Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

> Gå til nettsiden

nrk.no/melodigrandprix

19 Sider V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
Inför ESC 2012, Starter 16. april
Toppboy
post 20.03.12 - 20:46
Innlegg #1

Fast bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 23.04.2003
Fra: Rogaland
Bruker nr.: 11 972

Årets panel:

Lena Philipsson, Måns Zelmerlöw, Gina Dirawi, Lisette Pagler og Thomas Lundin – programleder er som vanlig Christer Björkman.

De fire programmene skal sendes på SVT1 på mandager kl. 21.00 med start den 16. april. Siste program sendes dermed mandag 7. mai.

http://escnorge.net/index.php/artikler/esc...a-svt-ogsa-i-ar

Gleder meg smile.gif
Go to the top of the page

+Quote Post
alfiboy
post 20.03.12 - 20:49
Innlegg #2

Fast bruker

Ble medlem: 14.03.2007
Fra: Oslo
Bruker nr.: 35 886

Norge og NRK var dumme som trakk seg fra dette programmet. Norges førprogrammer er skikkelig dårlige i forhold. Jeg skal se på svt i alle fall. Shame on you Per Sundes som ikke fikk nok oppmerksomhet i sverige og måtte ha sitt eget program....

Gleder meg til å se hva svenskene sier om Stay og Tooji. Tror norge og sverige gir hverandre 12 poeng i semi 2. Men det blir utrolig spennende å se hva f eks lena Ph og måns sier om låten vår. Lena PH tippet en 5 plass på Maria Haukås Storeng og sannelig stemte det på en prikk....

Dette innlegget har vært redigert av alfiboy: 20.03.12 - 20:51

+Quote Post
KingCreole
post 20.03.12 - 20:55
Innlegg #3

Fast bruker

Ble medlem: 20.01.2007
Bruker nr.: 34 955

Fjorårets panel var det hittil svakeste synes jeg, og da spesielt Sarah Dawn Finer.
Hadde håpet på et comeback av Shirley Clamp; hvem er egentlig Lisette Pragler? huh.gif

+Quote Post
Toppboy
post 20.03.12 - 20:59
Innlegg #4

Fast bruker

Sitat(KingCreole @ 20.03.12 - 20:55) *
Fjorårets panel var det hittil svakeste synes jeg, og da spesielt Sarah Dawn Finer.
Hadde håpet på et comeback av Shirley Clamp; hvem er egentlig Lisette Pragler? huh.gif

Visstnok en musikalartist som har spilt sammen med Zelmerlöw. Men relativt ukjent, tror jeg.

+Quote Post
ollena
post 20.03.12 - 21:07
Innlegg #5

Fast bruker

Ble medlem: 18.02.2012
Fra: Bergen
Bruker nr.: 71 945

Sitat(alfiboy @ 20.03.12 - 20:49) *
Norge og NRK var dumme som trakk seg fra dette programmet. Norges førprogrammer er skikkelig dårlige i forhold. Jeg skal se på svt i alle fall. Shame on you Per Sundes som ikke fikk nok oppmerksomhet i sverige og måtte ha sitt eget program....

Gleder meg til å se hva svenskene sier om Stay og Tooji. Tror norge og sverige gir hverandre 12 poeng i semi 2. Men det blir utrolig spennende å se hva f eks lena Ph og måns sier om låten vår. Lena PH tippet en 5 plass på Maria Haukås Storeng og sannelig stemte det på en prikk....

Tror det svenske panelet, akkurat som svenskene selv, kommer til å være ganske så lunkne til Norge.. forundrer meg ikke om de slakter det helt heller.. de kommer definitivt til å dra opp likhetene mellom Tooji og Eric Saade, og jeg tror de kommer til å være veldig negative, dessverre.

+Quote Post
alfiboy
post 20.03.12 - 21:12
Innlegg #6

Fast bruker

Negative? Det er jo en svensk låt. Det kommer de garantert til å si. Og jeg tror de vil like det. Alle vet jo at Eric saade fikk en fin 3 plass. Jeg tror de blir litt redde for at Norge skal slå dem i ESC finalen.

Men de kommer garantert til å elske euphoria og Loreen. Den slår nok ingen i hele verden, etter det svenske panelet. De elsker jo sverige over allt annet.. hehe... akkurat som vi nordemenn.... hehe...

Stella Mwangi fikk jo meget gode karakterer fra det svenske panelet, og sverige og norge har jo hele tiden vært gode venner i ESC. Så at de skal være så negative til stay og Tooji forstår jeg ikke, spesielt med tanke på at den er skrevet av svensker.

Dette innlegget har vært redigert av alfiboy: 20.03.12 - 21:14

+Quote Post
Toppboy
post 20.03.12 - 21:18
Innlegg #7

Fast bruker

Sitat(ollena @ 20.03.12 - 21:07) *
Tror det svenske panelet, akkurat som svenskene selv, kommer til å være ganske så lunkne til Norge.. forundrer meg ikke om de slakter det helt heller.. de kommer definitivt til å dra opp likhetene mellom Tooji og Eric Saade, og jeg tror de kommer til å være veldig negative, dessverre.

Tja... De kommer garantert til å gjøre et poeng ut av at vi "hermer" etter dem, men det får nå så være. De pleier jo å være ganske snille med oss. Men noen hyllest tror jeg nok ikke Tooji får wink.gif

+Quote Post
goldfinge
post 20.03.12 - 21:20
Innlegg #8

Aktiv bruker

Ble medlem: 06.04.2006
Fra: Tromsø
Bruker nr.: 31 474

Like optimistisk som vanlig.

Har vel uansett lite å si om panelt liker det norske bidraget, eller ikke. De har som regel kommet ut med ganske forskjellig resultat enn det som var fasiten etter finalen

+Quote Post
KingCreole
post 20.03.12 - 21:35
Innlegg #9

Fast bruker

Sitat(goldfinge @ 20.03.12 - 21:20) *
Har vel uansett lite å si om panelt liker det norske bidraget, eller ikke. De har som regel kommet ut med ganske forskjellig resultat enn det som var fasiten etter finalen

Norge ble bedømt som det beste bidraget både i 2008 og 2009 av det svenske panelet.
De to siste årene har plasseringen til deres vinner langt fra stått i stil; Israel (2010, #14) og Ungarn (2011, #22).

+Quote Post
alfiboy
post 20.03.12 - 21:36
Innlegg #10

Fast bruker

Måns og lena tror jeg er postive til tooji. Thomas tror jeg vil være negativ. Jeg vet ikke, men det tror jeg...

+Quote Post
knp
post 20.03.12 - 21:39
Innlegg #11

Fast bruker

Ble medlem: 04.05.2007
Fra: Hjo,Sverige
Bruker nr.: 36 423

Hvem i Europa husker Erik Saade...?Bare svenskene.Europa består ikke av bare svensker.... biggrin.gif Dessuten så tror jeg neppe de blir så negative til Tooji.

+Quote Post
alfiboy
post 20.03.12 - 21:57
Innlegg #12

Fast bruker

Sitat(knp @ 20.03.12 - 21:39) *
Hvem i Europa husker Erik Saade...?Bare svenskene.Europa består ikke av bare svensker.... biggrin.gif Dessuten så tror jeg neppe de blir så negative til Tooji.

Mange ESC fans husker Eric Saade. Bare se på facebook. Han ble en hot artist etter ESC finalen. De fleste ønsket jo nettopp sverige til å vinne i dusseldorf. Ikke Azerbajan. Men slik ble det ikke desverre.

På dansegulvet i dusseldorf var det nettopp popular som var mest populær, sammen med haba haba....

+Quote Post
andreasaspenberg
post 20.03.12 - 21:58
Innlegg #13

Fast bruker

Ble medlem: 20.05.2009
Bruker nr.: 40 485

nrk hadde et før program til eurovision song contest i 2010. jeg syns de bør ha det i år også. jeg skal derimot se på det svenske uansett.

+Quote Post
Keith Timmons
post 20.03.12 - 22:02
Innlegg #14

Fast bruker

Ble medlem: 20.02.2009
Bruker nr.: 39 785

Synd Sarah ikke er med i år. Skulle gjerne ha sett mer av henne på TV.

Når det gjelder synsere, er det viktigere for meg hva Eurogroover og Harlekin mener om enn låt enn hva det selvhøytidelige synsepanelet har å si. I prinsippet mener jeg det er uheldig å innprente seerne med fordommer allerede fra starten. Jeg tror det er med på å ødelegge noen lands sjanser i de landene som har slike synsevisninger. Før fikk vi se videoene i full lengde, ukommentert. Det er kanskje mindre underholdende, men mer givende for de som ønsker å vurdere låtene upåvirket av synsernes synsing.

+Quote Post
KingCreole
post 20.03.12 - 22:25
Innlegg #15

Fast bruker

Sitat(Keith Timmons @ 20.03.12 - 22:02) *
Når det gjelder synsere, er det viktigere for meg hva Eurogroover og Harlekin mener om enn låt enn hva det selvhøytidelige synsepanelet har å si. I prinsippet mener jeg det er uheldig å innprente seerne med fordommer allerede fra starten.

Og hvorfor er akkurat disse meningene viktigere? Når man mener at Russland bør vinne (Harlekin) er man allerede diskvalifisert.
Synes det er interessant å høre hva folk som er inne i bransjen mener. Da kan man få en pekepinn på hva juryene kommer til å vurdere høyt.

+Quote Post
knp
post 20.03.12 - 22:50
Innlegg #16

Fast bruker

Ble medlem: 04.05.2007
Fra: Hjo,Sverige
Bruker nr.: 36 423

Sitat(alfiboy @ 20.03.12 - 21:57) *
Mange ESC fans husker Eric Saade. Bare se på facebook. Han ble en hot artist etter ESC finalen. De fleste ønsket jo nettopp sverige til å vinne i dusseldorf. Ikke Azerbajan. Men slik ble det ikke desverre.

På dansegulvet i dusseldorf var det nettopp popular som var mest populær, sammen med haba haba....

Men totalt sett så er det vel ingen som husker Erike Saade så veldig godt.Bor i Sverige,og må si det er veldig stille rundt han.Det ble det ganske så fort etter esc ifjor også.Så jeg har litt vanskelig å se at den vanlige seer rundt om i Europa husker så veldig av Saade.

+Quote Post
Ilovelife1985
post 20.03.12 - 23:10
Innlegg #17

Fast bruker

Ble medlem: 06.01.2012
Bruker nr.: 69 469

De sender inför eurovision i år også!! Jippi!! Nå ble jeg lettet, hadde blitt skikkelig skuffa og lei meg hvis de ikke gjorde det. Det er nesten som med 17 mai og juleaften for meg , må få med meg det. Hurra!!! smile.gif

Flott å se at Christer Björkman og Thomas Lundin er med også i år. Tror det blir 9 gangen til Thomas i år, så et inför eurovision uten han, ville vært som en jul uten julenissen... tongue.gif

Selv om jeg ofte er ganske uenig med Thomas Lundin, så er det gøy og ha han med, han hShirley Clampar mye erfaring, er reflektert, saklig og kommer av og til med morsomme kommentarer.

Som noen andre her nevnte så skulle jeg også ha sett at Shirley Clamp var med i år!! Morsom og dyktig dame.

Hadde forresten vært kult hvis ¨nordisk panel¨ fortsatt eksisterte i inför eurovision.

+Quote Post
harlekin
post 21.03.12 - 00:26
Innlegg #18

Fast bruker

Ble medlem: 21.02.2005
Bruker nr.: 23 555

Sitat(Toppboy @ 20.03.12 - 19:46) *
Årets panel:

Lena Philipsson, Måns Zelmerlöw, Gina Dirawi, Lisette Pagler og Thomas Lundin – programleder er som vanlig Christer Björkman.

De fire programmene skal sendes på SVT1 på mandager kl. 21.00 med start den 16. april. Siste program sendes dermed mandag 7. mai.

http://escnorge.net/index.php/artikler/esc...a-svt-ogsa-i-ar

Gleder meg smile.gif

Såvidt jeg har sett på Facebook er Thomas Lundin skeptisk til årets låt fra Norge.
Og svenskene virker ikke overvettiges begeistra for Stay heller.
Men vi får se hva akkurat disse sier smile.gif
Det er gøy å følge svenskenes "Inför Eurovision", og savner en norsk variant.

+Quote Post
beloeng
post 21.03.12 - 11:32
Innlegg #19

Fast bruker

Ble medlem: 20.06.2004
Fra: Trondheim
Bruker nr.: 19 007

Sitat(Toppboy @ 20.03.12 - 19:46) *

Hurra! Gleder meg faktisk nesten like mye til dette som selve ESC:) Særs god underholdning for oss som er litt interesserte. Synes nesten NRK kunne tekstet dette programmet og sendt det selv.

+Quote Post
yndlingsdyr
post 21.03.12 - 11:44
Innlegg #20

Fast bruker

Ble medlem: 02.05.2009
Fra: Akershus/Aust-Agder
Bruker nr.: 40 147

Takk for tips, ellers hadde jeg sikkert glemt det. Det var mer sjarmerende med nordisk panel, men svenskene gjør en god jobb. Og det beste med disse programmene er at det *virkelig* begynner å nærme seg...helt på ordentlig altså.

+Quote Post

19 Sider V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 20.05.13 - 17:57 RSS