Tjenesten "renter, beregnet, ikke bokført" treneres av Terra-Gruppen, Terra-Gruppen AS trenerer sparekonto banktjenester |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Tjenesten "renter, beregnet, ikke bokført" treneres av Terra-Gruppen, Terra-Gruppen AS trenerer sparekonto banktjenester |
19.02.09 - 11:54
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 Ble medlem: 19.02.2009 Bruker nr.: 39 779 |
Siden Torsdag den 12.februar.2009 har Nettbanker tilknyttet Terra-Gruppen AS sine nettbank tjenester hatt store problemer ved at bl.a. kundene ikke får tilgang til å se "renter, beregnet, ikke bokført" på sine spare og plasseringskontoer.
Pga. av dette kan ikke kundene få sjekket hvor mye renter de har opparbeidet på sine sparebeløp. Tusenvis av kunder har vert i kontakt med sine banker i Terra-Gruppen og selve Terra Gruppens nettbank support som ikke vil si hvor lenge feilen skal vare nå etter snart en uke med venting. De eneste som har lagt ut informasjon om dette er "Bank 2" som skriver følgende under nettbank loggin tjenesten, sitat: "Pga en midlertidig feil i nettbanken, vises desverre ikke opptjente renter. Det arbeides med å få utbedret feilen." Se: http://www.bank2.no Andre banker som Terra-Gruppen AS drifter er f.eks BankNorwegian, Bien Sparebank og en mengde andre banker. Måten tjenesten ble fjernet på og måten den nå uthales og treneres på tyder imidlertid på Ugler i mosen. Opplysningstjenesten "renter, beregnet, ikke bokført" ble næmelig fjernet kunn fra Sparekontoer og plasseringskontoer og tyder derfor på at dette var en planlagt handling. Kunder som har ringt Terra-Gruppen AS eller sin lokale Bank i over en uke nå får ikke opplysninger eller informasjon om hvor lenge det tar å rette feilen eller hvor lenge dette skal vare. Kan dette vere et forsøk å fjerne en tjeneste som gir viktige opplysninger om opptjente renter for dermed å kunne lure kundene lettere. Jeg ber derfor om FBI å se nermere på saken(sette fokus på saken) slik at viktige prinsipper og opplysningstjenester er sikret en fremtid. Dette innlegget har vært redigert av fbruk: 19.02.09 - 12:06 |
|
|
|
23.02.09 - 15:24
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 23.02.2009 Bruker nr.: 39 833 |
Forferdelig lei av å seTerra Gruppen verken informerer sine Banker og kunder om hvor lenge det skal gå før nettbankfeilene er rettet
Ser imdlertid at DinSide har begynnt å ta for seg saken nærmere og det er bra. Håper snart flere kommer etter Feil i nettbank rammer mange kunder: http://www.dinside.no/805555/feil-i-nettba...er-mange-kunder |
|
|
|
24.02.09 - 11:53
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 24.02.2009 Bruker nr.: 39 839 |
Hva er galt med litt informasjon ?
Terra-gruppen drifter 78 banker og så gidder de ikke engang legge ut viktig informasjon om viktige tjenester om dette til forbrukerne. Enten så har de store problemer eller så er de noen utrolig latsabber. Personlig bruker jeg denne tjenesten aktivt og ofte for å kunne følge med hvor mye renter jeg har fått opparbeidet meg og er en selfølge som jeg ikke kan klare meg uten. Så se å få gitt informasjon til alle de tusenvis av brukere der ute som venter på et svar! |
|
|
|
02.03.09 - 13:50
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 Ble medlem: 19.02.2009 Bruker nr.: 39 779 |
Oppdatering i saken:
I går Søndag den 01.mars.2009 skrev Din Side en ny artikkel i saken Kundene venter fortsatt: " Men på mandag(IDAG) skal problemene være løst, sier Terra-gruppen. " http://www.dinside.no/806216/kundene-venter-fortsatt Kl er må 12:49 på dagen(Mandag) men fortsatt har ingenting skjedd i saken. Vi venter derfor forsatt! Skal gi beskjed i morge viss ingenting skjer i løpet av dagen. |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 24.05.13 - 05:29 |
|