Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

> Gå til nettsiden

nrk.no/puls

Reply to this topicStart new topic
Helsetilsyn, Helsetilsynet følger ikke forvaltningsloven.
Ufør
post 11.03.10 - 21:32
Innlegg #1

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 09.03.2010
Bruker nr.: 42 631

Vi har i de siste årene sett at helsetilsynet ikke alltid følger normal saksgang ifølge forvaltningsloven. I halovest saken for noen år siden valgte helsetilsynet å legge til grunn en endret pasientjournal selv om de hadde den orginale som avslørte svikten legen hadde utført. I min tilsynssak unlot helsetilsynet å innhente opplysninger fra andre doktorer som kunne avsløre skaden jeg ble påført. Viktige spørsmål som jeg stilte til helsetilsynet, ble arrogant avvist og det var helt tydelig at saksbehandlerene på helsetilsynet jobbet for å beskytte legen som hadde forårsaket skaden. Avslaget i tilsynssaken var basert på en grov løgn fra legen som laget skaden. Helsetilsynet hadde ikke studert dokumentene jeg hadde sendt inn som avslørte løgnen. Vi pasienter er ikke tjent med et helsetilsyn som ikke stopper legepraksis som ikke er ifølge gjeldende medisinsk standard. Har også dere som leser forumet lignende opplevelser av helsetilsynet?
Go to the top of the page

+Quote Post
Ufør
post 09.04.10 - 22:45
Innlegg #2

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 09.03.2010
Bruker nr.: 42 631

Endelig! I dag har helseministeren skjønt at det må settes ned en granskingskomite som kan undersøke de alvorlige hendelsene i helsevesenet på en ordentlig og grundig måte i forhold til det helsetilsynene ofte ikke har greid. Saken som ble omtalt i dag var på samme måte som min egen, ikke gransket med nødvendig informasjon fra alle parter. Tenk dere en straffesak i en domstol der bare aktoratet fikk legge frem opplysninger og så skulle dommen falle på et så ensidig grunlag. Min og andre sine påførte skader som ikke er blitt gransket riktig, har endelig ledet til at vi kan få en fungerende granskningskommisjon. Så er spørsmålet om den bare blir brukt dersom det er uønskede dødsfall som skjer og alle skadesakene forblir like dårlig gransket som nå?
Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 23.05.13 - 15:44 RSS