Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

> Gå til nettsiden

nrk.no/melodigrandprix

3 Sider V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
Hvem skal kommentere ESC i år?, Har hørt noen rykter, undrer på hva som stemmer
Diskus
post 18.04.12 - 14:06
Innlegg #1

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 15.01.2006
Bruker nr.: 29 361

Kanskje noen kan fortelle det, er det bestemt? Blir det to kommentatorer?
Go to the top of the page

+Quote Post
Solsikken
post 18.04.12 - 14:27
Innlegg #2

Fast bruker

Ble medlem: 30.05.2010
Bruker nr.: 43 025

Heh , om vi skal tro Wikipedia på Norsk er det Jahn Teigen. laugh.gif laugh.gif laugh.gif Er nok ikke sant. tongue.gif biggrin.gif

Dette innlegget har vært redigert av Solsikken: 18.04.12 - 14:28

+Quote Post
yndlingsdyr
post 18.04.12 - 14:37
Innlegg #3

Fast bruker

Ble medlem: 02.05.2009
Fra: Akershus/Aust-Agder
Bruker nr.: 40 147

Jeg så også det på Wikipedia men det er liksom for bra til å tro på. Har bare hørt ham på radio en gang, beste kommentator EVER wub.gif

+Quote Post
Diskus
post 18.04.12 - 14:40
Innlegg #4

Fast bruker

Han var ganske bra i 91, sammen med John Andreassen. De var friske og uformelle. Underholdninende, uten å bli flåsete og for negative, slik som Jostein Pedersen.

Hadde også hørt om dette ryktet. Men Wikipedia vet jeg ikke om jeg stoler på. Spesielt ikke den engelske smile.gif

Jeg liker godt Olav VS i grunn. Men synes også kampansjen her inne for å få Harlekin som kommentator er interessant. Han ville jeg gjerne hatt der. Tror han hadde vært veldig flink!

+Quote Post
superdresser
post 18.04.12 - 14:47
Innlegg #5

Fast bruker

Ble medlem: 09.01.2009
Fra: Asker
Bruker nr.: 39 522

Tegen!!!!!!????? sad.gif

NEI.............!!

Skomaker bli ved din lest. Sier nå jeg. dry.gif

+Quote Post
eric82oslo
post 20.04.12 - 03:40
Innlegg #6

Fast bruker

Ble medlem: 23.03.2005
Fra: Oslo
Bruker nr.: 24 235

Herlige, skjønne Edvard af Sillen. Den svenske kommentatoren. smile.gif

http://svtplay.se/v/2425784/eurovision_son...,k104109,2,f,-1

+Quote Post
Valentina76
post 20.04.12 - 09:25
Innlegg #7

Fast bruker

Ble medlem: 15.03.2012
Fra: Sandefjord
Bruker nr.: 72 185

Um...mulig jeg er den eneste, men jeg ønsker meg VIRKELIG Jostein Pedersen tilbake... rolleyes.gif

+Quote Post
Toppboy
post 20.04.12 - 10:31
Innlegg #8

Fast bruker

Ble medlem: 23.04.2003
Fra: Rogaland
Bruker nr.: 11 972

Sitat(eric82oslo @ 20.04.12 - 03:40) *
Herlige, skjønne Edvard af Sillen. Den svenske kommentatoren. smile.gif

http://svtplay.se/v/2425784/eurovision_son...,k104109,2,f,-1

Han er fantastisk. Stemmen hans gir meg en sånn god-følelse smile.gif

+Quote Post
å2ril
post 20.04.12 - 15:04
Innlegg #9

Fast bruker

Ble medlem: 03.04.2010
Bruker nr.: 42 738

Bare de (den) vet å holde munnen lukket under fremføringen av bidragene + vettuge kommentarer ispedd humor, ironi og litt frekkhet innimellom er jeg fornøyd....

+Quote Post
superdresser
post 20.04.12 - 15:18
Innlegg #10

Fast bruker

Ble medlem: 09.01.2009
Fra: Asker
Bruker nr.: 39 522

Sitat(Valentina76 @ 20.04.12 - 09:25) *
Um...mulig jeg er den eneste, men jeg ønsker meg VIRKELIG Jostein Pedersen tilbake... rolleyes.gif

Å neida. Det er fler av oss......

+Quote Post
OSLO/LISBOA2009
post 20.04.12 - 15:36
Innlegg #11

Fast bruker

Ble medlem: 29.03.2008
Fra: Malmö, Sverige
Bruker nr.: 38 833

Sitat(superdresser @ 20.04.12 - 15:18) *
Å neida. Det er fler av oss......

Mange fler! smile.gif

+Quote Post
DeadSinceSeptemb...
post 20.04.12 - 16:08
Innlegg #12

Fast bruker

Ble medlem: 21.03.2012
Fra: Sørlandet/Oslo
Bruker nr.: 72 249

Sitat(OSLO/LISBOA2009 @ 20.04.12 - 15:36) *
Mange fler! smile.gif

Absolutt biggrin.gif Men dessverre er det nok en drøm som ikke blir oppfylt å få Jostein tilbake sad.gif

+Quote Post
Esc-elskeren
post 20.04.12 - 16:15
Innlegg #13

Fast bruker

Ble medlem: 08.02.2007
Bruker nr.: 35 302

Sitat(OSLO/LISBOA2009 @ 20.04.12 - 14:36) *
Mange fler! smile.gif

Her er enda en smile.gif Savner "Grand Prix-stemmen"!

+Quote Post
harlekin
post 20.04.12 - 17:14
Innlegg #14

Fast bruker

Ble medlem: 21.02.2005
Bruker nr.: 23 555

Vet ikke hvorfor, men jeg har vanskeligheter for å tro at Teigen skal kommentere.
Slettan har blitt brukt i nettmøter hos NRK og lignende under den norske finalen, så jeg tror det blir han også i år.
Holdt på i si, dessverre. Han var helt grei, men det er tydelig at hans engasjement er litt profesjonelt påtatt.
Men det blir nok Slettan.
Det er mulig Teigen skal være med på noe nettmøter eller noe. Har sett han på Facebook si at hans favoritt hittil er Albania, og han sagt noe om Toojis startnummer.
Teigen var bra i 1991, men føler at han ikke er nok på "ballen" til å kommentere i år.

Noen savner Jostein Pedersen, det gjør ikke jeg. Jeg liker entusiasme og glede rundt programmet, og ikke en mumlende gubbe som bruker enhver anledning til selv å komme i fokus, gjerne ved å erte på seg svenskene og andre deltakere i så stor grad at jeg tror det har kostet oss en del poenger gjennom årene.
Men det var hans stil, og jeg vet at hans Grand Prix engasjement er ekte, og han er en hyggelig kar. Hadde han vært det også som kommentator kunne jeg likt han i den rollen, selv om han la stemmen i så dypt leie at noen av kommentarene forsvant i lydbildet.

I de siste årene har jeg likt både Per Sundnes og Hanne Hoftun :-)

+Quote Post
Malene
post 20.04.12 - 17:43
Innlegg #15

Fast bruker

Ble medlem: 08.03.2009
Bruker nr.: 39 927

Skulle likt å høre Per Sundnes som kommentator. Men han er nok opptatt med "manager"-rollen sin for Tooji og de andre som skal på scenen for Norge. smile.gif

+Quote Post
Keith Timmons
post 20.04.12 - 18:37
Innlegg #16

Fast bruker

Ble medlem: 20.02.2009
Bruker nr.: 39 785

Sitat(Malene @ 20.04.12 - 16:43) *
Skulle likt å høre Per Sundnes som kommentator. Men han er nok opptatt med "manager"-rollen sin for Tooji og de andre som skal på scenen for Norge. smile.gif

Har ikke Per vært kommentator før en gang, da? Jeg husker at det var et år jeg måtte slå over til Sverige. Jeg tror det var 2007, for det overrasket meg hvor skuffet de var over at The Ark ikke hadde fått noen poeng. Den norske kommentatoren var virkelig ille, og jeg lurer på om ikke det var Per Sundnes faktisk. I hvert fall var det ikke Jostein.

+Quote Post
Diskus
post 20.04.12 - 18:43
Innlegg #17

Fast bruker

Sitat(harlekin @ 20.04.12 - 17:14) *
Noen savner Jostein Pedersen, det gjør ikke jeg. Jeg liker entusiasme og glede rundt programmet, og ikke en mumlende gubbe som bruker enhver anledning til selv å komme i fokus, gjerne ved å erte på seg svenskene og andre deltakere i så stor grad at jeg tror det har kostet oss en del poenger gjennom årene.
Men det var hans stil, og jeg vet at hans Grand Prix engasjement er ekte, og han er en hyggelig kar. Hadde han vært det også som kommentator kunne jeg likt han i den rollen, selv om han la stemmen i så dypt leie at noen av kommentarene forsvant i lydbildet.

Enig i alt det! En fin fyr. Men ALTFOR frekk, negativ og kom dessuten med mye tull som verken har med musikken eller er vektig info om artistene å gjøre. Det ble for mye JP-show rett og slett.

Jeg liker Slettan. Også han kan være litt på kanten frekk innimellom, men er sjelden over streken. Han virker i alle fall neøytral, og vil ikke fremheve seg selv for mye. Er mer ydmyk på artsitenes vegne, og det bør man være. Kommer med noe matnyttig info i alle fall. Litt morsom også i blant. Han er også flink mer å holde tritt med info etc. under avstemningen, og der var JP også dårlig, han sa jo knapt noe! Kunne kanskje hatt en kommentator som var mer fan av ESC. Men! En fyr som E. Af Sillen viser at man kan være ganske ubrukelig som musikkanhalytiker, selv om man er fan.

+Quote Post
Malene
post 20.04.12 - 19:08
Innlegg #18

Fast bruker

Sitat(Diskus @ 20.04.12 - 18:43) *
Enig i alt det! En fin fyr. Men ALTFOR frekk, negativ og kom dessuten med mye tull som verken har med musikken eller er vektig info om artistene å gjøre. Det ble for mye JP-show rett og slett.

Jeg liker Slettan. Også han kan være litt på kanten frekk innimellom, men er sjelden over streken. Han virker i alle fall neøytral, og vil ikke fremheve seg selv for mye. Er mer ydmyk på artsitenes vegne, og det bør man være. Kommer med noe matnyttig info i alle fall. Litt morsom også i blant. Han er også flink mer å holde tritt med info etc. under avstemningen, og der var JP også dårlig, han sa jo knapt noe! Kunne kanskje hatt en kommentator som var mer fan av ESC. Men! En fyr som E. Af Sillen viser at man kan være ganske ubrukelig som musikkanhalytiker, selv om man er fan.

Hva er det dere vil at kommentatoren skal være? Skal han være som en sportskommentator som refererer det som skjer uten å mene noe om prestasjonene, eller skal han underholde? Jeg tenker litt av begge deler er bra. Men man kan da ikke finne noen som fyller alle kriterier slik at vi alle blir fornøyde. Det mennesket fins ikke, tror jeg. tongue.gif
Under poengutdelingen trenger vi ikke så mye kommentering, men litt info om hvordan forskjellige land tradisjonelt stemmer og hvordan ting utvikler seg underveis er ok. Og selvsagt entusiasme hvis det går bra for Norge. Men ikke Synnøve Svabø-hysteri.

+Quote Post
Toppboy
post 20.04.12 - 19:15
Innlegg #19

Fast bruker

Ble medlem: 23.04.2003
Fra: Rogaland
Bruker nr.: 11 972

Tror det er vanskelig å finne en kommentator som tilfredsstiller absolutt alle. Sånn sett er Olav Viksmo-Slettan et bra valg. Han er kanskje litt traust, men evner også å skape god stemning. Han har som regel gjort hjemmeleksa si, og kan mye om artistene. Mulig han kunne vært mer frekk og freidig, men jeg må si jeg liker den litt folkelige tonen hans. Man må huske på at ESC er et familieprogram. Setter man f.eks Sundnes foran mic'en blir det automatisk mye kjolesnakk og fokus på detaljer som ikke er interessante for andre enn nerdene. Sånn sett passer Viksmo-Slettan bedre, mener jeg.

+Quote Post
Malene
post 20.04.12 - 19:35
Innlegg #20

Fast bruker

Sitat(Toppboy @ 20.04.12 - 19:15) *
Tror det er vanskelig å finne en kommentator som tilfredsstiller absolutt alle. Sånn sett er Olav Viksmo-Slettan et bra valg. Han er kanskje litt traust, men evner også å skape god stemning. Han har som regel gjort hjemmeleksa si, og kan mye om artistene. Mulig han kunne vært mer frekk og freidig, men jeg må si jeg liker den litt folkelige tonen hans. Man må huske på at ESC er et familieprogram. Setter man f.eks Sundnes foran mic'en blir det automatisk mye kjolesnakk og fokus på detaljer som ikke er interessante for andre enn nerdene. Sånn sett passer Viksmo-Slettan bedre, mener jeg.

Viksmo-Slettan er et slags kompromiss, tenker jeg. Han provoserer lite og gir oss vesentlig informasjon.

+Quote Post

3 Sider V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 23.05.13 - 04:32 RSS