Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

Reply to this topicStart new topic
FrP lurer til seg stemmer fra friske !
Lars
post 30.08.09 - 11:39
Innlegg #1

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 29.10.2001
Bruker nr.: 697

http://www.dagbladet.no/2009/05/20/nyheter...er/frp/6316340/

FrP vil betale tilbake folketrygd skatt til dem som er friske med lite sykefravær.
HVor dum går det an å bli ?
For det første er dette en ekstrabyrde på dem som faktisk er mye syke f.eks. pga. kronisk sykdom som astma, revmatisme, diabetes etc.. Her skal de syke bære sine utgifter selv ! Hva slags samfunnsånd er nå dette da.
For det andre skapes et enormt byråkrati som må registrere hvor mye syke folk faktisk er - om bare sykemeldinger skal "telle" , om egenmeldinger skal registreres som sykdom, på hvor grensen skal, gå, rapporter til skattemyndigheten etc. etc. .
Enhver bør forstå at dette er ren populisme, billig stemmefisking, syn på velgere som korttenkte sauer.
Go to the top of the page

+Quote Post
B-man
post 30.08.09 - 22:13
Innlegg #2

Fast bruker

Ble medlem: 21.09.2002
Bruker nr.: 7 332

Med andre ord mener du det er en dum tanke? Og at folk er for dumme til og stemme dersom de synes det har noe for seg?

Sier ikke jeg synes det er en ide men bare som en liten tankevekker;

Norge er verdens sykeste land, ingen land i hele verden har mere syke folk of sykemeldinger enn Norge. Alle med litt vett vet at det er kunstig og ikke kan stemme, dermed er det mange med mandagsyke o.l.

Hvordan vil du bekjempe dette problemet?

FRP ser ut for at de vil gi oppmuntring til dem som ikke tar ut melding eller ser muligens vil oppmuntre til mindre juskemeldinger. Er det riktig? Hvorfor er det feil/riktig?

+Quote Post
Nettine
post 11.09.09 - 17:14
Innlegg #3

Fast bruker

Ble medlem: 29.03.2005
Fra: .
Bruker nr.: 24 299

Sitat(Lars @ 30.08.09 - 12:39) *
http://www.dagbladet.no/2009/05/20/nyheter...er/frp/6316340/

FrP vil betale tilbake folketrygd skatt til dem som er friske med lite sykefravær.
HVor dum går det an å bli ?
For det første er dette en ekstrabyrde på dem som faktisk er mye syke f.eks. pga. kronisk sykdom som astma, revmatisme, diabetes etc.. Her skal de syke bære sine utgifter selv ! Hva slags samfunnsånd er nå dette da.
For det andre skapes et enormt byråkrati som må registrere hvor mye syke folk faktisk er - om bare sykemeldinger skal "telle" , om egenmeldinger skal registreres som sykdom, på hvor grensen skal, gå, rapporter til skattemyndigheten etc. etc. .
Enhver bør forstå at dette er ren populisme, billig stemmefisking, syn på velgere som korttenkte sauer.

En glimrende overskrift Lars!

Men dette er samme tankegangen som ligger bak at en skal få betalt for å ikke bruke barnehage (kontantstøtte).

Forøvrig: Den største bonusen for å holde seg frisk må være egeninteressen i god helse.
Men der er faktisk noen økonomiske grep som kan gjøres for å putte mere fokus på forebyggende helse (som eksempelvis tilleggsskatter på sukker-drikker).

Dette innlegget har vært redigert av Nettine: 11.09.09 - 17:21

+Quote Post
leerhok
post 11.09.09 - 22:44
Innlegg #4

Fast bruker

Ble medlem: 29.08.2006
Fra: Cloudberry Moor
Bruker nr.: 33 251

Sitat(Nettine @ 11.09.09 - 17:14) *
Men dette er samme tankegangen som ligger bak at en skal få betalt for å ikke bruke barnehage (kontantstøtte).

MINNER OM
jeg krever de X millionene jeg sparte staten for da jeg lot være å benytte meg av tilbudet om å studere medisin. Jeg skal også ha kontant utbetaling fra kommunen fordi jeg aldri benytter meg av biblioteket og aldri av utelysene (Er aldri ute etter mørkets frambrudd).

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 25.05.13 - 21:21 RSS