Nok en "festlig" SAS historie |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Nok en "festlig" SAS historie |
19.04.06 - 10:23
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 31 Ble medlem: 24.01.2006 Bruker nr.: 29 613 |
Hei.
Her kommer nok en "festlig" SAS historie ifm streiken som var før påske. Den 8. april skulle min kone og jeg reise fra Stavanger til Paris. På grunn av streiken i SAS tok vi kontakt med 05400 og vi fikk beskjed om at vi ville få reservert plasser på KLM i tilfelle streiken ville vedvare. Vi tok kontakt med 05400 også dagen derpå (dagen før vi skulle reise) og da fikk vi beskjed om at vi ville bli booket om til KLM siden streiken så ut til å være fastlåst. Vi stilte opp tidlig om morgenen på Stavanger Lufthavn og gikk til KLM skranken for å sjekke inn. Der fikk vi beskjed om at vi ikke hadde billetter med KLM og det samme kunne KLM billettskranken bekrefte. Vi gikk derfor for å sjekke inn med SAS men da fikk vi vite at vi heller ikke hadde billetter med SAS lenger siden de hadde sørget for at vi fikk KLM billetter. Da vi gikk til SAS billettskranken kunne damen der bekrefte våre SAS billetter var blitt kansellert. I samme åndedrag fikk hun også sagt at hun ikke kunne forstå hvorfor vi hadde bedt om å bli booket om for flyet til Paris var aldri rammet av streiken. Vi ble satt på standby billetter og vi var skikkelig heldige ettersom vi kom med flyet som noen av de aller siste. Men det var sørgelig å se at det fremdeles sto flere igjen ved gaten som hadde opplevd akkuratt det samme som oss men som dessverre ikke var heldig nok til å komme med. Jeg har sendt følgende spørsmål til SAS: - Hvorfor ble det ikke informert når vi ringte at SAS flyet til Paris ikke var rammet av streiken? Hvorfor sto ikke denne informasjonen på hjemmesiden til SAS? - Hvordan kan det ha seg at SAS sier at de har booket oss inn på KLM men når vi kom til flyplassen hadde KLM en helt annen oppfatning? - Er det vanlig praksis å kansellere SAS billetter uten at man har fått bekreftet at men har fått booket om på et annet flyselskap? Jeg regner med at de har en del å gjøre etter streiken så jeg regner ikke med å få svar med det første. Mvh Gard http://gardkarlsen.com - reisebrev og bilder |
|
|
|
19.04.06 - 10:36
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 59 Ble medlem: 14.09.2004 Bruker nr.: 20 085 |
Det der høres jo bare helt vanvittig ut. Jeg hørte på nyhetene at den første dagen SAS var i streik hadde de nesten 400.000 henvendelser til 05400. Er kanskje ikke så rart det gikk litt hett for seg, men likevel........
Venter spent på svaret fu får fra SAS! Jeg dro til Palermo i påsken og tok Norwegian til London og Ryan Air videre til Sicilia. Hadde sympati med alle de som stod igjen på flyplassen da jeg dro. Det så ikke spesielt morsomt ut....... |
|
|
|
16.05.06 - 19:55
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 9 482 Ble medlem: 10.10.2004 Bruker nr.: 20 559 |
SAS gikk til streik da jeg var i Barcelona, men dissa folka kom heldigvis til enighet før jeg skulle hjem igjen =P
|
|
|
|
18.05.06 - 09:18
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 31 Ble medlem: 24.01.2006 Bruker nr.: 29 613 |
Hei
Fikk en mail fra SAS på selveste 17. mai. Men jeg føler vel ikke at jeg får så mange spørsmål besvart. Mvh Gard http://gardkarlsen.com - reisebrev og bilder Jeg kan bare unnskylde det som skjedde i perioden 6.-8. april i år og nå i etterkant kan jeg si at det er helt umulig å rekapitulere alle beskjeder som ble distribuert, hvem som har sagt hva og når, og hvilke endringer som ble gjort i løpet av de to streikedagene og natten til den dagen vi kunne fly igjen. Det jeg kan se av bestillingene og loggene for ruten er at flyet til Paris virkelig var kansellert, men at det i løpet av natten ble satt inn igjen og kunne gå som en av de første internasjonale rutene etter streiken, mye takket være at vi har en egen crew-base i Stavanger. Ditt siste spørsmål kan jeg imidlertid svare konkret på: Dersom vi må kansellere en avgang så strykes alle reservasjoner på dette. Vi beholder selvføgelig alle data aktive og forsøker detetter - helst i samtale med kunden selv - å finne alternativer. Dette kan f.eks. være tilbakebetaling av billetter for reiser som mister sin hensikt, senere flygning eller ombooking til annet selskap. Jeg håper likevel at reisen til Paris ble vellykket og at dere har hatt en god 17. mai. |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 25.05.13 - 15:16 |
|