Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

Reply to this topicStart new topic
Ditt drømmedanseband?
Berit Kolsen
post 05.11.07 - 13:03
Innlegg #1

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 17.09.2007
Bruker nr.: 37 503

Håper det er lov å lage litt off-topic diskusjoner her også! Hvis ikke er det bare å slette tråden.

Det jeg lurer på er hvem dere ville ha med hvis dere hadde muligheten til å sette sammen drømmedansebandet. Mitt forslag er:

William Kristoffersen: Bass
Åge Aleksandersen: Vokal
Terje Tysland: Gitar
Stian Cargo Fossum: Banjo
Dag Olav (fra Dag Olavs): trommer.

Ville kanskje ikke blitt et typisk danseband, men tror denne lineup'en ville får folk til å sparke skikkelig fra på dansegulvet!
Go to the top of the page

+Quote Post
kranglefanten
post 05.11.07 - 16:14
Innlegg #2

Ble medlem: 05.11.2006
Bruker nr.: 33 974

Sitat
Opprinnelig skrevet av Berit Kolsen
Håper det er lov å lage litt off-topic diskusjoner her også! Hvis ikke er det bare å slette tråden.

Det jeg lurer på er hvem dere ville ha med hvis dere hadde muligheten til å sette sammen drømmedansebandet. Mitt forslag er:

Ville kanskje ikke blitt et typisk danseband, men tror denne lineup'en ville får folk til å sparke skikkelig fra på dansegulvet!

Hvem skal synge? Jeg har vanskelig for å se for meg Aleksandersen og Tysland som danseband-sangere...

+Quote Post
cleany
post 05.11.07 - 19:36
Innlegg #3

Fast bruker

Ble medlem: 04.02.2007
Bruker nr.: 35 225

Sitat

Tja; morsomt forslag, men er enig med kranglefanten her for i våre ører høres med forøvrig personlig respekt å melde Terje Tysland ut som han fremdeles er i stemmeskiftet med urolig stemme og Åge Alexandersen har en ganske hes stemme, men det var en veldig fin morsom trår du lagde, Berit Kolsen. Vil være forsiktig med å uttale meg om Stian Cargo Fossum og Dag Olav da disse to er ukjente for oss. William Kristoffersen er en aldeles utmerket bassist og er også en dyktig sanger.

+Quote Post
Berit Kolsen
post 05.11.07 - 19:52
Innlegg #4

Sitat
Opprinnelig skrevet av cleany
Tja; morsomt forslag, men er enig med kranglefanten her for i våre ører høres med forøvrig personlig respekt å melde Terje Tysland ut som han fremdeles er i stemmeskiftet med urolig stemme og Åge Alexandersen har en ganske hes stemme, men det var en veldig fin morsom trår du lagde, Berit Kolsen. Vil være forsiktig med å uttale meg om Stian Cargo Fossum og Dag Olav da disse to er ukjente for oss. William Kristoffersen er en aldeles utmerket bassist og er også en dyktig sanger.

Kanskje litt sært med Tysland og Åge i et tradisjonelt danseband, men for meg er et danseband i ordets rette forstand et band man kan danse til. Jeg tror Terje eller Åge kunne tilført den litt glatte sjangeren litt rock'n roll liksom! Ikke det at ikke William K. kan rocke altså!
Stian spiller forresten i Cargo, og Dag Olav i Dag Olavs. Knallband begge to med veldig gode dansbare låter! Benytter forresten anledningen til å gratulere Ole Ivars med nok en pris for sin hyggelige musikk, og ser frem til gjennomlytting av deres nye CD "Vi lever i håpet".

+Quote Post
cleany
post 05.11.07 - 21:35
Innlegg #5

Fast bruker

Sitat
Kanskje litt sært med Tysland og Åge i et tradisjonelt danseband, men for meg er et danseband i ordets rette forstand et band man kan danse til. Jeg tror Terje eller Åge kunne tilført den litt glatte sjangeren litt rock'n roll liksom! Ikke det at ikke William K. kan rocke altså!
Stian spiller forresten i Cargo, og Dag Olav i Dag Olavs. Knallband begge to med veldig gode dansbare låter! Benytter forresten anledningen til å gratulere Ole Ivars med nok en pris for sin hyggelige musikk, og ser frem til gjennomlytting av deres nye CD "Vi lever i håpet".

Har gått gjennom adressefeltet, tylden.no og danseband.no for å prøve å finne ut av om disse du nevner kunne ha en hjemmeside for kanskje en smakebit av et lydspor, men de er sannsynligvis ikke registrert ennå ettersom resultatet var null. Hva du mener med litt rock`n roll er jeg ikke sikker på, men da bør det være den rock`n rollen som baseres på rock around the clock-sjangeren, dvs. litt kjappere rytmer ellers vil dansebandmusikken bli nærmest ødelagt mener nå jeg. Dog kun min mening.

+Quote Post
Berit Kolsen
post 05.11.07 - 21:51
Innlegg #6

Sitat
Opprinnelig skrevet av cleany
Har gått gjennom adressefeltet, tylden.no og danseband.no for å prøve å finne ut av om disse du nevner kunne ha en hjemmeside for kanskje en smakebit av et lydspor, men de er sannsynligvis ikke registrert ennå ettersom resultatet var null. Hva du mener med litt rock`n roll er jeg ikke sikker på, men da bør det være den rock`n rollen som baseres på rock around the clock-sjangeren, dvs. litt kjappere rytmer ellers vil dansebandmusikken bli nærmest ødelagt mener nå jeg. Dog kun min mening.

De har nok ikke lagt så mye ut på nett ennå, for bandene er relativt nye. Har hørt rykter om at Dag Olavs kommer på Tylden i løpet av høsten08. Enig med deg i med around the clock. Hardere enn det bør det ikke være før dansefoten slår krøll!

Men hva er DITT drømmedanseband?

+Quote Post
cleany
post 05.11.07 - 23:23
Innlegg #7

Fast bruker

Sitat
De har nok ikke lagt så mye ut på nett ennå, for bandene er relativt nye. Har hørt rykter om at Dag Olavs kommer på Tylden i løpet av høsten08. Enig med deg i med around the clock. Hardere enn det bør det ikke være før dansefoten slår krøll!

Men hva er DITT drømmedanseband?

Du har virkelig funnet en fin tråd må jeg si selv om selv et slik tema neigu er enkelt, nødvendigvis, for vi har en mengde flotte band med dertil reportoar og artister her til lands, men jeg kan jo prøve et eksempel etter litt grubling uavhengig av personens alder:

Christer Sjøgren---------------------------------------sang/gitar

William K (Ole Ivars)-----------------------------------bass

Finn Eriksen (før han gikk over til jazz)------------------trompet

Geir Karlsen (orkesterleder før han gikk over til jazz)-----orgel/keybord

Anne Nørdsti-------------------------------------------sang

Hardere enn rock around the clock-sjangeren bør det absolutt unngås ellers vil danseband-sjangeren isåfall miste sitt flotte smidige folkelige preg mener jeg da det isåfall vil gradvis gå over i hardrock-sjangeren, og da melder vi absolutt pass! Kunne gjerne laget mer enn en liste på et drømmeband da det er et utall av flotte mennesker i denne sammenheng, men det er litt vrient å huske navnet på disse artistene sånn i farta, så jeg har nå satt mitt foreløpige eksempel her. Hva Finn Eriksen angår har vel han et rykte på seg for å være iallfall Norges beste trompetspiller såvidt meg bekjent sammenlignet med Ole Edvard Antonsen som også er meget dyktig, men Finn Eriksen hadde tross alt Lappland/gloryland da han var med i Geir Karlsens orkester en gang i tiden, og denne versjonen har jeg faktisk. Ja, du valgte et delikat og morsomt emne må jeg si, Berit K.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 24.05.13 - 02:49 RSS