerplikt klokka 0905 i dag. Det gjorde ikke vondt! |
|
|
|
16.09.03 - 12:13
|
|
|
Sitat Opprinnelig skrevet av Kalle K
Svaret til deg, Querrulanten er greit: Ingen av dem! Verken den som sitter hjemme eller den som stemmer blankt gjør noe fornuftig. Det de gjør for demokratiet, er å undergrave det. Hvem hadde du stemt på hvis valget stod mellom Hitler og Stalin, Kalle K? Du hadde vel ikke undergravd demokratiet, hm? |
|
|
|
16.09.03 - 12:37
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 889 Ble medlem: 18.03.2003 Fra: I skogen utenfor Moss Bruker nr.: 11 371 |
Sitat Opprinnelig skrevet av Querrulanten
Hvem hadde du stemt på hvis valget stod mellom Hitler og Stalin, Kalle K? Jøss, var de på valg denne gangen? De stilte ikke lister i min kommune... Gjorde de det hos deg, Q? Ikke det? NEI, SÅ KAN DU SE FOR SVARTE SVINGENDE Å HOLDE DEG TIL VIRKELIGHETEN, D... ........?!!! (Beklager, det måtte bare ut..) |
|
|
|
16.09.03 - 13:01
|
|
|
Sitat Opprinnelig skrevet av Grisebonden
Jøss, var de på valg denne gangen? De stilte ikke lister i min kommune... Gjorde de det hos deg, Q? Ikke det? NEI, SÅ KAN DU SE FOR SVARTE SVINGENDE Å HOLDE DEG TIL VIRKELIGHETEN, D... ........?!!! (Beklager, det måtte bare ut..) Så du takler ikke hypotetiske spørsmål, nei. Godt å vite. Nå er jeg så bortskjemt at jeg begynner å bli helt trassig! |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 24.05.13 - 22:51 |
|