Hvor mye får barnet ditt i ukelønn? |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Hvor mye får barnet ditt i ukelønn? |
31.01.07 - 23:43
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 14 Ble medlem: 09.01.2007 Bruker nr.: 34 738 |
Hvor mye får barnet ditt i ukelønn? Hvilke krav stiller du til bruken av disse pengene?
|
|
|
|
01.02.07 - 01:00
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 Ble medlem: 01.02.2007 Bruker nr.: 35 152 |
Mine barn får ikke uke penger med de får poenger for det de jobber i løpet av uken og kan t detteut i premier..
premier er desserr, film kos på stuen med popkorn, kino og svømmehalen osv... de dyre tingen er noe de må jobbe og spare poeng på mens film og desert kan de klare på 1-2 dager... ellers så har de vært bortskjemt og har sååååå masse lker at det er ne skam! men uke penger får de ikke før de begynner på ungsomskolen! |
|
|
|
01.02.07 - 15:14
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 8 Ble medlem: 01.02.2007 Bruker nr.: 35 156 |
Mine får ukepenger. De er 4 og 6 år og får 20 kr i uka. De må gjøre faste oppgaver som å rydde etter seg når vi har spist, dekke på middagsbordet, og frokostbordet i helgene o.l
Pengene må de legge på sparebøssa, og så må de finne ut noe de ønsker seg hvis de vil bruke pengene, ikke bare gå i butikken å si at den vil jeg ha, så får de den. Feks. ønsker 6åringen seg fotballspill. Da jobber han og prøver å være ekstra flink, også sjekker vi prisen, og teller penger, og finner ut hvor mye mer h*n må spare. Tror det er lærerikt å måtte sette seg et mål og så jobbe målbevisst for å nå det, |
|
|
|
01.02.07 - 19:24
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 10 589 Ble medlem: 14.02.2005 Bruker nr.: 23 430 |
Jeg er barn selv, men uansett. Jeg får ikke noe spesielt ukelønn, men jeg får penger når jeg trenger. Får penger til mat på skolen, klær når jeg trenger, osv. Men jeg jobber ikke noe spesielt mye hjemme heller.
|
|
|
|
05.02.07 - 15:26
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 12 Ble medlem: 23.01.2007 Bruker nr.: 34 997 |
Storebror på 12 får 100 kr i uka, 30 er vanlig ukelønn for rydding og vask av eget rom og for å ta ut av oppvask maskin osv.
Dessuten har vi sagt opp SFO plassen, og derfor får han 70 kr for pass av lillebror. Veldig mye penger for han, og vanvittig ansvarsfult og deilig for mamma og pappa. Har fått klar beskjed om at dette er LØNN for arbeid, og liste over forventet utføring av arbeidet. |
|
|
|
06.02.07 - 12:44
|
|
|
Registrert Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 2 Ble medlem: 23.01.2007 Bruker nr.: 35 000 |
I utgangspunktet blir det feil for meg å gi barn ukepenger for ting de gjør som er endel av det å være i en familie og i et fellesskap. For meg er rydding av rom, rydding etter maten, dekke på osv endel av det å være en familie. Det tror jeg barn forstår hvis jeg som voksen vektlegger det som en verdi og noe vi gjør i fellesskap for å få hverdagen til å fungere. Jeg tenker at barnet får oppgaver og ansvar i fellesskapet avhengig av alder. Foreløpig har vi ikke innført ukepenger, men det kommer vel etterhvert som hun blir eldre.....At eldre barn får penger for å passe yngre barn synes jeg er greit. Det er en jobb utover barnets ansvar.
Sara Eline |
|
|
|
18.08.07 - 12:42
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 517 Ble medlem: 18.07.2007 Bruker nr.: 37 117 |
Jeg er tolv år og tørker opp på søndag så får jeg 100 kr
|
|
|
|
07.09.07 - 19:05
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 64 Ble medlem: 19.05.2007 Bruker nr.: 36 637 |
hei,jeg er barn selv.
Jeg rydder rommet mitt,og hjelper til hjemme;som foreksempel: vaske klær,rydde rommet,støvsuge og gå ut med søppelet.Jeg er 11. Til vanlig pleier jeg og få 50 kroner i ukelønn.( Hvis jeg har "gjort en god jobb:P") Jeg har også en søster på 7 . Hun får like mye som jeg. Og gjør like mye som meg. Foreldrene tar oss strengt på hva vi bruker pengene på,Og når. Jeg selv,synns dette er greit. Barn burde ikke ha så stor frihet når det gjelder penger. Dette betyr heller ikke akkuratt så mye for meg:) Noen barn kjøper snop ofte i uken. Jeg gjør ikke det, Men har gjort det.Noen unger er over 50 kilo i allerede 8års alderen.(jeg kjenner en..) jeg er ikke så overvektig men har en vanlig form. Ta barnet deres strengt på dette!la de kunne holde på med idrett,ingen unger liker og være overvektige,men de selv har ikke kontroll! Ikke la dem bruke pengene på hva de vil. Du bestemmer ! |
|
|
|
01.10.07 - 09:51
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 1 955 Ble medlem: 15.11.2005 Bruker nr.: 28 186 |
Hei, jeg er også barn
Før fikk jeg 20-25 kr i uka, men fordi det ble så mye styr å huske hver uke får jeg månedslønn. Jeg får 120 kr i måneden + 10-15 kr hvis jeg lager middag ^.- |
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 20.05.13 - 22:57 |
|