Hvorfor skal en morder få taletid? |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Hvorfor skal en morder få taletid? |
15.02.08 - 22:40
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 15.02.2008 Bruker nr.: 38 583 |
I pressen blir V.Orderud bare omtalt som "Veronica", som om hun er en snill stakker. Hun er dømt for kaldblodig nedslakting og nå skal vi høre på hvor synd det er på henne og at hun må sitte alene å studere. Alene? Studere? Det er respektløst i forhold til offere å la forbrytere slippe til . Hvis våre barn blir mobbet, er det da mobberen vi skal høre på Hallo !!!
så hvorfor skal mordere få sendetid i gullrekketiden , mens barna våre ser på ? Hva skal vi svare når de spør hvem hun er og hvorfor hun får snakke? Hvilke signaler sender dette ? Hva synes folk Er det rett å la henne og andre forbrytere få slippe til ? Kanskje lommemannen kan få snakke om noe gøy. Bilinteresse? Noe for neste uke? Eller hva med en narkosmugler, eller menneskehandler som synes det er dårlig gjort at han ikke får stipend til utdannelsen ? |
|
|
|
15.02.08 - 22:57
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 15.02.2008 Bruker nr.: 38 584 |
Jeg synes det er merkelig at publikum i "Grosvold" klapper og nærmest jubler når en person som er dømt for medvirkning til trippeldrap stiller opp i studio.
Hvorfor gjør de det? Er det misforstått høflighet, eller har det blitt slik at vi nærmest jubler for kjendiser uansett? Hva om den såkalte "Lommemannen" skulle bli dømt, og etter noen år stille opp i NRKs underholdningsprogram - ville publikum også applaudere da? Jeg skjønner at å intervjue en person dømt for medvirkning til trippeldrap, kan trekke mange seere. Men å vinkle innslaget som om det tar opp urettferdighet og fangers kår i norske fengsler virker ikke troverdig av NRK. |
|
|
|
16.02.08 - 10:13
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 16.02.2008 Bruker nr.: 38 588 |
Kjære Anne Grosvold,
Du har fine programmer og interessante temaer. Jeg liker deg og de programmene der du er programleder, alltid søkende og tilsted hos den du har på besøk. Fortsett med det. I Norge har vi et rettsvesen som dømmer, menigmann forholder seg til dommen om de er enige eller uenig, men vi stoler på rettsvesenet. Alle mennesker har gode intensjoner med sine handlinger, absolutt alle om de dreper, samler penger eller ruser seg. Det finnes alltid beveggrunner for mennesker som utfører handlinger de dømmes for, som kan forståes og aksepteres. Din makt, i form av din popularitet, er med på å fremstille Veronica, som er dømt av det norske rettsvesen, i et lys hvor det vekkes sympati og det såes en spire av tvil til vårt rettsvesen. Anne, det finnes så mange flotte mennesker i vårt samfunn som ikke er dømte, som brenner for sin sak og gir av seg selv, hvor du i form av din makt kan støtte og hedre og lage fine programmer med. La ikke seertallene få deg til å sette til side din integritet. |
|
|
|
16.02.08 - 10:57
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 4 Ble medlem: 23.01.2008 Bruker nr.: 38 447 |
Når deltakere må hentes ut fra fengslene er det vel på tide å finne på noe annet vel!!
Seerne har i hvert fall den muligheten at de kan finne en annen kanal. Synd for fredagskvelden var en av de beste TV kveldene!!! |
|
|
|
16.02.08 - 17:11
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 Ble medlem: 16.02.2008 Bruker nr.: 38 589 |
Ingen som forsvarer Grosvolds valg av intervjuobjekt? Underlig. Dette var kvalitets-tv på sitt beste. Et innblikk bak murer ukjent for de fleste. Med en av de dømte i Orderudsaken, en sak som ikke er oppklart! PSA skriver: Hvorfor dømte? "At hun ( Veronica Orderud) er dømt av det norske rettsvesen og at PSA stoler på rettsvesenet." Jeg spør om man alt har glemt at Fritz Moen, en multihandicappet mann, ble dømt for to drap og ble frikjent etter mange år i fengsel? Altså dobbelt justismord!Les Tore Sandbergs bok: Overgrepet, justismordene på Fritz Moen. En rystende og sjokkerende bok om snusket og manipuleringen som myndighetene stod for, for å få dømt Moen.
|
|
|
|
16.02.08 - 17:12
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 16.02.2008 Bruker nr.: 38 590 |
Når NRK bruker beste sendetid fredag til å forherlige og tiljuble dømte mordere er bunnen nådd! Hva i all verden er motivasjonen for å trekke denne personen inn i TV-ruta vår. Er Grosvold på lønningslista til Sandberg????
|
|
|
|
16.02.08 - 17:48
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 Ble medlem: 16.02.2008 Bruker nr.: 38 589 |
NRK og Orderudsaken
Jeg håper at Anne Grosvolds meget interessante intervju med en reflektert og adekvat Veronica Orderud bare er begynnelsen. Håper at NRK, Brennpunkt vil sette sine gode, gravende journalister på Orderudsaken. Det er mange spørsmål som fortsatt ikke er besvart. Hvem som begikk drapene? Hvem var mannen som ringte Opplysningen 180 og varslet drapene på forhånd? Hvem stod bak drapsforsøkene på ekteparet Anne og Per Paust, før Anne ble drept i Trippeldrapet? Det florerer med ubesvarte spørsmål. Det lover imidlertid godt for oppklaringen at privatetterforsker Tore Sandberg er inne i bildet. Vil ønske både NRK og Tore Sandberg lykke til! |
|
|
|
16.02.08 - 22:14
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 16.02.2008 Bruker nr.: 38 592 |
Synes det er usmagelig at Veronica Orderud eksponeres til de grader. Hvad med de "efterladte" og hendes dom. Synes i det hele taget at den gode Grosvold er blevet noget slap overfor sine gæster, dvs modstandsløs og liksom på lag med de!. Det er ikke noget kønt syn. Dette har gjort at jeg oftere og oftere finder andet at gøre på fredagskvelden. Det er ok for mig, men jeg synes det er trist for NRK og de som ser på. Håber redaktionen forstår hvilket skred som finder sted. Det er tydelig udefra. De beste vinter hilsener.
|
|
|
|
17.02.08 - 15:55
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 301 Ble medlem: 19.11.2004 Bruker nr.: 21 420 |
Hva blir neste. Den Norsk-britiske seriemorderen Dennis Andrew Nilsen som soner livstidsdom etter å ha tilstått 15 drap.
Så han i vokskabinettet for noen år siden. For et nivå fru Grosvold! Ai, Ai,,,Ai, Aiiiiiii . |
|
|
|
18.02.08 - 13:01
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 18.02.2008 Bruker nr.: 38 595 |
Takk for at Veronica Orderud fikk anledning til et balansert og skikkelig intervju i ditt program, i beste sendetid! Ekteparet Orderud er dømt til 21 års fengsel, uten tilståelse og bevis, og jeg hoppet i stolen da du annonserte at privatetterforsker Tore Sandberg har arbeidet for gjenopptakelse av saken i ett års tid, og at noe vil skje i løpet av 2008.
At nettopp Tore Sandberg går inn i denne saken etter at ekteparet Orderud har sittet i fengsel i 7 år, tilsier at det fortsatt er viktige forhold som tydeligvis ikke er belyst, og stor sannsynlighet for at Orderudsaken dreier seg om justismord. Folks oppfatning av at man kan stole på det norske rettsvesen, er vel i det store og hele nokså riktig. Men av og til går det helt galt, særlig når det mangler tilståelse og bevis. Både Fritz Moen saken og Lilandsaken er grelle eksempler på dette. Tore Sandbergs meget interessante bok "Overgrepet" om Moen-saken viser dessverre at politi og rettsvesen gjør tilpasninger og til og med serverer usannheter for å få mennesker dømt; mennesker det hersker stor tvil om er skyldig! Jeg ville nektet for at slikt skjer i Norge hvis jeg ikke hadde lest det vel dokumenterte stoffet til Sandberg. Dessverre har vi og en tabloid presse, som farger folks oppfatninger, med sine forenklede forside oppslag, som ofte farer med regelrett løgn. Eksempel er VG som gjentatte ganger fortsetter å skrive at ekteparet Orderud skal skilles, enda det er usant. Jeg håper NrK vil følge utviklingen i Orderudsaken nøye og gi seere og lyttere saklig og objektiv informasjon, noe vi dessverre savner i de fleste medier. |
|
|
|
20.02.08 - 13:29
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 690 Ble medlem: 10.03.2003 Bruker nr.: 11 135 |
Jeg var for min del i tvil om dommen ble rett i Orderud saken.
Dette intervjuet hverken bekreftet eller avkreftet dette, og jeg synes det var bra av Anne å holde det på temaet "kvinne som innsatt". Ikke så bra at Veronica Orderud slipper til med en apell om at de som vet noe må kontakte Sandberg. Da burde jo alle som er mistenkte for en forbrytelse slippe til på NRK med "sin sak" og spørsmål etter vitner. Synes H Ilge har et godt poeng når det gjelder det med applausen, jeg reagerte også på at publikum jublet som de gjorde da Veronica trådte inn i studio. Den slags respons forebeholder man noen som har prestert noe viktig/ bra med livet sitt. |
|
|
|
29.05.09 - 05:22
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 Ble medlem: 29.05.2009 Fra: Min verdens Sentrum Bruker nr.: 40 525 |
I pressen blir V.Orderud bare omtalt som "Veronica", som om hun er en snill stakker. Hun er dømt for kaldblodig nedslakting og nå skal vi høre på hvor synd det er på henne og at hun må sitte alene å studere. Alene? Studere? Det er respektløst i forhold til offere å la forbrytere slippe til . Hvis våre barn blir mobbet, er det da mobberen vi skal høre på Hallo !!! så hvorfor skal mordere få sendetid i gullrekketiden , mens barna våre ser på ? Hva skal vi svare når de spør hvem hun er og hvorfor hun får snakke? Hvilke signaler sender dette ? Hva synes folk Er det rett å la henne og andre forbrytere få slippe til ? Kanskje lommemannen kan få snakke om noe gøy. Bilinteresse? Noe for neste uke? Eller hva med en narkosmugler, eller menneskehandler som synes det er dårlig gjort at han ikke får stipend til utdannelsen ? Å være DØMT i en straffesak ved våre domstoler, er IKKE nødvendigvis det samme som å være SKYLDIG ! Uansett har vi selvsagt alle rett til å ytre våre meninger. |
|
|
|
30.09.09 - 19:12
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 118 Ble medlem: 06.03.2005 Bruker nr.: 23 867 |
Å være DØMT i en straffesak ved våre domstoler, er IKKE nødvendigvis det samme som å være SKYLDIG ! Uansett har vi selvsagt alle rett til å ytre våre meninger. Helt enig! Mange som har møtt Per og Veronica Orderud mener de er uskyldige. At Tore Sandberg engasjerer seg for å få dem frikjent, er ikke noe bevis for at de er uskyldige, men et svært sterkt argument. |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 20.06.13 - 15:32 |
|