Debattforum

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

11 Sider V  « < 9 10 11  
Reply to this topicStart new topic
Største nordmann i det tyvende århundre?
Maria
post 21.12.05 - 18:58
Innlegg #201

Aktiv bruker

Gruppe: Registrert bruker
Ble medlem: 22.11.2005
Bruker nr.: 28 355

Sitat
Opprinnelig skrevet av BjørnS
Det er egoistisk av homohatere å skyve barna foran seg. I de fleste tilfeller er det jo snakk om å sørge for at barn av homofile får de samme rettighetene som barn av heterofile. Det er det motstanderne vil hindre.

Jeg er enig i at det i en ideell verden ville vært greit å unngå at barn må "håndtere konflikter", men det kommer man nok ikke unna - uansett hvordan foreldrene er. Barn av rike foreldre blir mobbet for det, barn av feite foreldre blir mobbet for det - og barn av homofile foreldre kan bli mobbet for det. Det kan man ikke hindre ved lovgivning, men ved skikkelig antimobbearbeid i skolene.

Alle barn fortjener å ha voksne som bryr seg om dem og er glad i dem. Hvilke kjønn de voksne har, viser seg å ikke ha så stor betydning. Riktignok bør alle barn også få oppleve både menn og kvinner som viktige voksenpersoner, men det er noe som homofile foreldre klarer å sikre, og som adopsjonsmyndighetene naturligvis kan kvalitetssikre.

Det er også viktig å huske på at barn som mobber som regel har utsagnene sine fra ett eller annet sted... Så tenk over det, kjære homohatere, at neste gang du klager til barna dine over at de ser på "den ***** rumpeelskende homsepatruljen", så er du faktisk med på å skape mobberne til barna med homofile foreldere...
Go to the top of the page

+Quote Post
TrondPettersen
post 21.12.05 - 20:05
Innlegg #202

Fast bruker

Ble medlem: 05.11.2004
Bruker nr.: 21 029

Sitat
Opprinnelig skrevet av Maria
Det er også viktig å huske på at barn som mobber som regel har utsagnene sine fra ett eller annet sted... Så tenk over det, kjære homohatere, at neste gang du klager til barna dine over at de ser på "den ***** rumpeelskende homsepatruljen", så er du faktisk med på å skape mobberne til barna med homofile foreldere...

Mine barn får ikke lov å se på slikt søppel.

+Quote Post
Grete F.
post 21.12.05 - 21:20
Innlegg #203

Fast bruker

Ble medlem: 13.09.2004
Bruker nr.: 20 072

Nei, steng virkeligheten ute og håp de finner ut av det på egen hånd...

+Quote Post
TrondPettersen
post 21.12.05 - 21:26
Innlegg #204

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av Grete F.
Nei, steng virkeligheten ute og håp de finner ut av det på egen hånd...

Det er mer det at vi ikke ser på søppel-TV hos meg. Skjønner ikke at noen gidder å kaste bort tiden på å se på realityserier på TV Norge(?). Bedre å gå en skitur.

+Quote Post
Grete F.
post 21.12.05 - 21:28
Innlegg #205

Fast bruker

Ja, da risikerer man jo ikke å møte på ting som kan være verdt å tenke over, jeg har hørt at sånne skiturer er til for å tømme hodet.

+Quote Post
Maria
post 23.12.05 - 14:53
Innlegg #206

Aktiv bruker

Poenget mitt var at dersom du viser dine homofobe holdninger til dine barn, viderefører du en tankegang som til syvende og sist kan føre til at barn av homofile, enten de lever alene eller i partnerskap, blir mobbet. Med andre ord;Dere som er homofobe og skriker ut om at barna vil bli mobbet, er selv skyld i mobbingen. Så ikke kom her til oss tolerante mennesker og få det til å høres ut som om vi skaper mobbeoffere!

+Quote Post
TrondPettersen
post 23.12.05 - 14:55
Innlegg #207

Fast bruker

Jo, dere skaper mobbeofre ved å påtvinge barn unaturlige livssituasjoner og nekte dem en mor og en far.

Homofili er ikke normalt og vil aldri bli det. Det kan ikke sidestilles med normalt samliv.

+Quote Post
Maria
post 23.12.05 - 15:22
Innlegg #208

Aktiv bruker

Mobberne oppstår derimot helt på egenhånd?

Nei, der tar du nok feil. Mobbere oppstår pga at de oppfatter fordommer mot andre, enten det har med fedme, fattigdom, utseende eller foreldrenes legning å gjøre. Mobbere skapes av fordomsfulle mennesker, ikke pga at mobbeofferne eksisterer.

+Quote Post
Gamleerik
post 02.01.06 - 16:22
Innlegg #209

Fast bruker

Ble medlem: 19.12.2002
Bruker nr.: 9 373

Sitat
Opprinnelig skrevet av TrondPettersen
Jo, dere skaper mobbeofre ved å påtvinge barn unaturlige livssituasjoner og nekte dem en mor og en far.

Homofili er ikke normalt og vil aldri bli det. Det kan ikke sidestilles med normalt samliv.

Maria har helt rett! Det er utrolig at TP (som en voksen mann?) synes det er helt greit å mobbe barn!

+Quote Post
Grete F.
post 02.01.06 - 19:19
Innlegg #210

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av Gamleerik
Maria har helt rett! Det er utrolig at TP (som en voksen mann?) synes det er helt greit å mobbe barn!

Vi hører det i skolen, ganske ofte, hvordan barn bruker ord og argumenter de ikke forstår, og umulig kan ha et bevisst forhold til, for å mobbe andre. Det er helt tydelig at inputen kommer fra folk eldre enn dem selv, det være seg foreldre eller voksne søsken.

I vårt nabolag bor et lesbisk par som har en datter. Tilfeldigvis (eller heldigvis?) er det ingen voksne i nabolaget som har problemer med det, og dermed er det faktisk heller ingen barn som har den vrangforestillingen at dette er galt. Ingen mobbing, så vidt jeg har fått med meg, og så lenge de voksne oppfører seg som voksne folk, finner ikke ungene ut av seg selv at her er noe å lage bråk av.

Unger mobber ikke av seg selv for sånne ting. De aper etter det de hører fra de voksne som betyr noe for dem. Det er derfor det er så viktig at vi voksne er oss vårt ansvar bevisst, og passer kjeften vår når det er barn til stede.

+Quote Post
Gamleerik
post 02.01.06 - 22:12
Innlegg #211

Fast bruker

Det gamle ordtaket "små gryter har også ører" renner meg ihu.

Det er skremmende når voksne folk har en slik intolerant innstilling til sine medmennesker som TP. Jeg innrømmer at kristne mennesker gjør meg skeptisk, og at jeg mener det de tror på er vissvass. Men jeg ville aldri drømme om å foreslå å ta fra dem rettigheter som folk flest har, eller argumentere for det! Jeg hadde blitt rykende sinna om jeg hadde tatt mine (nå voksne) barn i å mobbe andre barn for deres kristne foreldres skyld. Dessuten har jeg etter egen fattig evne (..og min kones...) prøvd å lære dem at alle mennesker har en verdi i seg selv. Det var spesielt viktig fordi de vokste opp i et land der rasediskriminering var et statsanliggende. Vennene deres hadde ikke mye pent å si om fargede, selv om de som oss hadde farede som hushjelp, sjåfør, kokk o.s.v.. Til og med presten reagerte fordi ungene sa "Please..." til hushjelpen når de ba om noe i stedenfor å kommandere henne.

Jeg vet at jeg blir kalt intolerant fordi jeg ikke godtar intoleransen sånn uten videre. Det får jeg heller leve med.

+Quote Post
TrondPettersen
post 02.01.06 - 22:57
Innlegg #212

Fast bruker

Sitat

Det er skremmende når voksne folk har en slik intolerant innstilling til sine medmennesker som TP. Jeg innrømmer at kristne mennesker gjør meg skeptisk, og at jeg mener det de tror på er vissvass. Men jeg ville aldri drømme om å foreslå å ta fra dem rettigheter som folk flest har, eller argumentere for det!

Hvor har jeg foreslått å «ta fra» homofile «rettigheter»?

I spørsmålet om ekteskapsloven ønsker jeg å beholde loven som den er. Det er du som ønsker å endre på dagens situasjon.

+Quote Post
Grete F.
post 02.01.06 - 23:06
Innlegg #213

Fast bruker

Sitat

Det er skremmende når voksne folk har en slik intolerant innstilling til sine medmennesker som TP. Jeg innrømmer at kristne mennesker gjør meg skeptisk, og at jeg mener det de tror på er vissvass. Men jeg ville aldri drømme om å foreslå å ta fra dem rettigheter som folk flest har, eller argumentere for det! Jeg hadde blitt rykende sinna om jeg hadde tatt mine (nå voksne) barn i å mobbe andre barn for deres kristne foreldres skyld. Dessuten har jeg etter egen fattig evne (..og min kones...) prøvd å lære dem at alle mennesker har en verdi i seg selv. Det var spesielt viktig fordi de vokste opp i et land der rasediskriminering var et statsanliggende. Vennene deres hadde ikke mye pent å si om fargede, selv om de som oss hadde farede som hushjelp, sjåfør, kokk o.s.v.. Til og med presten reagerte fordi ungene sa "Please..." til hushjelpen når de ba om noe i stedenfor å kommandere henne.

Jeg vet at jeg blir kalt intolerant fordi jeg ikke godtar intoleransen sånn uten videre. Det får jeg heller leve med.

Som tidligere sagt, tror jeg at kristendommen har noe for seg, men jeg skjønner at jeg har større tillit til Guds makt, og vilje til å bruke makten, enn en del av dem som antagelig anser seg som mer (og bedre) kristen enn jeg er.

Og jeg holder på min tro på at Gud ser at verden har forandret seg, at han tar grep for å styre verden som den er nå, og ikke som den var for 2000 år siden. At noen kristne foretrekker å forholde seg til Bibelen og dens innhold som om de levde på Jesu tid, er selvfølgelig en smule tungvindt, og dessuten krenkende for folk som blir rammet av en slik gammelmodig tenking, men til syvende og sist er det vel de som står på stedet hvil som går glipp av ting og som er bremseklossene.

Dem om det.

På Dommens dag får vi vite om innsatsen vi har gjort, har vært god nok, og da kan det godt hende det var jeg som tok feil. Jeg gjør i alle fall så godt jeg kan, den tiden jeg har her på jorda.

+Quote Post
Irilar
post 03.01.06 - 13:44
Innlegg #214

Fast bruker

Ble medlem: 28.09.2005
Bruker nr.: 27 215

Sitat
Opprinnelig skrevet av Grete F.

Og jeg holder på min tro på at Gud ser at verden har forandret seg, at han tar grep for å styre verden som den er nå, og ikke som den var for 2000 år siden. At noen kristne foretrekker å forholde seg til Bibelen og dens innhold som om de levde på Jesu tid, er selvfølgelig en smule tungvindt, og dessuten krenkende for folk som blir rammet av en slik gammelmodig tenking, men til syvende og sist er det vel de som står på stedet hvil som går glipp av ting og som er bremseklossene.

Burde ikke Gud da ta litt ansvar og sende ned en ny og revidert utgave av bibelen? Da ville man vel få oppklart en del misforståelser ? Eller hviler det fulle og hele ansvar på de kristne? Er det noen god Gud?

+Quote Post
Maria
post 03.01.06 - 14:02
Innlegg #215

Aktiv bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av Irilar
Burde ikke Gud da ta litt ansvar og sende ned en ny og revidert utgave av bibelen? Da ville man vel få oppklart en del misforståelser ? Eller hviler det fulle og hele ansvar på de kristne? Er det noen god Gud?

godt poeng...Hvorfor har man ikke hørt noe på 2000 år?

+Quote Post
Gamleerik
post 03.01.06 - 18:07
Innlegg #216

Fast bruker

Sitat
Opprinnelig skrevet av Maria
godt poeng...Hvorfor har man ikke hørt noe på 2000 år?

Det kan man lure på! Jeg lurer også på hvorfor man som kristen må lage så mye ståhei for andre. Er det bare den egoistiske tanken at man vil sikre seg en plass i denne himmelen? "Det er lettere for en kamel å komme gjennom nåløyet enn for en rik mann å komme til himmelen"...(sikkert ikke korrekt sitert, men skitt au...)...Jeg antar at gud i den forbindelse utaler seg globalt og ikke har de mye senere landegrensene med i betraktningen. Såvidt jeg forstår, hvis bibelen skal tas på alvor, har nordmenn små muligheter til saligheten.

Så man bør kanskje etterspørre en revidert utgave.

+Quote Post

11 Sider V  « < 9 10 11
Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

Enkel visning Tiden er nå: 22.05.13 - 01:07 RSS