Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

> Gå til nettsiden

nrk.no/melodigrandprix

19 Sider V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
Inför ESC 2012, Starter 16. april
Laze
post 21.03.12 - 12:02
Innlegg #21

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 10.05.2006
Bruker nr.: 32 021

Morsomme programmer det her. Savner litt bredde i panelet, selvom jeg ikke kjenner til disse nye folkene. Siden ESC har mange sjangere, burde flere sjangere være represtentert i panelet synes jeg. Det kom godt frem i bedømmelsen av Lordi den gangen. "feeeel fooorrrrrum!" tongue.gif
Go to the top of the page

+Quote Post
Jetro
post 11.04.12 - 01:10
Innlegg #22

Fast bruker

Ble medlem: 06.09.2003
Bruker nr.: 13 438

Okey folkens, jeg tør ikke poste noen andre steder for jeg vil ikke se hva de forskjellige lands bidrag er.

Men jeg hører nå igjennom de forskjellige sangene med "bind" for øynene, dvs. jeg ser ikke på landet. I noen tilfeller er ikke det uungåelig, men jeg må bare si: Italia er knallbra! Jeg ble positivt overrasket over nivået, og instrumentene i den sangen er så stilige, i tillegg til vokalen, og hele oppbygninga i det hele tatt. Bli ikke overrasket om Italia kommer veldig høyt også i år! smile.gif

Jeg gleder meg til Inför ESC også i år, det er et av årets høydepunkt. Thomas Lundin er selvsagt obligatorisk, og jeg digger også Lena Phillipson. Mange av de svenske som har vært med i de senere år har gjort slette jobber, de er liksom bare inne og ute og tar ikke oppgaven sin spesielt alvorlig. Men jeg likte hun unge som var med i fjor, husker ikke hva hun het.
Uansett, ja, gleder meg. Ble så ekstatisk over Italia biggrin.gif

+Quote Post
nIcelander
post 11.04.12 - 01:51
Innlegg #23

Fast bruker

Ble medlem: 27.02.2012
Fra: Reykjavík, Island
Bruker nr.: 72 072

Måske ikke mange her som er interesseret Islands "Inför Eurovision" eller Alla leið (hele vejen), men programmet begynner 21. april. Med Hera Björk (ISL 2010), Eiríkur Haukson (ISL '86, '07 og Norge '91) Matti Matt (ISL 2011) og Valgerður Guðnadóttir i årets Islandske panel.

+Quote Post
eric82oslo
post 11.04.12 - 02:00
Innlegg #24

Fast bruker

Ble medlem: 23.03.2005
Fra: Oslo
Bruker nr.: 24 235

Sitat(Jetro @ 11.04.12 - 01:10) *
Okey folkens, jeg tør ikke poste noen andre steder for jeg vil ikke se hva de forskjellige lands bidrag er.

Men jeg hører nå igjennom de forskjellige sangene med "bind" for øynene, dvs. jeg ser ikke på landet. I noen tilfeller er ikke det uungåelig, men jeg må bare si: Italia er knallbra! Jeg ble positivt overrasket over nivået, og instrumentene i den sangen er så stilige, i tillegg til vokalen, og hele oppbygninga i det hele tatt. Bli ikke overrasket om Italia kommer veldig høyt også i år! smile.gif

Jeg gleder meg til Inför ESC også i år, det er et av årets høydepunkt. Thomas Lundin er selvsagt obligatorisk, og jeg digger også Lena Phillipson. Mange av de svenske som har vært med i de senere år har gjort slette jobber, de er liksom bare inne og ute og tar ikke oppgaven sin spesielt alvorlig. Men jeg likte hun unge som var med i fjor, husker ikke hva hun het.
Uansett, ja, gleder meg. Ble så ekstatisk over Italia biggrin.gif

Yey, fantastisk god smak - så har vi en til på laget! biggrin.gif

+Quote Post
yndlingsdyr
post 11.04.12 - 10:19
Innlegg #25

Fast bruker

Ble medlem: 02.05.2009
Fra: Akershus/Aust-Agder
Bruker nr.: 40 147

Sitat(nIcelander @ 11.04.12 - 01:51) *
Måske ikke mange her som er interesseret Islands "Inför Eurovision" eller Alla leið (hele vejen), men programmet begynner 21. april. Med Hera Björk (ISL 2010), Eiríkur Haukson (ISL '86, '07 og Norge '91) Matti Matt (ISL 2011) og Valgerður Guðnadóttir i årets Islandske panel.

Jo, det er jeg interessert i. Hihi. Går det på nett, tro?

+Quote Post
harlekin
post 11.04.12 - 10:26
Innlegg #26

Fast bruker

Ble medlem: 21.02.2005
Bruker nr.: 23 555

Sitat(yndlingsdyr @ 11.04.12 - 09:19) *

Jo, jeg er interessert! Veldig! Men har ikke islandsk TV blink.gif

+Quote Post
Diskus
post 11.04.12 - 11:13
Innlegg #27

Fast bruker

Ble medlem: 15.01.2006
Bruker nr.: 29 361

Synes idéen med disse programmene er bedre enn resultatet. For det første. De burde spille låtene i sin helhet. Man får avkappete versjoner, som ikke yter låtene rettferdighet. Mister dramaturgien. I tillegg er det de mest LIKE delene vi får høre. Ikke får vi hele sammenhengen i videoen heller.

Dessuten er jeg ikke særlig impnert over disse panelfolka. Tror det er en god grunn til at Thomas Lundin er med HVERT år. Han rett rett og slett flink. Er stort sett saklig og dyktig, kommer ikke med all verdens flåserier og utenomsnakk, men holder seg til en streng musikalsk vurdering.

Hvorfor i all verden fikk kun Nanne Grönnwall være med ETT år?? Var hun rett og slett for sympatisk og FLINK?? Ja, man kan jo lure. Hun er i alle fall den soleklart BESTE som har vært med. Blid, positiv, konstruktivt...prøve å finne noe bra i ALLE. Slik som også en god GP-fan gjør, vi vil jo helst like låtene. Hun var dyktig og virket som hun visste hva hun drev med.

Av I fjor var det 3 av 5 som til tildes kunne være irriterende. Overraskende nok var Lotta Engberg IKKE blant dem. Da hun gav 5 til "So Lucky" fikk jeg lyst til å kysse TVen smile.gif Kanskje litt fordomsfult, men trodde ikke en dansebandtraver som henne var såpass kyndig til å vurdere musikk.

Jevnt over synes jeg det hele blir for useriøst. Greit det skal være et underholdningsprogram. Men det trenger ikke være tørt eller høytravende selv om det skikkelig musikalske vurderinger. Det virker som man ikke helt vet hva man vil med disse programmene. Skal det være "barabarisk smak", bare brød og sirkus og 100 % overflatisk underholdning. Eller skal det være mer seriøs, kyndig musikalsk vurdering? Der man skal være låtanmeldere. Nå virker som det er litt av begge deler. Noe skikkelig snakk om musikk, samtidig som det er noe overfaltisk tull om kjoler etc, som ikke interesserer. Kanskje er det om å gjøre å favne flere sere på den måten.

Ikke er de musikalske vurderingene like gode heller...Blir ofte veldig "Svensk schlagersmak". Altså...banakle og drøvtyggede schlagere kan roses opp i skyene. Mens originale kvalitetslåter der man faktisk har lagt litt arbeid, sjel, verne og originalt i, slaktes. Det er i alle fall ikke det jeg mener et ekspertpanel skal gå etter.

Men god underholdning? Joda...Men det holder ikke som holdbare musikalske analyser på noen vis. Men morsomt å se på er det selvsagt! Så bra slik sett.

Ellers var det bra IKKE "Popular" vant i fjor! Dårlig og lettvinn låt. Og det fumme glassburet... Nei, Sverige kan vinne i år, nå er de jo virkelig bra. "Running Sceard" var mye bedre. En god fengende poplåt.

+Quote Post
eric82oslo
post 11.04.12 - 11:55
Innlegg #28

Fast bruker

Ble medlem: 23.03.2005
Bruker nr.: 24 235

Sitat(harlekin @ 11.04.12 - 10:26) *
Jo, jeg er interessert! Veldig! Men har ikke islandsk TV blink.gif

Og du ville nok ikke ha forstått stort uansett, med mindre tekstet. biggrin.gif
Men de viser vel poengtabeller i det minste. tongue.gif

+Quote Post
KingCreole
post 11.04.12 - 17:26
Innlegg #29

Fast bruker

Ble medlem: 20.01.2007
Bruker nr.: 34 955

Jeg synes at det første svenske panelet (2008) så langt har vært det beste, mye takket være Shirley Clamp. Det siste (2011) har vært det verste, takket være Sarah Dawn Finer og Andreas Johnson. Den mest håpløse paneldeltakeren har vært Marie Serneholt. Dessverre var hun med to ganger.
At de drar inn komikere som Babben Larsson, Christine Meltzer og Gina Dirawi er helt greit. Dette er tross alt et underholdningsprogram. Håper at årets runde blir en opptur fra i fjor. For det var traurige greier.
Siden Norge (og Sverige) har havnet i den andre semifinalen blir det dog mindre tid på å vise deres konkurrenter.

+Quote Post
knp
post 11.04.12 - 18:03
Innlegg #30

Fast bruker

Ble medlem: 04.05.2007
Fra: Hjo,Sverige
Bruker nr.: 36 423

For meg så spiller det ingen rolle hva slags program som sendes,hvem som er med eller hva de mener.Jeg har gjordt opp min mening og bryr meg ikke hva andre mener. biggrin.gif

+Quote Post
KingCreole
post 11.04.12 - 18:38
Innlegg #31

Fast bruker

Sitat(knp @ 11.04.12 - 18:03) *
For meg så spiller det ingen rolle hva slags program som sendes,hvem som er med eller hva de mener.Jeg har gjordt opp min mening og bryr meg ikke hva andre mener. biggrin.gif

Hvis de ikke hadde sendt det, så ville det definitivt vært et savn etter å ha vært en tradisjon siden 2004.
Man ser på det fordi det er ok underholdning, ikke fordi man blir påvirket til å like de bidragene som blir vurdert høyt der.

+Quote Post
Jetro
post 12.04.12 - 10:22
Innlegg #32

Fast bruker

Sitat(KingCreole @ 11.04.12 - 16:26) *
Snipety snipp

Når du nå lister opp de forskjellige folkene som har vært med, så må jeg si jeg faktisk husker flere av dem som veldig gode. Spesielt Christine Meltzer. Hun synes jeg var kjempemorsom og ærlig. Babben hadde jeg også veldig sansen for. Og veldig uenig i Marie Serneholt huh.gif men men.

Jeg synes Christer var flinkere til å holde seg i skinnet (dvs. ikke være så egenrådig og komisk når han selv tillater det) når det var nordisk panel, antagelig fordi de ikke kjente hverandre. Jeg antar han nesten selv håndplukker de som skal være med i den svenske varianten.

+Quote Post
KingCreole
post 12.04.12 - 17:30
Innlegg #33

Fast bruker

Snipety snipp? huh.gif

+Quote Post
Jetro
post 15.04.12 - 20:54
Innlegg #34

Fast bruker

Ja, det var et så langt sitat at jeg ikke ville ha med alt som sto der, bare så man kunne se hvem jeg siterte.
Detter kommer vel i morgen? Gleder meg! biggrin.gif

+Quote Post
OSLO/LISBOA2009
post 15.04.12 - 23:55
Innlegg #35

Fast bruker

Ble medlem: 29.03.2008
Fra: Malmö, Sverige
Bruker nr.: 38 833

Teaseeerrrr... biggrin.gif

Dette innlegget har vært redigert av OSLO/LISBOA2009: 15.04.12 - 23:56

+Quote Post
nIcelander
post 16.04.12 - 02:42
Innlegg #36

Fast bruker

Ble medlem: 27.02.2012
Fra: Reykjavík, Island
Bruker nr.: 72 072

Sitat(yndlingsdyr @ 11.04.12 - 09:19) *

Selvfølgelig går det på nett. Du kan se det live på fredag: 24/4 http://ruv.is/ruv
Eller senere her: http://ruv.is/sarpurinn

+Quote Post
Jetro
post 16.04.12 - 03:14
Innlegg #37

Fast bruker

Tilgi meg om det er spurt om fra før, men det er vel ikke tekstet på dansk eller noe slikt, slik at vi kan få det med oss?

+Quote Post
Karl-Bertil.
post 16.04.12 - 08:32
Innlegg #38

Fast bruker

Ble medlem: 27.03.2011
Fra: Malmö
Bruker nr.: 51 034

Tycker att Tomas är den mest intressanta att lyssna på, som inte är svensk. Blev jätte förvånad förra året när han trodde att Ungern skulle vinna. Var ju så uppenbart att de skulle bli dåligt live. Tror han har Italien och Serbien som favoriter i år?

+Quote Post
yndlingsdyr
post 16.04.12 - 12:29
Innlegg #39

Fast bruker

Ble medlem: 02.05.2009
Fra: Akershus/Aust-Agder
Bruker nr.: 40 147

Sitat(nIcelander @ 16.04.12 - 02:42) *
Selvfølgelig går det på nett. Du kan se det live på fredag: 24/4 http://ruv.is/ruv
Eller senere her: http://ruv.is/sarpurinn

Ok, takk for lenke. Sant nok forstår jeg vel ikke mye, men hvis jeg ser nasjonale finaler på all verdens språk kan jeg vel se preview-programmer også smile.gif

+Quote Post
Diskus
post 16.04.12 - 12:33
Innlegg #40

Fast bruker

Ble medlem: 15.01.2006
Bruker nr.: 29 361

Disse landene mener jeg har de beste previewprogrammene:

1. BOSNIA
Er lange show...Med lange grundige vurderinger. Men også med mange klipp på tidligere lands bidrag, en del statestikk etc. Gøy.

2. PORTUGAL
Programmet sendes fra "Arena do Carlo", foran et stort publikum. Tidligere deltagere for Portugal gjenomgår låtene. Portugiske band spiller også coverversjoner av låtene.

Synes Armenia har de dårligste.

+Quote Post

19 Sider V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 23.05.13 - 15:16 RSS