Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

> Gå til nettsiden

nrk.no/gronnglede

Reply to this topicStart new topic
Fuglekasse med glassvindu
Trudil
post 29.06.03 - 22:38
Innlegg #1

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 29.06.2003
Bruker nr.: 12 942

Hei
Jeg lurer på om det er mulig å få kjøpt en slik fuglekasse med glass bak slik at jeg kan ha den på vinduet. Det hadde vært gøy i barnehagen.
Go to the top of the page

+Quote Post
hvitveis
post 30.06.03 - 00:13
Innlegg #2

Ble medlem: 02.08.2002
Bruker nr.: 6 288

Kanskje ikke akkurat det svaret du venter, men hva med å lage den selv? Bruk en vanlig fuglekasseoppskrift og bytt ut den ene siden med tilskjært plexiglass. Dere kan bruke all tiden fram til ny hekking i mars-april neste år så dere har god tid på det.

+Quote Post
Solsikke
post 30.06.03 - 20:50
Innlegg #3

Ble medlem: 26.06.2003
Bruker nr.: 12 929

Hallo!!

Er det spesielt lurt å sette opp en fuglekasse med glassvegg rett mot foreksempel kjøkken eller stue vindu - blir det ikke vel mye lys og frustrasjon for fuglene da????

Tror det lureste er om en lager den sjøl eller ei - å sette opp en gjennomsiktig vegg i ytterkant som dekkes med en plank som av og til kan fjernes/flyttes slik at nysgjerrige mennesker kan titte inn...

solsikke

+Quote Post
mette ss
post 04.07.03 - 10:38
Innlegg #4

Ble medlem: 04.07.2003
Bruker nr.: 12 976

I hageprogrammet fikk vi den laget av snekkeren og gjorde akkurat sånn som det ble nevnt her, vi brukte en vanlig oppskrift og byttet ut bakveggen med plexiglass.

Jeg vet ikke om fuglene blir forstyrret av lys i kassa, gjør de det? Hvis så er tilfelle, så må man jo sette den på et vindu der det ikke til stadighet er lys. En bod, garasjen e.l.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 25.05.13 - 19:53 RSS