Mobberne bør sendes til egnet skole |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Mobberne bør sendes til egnet skole |
14.02.03 - 19:25
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Banned by Moderators Innlegg: 35 Ble medlem: 13.02.2003 Bruker nr.: 10 579 |
Nå er jeg luta lei av at folk mobber andre.SEND MOBBERNE TIL EN SKOLE FOR SEG SELV!!!!!!!!!
|
|
|
|
| Uregistrert-SeaLion_* |
14.02.03 - 20:41
|
|
Uregistrerte brukere |
Opprinnelig skrevet av Passat Nå er jeg luta lei av at folk mobber andre.SEND MOBBERNE TIL EN SKOLE FOR SEG SELV!!! Og hvilken skole synes du skal hive ut alle de andre elevene slik at mobberne får en egen skole??? Si meg, har du aldr ertet et annet menneske i hele ditt liv??? Er du en reinkarnasjon av Jesus??? |
|
|
|
15.02.03 - 01:26
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Banned by Moderators Innlegg: 35 Ble medlem: 13.02.2003 Bruker nr.: 10 579 |
Jo.men ikke kraftig.Det finnes grenser.De som går for langt kan sendes til egnet skole.
|
|
|
|
15.02.03 - 11:47
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 4 601 Ble medlem: 20.11.2002 Bruker nr.: 8 821 |
Tror det er slikt som kalles "troillskol' " på dialekt*sss*
Å havne på trollskole var en trussel til oss små og håpefulle som hadde maur i baken og var høyt og lavt....også i naboens eple trær. Der skulle etter sigende alle om ikke hørte etter,alle som var slemme,ikke ordnet etter seg,som ertet og plaget,knuste vinduer og sånn forøvrig slike som ikke var "å ha i hus", havne. |
|
|
|
15.02.03 - 12:32
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 741 Ble medlem: 17.11.2002 Bruker nr.: 8 681 |
Man kan nok ønske og synes dette er den eneste vei å gå dersom man har blitt mobbet selv, har barn som har blitt mobbet, vært vitne til, - ja jeg forstår sinnet. Men jeg tror ikke en egen skole for mobberne er løsningen. Man kan ikke isolere et slikt problem fysisk, og slett ikke når det gjelder barn. Jeg tror heller at mere resurser i skolene er løsningen, en kvalitetstssikring som ivaretar miljøet. men dette kan virke som et utopia i dagens skoler, ikke sant. Synes også skolene er rimelig treg med å reagere når noen blir mobbbet, det virker som de venter at det skal nok gå over osv. Det finnes gode mobbeprogram i skolene, men jeg vet ikke hvorvidt dette er vanlig i bruk. Vet at noen skoler ikke har tid og resurser til å bruke dette materiale.
Et tanke; Det er da folk i dagens Norge som ungene/ungdommene ser opp til. Hvorfor kan ikke disse kjente fjesene vise sin profil angående mobbing. Det er jo slik at unger (og alle sammen egentlig) er veldig opptatt av å føle støtte og være en del av noe. Dette er muligens et stort apparat å sette igang, men tanken er ikke dum ---- synes nå jeg. |
|
|
|
15.02.03 - 15:05
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 4 601 Ble medlem: 20.11.2002 Bruker nr.: 8 821 |
Mye mere må gjøres...mye mye mere....men å separere mobbere og offer fjerner sjelden problemene,bare symptomene.
I et fåtall tilfeller kan hende det er det eneste som kan forhindre at en sjel knekker fullstendig sammen,og da må det kunne vurderes.Men i prinsippet må konflikter løses for å få et godt resultat. |
|
|
|
13.06.03 - 16:15
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 8 Ble medlem: 13.06.2003 Bruker nr.: 12 737 |
Vel, det fines jo allerede "spesialskoler" der barn med adferdsproblemer eller kriminelle barn blir sendt.
Først og fremst synes jeg skolene burde prøve å gjøre noe med mobbingen selv, noe de sjelden gjør. Det finnes metoder og virkemidler, og jeg har sett dem blitt lagt frem av foreldre, men jeg har aldri sett dem i bruk. Om ingenting nytter, er det da riktig at mobbeofferet må flytte? Da finner bare mobberen et nytt offer, og fortsette med det samme som før. Da synes jeg det er bedre at man flytter mobberen - for om mobberen kommer til en ny skole der han/hun kanskje ikke kjenner noen må han/hun passe på oppførselen sin for ikke å bli mobbet selv. |
|
|
|
10.07.03 - 20:43
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 447 Ble medlem: 22.04.2003 Bruker nr.: 11 922 |
Javisst finnes det antimobbeprogrammer... På ungdomsskolen brukte vi utallige timer til å se antimobbefilmer. Det ble til at hele klassen satt og lo seg ihjel over de morsomme klærne folk hadde på seg... filmene var nemlig fra 70/80-tallet.
I tillegg ble vi presentert for statistikk over hvordan mobbegrupper gjerne er bygd opp, analyser av mobbere og hefter og filmer som presenterte mobbeoffer og forsøkte å bevise at mobbeoffer er helt vanlige folk, og oftest har de ikke en eneste ytre egenskap som kan indikere hvorfor de blir mobbet. Greit nok. Men om dere tror noe av det funker....? Tro om igjen. |
|
|
|
18.01.09 - 15:41
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 317 Ble medlem: 12.02.2003 Bruker nr.: 10 560 |
[quote name='Passat' date='14.02.03 - 18:25' post='80372']
Nå er jeg luta lei av at folk mobber andre.SEND MOBBERNE TIL EN SKOLE FOR SEG SELV!!!!!!!!! [/quote] Det var kanskje å ta litt hardt i, mobberne er mennesker de også. Men det er viktig å ta tak i mobbingen, konfrontere mobberen(e). Finne grunnen, ta tak i problemer mobberen eventuelt måtte ha. Konfrontere likegyldige medelever. Ta godt hånd om ofre. Tro på elever som sier de ikke trives så godt, ikke børste bort problemene. Skolen bør dessuten være tydeligere på hva elever ikke skal akseptere, være veldig mye mer på vakt for folk med problemer. Det finnes ikke noe som heter å bry seg for mye. Om man mistenker at noen ikke har det bra, men vedkommende har det, er det jo ikke noe problem! Man skal kunne trives på skolen. Nå som jeg er ferdig med skolen ser jeg jo at de 13 årene først og fremst ikke bare skal være faglig læring, men også om det sosiale det å ta ansvar for sitt eget liv. Der har norsk skole MYE å forbedre seg på. |
|
|
|
23.01.09 - 17:55
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 144 Ble medlem: 14.06.2003 Fra: Trånnjæmm Bruker nr.: 12 772 |
[quote name='en-eller-annen' date='18.01.09 - 14:41' post='1317187']Dettte er et sitat[/quote]
[i]kursiv[/i] [b]fet skrift[/b] (Jeg bare tester ...) Dette innlegget har vært redigert av SeaLion: 23.01.09 - 17:58 |
|
|
|
27.02.09 - 01:51
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 132 Ble medlem: 06.12.2007 Bruker nr.: 38 198 |
[quote name='Passat' date='14.02.03 - 18:25' post='80372']
Nå er jeg luta lei av at folk mobber andre.SEND MOBBERNE TIL EN SKOLE FOR SEG SELV!!!!!!!!! [/quote] Professor Dan Olweus har i mange år vært en mobbe-guru i Norge. Altfor mange år etter min mening. For resultatet etter år med hans opplegg for hvordan bli kvitt mobbing, er lik null. Mobbingen blir bare verre og verre. Ja, det er gått så langt at nå er det kommet opp forslag om å gjeninnføre egne skoler for elever med adferdsproblemer. Og mobbing er absolutt et adferdsproblem! Med slike resultater skulle en tro at mobbe-guruen ville pent bli bedt om å holde kjeft og ikke fortsette å belaste allerede overbelastede skolebudsjetter. Men det blir nok ikke før the final countdown. For Keiserens nye klær er stadig en levende del av norsk samfunnsliv. |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 19.06.13 - 00:18 |
|