Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

Reply to this topicStart new topic
Politikere og partier
ingrid89
post 10.09.03 - 19:53
Innlegg #1

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 12.02.2003
Bruker nr.: 10 560

En annen ting jeg undrer meg over, er politikere!
På skolen har vi et valgprosjekt, der vi skal finne ut om ett av partiene. Gruppen min har AP. Da vi skulle finne stoff, gikk jeg inn på internett og så hva de skrev om på hjemmesiden, og prøvde å finne ut hva de "brenner" for.
Og hva skriver de om? Ikke hva de selv mener, men at Høyre, SV, FrP osv. gjør feil. Og dette gjelder selvsagt ikke bare AP, men var bare et eksempel.
Så gikk jeg i valgbodene i dag for å få noen brosjyrer. Og hva står det der?
"blablabla gjør Høyre feil. Det vil ikke vi" "blablabla gjør FrP feil. Så dumme er ikke vi." Hva er det de vil oppnå ved å rakke ned på de andre? Er det bare fordi de egentlig ikke har noe å fare med, og må derfor si hva DE ANDRE gjør feil? Så hvis du også har valgprosjekt, eller bare vil finne ut om et parti, kan du ikke gå i valgboden til partiet du skal finne ut om, men konkurrenten!
Go to the top of the page

+Quote Post
Querrulanten
post 11.09.03 - 08:01
Innlegg #2

Fast bruker

Ble medlem: 27.08.2003
Bruker nr.: 13 315

Det er og blir en tragedie at politikere generelt er mer opptatt av å finne noen å legge skylden på framfor å bruke like mye tid og resurser på å løse selve problemet å forhindre at det gjentar seg.
Det er fint du kan se dette i deres partiprogrammer som slettes ikke er partiprogrammer idet hele tatt, men bare en drøss beskyldninger med skittkasting om alle de andre.

+Quote Post
ingrid89
post 11.09.03 - 16:00
Innlegg #3

Fast bruker

Og én ting til, de motsier seg selv!
I dag hadde vi opplesning av prosjektet, og dette gjaldt selvfølgelg ikke bare AP, men jeg tar dem som eksempel. Ett sted skriver de at "i sentrum er det ok med renholdet, men med én gang du kommer ut av sentrum flyter søpla over alt. Dette syns vi er urettferdig.", mens i avisen skriver de"Vi vil sørge for feiing av gatene i sentrum minst én gang i uken, og jevnlig utenfor." Så hva mener de egentlig? Har de egentlig ingenting å si, så de må helgardere seg for at folk skal være enige? Nei, politikere og valgkamp er og blir noe herk!

+Quote Post
nyfrelst
post 11.09.03 - 16:38
Innlegg #4

Fast bruker

Ble medlem: 17.11.2002
Bruker nr.: 8 681

Ingrid, kanskje du...en vakker dag kan bli en god kanidat til å besitte statsministersete!

+Quote Post
ingrid89
post 11.09.03 - 17:00
Innlegg #5

Fast bruker

Hehe, kanskje, kanskje ikke... For 5 år siden husker jeg at jeg ville bli Statsminister den gang jeg kom til å bli stor, men jeg har funnet ut at det kan være litt vanskelig?? (Også var det vel mest fordi jeg trodde at da bestemte jeg over broren min...)

+Quote Post
Querrulanten
post 12.09.03 - 03:30
Innlegg #6

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av ingrid89
Og én ting til, de motsier seg selv!
Så hva mener de egentlig? Har de egentlig ingenting å si, så de må helgardere seg for at folk skal være enige? Nei, politikere og valgkamp er og blir noe herk!

Selvmotsigende politikk gir flest stemmer statistisk sett, så det gjelder å helgardere seg så mye som mulig. Derfor har ikke politikerne så mye å si som appelerer til unge menneskers sunne fornuft som av den grunn anser politikk og valg for å være noe herk.
Dette siste er jo greit nok, men hva er det egentlige alternativet til politikere og valg?

+Quote Post
Kalle K
post 15.09.03 - 10:44
Innlegg #7

Aktiv bruker

Ble medlem: 02.09.2003
Bruker nr.: 13 369

Sitat
Opprinnelig skrevet av Querrulanten
Derfor har ikke politikerne så mye å si som appelerer til unge menneskers sunne fornuft som av den grunn anser politikk og valg for å være noe herk.

Dette, min gode diskusjonspartner, er ikke riktig! Politikerne har en masse å si som de unge bør lytte til - slik at de kan gi sin tilslutning til det, eller ta avstand fra det. Vi eldre er snart borte, men de unge skal leve i den framtiden som politikerne legger grunnlaget for. Uinteresserte og giddalause unge som ikke interesserer seg for politikk, interesserer seg dermed heller ikke for sin egen framtid.

Å appellere til de unge, er ikke å stryke dem med hårene og si noe de liker å høre, men å si noe om saker som er viktige for utformingen av dagens og morgendagens samfunn.

Derfor: Ta standpunkt. Har du stemmerett, så gå og stem i dag. Send foreldrene dine avgårde også. Forlang at de er voksne og tar ansvar. Få dem avgårde i god tid før klokka 20.00 i kveld. Lykke til!

+Quote Post
ingrid89
post 15.09.03 - 16:11
Innlegg #8

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av Kalle K
Forlang at de er voksne og tar ansvar. Få dem avgårde i god tid før klokka 2000 i kveld.

klokka totusen???? ;)

+Quote Post
nyfrelst
post 15.09.03 - 16:22
Innlegg #9

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av ingrid89
klokka totusen???? ;)

Kalle K er full av store ord og valgflesk!

+Quote Post
Kalle K
post 15.09.03 - 18:23
Innlegg #10

Aktiv bruker

Hei, Ingrid89 og nyfrelst.

Det er jammen bra at dere er våkne og griper fatt i det vesentlige.
Mener dere virkelig at et manglende punktum, dvs. en skrivefeil, var det eneste som er verdt å drøfte i mitt innlegg?

Da skjønner jeg jo at dere ikke er opptatt av småting som valg og lokaldemokrati.

Skjønt, det er ikke for sent ennå. Bruk stemmeretten. Klokka 20.01 er det for sent.

+Quote Post
nyfrelst
post 15.09.03 - 23:43
Innlegg #11

Fast bruker

K Kanin...jeg har stemt. - men ikke FrP.
Jeg håper du ikke nå kommer med en av dine taler om at vi alle sammen over natten skal få det så mye bedre bare vi gjør som du sier...å stemme Frp.
Nix-nei...jeg har aldri vært, er ikke, kommer aldri til å bli noen FrP-velger!

Om denne feilen du gjorde her, så se nå litt humoristisk på det!
Det var Ingrid som var så våken at hun så det, og jeg bare lekte meg med ord!

+Quote Post
nyfrelst
post 15.09.03 - 23:49
Innlegg #12

Fast bruker

Partiprogrammet går i store trekk ut på å styrte Arbeiderpartiet. Stem hva dere vil, bare ikke Arbeiderpartiet.
Denne gangen er det nok for sent, men jeg håper på å drive en aggressiv og seriøs valgkamp i 2007.

He-he!

+Quote Post
Kalle K
post 16.09.03 - 07:42
Innlegg #13

Aktiv bruker

Hei, nyfrelst.

Har jeg virkelig uttrykt meg slik at noen tror jeg stemmer Frp? For sikkerhets skyld: Frp er det siste partiet jeg vil stemme på. Til og med RV står meg nærmere enn CIH og co.

+Quote Post
Querrulanten
post 16.09.03 - 11:52
Innlegg #14

Fast bruker

Sitat
Hei, nyfrelst.

Har jeg virkelig uttrykt meg slik at noen tror jeg stemmer Frp? For sikkerhets skyld: Frp er det siste partiet jeg vil stemme på. Til og med RV står meg nærmere enn CIH og co.

Ta deg sammen, mann! Kommunisme er ikke bare ut idag. Den er stein dau.

+Quote Post
nyfrelst
post 16.09.03 - 12:29
Innlegg #15

Fast bruker

Sitat
Hei, nyfrelst.

Jeg ber herved om unnskyldning for at jeg blingsa litt med hvem er hvem. Det var faktisk en annen debattant som også oppfordra i det vide og det breie (greit nok det) til å bruke stemmen sin, og videre så ble innleggene mer og mer farga av Frp. Men dette var altså ikke deg, og det skulle jeg ha sjekket mer enn som så.
Jeg forsøkte å sjekke, men ganske overfladisk..trykka på 'søk' og da det første setningen: 'stem gjerne Frp' kom opp, var jeg sikker i min sak.
Jeg har nå sett igjennom innleggene dine, og du er slett ikke spesielt vennlige til Carl I og co.
Sorry-sorry, - håper du tåler en støyt.

Og ps. Jeg stemte! Klokka 19:26!

+Quote Post
ingrid89
post 16.09.03 - 15:01
Innlegg #16

Fast bruker

Sitat
Hei, Ingrid89 og nyfrelst.

Det er jammen bra at dere er våkne og griper fatt i det vesentlige.
Mener dere virkelig at et manglende punktum, dvs. en skrivefeil, var det eneste som er verdt å drøfte i mitt innlegg?

Da skjønner jeg jo at dere ikke er opptatt av småting som valg og lokaldemokrati.

Skjønt, det er ikke for sent ennå. BRUK STEMMERETTEN. Klokka 20.01 er det for sent.

Så du tror 14-åringer har stemmerett?

+Quote Post
Kalle K
post 16.09.03 - 19:38
Innlegg #17

Aktiv bruker

Nei.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 20.05.13 - 15:45 RSS