Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

Reply to this topicStart new topic
til et dødt debattforum:"new rave" og mote
objekt
post 06.02.07 - 01:15
Innlegg #1

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 03.02.2005
Bruker nr.: 23 169

var det ikke lenge siden de norske tabloidene dekket dette "new rave" begrepet? jeg husker at den seriøse musikkpressen gav det mye pes og det ble en debatt om NMEs tendens til å lage en ny sjanger til sin nyeste hype. men først nå dekker NRK det, og ikke bare i store studio i lydverket også, dobbelt opp.

jeg påstår at man har vært treg i avtrekkeren fordi new rave tegnet til å bli nok en feilslått markedsførings kampanje fra verdens kanskje mest tabloidiserte musikkavis. pyser i NRK har holdt tilbake, men nå som the Klaxtons selger plater og fyller lokaler er det med lettere å bestemme seg for om det er hot eller not.

hvem er det egentlig som får bli journalist i NRK? ikke folk med følelse for musikk, kultur (musikk-, kulturhistorie) eller egne meninger iaf.

1. lydbildet til the Klaxtons er ikke særlig nytt. at bandet selv velger å tro at de gjør noe helt annet enn bandene i "den derre dølle New Wave-scenen" er merkelig.

2. 90-talls neon/jogge/strikkemoten har vært en del av hipster kulturen i mange år allerede. Om man ikke har sett det før så er man antakeligvis ikke helt kvalifisert til å opplyse det norske folk om hva som er inn eller ut

3. Når Store Studio og Lydverket er ferdig med å mase om de begavede visjonærere i Klaxtons trekker de frem Norkse Datarock. jeg antar at Datarock har grepet sjansen til å selge litt plater på dette New Ravepisset (noe jeg unner dem). det skal egentlig godt gjøres å finne et band som er mer New Wave enn kultrockerne i Devo, det skal også godt gjøres å finne et band som er så påvirket av Devo som Datarock.

Klaxtonshypen kom skammelig sent og Datarock får en Hype nummer to.

Personlig er jeg lei av hype, og av reportere som ikke engang vet hva de snakker om.
Go to the top of the page

+Quote Post
maybeday
post 11.04.07 - 17:47
Innlegg #2

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 30.03.2006
Fra: Hellfire Caves, West Wycombe, Buckinghamshire
Bruker nr.: 31 331

'are we not men? 'We are Devo'.

http://www.youtube.com/watch?v=0BmxN3E548I

utrolig hvor mye moro et ellers kjedelig Tupperware-party kan føre med seg...;-)
Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 19.06.13 - 12:04 RSS