Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

4 Sider V  « < 2 3 4  
Closed TopicStart new topic
Ang. mobbing
trixi
post 10.05.03 - 19:29
Innlegg #61

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 20.11.2002
Bruker nr.: 8 821

Se hva du skriver Tor_Nado....i inlegg etter innlegg OM meg...se hva du trekker frem av sitater og terper på din ensporede måte.

Gi meg èn god grunn til at jeg ikke skal "forsvare" meg...èn eneste......det holder.

Jeg gjentok i siste inlegg at jeg har skrevet at saken er en bagatell i forhold til din psykiske likevekt,ditt velvære og din evne til å komme deg videre.

Jeg står for det.

Er det så jævlig at jeg tenker slik?

At du så blander inn meg og mine holdninger og synspunkter i denne debatten inn i en rasist debatt, sier at jeg er tverr,hardt,trassig og attpåtil kone og mor,fikk meg til å steile.
Det er dèt som har ført til alt dette våset side opp og side ned...og det vet du utmerket godt! Et bikkje slagsmål om hvem som sa hva og som mentes med det!

Om du tar aldri så mye egenkritikk på feil bruk av sitater eller klønete fremstilling i rasist debatten bryr jeg meg ikke lengre om.
Men vær klar over èn ting....der du selv trekker frem sitater der de ikke hører hjemme,taster ned karakteristikker,forteller at jeg driver hat/sverte kampanje mot deg og andre paranoide utsagn.... der og akkurat der kan du ikke forvente annet enn at du får svar på tilltale...for du er vel ikke teit heller?

Og ja...ditt eksempel på en voldtatt pike er MYE verre enn det du har opplevd.
En voldtatt pike føler frykt...hun er livredd for å bli drept...en voldtatt pike føler psykisk og ikke minst fysisk smerte.

Det du har opplevd har skapt psykisk smerte....og jeg har ikke et sted jublet for den jenta på skolen.Jeg har bare sagt at hennes versjon har vi ikke hørt.Og din intensitet KAN ha vært en bidragende årsak til forløpet.(har jeg ikke sagt før men sier nå)(for hvem i alle dager gir seg til å skrive mail til foreldrene for å sette en annen på plass da begge er myndige?)

Jeg har heller aldri brukt ordet "fortrenge" og bedt deg om å gjøre det! (der har vi gutten med omskrivelsene)
Jeg har bedt deg om å se fremover,samle krefter,engasjere deg i andre ting....det er fullt ut mulig å bearbeide følelser mens man gjør akkurat det.

At du mener at jeg tar feil er helt ok.
At jeg mener du tar feil i forhold til en oppreising som Voila' gjør alt godt igjen burde også være ok.
Du har selv startet denne tråden....da regner jeg med at forskjellige meninger basert på hva du forteller også må gjøres rom til.

Og på tale om å holde ting på et verdig nivå....du forteller om hvordan andre oppfatter meg...fremstiller meg som et stort problem for nrk/debatt.

Nei du Tor_Nado...så lenge du slenger med leppa OM meg TIL alle fordi jeg faktisk setter helse/psykisk velvære foran en kamp om oppreising,på det jeg betrakter som tynnt grunnlag...så får du svar.
Hvordan det ellers går med saken din ...ja,se det skiter jeg i per idag.
Go to the top of the page

+Quote Post
Tor_Nado
post 11.05.03 - 19:44
Innlegg #62

Fast bruker

Ble medlem: 08.10.2002
Bruker nr.: 7 777

Hvor gammel er du egentlig? Du virker ikke veldig moden. Som jeg har sagt før; kone og mor var en referanse til modenheten din.
Du snakker om at du forsvarer deg, men i utgangspunktet har det ikke vært det du har gjort. Du har trekt masse ting ut av sin sammenheng og brukt det mot meg. Når jeg da da skriver at du tar ting ut av sammenheng så er det fordi det er det du gjør, og det er for å "forsvare" meg. Hvis du mener at det er sånne ting du må "forsvare" deg mot synes du heller kan slutte å komme med slike poenger.
I rasistdebatten trakk jeg inn ditt syn fra denne saken fordi du her mente at det var viktig og legge ting bak seg og se fremover. Du synes det var så ille at jeg kunne trekke det inn i den debatten. Men jeg har sett deg gjøre det samme med en annen. Så hvordan kan du lage oppstyr rundt et virkemiddel du selv bruker?
Du sier at du aldri har skrevet fortrenge, men du har skrevet legge bak seg og det er jo så og si synonymt. Du mener at jeg omskriver. Da har du misforstått hva jeg mener. Du har skrevet ting som du mener jeg har sagt som sitater: "*****". Når du da kommer med setninger og formuleringer jeg aldri har skrevet er det en omskriving. Om du bruker et annet ord eller noe som betyr det samme blir noe annet.

Voldtekteksempelet mitt var ment for å spørre deg om motivet til offeret er hevn? Du mener at psykisk velvære er viktigst. For offeret kan det også være viktigst å klare og få det hele på avstand, men samtidig viktig at gjerningsmannen ikke får gå som om ingenting har skjedd. Offeret føler som du sier frykt. Jeg føler jo også en frykt. En annen ting som jeg håper du kan merke deg; Jenta jeg snakker om har ikke bare gitt meg psykiske problemer, slik som du ser ut til å ikke få med deg, hun hindrer meg i å få jobb, hun gjorde så jeg måtte ha eksamen alene etter at skoleåret var slutt, angsten jeg følte gjorde at jeg ikke klarte å konsentrere meg og det gikk videre ut over karakterene. Dersom jeg bare legger alt bak meg, så har jeg fortsatt for dårlige karakterer for å få jobb i tillegg til at hun hindrer meg i å få det der hun jobber. Du skriver at jeg er paranoid, men hun har faktisk fortalt meg selv at hun var nødt til å fortelle alle hun jobbet med om meg. Jeg har også skriftlig bevis på det.
En annen ting du gjerne kan svare på: i førsten mente du at hun måtte ha beskyldt meg for noe kriminelt for at jeg kunne gå til politiet. Det har hun jo gjort. Hvorfor har ikke det noe å si lenger?
Jeg slenger ikke med leppa om deg, og jeg skriver som oftest direkte til deg. Du derimot formulerer ofte dine innlegg til andre. I tillegg skriver du til andre som svarer her, f.eks. Terrible. Du skriver at han må passe seg ellers blir han hengt ut, for her godtas ikke forslag som strider mot mitt syn. Grunnen til vår diskusjon er deg. Du kan protestere så mye du vil og det kommer du vel også til å gjøre, men det er sannheten. Og du kan ikke forvente at jeg skal skifte mening fordi du mener noe annet. Det ser ut som det er det du vil. Jeg er enspora fordi jeg ikke lytter til dine råd.
Når det gjelder mailen jeg sendte til faren til jenta; jeg gjorde det da jeg ikke fikk respons fra henne. Du bruker det mot meg for å få det til å se ut som JEG ikke klarer å ta det opp med henne. Jeg forsøkte det gang på gang. Hun svarte ikke. Hun fikk foreldrene til å sende meg en sms. Hun ringte til min far. Hun gikk til skolen. Hun gikk til andre elever. Siden jeg fortsatte å prøve å få tak i henne en stund, så fant hun ut at hun kunne utnytte det og få det til å se ut som om jeg plagde henne. Du kan godt prøve å påstå at jeg maste så fælt at hun fikk nok, men det blir litt for lett løsning. Hun påsto nemlig at jeg hadde begynt å plage henne lenge før jeg sendte henne disse meldingene. Men det var da jeg begynte å gjøre det, pga at hun sa så mye negativt om meg til andre, at hun begynte med påstander om at jeg hadde plaget henne.
Det gjør ingenting at du eller andre mener noe annet, men jeg har rett til å forklare hvorfor jeg ikke er enig. Grunnen til at det mere gnissninger mellom oss er jo fordi du plutselig begynner og formulere hendelsene i saken på en måte som fremstiller meg veldig negativt. Iførsten gikk det på at du mente noe om hva jeg burde gjøre i ettertid, og det synes jeg var helt i orden. Men siden har alt vært basert på ditt sinne mot meg for noe som egentlig ikke var så farlig og heller ikke ment slik du tolket det. Og når jeg sier at du har mistolket meningen, hvorfor kan ikke du ta det til deg? Og da jeg ba om unnskyldning for at du tok det ille opp, for jeg skrev det ikke for å være dust mot deg, hvorfor kunne du ikke godta det? Jeg trakk ikke dette inn i den andre saken for at sakene i seg selv var relatert, men dine syn på sakene.
Hvis det du har fått ut av hva jeg har skrivd er at jeg kun vil ha hevn og oppreising, da har du gått glipp av mye.

+Quote Post
Tor_Nado
post 11.05.03 - 20:07
Innlegg #63

Fast bruker

Må bare kommentere en ting til. Du skrev en gang at saken er en bagatell, men ikke konsekvensene den har hatt for meg. Det er jo saken som førte til de konsekvensene. Defor ser ikke jeg logikken i ditt syn. Og jeg synes det også er rart faktisk, at du mener det er en bagatell at flere medelever hater en for noe en ikke har gjort pga av en persons beskyldninger. At de "under ledelse" av ryktesmeden går inn for å få en utvist. At en må ta ansvaret for påståtte handlinger selv om de ikke er sanne.
Dessuten synes jeg det er dumt å skrive at noe er en bagatell i forhold til noe annet. Det er selvfølgelig noe som er viktigere enn noe annet, men det er det jo i alle tilfeller. Men å bruke det som et argument synes jeg funker dårlig. Eks.: En som blir ranet for en lommebok er en bagatell i forhold til et bankran. Jeg mener at bankranet er mer alvorlig pga av at det er flere ofre, men det gjør ikke ranet av en enkelperson en bagatell.

+Quote Post
trixi
post 11.05.03 - 23:01
Innlegg #64

Fast bruker

" Hvor gammel er du egentlig? Du virker ikke særlig moden. Som jeg har sagt før: Kone og mor var en referanse til din modenhet"

Pysselpung

+Quote Post
Jostein_H1
post 12.05.03 - 20:55
Innlegg #65

Ble medlem: 19.03.2003
Bruker nr.: 11 377

Har sett litt på denne tråden og den har vel kommet litt vekk fra hva som egentlig var poenget. Trixi, jeg har lest litt i "neger"-tråden hvor dere begynte å krangle og en ting har jeg merket meg derfra så vel som herfra. Når Tor_Nado sammenligner noe så virker det som om du ikke forstår sammenligningen. Du skrev i "neger"tråden at Tor_Nado mente hans sak var viktigere enn et helt folkeslags. Du skjønner vel at det ikke var det han ville frem til. Slik det ser ut for meg har du blitt fornærmet for noe og du søker hevn. Tor_Nado har jo gitt uttrykk for at han ønsker at du slutter med denne hetsen da du har misforstått. En annen ting er at du har begynt og blande deg inn i selve konflikten. Der synes jeg du skal holde deg utenfor.
Tor_Nado skrev opprinnelig hva han hadde opplevd og hva han ville gjøre med saken. Hvorvidt du er enig i hva han ønsker å gjøre eller ikke er opp til deg. Men konflikten som ledet til at han ønsket å gjøre det har du ingenting med. Riktignok har han delt en del hendelser med deg, men det var for å forklare hvorfor han ønsket å gå til det steget han har gått.

Tor_Nado skrev at han syntes du kom med kvasiintelektuelle formuleringer, og jeg må si meg litt enig. Jeg antar at du vet hva det betyr. Du bruker veldig ofte litt avanserte formuleringer og vrier på det du skriver i tillegg til at du bruker litt fremmedord. Men problemet ligger i at det du skriver ikke har noe forståelig poeng. Jeg har sett Tor_Nado et par ganger spørre hva du har ment, uten at du har svart.

Du skriver også at du føler at han angriper deg som person med nedlatende karakteristikker. Nå skal du passe litt på hva du sier. Etter hva jeg har lest er det du som startet en ganske nedlatende tone mot ham, mens han prøvde og rette opp i misforståelsen. Likevel fortsatte du. Han har forsvart seg mot dine angrep og antagelig blitt ganske frustrert og tatt igjen med samme mynt i et par innlegg. Men du drar frem dette ved nesten hvert innlegg du skriver.
I tillegg kritiserer du de som støtter Tor_Nado og du kommer med advarsler mot de som mener noe av det samme som deg, om at de kommer til å bli uthengte fordi hvis han ikke er enige så blir de uthengt som heks. Du skriver også at det er nok at han slenger med leppa til deg, men at han ikke må begynne å gjøre det til andre og at Terrible ligger i faresonen. Så vidt jeg har fått med meg har han ikke skrevet stygt til noen andre, og du prøver og fremstille det som om ham har gjort det og han kommer til å gjøre det igjen. Er det rart han blir litt paranoid da du stadig kommer med ting som ikke har skjedd og vinkler det så det reflekteres negativt mot ham?

Jeg har studert psykologi og har litt innsikt i hvordan man kommer seg videre, for det er viktig. Men man må også ta hensyn til hva som gjør at man ikke kommer seg videre. I dette tilfelle ser det ut som at hun som mobbet bevisst hindre Tor_Nado i å få jobb. Hun har også gitt ham problemer med skolen han gikk på, som også trenger å rettes opp. P.g.a. hennes sjarm og manipulative personlig, som har blitt nevnt, har hun fått mennesker til å vende seg mot ham, selv om de ikke har annet enn hennes påstander som utgangspunkt. For Tor_Nado har jeg en oppfatning av at hun ikke lenger er det som plager ham mest, men det at andre misliker ham og ikke være involvert med ham på noen måte, p.g.a. henne. Dersom han får vist for henne og seg selv at hun har opptrådt på en ytterst upassende måte vil det hele bli mye bedre. Han gir meg et inntrykk av en person som ønsker å snakke ut med personen, få forklaringer og så legge det bak seg. Og så lenge hun har vist liten vilje har han valgt anmeldelse. Ut i fra det som er nevnt og hva som står i Norges lover kan jentas handlinger straffes med fengsel inntil et år. Men jeg tror ikke han egentlig ønsker det.

Jeg synes ditt råd om å legge noe bak seg er bra Trixi, men du overser detaljer som gjør dette mulig. Tor_Nado klarer ikke legge det bak seg uten videre.
Samtidig har du selv problemer med å gi slipp på dine problemer med ham. Han ba deg jo tidlig om unnskyldning dersom du ble støtt av det han skrev. Han har flere ganger forklart hva han mente. Du bør ta det til deg, for nå er det du som dveler ved en sak som ikke har noe her å gjøre. Jeg forventer at du kommer med en protest, vær så god.

Om det helt siste innlegget ditt vil jeg bare si at hvis din respons på at du opptrer umodent er å komme med et skjellsord, som jeg aldri har hørt før, pysselpung, er du egentlig med på å understreke påstanden.

+Quote Post
trixi
post 13.05.03 - 09:37
Innlegg #66

Fast bruker

Det var et godt innlegg.

Jeg stikker ikke under en stol at jeg har fått hele "opplegget" i vrangstrupen.Det har jeg hatt lenge.

Men du leste aldri innlegget i det du kaller neger-tråden,for det slettet han i lynets hastighet...og igjen sto jeg og protesterte kraftig på "branntomten".
Mine følelser rundt branntomten vet du ingenting om,for jeg har også et liv utenfor dette forum.

Pysselpung har ingen direkte norsk oversettelse...og du aner ikke hva det dreier seg om.Men jeg ser at du allerede har bestemt deg/ antar/ går ut fra / sannsynligvis mener at det er et nedsettende skjellsord.
Selv var det for meg en god avslutning....et fremmedord uten mening skulle ikke "forlange en respons der den ene parten kun tar til motmæle mot trixi's kvasintellektuelle og generellt umodne innlegg".....Og jeg lot hans påstand stå først.

Og ettersom jeg anser meg ferdig,hvis det lar seg gjøre...så skal hans påstand også få stå sist her:

"Hvor gammel er du egentlig?.Du virker ikke særlig moden. Som jeg har sagt før: Kone og mor var en referanse til din modenhet"

+Quote Post
nyfrelst
post 13.05.03 - 18:22
Innlegg #67

Fast bruker

Ble medlem: 17.11.2002
Bruker nr.: 8 681

www.lmm.no
Landsforeningen mot mobbing på arbeidsplassen

www.mentalhelse.no
Mental helse Norge

www.stoppjobbmobben.no
Stopp JobbMobben
Sistnevnte arrangerer kurs for mobbeofre.

Kanskje nytt hjelpetilbud.
I Århus, Danmark er ansatte ved fagforbundet for handel og kontor i ferd med å opprette en "skadestue", - et slags krisesenter med psykiatrisk behandling for mobbeofre. Metoden kan være aktuell også i Norge. Psykolog Ståle Einarsen ved Universitetet i Bergen skal evaluere Århus-prosjektet med tanke på norske forhold.

+Quote Post
Terrible
post 13.05.03 - 22:02
Innlegg #68

Fast bruker

Ble medlem: 28.01.2003
Bruker nr.: 10 181

Husker debatten om Irak-krisen og at jeg og trixi var aktivt mot-debattanter der. Jeg skrev et innlegg den 9. mars (Hjelper George W. Bush den norske ...) noen ord til trixi:

"Først så skriver du nedsettende, og så fortsetter du med en ganske usammenhengende setningsoppbygging som tilsier at tankene ganske fjernt fra det setningene prøver å beskrive. Når man skriver slik, så blir vi enfoldige mennesker litt tvilende til hva meningen egentlig er bak ordene. Det er akkurat som om dine ord prøver å skape sin egen virkelighet, eller en ny oppfatning av den. Men som jeg kan forklare deg at virkeligheten som jeg og Gefro oppfatter den er ganske forskjellig fra den virkelighet som du opererer med. Jeg har sett at du skriver innlegg som er kverulerende i andre tema også. Jeg tror du ikke har så god greie på alt mellom himmel og jord, for å si det sånn. Ikke ta det ille opp. Du skal få skrive det du vil. Men vær obs!"

(Gefro er en av de andre debattantene som var på min side i spørsmålet om kommende krig i Irak)

+Quote Post
trixi
post 14.05.03 - 08:32
Innlegg #69

Fast bruker

Opprinnelig skrevet av Terrible
Husker debatten om Irak-krisen og at jeg og trixi var aktivt mot-debattanter der. Jeg skrev et innlegg den 9. mars (Hjelper George W. Bush den norske ...) noen ord til trixi:

"Først så skriver du nedsettende, og så fortsetter du med en ganske usammenhengende setningsoppbygging som tilsier at tankene ganske fjernt fra det setningene prøver å beskrive. Når man skriver slik, så blir vi enfoldige mennesker litt tvilende til hva meningen egentlig er bak ordene. Det er akkurat som om dine ord prøver å skape sin egen virkelighet, eller en ny oppfatning av den. Men som jeg kan forklare deg at virkeligheten som jeg og Gefro oppfatter den er ganske forskjellig fra den virkelighet som du opererer med. Jeg har sett at du skriver innlegg som er kverulerende i andre tema også. Jeg tror du ikke har så god greie på alt mellom himmel og jord, for å si det sånn. Ikke ta det ille opp. Du skal få skrive det du vil. Men vær obs!"

(Gefro er en av de andre debattantene som var på min side i spørsmålet om kommende krig i Irak)

Dette greide du fint uten meg Terrible.

" Tema: Trixi,den ufine debattant"

Hvor gammel var DU nå igjen...37.....

PS. Jeg lovte å sette hans påstand sist (få siste ord) og skal så gjøre:

" Hvor gammel er du egentlig? Du virker ikke særlig moden. Som jeg har sagt før: Kone og mor var en referanse til din modenhet"

+Quote Post
Tor_Nado
post 14.05.03 - 21:29
Innlegg #70

Fast bruker

Trixi-mor, jeg slettet et innlegg i rasismetråden, og det var fordi du mistolket det og gjorde det om til noe annet. Jeg har forklart det til deg så mange ganger. Og du vet det godt, selv om du helst vil overbevise alle andre om noe annet. Jeg skrev aldri at dine godt mente råd ikke ble satt pris på, jeg skrev at du bagatelliserte konflikten. Dine råd er gode, men hvordan de skal kunne oppnås har vi forskjellige meninger om. Jeg skrev ikke at min sak var viktigere en et helt folkeslags sak, jeg skrev om dine forskjellige syn på løsninger hvor begge sakene gikk ut på at man ikke klarte å legge bak seg noe som hadde skjedd. Det er feil av deg å si at det er saken min som har gjort deg så arg. Det er da jeg nevnte bagatellisering dette startet. Du skriver også ofte at jeg skyndte meg å slette innlegget og derfor vet ingen andre hva som sto der, men det er faktisk noen som har lest det før jeg fjernet det. Kun du reagerte på det.

Det at du i de siste innleggene gir meg det "siste ord" og trekker ut en setning som jeg hadde først i et innlegg synes jeg er helt unødvendig. Den setningen er en forklaring til deg, og for andre har ikke den noen betydning. Dessuten er det ikke en påstand. Det er en forklaring på noe jeg har sagt tidligere, som i utgangspunktet var en mening jeg hadde.

Tenk deg litt om og du vil se at det er ikke som oftest dine råd og meninger folk er i mot. Det er som regel måten du legger de frem. Mye går også på hvordan du ofte legger andres poenger til side og drar frem ting som ikke er det mest vesentlige og bruker det mot dem. Og jeg har noen steder spurt hva du har ment med forskjellige ting som: "Hva var det jeg sa?" og et avsluttende avsnitt jeg ikke forsto hva du mente med. Når du ikke klarer å forklare disse tingene, ser det for meg ut som om du bare prøver å "vinne" debatten ved å få det til å se ut som om du hadde rett til slutt. Og hva mener du med pysselpung? Hvis det ikke har noen betydning hva er poenget?

På en måte har du hjulpet meg med å få frem poenget at det ikke alltid er bare å legge ting bak seg. Du fortsetter å skrive på denne tråden hele tiden. Du sier at du har fått nok av saken, selv om det egentlig ikke er grunnen til at du skriver her. Hver gang jeg skriver, skriver du tilbake. Sist skrev du bare pysselpung, som om bare for å skrive noe.

Denne tråden har gått fra temaet sitt til noe helt annet. Og det som var konflikten var at du mener jeg sier at du bagatelliserer alt. Etterhvert har du kommet med flere andre påstander, men det var det du begynte med, og det står i det første innlegget ditt her etter krangelen startet.

Om du tenker å gi meg siste ord i denne krangelen mellom oss to, som ikke vedrører selve saken min, bør du i alle fall la meg velge de ordene selv. Sitatet ditt gir ingen mening og jeg forstår ikke hva du prøver å få frem med det heller.

Angående "branntomten", innlegget gikk ikke på noe personlig mot deg. Tenker du på "kone og mor"-kommentaren, var den i et annet innlegg, men den kom etter en del krasse innlegg fra deg. Hvis du tar det at jeg nevnte bagatellisering av konflikten i saken min og lar det gå innover livet ditt utenfor forumet og mener at det går innpå deg til en så stor grad, da må jeg si at du virkelig overdimensjonerer dette noe helt sinnsykt. Selv om jeg sto for det jeg mente, slettet jeg innlegget for at flere ikke skulle lese ditt og så tolket hva jeg mente i samme retning (kanskje dumt siden du fortsatte å kritisere og prøve en fremstilling om at jeg fjernet det for at jeg feiget ut). I tillegg ba jeg om unnskyldning, selv om jeg ikke mente noe vondt mot deg, fordi du så ut til å bli fornærmet. Det at du ikke kan godta en unnskyldning og fortsetter å rippe opp i noe som du mistolket (som jeg nå har sagt ørten ganger uten at du kan ta det til deg), det viser at det er det du som bør ta deg sammen.

Istedet for å avslutte krangelen begynte du å trekke inn mobbesaken min i den. Og du begynte å vise til alt jeg hadde gjort og mente at du kunne forstå at jeg kunne være vanskelig å ha med å gjøre. Deretter begynner du å skrive at råd med gode hensikter ikke faller i god jord, hvis de ikke passer med mitt syn. Du fremstiller vår krangel som om det handler om noe annet en hva som er tilfelle. Jeg har ikke sagt at dine råd er dårlige. Faktisk skrev jeg at jeg satte pris på dem.

Og når du skriver at jeg er paranoid, husk at jeg skrev at det føles nesten som om du er henne. Jeg skrev ikke at jeg mistenkte deg for å være henne. Og det er tatt ut av en sammenheng som har en viss betydning for den kommentaren.

+Quote Post
trixi
post 14.05.03 - 23:09
Innlegg #71

Fast bruker

..." da må jeg si at du virkelig overdimensjonerer dette noe helt sinnsykt"

Jeg anså meg ferdig og lot ditt utsagn som, i følge deg, var en forklaring,som jeg feilaktig dristet meg å kalle påstand, stå både først og sist.

Du vil velge sluttordene selv. Helt greit. Gjør det da.
Før Jostein_H1 ser at det er ikke bare meg dette står og faller på. Hva da? Å få det avsluttet.

Ordet er ditt

+Quote Post
Tor_Nado
post 17.05.03 - 12:43
Innlegg #72

Fast bruker

Opprinnelig skrevet av trixi
..." da må jeg si at du virkelig overdimensjonerer dette noe helt sinnsykt"

Jeg anså meg ferdig og lot ditt utsagn som, i følge deg, var en forklaring,som jeg feilaktig dristet meg å kalle påstand, stå både først og sist.

Du vil velge sluttordene selv. Helt greit. Gjør det da.
Før Jostein_H1 ser at det er ikke bare meg dette står og faller på. Hva da? Å få det avsluttet.

Ordet er ditt

Snakk om å få med seg seg det essensielle i det en skriver. Du som var så kritisk fordi det eneste jeg fikk ut av dine innlegg var at du bagatelliserte ALT(i følge din tolkning). Det eneste du presterer er å dra en halv setning ut av innlegget mitt som ikke har noe med resten av innlegget ditt å gjøre. Deretter er det veldig viktig å påpeke at jeg nevnte at setningen du lot stå sist var en forklaring, ikke en påstand.

Og du, når det gjelder å avslutte konflikten mellom OSS, står faktisk det meste på deg. Jeg har prøvd noen ganger å komme tilbake til selve saken, men da har du begynt å vinkle den i mot meg også. Du nærmest skiftet personlighet etter kommentaren på rasisme-tråden. Overfor meg, i hvert fall.

La oss unngå å nevne at jeg skrev at jeg satte pris på rådene dine, at det eneste var at jeg hadde et annet syn på hvordan jeg skulle oppnå de. La oss unngå å nevne at jeg ikke ønsket å fornærme deg på noen måte, at jeg til og med ba om unnskyldning og at du ikke ville godta den.

Hvis du vil la meg få det siste ord, hvorfor fortsetter du da å skrive inn? Dersom du ønsker å svare på noe av det jeg skrev om sist kan jeg forstå det. Men du skriver bar for å fortelle at du skal gi meg det siste ordet. Husk at jeg mener siste ord i VÅR personlige uoverenstemmelser, ikke i saken min. Jeg mente heller ikke at jeg hadde planer om å komme med noen siste velvalgte ord som avlsutning, jeg bare mente at hvis du skulle gi meg siste ord bør du la meg skrive de, ikke velg ut noe selv som skla se mest mulig dårlig ut for meg.

Jeg har ikke sagt at vi MÅ avslutte saken, men at du som foreslår å legge ting bak seg og se fremover har det samme problemet her inne. Jeg har jo allerede innrømmet at jeg ikke avslutter en sak før jeg får en ordentlig løsning på den. Det er klart at en del står på deg her, fordi du aldri klarer å slutte og kritisere meg for et eller annet, det er derfor jeg skriver mer.

Jeg prøvde faktisk å ordne opp i dette veldig tidlig, du kan gjerne prøve å overbevise andre om det motsatte, men du vet det selv. Så får du avgjøre om du syntes det har vært givende for deg å ha lagd alt dette oppstyret. For min del kan vi gjerne "ta hverandre i hånda" og slå en strek over det. Det er greit å ha forskjellige meninger, men det er ikke noe vits i å hate hverandre for det.

+Quote Post
trixi
post 18.05.03 - 15:13
Innlegg #73

Fast bruker

Tor_Nado....den 13 mai skriver jeg at jeg anser meg ferdig,hvis det lar seg gjøre....jeg forklarte der at jeg hadde fått hele "opplegget" i vrangstrupen og hadde hatt det lenge.

Jostein H1 og Terrible har gitt deg støtte i ditt syn om min forurensende kvasiintellektuelle tilstedeværelse på Nrk/Debatt, og spesiellt i din tråd.

Da sluttordene ikke var passende sett med dine øyne ba jeg deg om å skrive sluttordene.Vilket også var en ting jeg fikk inntrykk av at jeg ikke burde ha gjort.

"Snakk om å få med seg det essensielle i det en skriver"

Jeg leste alt men syntes kommentaren om sinnsyk overdimensjonering var god. Den korte setningen sa vel egentlig alt om hva jeg måtte ha skrevet i denne tråden.Det er i allefall det inntrykket jeg har fått av meg selv,og som ikke har vært utilsiktet.

" Og du,når det gjelder å avslutte konflikten mellom OSS,står faktisk det meste på deg"

"Jeg har ikke sagt at vi MÅ avslutte saken,men at du som foreslår å legge ting bak deg har detsamme problemet her inne.Jeg har jo allerede innrømmet at jeg ikke avslutter en sak før jeg får en orntlig løsning på den"

"Det er klart at en del står på deg her,fordi du aldri klarer å slutte å kritisere meg for et eller annet,det er derfor jeg skriver mer"

Dette med siste ord var visst ingen god ide' da det i seg selv også ble oppfattet som en særs negativ ting servert som et hår i suppen av meg.

Og jeg oppfatter heller ikke ditt siste innlegg her som et siste og avsluttende ord (se sitater) og dette :

"jeg prøvde faktisk å ordne opp i dette veldig tidlig,du kan gjerne prøve å overbevise andre om det motsatte,men du vet det selv.
Så får du avgjøre om du syns det har vært givende for deg å ha lagd dette oppstyret.For min del kan vi gjerne "ta hverandre i hånda" og slå en strek over det."

Dette må kunne kalles en ørtæve fra en utstrakt hånd.

" Det er greit å ha forskjellige meninger,men det er ikke noe vits i å hate hverandre for det"

Jeg hater ikke mennesker jeg ikke kjenner,men det var nå meg.
Og ja,vi har alle forskjellige meninger.

Jeg har nå tatt meg tid til å lese igjennom mitt eget innlegg tre ggr for å forsikre meg om at jeg ikke har kommet med direkte kritikk av deg som person.
Det eneste jeg kan se har en mulighet for reaksjon er denne ørtæven fra en utstrakt hånd.
La meg da si at det er et billedlig uttrykk for at man får kjeft og så blir sporet til "godt vær". Alltså ikke en personlig karakteristikk om at jeg tror du er voldelig.

+Quote Post
Tor_Nado
post 19.05.03 - 22:20
Innlegg #74

Fast bruker

Du tolker jo det at jeg vil sette strek som noe negativt. Ørtæven er et ord jeg aldri har hørt før, men jeg ville ikke tolket det som om at du tror jeg er voldelig, dersom det betyr noe i den retningen bokstavlig talt.
Det at du har fått "opplegget" i vrangstrupen er vel din egen feil, siden det er du som har skapt en krangel ut fra en småsak, og så begynt å blande saken min inn i den.
Du skriver om at denne krangelen går inn på ditt liv utenfor forumet, det er det jeg synes er en overdimensjonering av saken, fordi selve krangelen vår er ikke så utrolig viktig at den burde gi noe stor innvirkning på livet ellers. Men samtidig kan jo det bety at du lar ting gå innpå deg, og da burde du skjønne at min sak gikk inn på meg, da den var av en del alvorligere grad.

Avsluttende ord: Det var din idé å gi meg avsluttende ord. Jeg har ikke bedt om det. Mitt poeng er at hvis jeg skulle ha kommet med det, ville jeg ha valgt de selv. Vet ikke hvorfor du har trukket frem de setningene om å avslutte saken, men hvis du ønsker å avslutte, bare slutt å skrive. Jeg kan gjerne glemme hele DENNE saken. Grunnen til at det står på deg er at jeg kommer til å svare for meg så lenge du kommer med kritikk av meg på den måten du gjør.

Forklaringen din på ørtæven forsto jeg ikke helt. Mener du at jeg kjefter og så går over i å foreslå at vi slår en strek over det? Mener du at min kritikk av dine sarkasmer og måten du motarbeider meg på er kjefting? Jeg kjefter ikke på deg, jeg retter på meninger du legger i munnen på meg, og jeg skriver om metodene du benytter deg av for å fremstille dette annerledes enn hva jeg har ment. Synes du det er så rart?

Trixi, jeg hater ikke deg, men jeg får et inntrykk av at du hater meg ut i fra det du har skrevet. Og det at vi har forskjellige meninger; det har virket noen ganger som om du forventer at jeg skal følge dine råd, og da jeg ikke gjør det kritiserer du meg for at jeg ikke godtar dine gode hensikter og at for meg er det bare hevn som teller. Jeg er bare uenig i hvordan jeg skal nå de målene. Det er ikke noe vits i at vi ikke kan skrive mot eller med hverandre i andre debatter fordi vi er uenige her.

Dette under er fra litt tidligere, men jeg ønsker å påpeke det.
At du så blander inn meg og mine holdninger og synspunkter i denne debatten inn i en rasist debatt, sier at jeg er tverr,hardt,trassig og attpåtil kone og mor,fikk meg til å steile.
Du har også tatt en persons synspunkter fra en debatt og brukt det i en annen, det har jeg sett. Hvorfor er det så ille at jeg gjør det, hvis jeg bruker det som et relevant argument?

Jostein H1 og Terrible har gitt deg støtte i ditt syn om min forurensende kvasiintellektuelle tilstedeværelse på Nrk/Debatt, og spesiellt i din tråd.
Skjønner du ikke at jeg kommenterer ting som dette? Jeg har ikke sagt noe om du forurenser NRK/debatt. Jeg mener at du lager mange gale fremstillinger bl.a. i denne saken. Og kvasiintelektuell er når du f.eks. skriver alt på en måte som skal få det du skriver til å se bra ut, som igjen gir inntrykk av at du vet godt hva du snakker om, men som egentlig ikke sier noe særlig i det hele tatt. Men jeg synes du ofte bruker så mye energi på nettopp det at du ender opp med meningsløse setninger og avsnitt. Jeg sier ikke at alt du skriver er meningsløst eller dumt, men en del ting når det gjelder å fremstille meg som en slags vanskelig person.

Du har aldri forklart hva du mente med: "Hva var det jeg sa?" Hva var det du sa om hva? Ikke prøv å være så "dyp" hele tida, skriv litt mer konkret.

+Quote Post
trixi
post 20.05.03 - 12:04
Innlegg #75

Fast bruker

SIDE1
En god tone.
Men mangel på opplysninger gjør at jeg starter mitt første innlegg med: Ok Tor_Nado,jeg har lest ditt innlegg 3 ggr men greier ikke helt å få med meg hva "begynnte å slenge dritt om meg" egentlig omfatter.Det må jo ha begynnt med noe.

I ditt svar på mitt aller første innlegg skriver du bla følgende:

" Man trenger ikke å bli beskyldt for noe kriminellt for å anmelde noen for æreskrenkelser.Så lenge èn sier noe om en annen som fører til at andre legger han for hat,eller han taper andres tillit som igjen fører til at andre ikke ønsker å jobbe med han ,så er det nok.
Og selv om det som hun skulle ha sagt skulle stemme,dersom det ikke skulle finnes en meget god grunn for at hun skulle fortelle det til andre kan hun også dømmes.

Hun kunne ha svart og jeg hadde gitt meg med èn gang.Det er ikke forbudt å be om forklaring av en person som har utsatt deg for noe,uansett i vilken form man henvender seg (har lest lignende i en avis)

Jeg gjorde ting mot henne også som jeg har angret på.Det var ikke lurt av meg og det gikk ganske mye ut over meg selv,så jeg skal ikke si at jeg er helt uskyldig.
Men det gjorde jeg etter å ha slitt hardt gjennom et halvt år,stygge blikk fra folk, hørt de kalle meg psykopat, folk jeg tidligere jobbet med og ikke hadde problemer med sluttet å hilse. Man forstår ikke hvor jævlig det føles før man er i den situasjonen.Hvis man synes folk er greie og man liker dem,og så plutselig har du en i mot deg,pga en latterlig liten bagatell"

SIDE2
Tonen er fortsatt god.

Ordet "bagatell" har vært med siden DU først skrev det. Jeg har aldri brukt samme formen "latterlig liten"...jeg har derimot presisert at hva saken har gjort mot deg som menneske er alt annet enn en bagatell.

Så helt plutselig-uten forvarsel av noe slag-dukker DU opp i rasisme tråden og gir meg inn så det svir,og blander inn din mobbe problemstilling.
I rasisme tråden får jeg også lite pene karakteristikker av meg selv som person.
Jeg går inn på mobbetråden og sender mitt -til da-siste innlegg i retur til deg,og ber deg lese og fordøye!

Innlegget på rasisme tråden ble straks fjernet -ifølge deg-for å skåne mine følelser vedrørende innlegget. Jeg syns derimot det kunne ha fått stått ,så kunne også andre ha trekt sine egne slutninger!...jeg spurte om du hadde hørt uttrykker "frekkere enn flatlusa...hvis ikke fikk du høre det nå"

Du har på dette tidspunkt begynnt med "trixi bagatelliserer saken" "trixi syns saken er en bagatell" ( Du er velkommen til å sjekke at det stemmer)
Jeg minner om hvem som bragte inn ordet i tråden i første omgang: "pga en latterlig liten bagatell"

SIDE2 avsluttes i en alt annet enn god tone
SIDE3...tonen er langt fra god.
Dine laaange innlegg består til stor del av hvem snakket først med lærer/rektor/politi/foreldre osv....Hvem sa hva...hvor og når.

Jeg får mitt pass påskrevet også her:
"Dette var meget lavmåls", "og så besvarer du på mine vegne på den utrolig frekke og barnslige måten""...tror jeg du bør ta deg sammen litt"

Her på side 3 kommer det for første gang frem at jenta faktisk har anmeldt deg for sjikane.

I innleggene er du fortsatt opphengt i at jeg bagatelliserer konflikten...i det hele tatt svært opptatt av ordet.

Jeg gjentar i innleggene at jeg ikke syns saken har noe i rettsvesenet å gjøre,vilket man skulle tro jeg burde få være i min fulle rett å mene.

Her på side 3 får jeg første gang ansvaret tildelt:
"Du har gjort denne tråden til en krangel mellom meg og deg"
En sannhet med modifikasjoner kan man vel trygt si.

Nyfrelst kommer på side 3 med et innspill der hun mener skolen bør ha ansvar for at konflikten utartet.
Allerede i første linje i ditt svar TIL nyfrelst får jeg unngjelde....og også videre i innlegget til nyfrelst.

Det er også på side 3 jeg skriver "hva var det jeg sa" første gang.
"Hva var det jeg sa" sikter til at jeg mener du ønsker uforbeholden støtte.
Hvis man ikke mener detsamme så: "overser man" "ikke kan godta" "er barnslig" "sarkastisk" "frekk" osv.
Ja,hva var det jeg sa?

SIDE 4 kommer i nytt innlegg.

+Quote Post
trixi
post 20.05.03 - 12:42
Innlegg #76

Fast bruker

Du åpner SIDE4 på samme vis...med bitende karakteristikker.
Blandt de øvertse linjene står:
"Hun har svært lenge nå prøvd å fremstille meg som en person som er vanskelig å ha med å gjøre.Hun har hengt meg ut i mange innlegg fordi jeg refererte til noe hun hadde skrevet"

Kanskje det er på tide å vise direkte til hva jeg har skrevet som har "hengt deg ut"
Og kanskje kan du gjenta noen stygge karakteristikker om deg som person,såsom jeg kan fortsette å ramse opp fra side 4:

" Istedet har trixi klart å fjerne fokus fra det jeg ville at dette skulle dreie seg om,til å kritisere meg", "uten at hun egentlig forstår noe som helst", "hun fremstiller meg som usympatisk og slem", "trixi,du har sunket til et nivå som er direkte patetisk", "De kvasiintellektuelle innleggene blir bare mer og mer latterlige","trixi har hatt en hatkampanje mot meg helt siden jeg gjorde en sammenligning fra denne tråden til en annen"
(Noen av desse er i et svar TIL Terrible)
"Evne til å tilgi og skvære opp eksisterer ikke hos trixi,derfor har hun skrevet negativt om meg flere steder"

Hvor eksakt er dine "Flere steder"?,,,hva har jeg skrevet OM deg som i det hele tatt når opp i knehøyde i forhold til dette?

Her henter du også inn et innlegg fra en annen tråd,stilet til en bruker som kaller seg DavidL,og gir et kort svar i din egen mobbetråd der du sier at jeg ikke har evne til empati.

Etter dette innlegget skriver jeg et svar til deg,og sier at jeg kunne latt være å svare hvis det ikke var for at jeg lot meg irritere noe innmari over dine "trixi er ditt og datt" TIL alle.

I ditt svar lengre ned på side 4 skriver du istedet om hvordan flere irriterer seg over mine innlegg.Og alt du gjør er å skrive forsvar til hva jeg har skrevet om deg!
Si meg èn ting....hva har jeg egentlig skrevet direkte OM deg?

Du lekser meg også opp for at andre klager på at jeg ikke leser innlegg orntlig. Jeg "bør prøve å ta det til meg"
Du har utpekt deg som andre debattanters talerør.

SIDE5 starter med de berømte linjer:
"Hvor gammel er du egentlig?Du virker ikke særlig moden.Som jeg har sagt før: Kone og mor var en referanse til din modenhet.

Lengre ned skriver du at jeg ofte formulerer mine innlegg OM deg TIL andre.
Hvor?
Gå tilbake.Svaret til nyfrelst FRA deg OM meg kom way before jeg skrev til Terrible at han burde være forsiktig med sine råd til deg da de var så liklydende de jeg hadde skrevet, og grunnet egen erfaring omkring detsamme.

Ellers har side5 vært enda et forsøk på avslutning.
Det ser ikke ut å lykkes....da mitt "siste ord" forsøk bare var ytterligere en fornermelse.

Du innbilder deg fortsatt at jeg "forventer" at du skal følge mine råd fra debattstart....ihvertfall skriver du det. Det er flere sider siden og mange innlegg, at jeg skrev at du burde glemme alt jeg har sagt som kan oppfattes som råd,og istedet kjøre ditt eget løp!

Du påstår fortsatt at jeg kritiserer deg for ikke å godta "mine" gode hensikter og at jeg mener at for deg er det bare hevn som gjelder.

Du presiserer at du ikke kjefter på meg men retter på meninger jeg legger i munnen din.
Men allerede på side 3 skriver jeg: "Jeg mener fortsatt at saken ikke har noe i rettssystemet å gjøre.Men saken er din så gjør endelig det du føler for."

Jeg kan sant og si ikke huske sist jeg ga deg "et godt råd" og forventet at det skulle følges.
Jeg har vel drimot fra side 1 ,første innlegg,presisert at du må gjøre det som er rett for deg.(syns du kan ta å sjekke det selv)

Og når det kommer til sarkasmen min som du ser overalt...ja,så ser du den iblandt også der den ikke er.
Mye avhenger av hvordan man velger å lese innlegg.Man kan få det meste å virke sarkastisk hvis man vil.

Du synes tilslutt at jeg bruker mye energi på endeløse setninger og avsnitt.Hva med å gå til side 1 og telle bokstavene- èn for èn- og se hvem av oss som har brukt flest.

Jeg vet utmerket godt hvor du vil hen.....du vil at jeg skal ta selvkritikk og be deg om unnskyldning for å ha provosert deg slik...for du har jo vært så flink å be masse om unnskyldning for ting du har skrevet som "trixi missforsto" og "trixi ikke skjønnte" " og trixi leste mellom linjene" og "trixi tok i verste mening".

+Quote Post
May
post 21.05.03 - 16:17
Innlegg #77

Ble medlem: 27.02.2002
Bruker nr.: 3 150

Hei, denne debatten står nå på stedet hvil.
Start heller en helt ny debatt, med blanke ark.
Vennlig hilsen NRK moderator Pulssiden

+Quote Post
trixi
post 21.05.03 - 17:09
Innlegg #78

Fast bruker

Du har helt rett May.

Trekker meg med dette ut fra denne tråden.

+Quote Post
Tor_Nado
post 21.05.03 - 21:25
Innlegg #79

Fast bruker

Så helt plutselig-uten forvarsel av noe slag-dukker DU opp i rasisme tråden og gir meg inn så det svir,og blander inn din mobbe problemstilling.
I rasisme tråden får jeg også lite pene karakteristikker av meg selv som person.
Jeg går inn på mobbetråden og sender mitt -til da-siste innlegg i retur til deg,og ber deg lese og fordøye!
Feil! Jeg har forklart hva jeg mente. Jeg har sagt det var muligens dårlig formulert, men du mistolket det. At ikke du kan ta det til viser kun at du har et problem. Hva har jeg sagt om deg som person? At du er trassig og umoden. Men hva har du sagt om meg? AT du fårstår at jeg kan være vanskelig å fordøye, at jeg er enspora som hele tiden står på mitt, jeg er frekkere enn flatlusa fordi jeg skriver at du mener noe du selv skriver at mener.

Jeg prøvde i starten å ikke gi altfor mange detaljer, jeg ønsket bare å fortelle at jeg hadde opplevd noe, og hvordan jeg ville løse det. Men da du stadig kom med innvendinger mot min måte å takle saken på, følte jeg at jeg måtte legge ut litt mer. Men hva har det men krangelen VÅR å gjøre? Husk at først skrev du at jeg mente min sak var viktigere enn et helt folkeslag o.l. Det du nevnte at jeg hadde skrevet om deg var at du bagatelliserte alt. Jeg vet godt hva jeg selv mente, men p.g.a. din reaksjon, følte jeg at du ble fornærmet og prøvde å gjøre det godt ved å fjerne innlegget. Hadde jeg visst at du var så sur og bitter og uforsonlig, da hadde jeg aldri fjernet det.

Det er ikke snakk om hvem som FØRST skrev bagatell. Jeg mente at saken min STARTET som en bagatell, men det som skjedde videre var ikke bagatellmessig. DU kaller KONFLIKTEN en bagatell. Du tar nok en gang ting ut av sammenhengen, oppfatter du ikke det selv?
I innleggene er du fortsatt opphengt i at jeg bagatelliserer konflikten...i det hele tatt svært opptatt av ordet.
Det var jo det du ble sur på meg for at jeg skrev.

Uforbeholden støtte? Jeg skal nevne for deg at når jeg sier du overser ting, er det fordi du for eksempel skriver at det handler bare om en annens meninger om meg, selv om jeg skriver at det går på falske beskyldninger. Ikke det at du mener noe annet, derfor må du ha oversett noe. Derfor er "hva var det jeg sa?" feil av deg å komme med.

Jeg skrev et innlegg hvor noe var ment til Terrible, men noe også til DEG. Og du trekker bare ut det som høres ille ut, som viser til noe du har skrevet før. Derfor påstår jeg at du prøver å fremstille meg negativt.

Jeg har lest at noen ber deg lese gjennom innleggen deres fordi du overser viktige poenger, det har jeg også. Jeg har også lest at flere har skrevet at de har irritert seg litt over deg noen ganger. Jeg snakker ikke for andre, men skriver hva jeg har lest.

Jeg skriver ikke at du trenger be meg om unnskyldning. Jeg driter faktisk i det. Men jeg synes det er tragisk at du skal ta helt av pga av innlegget i rasismetråden. Du provoserer meg ikke.
Du skrev en en gang at gode hensikter ikke falt i god jord, så det var ikke noe poeng å mene noe annet enn meg her. DU skrev at jeg burde legge det hele bak meg osv., dere er RÅD.

Du synes tilslutt at jeg bruker mye energi på endeløse setninger og avsnitt.Hva med å gå til side 1 og telle bokstavene- èn for èn- og se hvem av oss som har brukt flest Feil igjen. Jeg skrev meningsløse. Ett eksempel på at du leser feil.

I ditt svar lengre ned på side 4 skriver du istedet om hvordan flere irriterer seg over mine innlegg.Og alt du gjør er å skrive forsvar til hva jeg har skrevet om deg!
Si meg èn ting....hva har jeg egentlig skrevet direkte OM deg?

Som sagt, du påstår at jeg mener ting jeg ikke mener når du viser til ting jeg har skrevet, du trekker ting ut av sammeheng, så folk får en negativ oppfatning, du skriver om setninger og legger de ut som sitat. Jeg må hele tiden fortelle hva jeg har ment og hvordan du vrir på mye av det jeg skriver. DET mener jeg med å forsvare meg. Du har skrevet noe direkte til OM meg: Jeg er frekkere enn flatlusa, jeg er en vanskelig person å fordøye og slikt.

Jeg er ikke perfekt, skriver sikkert ting jeg kunne ha spart meg for, men jeg prøver samtidig å slå en strek. Når du da svarer med to lange innlegg for å trekke frem så mye negativt om meg, sier det vel litt mer om hvor villig DU er til å avlutte dette litt fredeligere enn dette.

Jeg vet utmerket godt hvor du vil hen.....du vil at jeg skal ta selvkritikk og be deg om unnskyldning for å ha provosert deg slik...for du har jo vært så flink å be masse om unnskyldning for ting du har skrevet som "trixi missforsto" og "trixi ikke skjønnte" " og trixi leste mellom linjene" og "trixi tok i verste mening".
Nei, jeg vil sette strek. Det er forskjell. Jeg vil ikke at dette skal prege andre debatter. Og da sikter jeg til gnisningene mellom oss.

+Quote Post
Tor_Nado
post 21.05.03 - 21:31
Innlegg #80

Fast bruker

Opprinnelig skrevet av May
Hei, denne debatten står nå på stedet hvil.
Start heller en helt ny debatt, med blanke ark.
Vennlig hilsen NRK moderator Pulssiden

Her prøvde jeg å fortelle om en mobberelatert historie, den debatten som plutselig startet har ikke direkte med den å gjøre. Den er vel ikke av interesse for deg, men for min del håper jeg du kan la den stå åpen.

+Quote Post

4 Sider V  « < 2 3 4
Closed TopicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 22.05.13 - 09:27 RSS