Lykke til med forsøket,-jeg har klart over 8 måneder nå |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Lykke til med forsøket,-jeg har klart over 8 måneder nå |
31.10.01 - 23:22
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 31.10.2001 Bruker nr.: 741 |
Jeg vet hvordan dere alle har det, kan sette meg inn i alle situasjoner. - Men for 8 måneder siden fant jeg ut at jeg gadd ikke dette med røykingen lenger, etter årevis med høyt forbruk. Jeg synes selv at røyken styrte hele mitt liv, og synes nok er nok. Meldte meg på 8 ukers kurs. Fikk tilgang til alle hjelpemidler, slik som tyggegummi, surrogatsigaretter, plaster og pillen Zyban. Jeg slet meg gjennom uker med svimmelhet, søvnløshet, hodepine og noen absinenser. De første 5 ukene var verst. Da var jeg omtrent fiksert på røyk, drømte om det om natten, og tenkte på det hundre ganger pr dag. Men jeg lærte meg å unngå gamle røykesituasjoner,- skydde dem som pesten. Startet med å kutte morgenkaffen,-drakk vann istenfor. Sakte men sikkert gikk det bedre. Jeg merket kondisjonen kom tilbake. En dag gikk jeg faktisk fortere enn hunden, når vi var på tur. Jeg oppdaget også at jeg kunne sitte i selskap uten at jeg fokuserte på hvem som røykte eller ikke. -- Og har jeg klart å kutte røyken med en mann som daglig sitter sammen med meg å røyker, klarer dere også dette. Gjør som meg bli fly forbannet, og bestem dere for at dette skal jeg klare .
Økonomisk har jeg ,ved mitt tidligere forbruk, nå "spart" ca 12000 kr, og ca 5000 sigaretter/rullings mindre. Jeg har nettopp vært på 14 dagers ferie ved Middelhavet. Det var en sann fornøyelse å ha en 4 timers flytur uten røykesug. Det var også herlig å ha 14 dager uten røyk,lighter og leting etter røykeplass. Det har vært en tøff tid, men vel verdt hver eneste time av det, når jeg ser tilbake. Jeg ønsker meg ikke tilbake til røyken igjen. Jeg føler nå at jeg er blitt mer en del av det "gode, sosiale" liv, kan fritt gå på kafe og restaurant, uten tanke på røykeplass. Så stå på, ikke gi opp, det går faktisk an å slutte. Men jeg skal være førstemann til å innrømme at det er tøft. |
|
|
|
05.12.01 - 12:18
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 Ble medlem: 05.12.2001 Bruker nr.: 1 850 |
Gjorde godt å lese innlegget ditt,- fint å høre at en tidligere storrøyker kunne nyte en ferie UTEN røyk.
Bra jobba! :) |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 18.06.13 - 09:19 |
|