Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

Reply to this topicStart new topic
Norsk?
staleh
post 24.10.01 - 16:18
Innlegg #1

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 25.09.2001
Bruker nr.: 313

Utenlandsadopterte ønsker å være så norske som mulig, og ikke skille seg ut på noen måte. Hvorfor er det slik ?
Go to the top of the page

+Quote Post
Bob
post 24.10.01 - 16:27
Innlegg #2

Ble medlem: 26.09.2001
Bruker nr.: 325

Foreldre med utenlandske barn er enda mer "hønemor" enn andre foreldre. En del kan være veldig overbeskyttende, såre og veldig på vakt over at barnet ikke skal oppleve noe ekkelt og vanskelig. Er ikke det en bjørnetjeneste mot barna?
Er det ikke i dagens samfunn viktig å gjøre barn som ser annerledes ut tøffe og modige, istedet for til små "krek"?

+Quote Post
john
post 24.10.01 - 18:19
Innlegg #3

Ble medlem: 26.09.2001
Bruker nr.: 322

grunnen til at adoptivforeldre er så overbeskyttende mot barna sine er vel ikke fordi de nødvendigvis er av annen hudfarge, men at de kanskje ikke har kunnet få barn og dermed er så glad i det at overbeskyttelse blir en naturlig konsekvens...

Ellers så kommer jo mange adoptivbarn fra krig, sult osv... og at kanskje dermed foreldrene vil gi de en "soft landing" i et helt nytt land/miljø.

Ellers er jeg veldig spent på FIlmfestivalen i Os i år, fortell gjerne mer om den!

+Quote Post
Terje
post 24.10.01 - 23:12
Innlegg #4

Ble medlem: 24.10.2001
Bruker nr.: 632

Det at utenlands adopterte ikke ønsker å skille seg ut fra andre er vel ikke noe som er spesielt for dem det er noe vi alle prøver på; å være så lik andre som mulig i klær, oppførsel osv. Ellers ville vi nok ikke hatt moter vil jeg tro.

+Quote Post
Lille My
post 28.10.01 - 20:29
Innlegg #5

Ble medlem: 27.10.2001
Bruker nr.: 677

Jeg ble nesten litt irritert da jeg leste d spørsmålet fra Staleh!!Jeg er adoptert fra Korea!
For d første er jo dette spørsmålet totalt absurd!Jeg prøver ikke å gjøre meg så norsk som mulig, og hvorfor?Fordi jeg ER norsk!Jeg har bodd her hele livet minus seks mnd da jeg ikke på noen måte kunne ha knyttet meg til en kultur!
må man virkelig ha norsk utseende for å bli "godkjent" som norsk?Er folk forstsatt så gammeldags i tankegangen??Jeg har da virkelig norsk pass og språk og normer osv!!!

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 19.06.13 - 13:47 RSS