Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

3 Sider V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
Nygammel Bon Jovi
shelly-baben
post 08.11.03 - 23:24
Innlegg #21

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 09.01.2003
Bruker nr.: 9 789

Sitat
Opprinnelig skrevet av pop
Jeg tror at å si at jeg digger Lene Marlin er å ta litt hardt i. Jeg har bare sagt at hun er utrolig talentfull, noe et samlet musikk Norge har funnet ut for lenge siden.

Matchbox 20 er det ingen av dere som har noen forståelse for. Rob Thomas er det aller ypperste man får til å skrive tekster. Hvis det er noen som har lyst å annalysere noen, så er det bare å si i fra.

Bruce Springsteen er the Boss. Hva f*** er det som feiler dere? Dette er jo noe man får inn med morsmelken for helvette.

Tekstene til Bon Jovi er vel ikke så mye mer en ok, men hva gjør vel det når de svinger som et uvær og Ritchie S. spiller gitar som en Gud.

Det er ingen av dere som kommer med saklige argument. Shelly for eks. sier bare dette: 'Og dette kommer fra en som digger Matchbox 20 og Lene Marlin'...hva spiller det slags rolle?! Kom nå med argument.

Poenget var at du ikke har noen rett til å kritisere min musikksmak når du hører på helt forjævlig musikk selv. Den dagen Rob Thomas blir "den ypperste man får til å skrive tekster" er den dagen du får peiling på musikk, dvs. aldri.
Go to the top of the page

+Quote Post
KemeKongKa
post 08.11.03 - 23:28
Innlegg #22

Fast bruker

Ble medlem: 02.10.2003
Bruker nr.: 13 975

Let's break it down, shall we?

Sitat
Jeg tror at å si at jeg digger Lene Marlin er å ta litt hardt i. Jeg har bare sagt at hun er utrolig talentfull, noe et samlet musikk Norge har funnet ut for lenge siden.

Et samlet musikknorge? Da mener du musikkpressen? Den samme musikkpressen som hyllet Paperboys plata som et mesterverk? Den representerer ikke alle oss. Jeg må innrømme at jeg ikke har hørt nok av Lene Marlin til å ta et standpunkt, men jeg kan si at ditt "musikknorge" på ingen måte representerer meg...

Sitat
Matchbox 20 er det ingen av dere som har noen forståelse for. Rob Thomas er det aller ypperste man får til å skrive tekster. Hvis det er noen som har lyst å annalysere noen, så er det bare å si i fra.

Greit, la oss analysere, men ikke akkurat nå.
Hvis du vil ha tekster i ypperste klasse så hør på The Hives, Del The Funky Homosapien eller The Roots.

Sitat
Bruce Springsteen er the Boss. Hva f*** er det som feiler dere? Dette er jo noe man får inn med morsmelken for helvette.

Jaha? Så bare fordi du fikk det inn med barnerimene så skal vi også ha fått det?
Det er en utrolig generaliserende og ikke minst ignorant holdning. Den første bandet jeg lærte å like var 80 tallets, i mine ører, beste alternative band BlackFlag. Og gjett hva? Det er en haug med folk som hater dette bandet noe inderlig. Jeg spør ikke hva som feiler dem, hvorfor? FORDI DE IKKE HADDE SAMME OPPVEKST SOM MEG! Forresten så appelerer Turbonegers servicesector sanger mer til meg enn sangene fra Bruce om the working class hero.

Sitat
Tekstene til Bon Jovi er vel ikke så mye mer en ok, men hva gjør vel det når de svinger som et uvær og Ritchie S. spiller gitar som en Gud.

Jeg vet om en haug med folk som synes danseband svinger, og jeg skal la dem få mene det ifred. Jeg sier meg uansett uenig i både deres og ditt musikksyn.
Når det gjelder klimpringen til Ritchie S. så får du mene hva du vil, men noen gud er han nok ikke. En gitargud burde ha en viss grad av originalitet...

Sitat
Det er ingen av dere som kommer med saklige argument. Shelly for eks. sier bare dette: 'Og dette kommer fra en som digger Matchbox 20 og Lene Marlin'...hva spiller det slags rolle?! Kom nå med argument.

Var jeg saklig nok nå? Jeg skrev det til og med på bokmål. Kred til meg for det. soss...

+Quote Post
pop
post 13.11.03 - 16:40
Innlegg #23

Fast bruker

Ble medlem: 11.02.2002
Bruker nr.: 2 838

Til dere som er så negative til Rob Thomas:

Her er en tekst dere kan prøve å analysere. Det var en tekst til og med jeg fikk til for noen år siden. Fikk faktisk 5 for min analyse.

'Black White People'
---------------

One more day down
Everybody has those days
Where one soft sweet song's
Just enough to clear my head
Fall on real life
Is anybody left there sane?
If we slide on over and accept fate
Then it's bound to be a powerful thing

If it's just that you're weak
Can we talk about it
It's gettin' so damn creepy
Just nursing this ghost of a chance
The fiction, the romance
and the Technicolor dreams
of black and white people

One boy head strong
Thinks that living here's just plain
He's pushed down so hard
You can hear him start to sink
And it's one last round of petty conversation
You hold on boy cuz
You won't go down like this?
Just roll on over
Lay down till it's more than you can take

Refreng

So one more day down
Hell everybody's changin'
One more head down
Just enough to reach my head

Refreng

Musikknorge...jeg snakker da ikke musikkanmeldere. De elsker jo generelt Lene Marlin. Jeg snakker om fag folk. Folk som driver med musikk selv, eller har høy utdannelse innen faget. Lene Marlin er strofisk bra komponert musikk for dere som vet hva det vil innebære.

+Quote Post
Paul_16
post 19.11.03 - 15:26
Innlegg #24

Fast bruker

Ble medlem: 29.09.2002
Bruker nr.: 7 536

Sitat
Lene Marlin er strofisk bra komponert musikk for dere som vet hva det vil innebære.
Hehe, det vil jeg gå ut fra at ikke er mange her inne som vet nei, inkludert meg selv. Pop du vet like godt som oss andre at det er enkelte her inne som prøver å provesere deg, du må ikke ta alt de sier så seriøst.

+Quote Post
Music_girl
post 25.12.03 - 01:16
Innlegg #25

Fast bruker

Ble medlem: 18.03.2003
Bruker nr.: 11 326

Har bare hørt 'Smooth' fra Rob Thomas sammen med Carlos Santana, den gikk jeg lei. En god låt, men fa*n hvor mye den gikk på radio, tv og you name it.
Har forresten også hørt 'Unwell' på svisj, og jeg synes den var helt ok radio-vennlig musikk liksom. Men skjønner jo at musikken de spiller på svisj ikke representerer grupen slik den er, for eks. Metallica, Iron Maiden og Faith No More er jo ikke framstillt slik musikken deres er hvis du kjøper en plate med dem.
Kjøpte Faith No More's 'King For A Day, Fool For A Lifetime' plate...huff, det var skuffende. Skremmende lite kreativt, men men. Alle kan ikke være verdens mestere.

+Quote Post
Trail09
post 25.12.03 - 13:09
Innlegg #26

Fast bruker

Ble medlem: 27.03.2003
Bruker nr.: 11 590

Sitat
Opprinnelig skrevet av Music_girl
Kjøpte Faith No More's 'King For A Day, Fool For A Lifetime' plate...huff, det var skuffende. Skremmende lite kreativt, men men. Alle kan ikke være verdens mestere.

Ehh.

+Quote Post
shelly-baben
post 25.12.03 - 13:26
Innlegg #27

Fast bruker

Det er litt gøy å se hvor lavt noen kan synke.

+Quote Post
Killmaster
post 26.12.03 - 02:27
Innlegg #28

Fast bruker

Ble medlem: 11.02.2003
Bruker nr.: 10 507

Sitat
Dere kan så ufattelig lite om musikk. Shelly Baben går rundt å hører på et band som Nirvana... Lagde sine låter ved å stjele fra et ikke fullt så kjent band med navn Melvins. Det er en skam. Enkel piss musikk.

Hva i f*** ragamuffin vet du om ukomplisert musikk?

Har du noen gang holdt en gitar i hendene dine?! Prøv å gjenta bare få av de tonene Ritchie Sambora spiller gjennom Bon Jovi låtene.
Her snakker vi rocke klassikere som 'Livin on a Prayer' og 'You Give Love a Bad Name'. Låter som alltid vil komme til å stå som storheter innen for rock.

Vær så snill! Spar oss!

+Quote Post
Trail09
post 26.12.03 - 03:51
Innlegg #29

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av shelly-baben
Det er litt gøy å se hvor lavt noen kan synke.

Akkurat når man tror man har møtt et av de dummeste menneskene som finnes, så kommer det en og beviser at neida, det finnes verre.

+Quote Post
Bananskall
post 26.12.03 - 11:45
Innlegg #30

Fast bruker

Ble medlem: 02.01.2003
Bruker nr.: 9 494

Sitat

sukk. kan jeg få være deg? :)

(hvorfor dro du opp denne tråden forresten? ville du se idolet ditt, pop, drite seg ut? (igjen?) )

+Quote Post
Music_girl
post 27.12.03 - 16:06
Innlegg #31

Fast bruker

Hva?? Mitt idol? Har det rabla helt for deg eller?
Du kan ikke få være meg, og man ser forskjell på musikksmaken til en musiker og en vanlig ungdom. Forskjellige ting man setter pris på med musikken.

+Quote Post
Bananskall
post 27.12.03 - 20:10
Innlegg #32

Fast bruker

Ble medlem: 02.01.2003
Bruker nr.: 9 494

Sitat
Hva?? Mitt idol? Har det rabla helt for deg eller?
Du kan ikke få være meg, og man ser forskjell på musikksmaken til en musiker og en vanlig ungdom. Forskjellige ting man setter pris på med musikken.

hei. jeg VIL være deg. du er så smart.

+Quote Post
Trail09
post 28.12.03 - 05:13
Innlegg #33

Fast bruker

Det er faktisk sant. Music girl er nesten genial.

+Quote Post
Killmaster
post 28.12.03 - 13:57
Innlegg #34

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av Trail09
Det er faktisk sant. Music girl er nesten genial.

Nesten?

+Quote Post
shelly-baben
post 30.12.03 - 14:45
Innlegg #35

Fast bruker

Jeg har en teori om at Music girl er lynende intelligent. Hun er bare veldig flink til å skjule det.

+Quote Post
ragamuffin
post 30.12.03 - 15:22
Innlegg #36

Fast bruker

Ble medlem: 14.09.2003
Bruker nr.: 13 588

Sitat
Dere kan så ufattelig lite om musikk. Shelly Baben går rundt å hører på et band som Nirvana... Lagde sine låter ved å stjele fra et ikke fullt så kjent band med navn Melvins. Det er en skam. Enkel piss musikk.

Hva i f*** ragamuffin vet du om ukomplisert musikk?

jeg gir vel en lang fa.en i hvor vanskelig det er å spille den tullemusikken du alltid maser om. det jeg mener med komplisert musikk er musikk som gir en komplisert lytteropplevelse, som kanskje tar tid å sette seg inn og krever flere gjennomlyttinger før den sitter. musikk der detaljene og melodiene ikke avslører seg øyeblikkelig.

er dette musikk du har peiling på, pop? har du noen gang hørt på musikk som pakker melodiene inn i støy? har du noen gang sett skjønnheten i en drone? har du noen gang lent deg tilbake og druknet deg i den varme støyen til supersilent? har du noen gang lett etter de skjulte gitarene som ligger langt nede i miksen og syder og bobler som små lavapytter på 'daydream nation'?

har du i det hele tatt peiling på _noe som helst_ som ikke er mainstream sovepop eller kvalmende harry puddelrock fra 80-tallet? ut fra det du sier her er jeg villig til å tippe nei.

+Quote Post
Killmaster
post 01.01.04 - 01:57
Innlegg #37

Fast bruker

Genialt, ragamuffin, genialt.

+Quote Post
Music_girl
post 01.01.04 - 23:15
Innlegg #38

Fast bruker

øh...kaller du det ragamuffin skrev der for genialt?
Ikke rart dere ikke har bedre musikksmak enn dere har.

+Quote Post
shelly-baben
post 01.01.04 - 23:17
Innlegg #39

Fast bruker

Sitat
øh...kaller du det ragamuffin skrev der for genialt?
Ikke rart dere ikke har bedre musikksmak enn dere har.

Hold nå tåta på deg, pop in disguise.

+Quote Post
Music_girl
post 01.01.04 - 23:20
Innlegg #40

Fast bruker

Jeg er vel ikke pop hvis det er det du tror...

Jeg synes ikke pop er genial, men jeg synes i allefall ikke at mange av hans motstandere er det heller.

+Quote Post

3 Sider V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 18.06.13 - 23:38 RSS