Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

> Gå til nettsiden

nrk.no/melodigrandprix

25 Sider V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
Adresse Baku, NRK
eric82oslo
post 01.05.12 - 17:03
Innlegg #81

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 23.03.2005
Fra: Oslo
Bruker nr.: 24 235

Sitat(KingCreole @ 01.05.12 - 10:18) *
Greit nok og hyggelig for henne at hun har i alle fall en fan. tongue.gif

To med meg. tongue.gif
Et forfriskende pust og en anti-Jantelov a la Tooji, det elsker vi. biggrin.gif
Go to the top of the page

+Quote Post
eric82oslo
post 01.05.12 - 17:09
Innlegg #82

Fast bruker

Sitat(Keith Timmons @ 01.05.12 - 10:57) *
Du liker alt du Harlekin laugh.gif

Jan Fredrik er noe av det mest sympatiske Norges land har, for ikke å nevne noe av det mest positive og engasjerte. smile.gif
Og ikke minst, vi har gått på samme skole - Campus Kristiania - hvilket trekker ytterliggere opp. biggrin.gif
Gjorde ikke noe mindre sus i serken at han var hoved-taleren på åpningsdagen for skoleåret det året jeg gikk der heller. tongue.gif cool.gif
Og for en tale - vet ikke om jeg har opplevd maken her til lands. cool.gif
INSPIRASJON er stikkordet og nøkkelordet. biggrin.gif Ispedd en god posjon humor og selvironi. laugh.gif

Dette innlegget har vært redigert av eric82oslo: 01.05.12 - 17:09

+Quote Post
eric82oslo
post 01.05.12 - 17:17
Innlegg #83

Fast bruker

Sitat(KingCreole @ 01.05.12 - 16:54) *
Dessuten skal Nederland være etter Sverige siden de blir benevnet som the Netherlands.

På engelsk heter det faktisk Netherlands, The, så de har gjort helt rett. wink.gif Da snakker jeg selvfølgelig om ren alfabetisering.

Dette innlegget har vært redigert av eric82oslo: 01.05.12 - 17:18

+Quote Post
Keith Timmons
post 01.05.12 - 18:14
Innlegg #84

Fast bruker

Ble medlem: 20.02.2009
Bruker nr.: 39 785

Sitat(eric82oslo @ 01.05.12 - 17:17) *
På engelsk heter det faktisk Netherlands, The, så de har gjort helt rett. wink.gif Da snakker jeg selvfølgelig om ren alfabetisering.

Alltid like latterlig hver gang det er åpningsseremoni i OL og Makedonia marsjerer under F laugh.gif

+Quote Post
Malene
post 01.05.12 - 18:32
Innlegg #85

Fast bruker

Ble medlem: 08.03.2009
Bruker nr.: 39 927

Sitat(Keith Timmons @ 01.05.12 - 18:14) *
Alltid like latterlig hver gang det er åpningsseremoni i OL og Makedonia marsjerer under F laugh.gif

Gode gamle FYROM. laugh.gif

+Quote Post
eric82oslo
post 01.05.12 - 19:10
Innlegg #86

Fast bruker

Sitat(Keith Timmons @ 01.05.12 - 18:14) *

Det er Macedonia, Former Yugoslav Republic of. Neida. tongue.gif
Men man burde kanskje ha vurdert det i det minste. biggrin.gif

+Quote Post
eric82oslo
post 01.05.12 - 19:12
Innlegg #87

Fast bruker

Sitat(Malene @ 01.05.12 - 18:32) *
Gode gamle FYROM. laugh.gif

FYROM høres ut som et godt merkenavn for vedkubber eller peisbriketter. Som i FYROPP. biggrin.gif

+Quote Post
Malene
post 01.05.12 - 19:22
Innlegg #88

Fast bruker

Sitat(eric82oslo @ 01.05.12 - 19:12) *
FYROM høres ut som et godt merkenavn for vedkubber eller peisbriketter. Som i FYROPP. biggrin.gif

Her i huset uttaler vi det FYROM, rett fram. "Åh, nå kommer Fyrom!" Sier mannen min alltid. Og håper de får mange poeng slik at programlederne må si Former Yugoslav Republic of Macedonia mange ganger. For da er sjansen for at de sier det feil ganske stor. Ja, mannen min er barnslig. laugh.gif

Men er de gått over til å bare si Macedonia, nå? Håper ikke det. tongue.gif

+Quote Post
eric82oslo
post 01.05.12 - 19:29
Innlegg #89

Fast bruker

Sitat(Malene @ 01.05.12 - 19:22) *
Her i huset uttaler vi det FYROM, rett fram. "Åh, nå kommer Fyrom!" Sier mannen min alltid. Og håper de får mange poeng slik at programlederne må si Former Yugoslav Republic of Macedonia mange ganger. For da er sjansen for at de sier det feil ganske stor. Ja, mannen min er barnslig. laugh.gif

Neida, bare vi trassige ikke-greske fans som har gått over til det. tongue.gif
Disse rare grekerne skal jo liksom være i kald krig med halve verden.
Først var det tyrkerne (i halvannen generasjon allerede), så kom makedonerne (etter selvstendigheten deres på 90-tallet), og nå, med finanskrisen, er det sannelig tyskerne også. biggrin.gif
Leste her om dagen at særlig tyskere, men også briter, har kuttet ned på antallet sydenferier til de greske øyer dramatisk sammenlignet med foregående år.
Årsaken skal være at dagens tyskere blir sett på med like blide øyne som nazistene ble under okkupasjonen av Hellas under den 2. verdenskrig. tongue.gif
På den annen side har de heldigvis for dem Albania og Kypros som vil veie litt opp for tapene med sine nær-garanterte 12ere. tongue.gif

+Quote Post
Uregistrert-AlexanderMG_*
post 01.05.12 - 20:00
Innlegg #90

Uregistrerte brukere

Haha. Og når vi først er inne på det og bare sitter her og venter på at Adresse Baku skal begynne, så kan vi se litt tilbake på semi2 prøvene fra i fjor når Makedonia blir presentert som finalist: http://www.youtube.com/watch?v=KEP6TjtMuWc&feature=plcp. (spol frem til ca. 4:25 hvis du bare vil se Makedonia bli lest opp) Mange som har problemer med det lange navnet. Så lenge ikke Makedonia-regionen i Hellas deltar så kan de vel bare hete Macedonia. Enkelt og greit.

Dette innlegget har vært redigert av AlexanderMG: 01.05.12 - 20:01

+Quote Post
Malene
post 01.05.12 - 20:06
Innlegg #91

Fast bruker

Sitat(AlexanderMG @ 01.05.12 - 20:00) *
Haha. Og når vi først er inne på det og bare sitter her og venter på at Adresse Baku skal begynne, så kan vi se litt tilbake på semi2 prøvene fra i fjor når Makedonia blir presentert som finalist: http://www.youtube.com/watch?v=KEP6TjtMuWc&feature=plcp. (spol frem til ca. 4:25 hvis du bare vil se Makedonia bli lest opp) Mange som har problemer med det lange navnet. Så lenge ikke Makedonia-regionen i Hellas deltar så kan de vel bare hete Macedonia. Enkelt og greit.

Hahaha! Akkurat derfor må Fyrom få et glansår slik at programlederne må slite litt. cool.gif

+Quote Post
Keith Timmons
post 01.05.12 - 20:37
Innlegg #92

Fast bruker

Ble medlem: 20.02.2009
Bruker nr.: 39 785

Hehe! smile.gif Liker strategien. Jeg har min egen: Siden vi snakker engelsk her i huset, gjør jeg/vi alltid et poeng ut av å uttale Formeryugoslavrepublicofmacedonia i ett ord, så fort det overhodet lar seg gjøre, helst bare én stavelse. For å kødde litt med det rare navnet. biggrin.gif I mer formelle sammenhenger kaller jeg landet konsekvent for Makedonia/Macedonia fordi jeg vil vise at jeg står på deres side i den tåpelige navnetvisten som Hellas har skapt.

+Quote Post
Toppboy
post 01.05.12 - 20:44
Innlegg #93

Fast bruker

Ble medlem: 23.04.2003
Fra: Rogaland
Bruker nr.: 11 972

Haha, festlig biggrin.gif

Jeg kan i grunn ikke tenke meg noe mer eurovisjonsk enn nettopp "Former Yugoslavian Republic of Macedonia" tongue.gif

+Quote Post
Jetro
post 01.05.12 - 21:26
Innlegg #94

Fast bruker

Ble medlem: 06.09.2003
Bruker nr.: 13 438

Jeg håper Hellas vinner, også er jeg Norges talsperson, og så sier jeg – når det er Norges tur til å avgi stemmene – «Hello, Greece! *army-hilsen* This is Former Union Partner with Sweden, Norway, calling!»

On-topic: Adresse Baku har definitivt skjerpet seg, og det begynner seg å nærme seg det svenske programmet kvalitetsmessig. Veldig rotete; hva er greia med rekkefølgen? I og med at Albania er fulgt av Østerrike antar jeg de går etter den engelskbokstavlige rekkefølgen? blink.gif 0–12 poeng er egentlig smart. Motekjerringa skulle selvfølgelig bekrefte den idiotiske stereotypen hun er. "Hun mangler sko." etc. Dårlig. Men resten av panelet kan jeg godt like.

Dette innlegget har vært redigert av Jetro: 01.05.12 - 21:28

+Quote Post
post 01.05.12 - 21:33
Innlegg #95

Uregistrerte brukere

Sitat(Jetro @ 01.05.12 - 21:26) *
Jeg håper Hellas vinner, også er jeg Norges talsperson, og så sier jeg – når det er Norges tur til å avgi stemmene – «Hello, Greece! *army-hilsen* This is Former Union Partner with Sweden, Norway, calling!»

On-topic: Adresse Baku har definitivt skjerpet seg, og det begynner seg å nærme seg det svenske programmet kvalitetsmessig. Veldig rotete; hva er greia med rekkefølgen? I og med at Albania er fulgt av Østerrike antar jeg de går etter den engelskbokstavlige rekkefølgen? blink.gif 0–12 poeng er egentlig smart. Motekjerringa skulle selvfølgelig bekrefte den idiotiske stereotypen hun er. "Hun mangler sko." etc. Dårlig. Men resten av panelet kan jeg godt like.

Enig. Trekk i poengene pga mangel på sko. Trodde det var låtene de skulle vurdere, ikke musikkvideoene og hva de har på seg/ikke har på seg.

Liker oversikten vi får se etter hver sang. Og de har faktisk klart å bruke hjerteflagg i stedet for vanlige firkantete flagg. Haha, en liten detalj som jeg liker veldig godt.

+Quote Post
Jetro
post 01.05.12 - 21:39
Innlegg #96

Fast bruker

Ble medlem: 06.09.2003
Bruker nr.: 13 438

Sitat(AlexanderMG @ 01.05.12 - 20:33) *
Liker oversikten vi får se etter hver sang. Og de har faktisk klart å bruke hjerteflagg i stedet for vanlige firkantete flagg. Haha, en liten detalj som jeg liker veldig godt.

Enig med oversikten, totalt uenig med hjerteflagg. Man skal ikke tulle med flaggene! angry.gif Men det er en smakssak osv.

Må si jeg liker dette programmet. Jeg ler godt av Linda Eides kommentarer, og de andre er jaggu ikke så verst de heller. Dette skal jeg nok se mer på!

Danmark var nettopp. Jeg er bare enda mer sikker på at denne vinner semifinale 1. smile.gif

+Quote Post
JuliaS
post 01.05.12 - 21:40
Innlegg #97

Fast bruker

Ble medlem: 30.01.2012
Fra: Finland
Bruker nr.: 70 456

Lurer på når dette skal vaere tilgjengelig i NRK nett-TV? Straks når det er ferdig på TV?

+Quote Post
post 01.05.12 - 21:54
Innlegg #98

Uregistrerte brukere

Sitat(JuliaS @ 01.05.12 - 21:40) *
Lurer på når dette skal vaere tilgjengelig i NRK nett-TV? Straks når det er ferdig på TV?

Det vanlige er at de legger det ut etter at programmet er ferdig. Håper de blir liggende ute i flere år fremover, ikke slik som med de Før MGP-programmene som de nå har stengt.

+Quote Post
Malene
post 01.05.12 - 22:11
Innlegg #99

Fast bruker

Danmark????
sad.gif angry.gif angry.gif rolleyes.gif
Heeeelt feil "vinner".

Men ellers morsomt. biggrin.gif

+Quote Post
Kirie
post 01.05.12 - 22:11
Innlegg #100

Fast bruker

Ble medlem: 27.01.2008
Fra: Troms
Bruker nr.: 38 480

Syns dette var kjempeålreit! Koste meg skikkelig og lo mange ganger. Panelet var veldig bra syns jeg. Kanskje litt FOR positive dog. Også syns jeg de slakta Ungarn altfor mye...

Skryt til NRK og de som er med!

+Quote Post

25 Sider V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 20.06.13 - 02:01 RSS